יום שבת, 04.05.2024 שעה 20:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 2 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

פותחים עונה בליגת העל: בית"ר ירושלים

פרויקט מיוחד לקראת עונת 2007/08: כאשר החלום האירופי עדיין חי, האלופה עשתה את כל מה שצריך כדי לשמור על ההגמוניה. האם זה יצליח? כנראה שכן

|
שום, קאלה וזנדברג. בית
שום, קאלה וזנדברג. בית"ר פותחת עונה
עם התקציב הכי גדול בליגת העל, הישראלים הכי בכירים שעדיין משחקים בליגה שלנו וצוות מקצועי ותיק ומנוסה, בית"ר ירושלים לא ממש נראית מאויימת ע"י שום כוח אחר בכדורגל שלנו נכון להיום. אם בעונה שעברה זה עוד הלך קשה, כל הסימנים מראים על כך שהדרך הולכת להיות חלקה יותר מעתה והלאה.

הצעד הכי חכם והכי נכון שהאלופה עשתה בקיץ הזה טמון בעצם באי העשייה. בניגוד לשנים הקודמות של שלטון גאידמק בקבוצה, בית"ר לא הפכה את פניה הקיץ ולכן היא לא מתחילה מאפס היום. ההתקדמות שלה העונה שונה מזו של השנים הקודמות ולכן גם ניתן לצפות שהיא תפתח את הליגה בצורה יותר חזקה.

כמו כל ענק, בית"ר תלויה בעיקר בעצמה בכל מה שקשור לזכיה בתואר אליפות שני ברציפות. כוחות הליגה, למרות כל מה שנאמר, לא ממש השתנו ובמצב הקיים אין אף אחד שיכול לאיים על ההגמוניה הירושלמית, זולת הירושלמים עצמם, מה שמביא אותנו אל הסעיף הראשון בניתוח.

על ההנהלה
לא המינוי של שום ושפיגל, לא הצירוף של עידן טל ולא הפיכתו של ברק יצחקי לישראלי הטוב בליגה. אף אחד מאלה לא צריך לשמח את אוהדי בית"ר ירושלים כמו תגובתו של הבוס הגדול, ארקדי גאידמק אחרי ההפסד 1:0 לפ.צ קופנהאגן. עצם זה שלמרות ההפסד הבעלים בא ואמר: "הקבוצה שיחקה מצוין, אני מרוצה" מראה שארקדי אולי הפנים את הלקח הכי גדול שהוא היה צריך להפנים וזה לתת שקט תעשייתי לקבוצה שלו.

בשנים הקודמות, הפרדוקס שמנע מבית"ר להצליח במידה מסוימת, היה זה שהבוס שלה, שהשקיע כל-כך הרבה, לא נתן שקט לקבוצה מתוך רצונו לראות אותה מצליחה וכך התעכבה התפתחותה של הקבוצה והיא לא היתה דומיננטית במידה שהיא היתה יכולה להיות.


ארקדי גאידמק. למד לתת שקט למערכת
ארקדי גאידמק. למד לתת שקט למערכת

השקט הזה יעמוד למבחן משמעותי אם בית"ר תודח לבסוף ממוקדמות ליגת האלופות, אך אם גאידמק באמת הפנים את הלקח הזה, גם הפסד מול הדנים לא צריך להוביל לזעזוע בקבוצה ואם זה אכן מה שיהיה, בית"ר תדרוס את הליגה השנה בצורה שתזכיר את הגומיננטיות של מכבי חיפה לפני יותר מעשור.

השקט התעשייתי מתחיל מלמעלה. השארתו של אלי ארזי בתפקיד היא צעד מבורך, כמו גם צירופו של איציק קורנפיין המוערך, שהיה חלק בלתי-נפרד מהמערכת ואין ספק שהשפעתו יכולה להיות אך ורק חיובית. בסה"כ המערכת הניהולית תיבחן בכמות השקט שהיא תצליח לספק לצוות המקצועי.


אלי ארזי. טוב שהוא נשאר במערכת
אלי ארזי. טוב שהוא נשאר במערכת

אם התנאים שלעיל יקויימו, אז גם הירידה בתקציב לא ממש אמורה להשפיע על הקבוצה. הקבוצה ירדה מ-125 מיליון שקלים ל-90 מיליון שקלים, מה שעדיין משאיר אותה על תקציב שגדול פי 2 ו-3 מהמתחרות שלה על התואר. לכן אין ממש מקום לדאגה מהירידה בתקציב. הכול, כאמור, תלוי בשקט שיגיע מלמעלה.

על הצוות המקצועי
שום ושפיגל, שפיגל ושום. כמה כבר נאמר על המינוי הנוצץ של שני שועלי הקרבות הוותיקים לבית"ר. אין ספק שהשניים מבינים את חשיבותה של ההמשכיות ולכן, למרות שהסגל הקיים לא נבנה על-ידם, הם לא הלכו נגד הזרם והתאימו את עצמם לסגל הקיים. ראוי לציין שגם אם הם היו רוצים לבנות הכול מחדש, ספק אם הם היו מצליחים למצוא סגל טוב מזה.


הצמד הדינמי של בית"ר ירושלים
הצמד הדינמי של בית"ר ירושלים

הבעיה של השניים, ובתוך כך, במיוחד של יצחק שום היא, שהם לא מגיבים טוב לחוסר יציבות. על אף כל המחמאות לשום ולידע שלו, קשה להתעלם מהעובדה שהוא לא סיים את חוזהו בארבע הקבוצות האחרונות שבהן הוא אימן. אף על פי שהצעד של הפועל ת"א בעונה שעברה היה בהחלט תמוה, הוא צריך לומר דרשני גם כלפי המאמן, בייחוד אם מתחשבים בעובדה שמאז תחילץ עידן גאידמק, אף מאמן לא הצליח להחזיק עונה שלמה בבית"ר. הרוב גם לא החזיקו שני סיבובים.

המבחן הראשון של הצוות יהיה, אם וכאשר בית"ר תודח ממוקדמות ליגת האלופות מבלי להגיע לשלב הבתים. אע"ע האיכויות של הקבוצה, כרגע זהו התסריט הסביר ביותר. כשזה יקרה, שום ושפיגל יצטרכו לנסוך מספיק ביטחון בשחקנים שלהם כדי שאלו יפתחו את העונה כמו שצריך. אם גם זה לא יקרה, בית"ר עלולה להיכנס לסחרור שיסתיים יחד עם עבודתו של שום במועדון.


גיורא שפיגל. כבר עשה את שלו
גיורא שפיגל. כבר עשה את שלו

מבחינת שפיגל, הוא כבר עשה את שלו העונה. הרכש של בית"ר, כפי שנתאר בפרוטרוט יותר מאוחר, הוא הרכש המתאים והנבון ביותר שהיה ניתן לבצע בתנאים הקיימים, מבלי לאבד את הראש מבחינה כלכלית. אין אנו יודעים מה היקף אחריותו של שפיגל הלכה למעשה, אך אנו נותנים לו את הקרדיט בנושא הזה.

שיטת המשחק של בית"ר כנראה תהיה דומה לזו שראינו בקופנהאגן. שום ישחק עם שני חלוצים רוב הזמן, כפי שהוא עשה בהפועל ת"א, כאשר כוחה של הקבוצה יהיה במרכז השדה החזק שלה. בניגוד לעונה שעברה, ההרפתקניות של שום תעלה לו פחות כנרה, מאחר שההגנה שעומדת לרשותו טובה לאין ערוך מזו שהיתה לו בעונה שעברה, ועכשיו לנימוקים.


איציק קורנפיין. חלק מהמערכת
איציק קורנפיין. חלק מהמערכת

על השחקנים
כפי שכבר נאמר מקודם, הסגל של בית"ר ירושלים העונה קרוב באופן מפחיד לסגל הכי טוב שהיה ניתן לגבש בליגה שלנו העונה. שום ושפיגל כנראה מעט חכמים יותר מיעקב אדלר, אז ספק אם נשמע מהם משפטים בסגנון: "קיבלנו את נבחרת החלומות שלנו", אבל הם בהחלט יכולים להגיד זאת ואף אחד לא ממש יתהה על פשר הדברים.

מדיניות הרכש של בית"ר זוכה לכאלו תשבוחות מאחר ושום את שפיגל הצליחו שלא ליפול במלכודת שבא נופלים כמעט כל המאמנים כמעט כל הזמן - הם הלכו עם מה שהם מכירים ויודעים ולא קונ יותר מדי חתולים בשק. זה מתחיל מאחורה, עם רכישת שוער עם יכולות מוכחות בליגה שלנו, גם אם הוא קצת איבד את הצפון בפארקן.


שחקני בית"ר בדנמרק. הסגל הכי טוב שהיה יכול להיבנות
שחקני בית"ר בדנמרק. הסגל הכי טוב שהיה יכול להיבנות

זה ממשיך עם השארתם של בואטנג ומירוסביץ', בייחוד האחרון. הצ'יליאני הוא שחקן משכמו ומעלה והסיכויים שבית"ר היתה מוצאת שחקן טוב ממנו באותו הסכום הם כל-כך נמוכים, כך שאין ספק שהשארתו היא צעד נבון וחכם. בפועל בית"ר רכשה רק שני שחקנים לא מוכרים בפגרה הזאת - המגן הצ'יליאני, כריסטיאן אלברז והחלוץ הברזילאי, רומולו.

אתם מוזמנים לעבור קבוצה קבוצה בליגה שלנו ולבדוק כמה שחקנים בלתי-מוכרים צירפה כל קבוצה. הרוב המכריע צירפו הרבה יותר משניים ולרוב זה לא נגמר טוב. אחוזי ההצלחה עם זרים בליגה שלנו (כאשר הצלחה פירושה שהזר הנידון נתן עונה טוב) נעים סביב ה-30, כך שהצוות המקצועי של בית"ר צימצם באופן ניכר את הסיכון שלו.


מילובן מירוסביץ'. פחות סיכון
מילובן מירוסביץ'. פחות סיכון

גם אם נלך על התסריט הפסימי ושני הזירם יתבררו ככישלון, זה לא אמור להשפיע יותר מדי על העונה של בית"ר, בטח לא בעמדת החלוץ. גם מבחינת הרכש הישראלי בית"ר הלכה על איכות ולא על כמות. עידן טל הוא הישראלי הכי טוב שבית"ר היתה יכולה לרכוש, זולת יוסי בניון או טל בן-חיים. עידן טל הוא שחקן שמרים את הקבוצה שבה הוא נמצא ברמה שלמה לבדו, בדיוק כפי שהוא עשה למכבי חיפה טרם הקדנציה האחרונה שלו בחו"ל.

וזהו, בית"ר לא רכשה עוד שחקנים (להוציא את השוער, שגיא שטראוס) בעיקר כי היא לא היתה צריכה. כדי להבין למה, בואו נעבור על ההרכב הצפוי של בית"ר במהלך העונה הקרובה.

על ההרכב
שוער - טברטקו קאלה: את החלק הזה צריך לחלק לשניים. אם בית"ר לא תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות, אז באמת שלא תהיה בעיה. למרות כל נושא האופי והמרמור של אוהדי מכבי ת"א כלפיו, טברטקו קאלה הוא שוער מספיק טוב בשביל הליגה הישראלית ועל זה גם האוהד המסור ביותר של מכבי ת"א לא יחלוק.


טברטקו קאלה. למרות הכול, שוער מעולה
טברטקו קאלה. למרות הכול, שוער מעולה

הבעיה היא שבכל מה שקשור לניסיון אירופי, הרזומה של הקרואטי קצת לוקה בחסר. גם המשחק הראשון שלו במדי בית"ר לא הוסיף שקט נפשי והוא בהחלט יצטרך להוכיח את עצמו בזירה הזאת, בעיקר בגלל שבשאר החוליות לבית"ר כן יש שחקנים עם ניסיון אירופי, ואם המצב יימשך כפי שהוא עכשיו, קאלה עלול להיתפס כחוליה החלשה של אלופת המדינה.

מילה נוספת צריכה להיאמר בעניין האופי של קאלה. צריך לקוות שהקרואטי הבין שהוא כבר לא במכבי, שם חוליית ההגנה הורכבה מבעל בריתו, מילאן מרטינוביץ' ומשורה של ילדים בהם הוא רדה ללא הפרעה. אריק בנאדו ושמעון גרשון הם בהחלט לא שניים שאפשר לרדות בהם, גם לא יואב זיו ואלברז, אם קאלה יבין את זה, הכול יהיה בסדר.

הגנה: המקום הראשון בו בית"ר צריכה להינות מהערך המוסף של ההמשכיות בסגל הוא בהגנה. שלושה מתוך ארבעת השחקנים שאמורים לפתוח בימים כתיקונם, מכירים אחד את השני מצויין והתיאום ביניהם טוב מאוד. השחקן הרביעי יצטרך להוכיח שהוא משתלב בתמונה כמו שצריך.


כריסטיאן אלברז. על פניו, רכש טוב
כריסטיאן אלברז. על פניו, רכש טוב

מגן ימני - כריסטיאן אלברז: הצ'יליאני השני של בית"ר ירושלים. הגיע מאוניברסידד קתוליקה, קבוצתו של מילובן מירוסביץ'. אחרי 90 דקות שבהן צפינו בשחקן הזה לראשונה, אפשר לומר שבית"ר עשתה החלטה נכונה, לפחות לעת עתה. בהתחשב בעובדה שמדובר בעמדה שבה ההיצע הישראלי הוא דל במיוחד, החתמת מגן זר היתה צעד בלתי נמנע וזה שבית"ר מצאה נראה טוב בהחלט.

בלם - שמעון גרשון: במבט מפוכח על העונה הקודמת, שמעון גרשון בהחלט יכול להישחב לאחד משלושת השחקנים המצטיינים של בית"ר במהלך העונה. הפתיחה אמנם היתה מהוססת, עם השער העצמי מול דינמו מוסקבה, אך כדרכו של השחקן האינטיליגנט והשקט הזה, גרשון התאקלם, לקח את המושכות והפ לבעל הבית בהגנה.


שמעון גרשון ואריק בנאדו. הניסיון מנצח
שמעון גרשון ואריק בנאדו. הניסיון מנצח

העונה הזאת, עפ"י כל המאפיינים ה"גרשוניים" המוכרים, אמורה להיות המשך ישיר של העונה הקודמת. ירידה ביכולת נחשבת למשהו בלתי-צפוי בשלב זה עבור הבלם שנמצא בכושר טוב. עקב האכילס של גרשון מצויה במהירות שלו, אך מדובר בגורם ידוע, שבד"כ מחופה ע"י חוכמת המשחק והביטחון של הבלם הוותיק.

בלם - אריק בנאדו: כמה אנשים הימרו אחרי ההדחה המשפילה מחיפה, שבנאדו יהפוך לחבר קבוע ויציב בהרכב האלופה? כנראה שלא הרבה, אבל זה מה שקרה. בגיל 34 בנאדו הוא עוגן בגנה של בית"ר. השאלה היא: מתי תבוא הירידה הטבעית ביכולת? ברור שמתישהו בנאדו יהפוך לפחות חד, פחות מהיר ופחות פיזי. קשה לדעת אם זה יקרה העונה, אך במקרה כזה בית"ר עלולה להזדקק לשירותיו של תומר בן-יוסף, עליו עוד נדבר בהמשך.


אריק בנאדו. עדיין נותן את טון
אריק בנאדו. עדיין נותן את טון

מגן שמאלי - יואב זיו: אמנם עברו כבר כמה שנים מאז ואולי זה יהיה קצת מביך, אבל יצחק שום צריך לקבוע פגישה עם אלי אוחנה ולהדביק לו נשיקה עסיסית על הלחי, על כך שהוא זה שזיהה והביא את השחקן הנםלא הזה לבית"ר ירושלים. כיום, זיו הוא המגן הטוב בארץ, בהפרש וגם בזירה האירופית, הוא מוכיח את עצמו כל משחק מחדש.

הילד הזה שהגיע מנצרת עילית הוא כנראה המניה הכי בטוחה בכל הרכב של האלופה ואפשר להבין למה. גם בצד ימין וגם בצד שמאל, אליו הוא עבר אחרי שאלברז הגיע, זיו הוא החוליה החזקה של הגנת בית"ר, עם כל הכבוד לשאר החברים בה.


יואב זיו. המניה הבטוחה בהרכב של בית"ר
יואב זיו. המניה הבטוחה בהרכב של בית"ר

קישור: גם כן בית"ר עשתה שינוי אחד מהותי ובזה סיימה. הגעתו של עידן טל העניקה לה את הקישור האחורי אולי הטוב ביותר שהיה לקבוצה ישראלית אי פעם וגם בהתקפה המצב די טוב. הדבר היחיד שיכול להאפיל על האידיליה הוא פציעה או ירידה דרסטית ביכולת של מיכאל זנדברג, שגם העונה יהיה אחראי על מרבית התפוקה ההתקפית של הקבוצה.

דרק בואטנג: בית"ר בהחלט יכולה לראות בהשארתו של הגנאי הישג ראוי של הצוות הניהולי והמקצועי. אם הקשר המצויין ייתן את מה שהוא נתן בעונה שעברה, המשבצת שלו צריכה להיות סגורה מבחינת הצוות המקצועי. במקרה ובית"ר אכן תעפיל לשלב הבתים, קשה להאמין שהגנאי יישאר עד תום העונה הקבוצה, כמו גם שניים-שלושה שחקנים נוספים שבוודאי יצאו לאירופה אם תינתן להם החשיפה המתאימה.


דרק בואטנג. עשוי לעזוב באמצע העונה
דרק בואטנג. עשוי לעזוב באמצע העונה

עידן טל: הרכש הגדול היחידי של בית"ר ירושלים בקיץ הזה, אבל אם אתה הולך לעשות רק רכש גדול אחד, אז זה צריך להיות עידן טל. בשורה התחתונה, מדובר בשחקן שהוא מעל לרמה של הליגה הישראלית, אבל איכשהו לא מצליח למצוא את עצמו בחו"ל כל פעם. קברניטי בית"ר היו מספיק ערים בשביל להבין שהקשר לא הולך להמשיך עוד עונה בבולטון והתגברו גם על הצעה דומה של מכבי חיפה כדי להנחית אותו בבית וגן.

היתרונות של טל הם רבים ומגוונים: הוא סוגר באופן מושלם את השטח שלו, הוא מחלץ כדורים ומעביר אותם להתקפה באחוזי דיוק גבוהים להפליא. כל קבוצה ישראלית תתקשה ללחוץ על בית"ר ירושלים כל עוד עידן טל מפקד על מרכז השדה והוא גם יודע להגיע לעומק מדי פעם כדי להבקיע.


עידן טל. יתרונותיו רבים ומגוונים
עידן טל. יתרונותיו רבים ומגוונים

הבעיה היא שעידן טל, למרות כל איכויותיו, הוא לא שחקן יצירתי. לעיתים הוא מתעכב קצת ביציאה להתקפה ומוותר על מסירה יצירתית כדי לא לאבד. טל הוא גם לא שחקן שייתן פס על 40 מטרים ויעמיד את החלוץ מול שוער. אם בית"ר תזדקק לו כדי לפרוץ הגנות במשחקים שבהם היא תהיה תקועה, אז היא תיתקל בבעיה.

מילובן מירוסביץ': כבר נרשם כאן שההחלטה להשאיר את הצ'יליאני בקבוצה לעונה נוספת היא החלטה נכונה ומוצלחת. מירוסביץ' היה אחד השחקנים הבולטים בעונה הקודמת ואם ישתמשו בו בצורה נכונה, הוא יהיה אחד הבולטים גם העונה. אך בכדי שזה יקרה, בית"ר צריכה לשחק עליו בקו הימני. תעברו על כל המגנים השמאליים בארץ ותחשבו כמה מהם מספיק טובים כדי לעצור שחקן ברמה שלו, לא הרבה.


מילובן מירוסביץ'. צריכים לשחק עליו
מילובן מירוסביץ'. צריכים לשחק עליו

מיכאל זנדברג: שלא יהיה ספק. מיכאל זנדברג הוא השחקן הכי חשוב של בית"ר ירושלים גם העונה. עם בואטנג וטל בקישור ההגנתי, זנדברג צפוי להיות משוחרר כמעט לחלוטין ממשימות הגנתיות, אך כמו בעונה שעברה, מרבית הנטל ההתקפי של בית"ר יפול עליו גם העונה. זנדברג יצטרך להיכנס לאמצע, לשחק על הקו, לבעוט, למסור ולעשות את כל הדברים שהוא עשה בעונה שעברה.

בכדי שבית"ר תטייל לאליפות, זנדברג יצטרך לספק משהו כמו 10 שערים לפחות, שיגובו ב-15 בישולים. הוא בהחלט מסוגל לזה, אך מצד שני, קשה להאמין שהוא יוכל לספק עונה כל-כך טובה במשך שנתיים ברציפות. תקופה רעה של זנדברג זה אחד הדברים הבודדים שיכולים להמיט צל על העונה הזאת מבחינת האלופה.


מיכאל זנדברג. יצטרך לספק את התפוקה ההתקפית
מיכאל זנדברג. יצטרך לספק את התפוקה ההתקפית

התקפה: שלושה חלוצים ישראלים צעירים מעולים וברזילאי אחד שיכולותיו מוטלות בספק. בעיקרון, אפשר לשאול בצדק: מה נשתנה? גם בעונה שעברה החוד של בית"ר נשען בעיקר על טוטו תמוז (בחלק הראשון של העונה) ועל ברק יצחקי (בחלק השני של העונה), כאשר כל השוונקים למיניהם באו הלכו בלי להותיר רושם מיוחד על הליגה. בואו נראה מה יהיה השנה.

ברק יצחקי: איזה שחקן. באחד מטורי הדעה האחרונים שפורסמו באתר זה, יצחקי הוגדר כ"גאון היחידי בבית"ר ירושלים" ויש בהגדרה הזאת הרבה מן האמת. בעונה שעברה הוא זה שהבטיח את האליפות בסיבוב השלישי והוכיח שהוא גם שחקן קלאץ' בנוסף לשאר האיכויות שלו והעונה, ביחד עם נדברג, הוא זה שיצטרך ליצר גול מכלום כשהעסק ייתקע.


ברק יצחקי. הגאון של בית"ר
ברק יצחקי. הגאון של בית"ר

גם בקופנהאגן, כאשר בית"ר נתקלה בהגנה חזקה ונחושה, הוא היה היחיד שהתקרב וניסה ליצור מצבים עבור חבריו, במהלך המשחק השוטף. יצחקי יצטרך לעשות את זה, ובנוסף הוא יהיה חייב ללמוד לסחוט עבירות ולהעניק לקבוצה שלו הזדמנויות מכדורים נייחים. בנוסף לכל אלו, הוא גם חייב לשפר את אחוזי ניצול המצבים שלו כדי להפוך לשחקן הישראלי הבכיר בליגה, בעונה שכנראה תהיה האחרונה שלו בארץ.

רומולו: הנעלם התורן בחוד של בית"ר. ז'ואנו פינטו, טוטו רושל ושוונקי, כולם באו, הבטיחו והלכו כלעומת שבאו. מה הופך את רומול לשונה? אין לנו שמץ של מושג. אנחנו כן יודעים מה הוא צריך להיות - סקורר נטו. כדי להישאר בהרכב רומולו יצטרך לעשות את התנועה הנכונה ולקבל את הכדורים במצבים הנכונים והכי חשוב, לנצל הזדמנויות. אחרת, לא ייקח הרבה זמן עד שהוא ימצא את דרכו לנתב"ג.


רומולו. הנעלם הגדול
רומולו. הנעלם הגדול

ספסל: בהנחה שההרכב של בית"ר יהיה דומה לזה שמתואר לעיל, ישנם לא מעט שחקנים איכותיים שימתינו לתורם על הספסל. למעשה, כמעט בכל עמדה במגרש יהיה מישהו שיאיים על ההרכב בכל משחק נתון. נעבור על הבולטים.

בלם - תומר בן-יוסף: הצעיר המבטיח שהגיע ממכבי פ"ת וחשב שהוא הולך להיות בלם העתיד בית"ר, נתקע במושב האחורי לטובת הוותיקים, גרשון ובנאדו והוא לא מוצא את עצמו, נכון להיום. רק אם הקמפיין האירופי יתארך ויאפשר לשום לשלב אותו בצורה רצינית, בן-יוסף יישאר. גם פציעה של אחד משני הבלמים הפותחים יכולה להקפיץ אותו להרכב, אחרת הוא לא יישאר בבית"ר זמן רב.

קשר - גל אלברמן: עוד אחד שהגיע ממכבי פ"ת. בניגוד לבן-יוסף, אלברמן כבר כן השתלב בהרכב של בית"ר, אך מתוך הנחה ששום יעדיף לשחק עם שני חלוצים, הוא זה שישלם את המחיר על הצטרפותו של עידן טל. הבעיה עם אלברמן היא שהוא לא שחקן שאפשר לשלוח פנימה כדי שישנה משחק. הוא הגנתי יותר באופיו וככזה, הוא ישחק רק במקרים של הרחקות, פציעות או עייפות. בכל מקרה, עזיבה אפשרית של בואטנג בינואר עשויה להקפיץ אותו חזרה להרכב באופן קבוע.


גל אלברמן. הקורבן של עידן טל
גל אלברמן. הקורבן של עידן טל

חלוצים - עמית בן-שושן וטוטו תמוז: השניים שיחכו כמו זאבים לתקופה קצת פחות טובה של יצחקי או רומולו. תמוז בהחלט גם עשוי לקבל את המקום בהרכב על חשבונו של יצחקי, שיירד לספסל על-מנת לאייש את משבצת השפן שמשנה את המשחק. בן-שושן גם יכול לבוא על חשבונו של מירוסביץ' בצד ימין. דקות המשחק של שניהם תלויות ביכולת לשהם לשנות את המומנטום של המשחק עם רגע כניסתם למגרש.

ויש גם את: עמרי אפק, אבירם ברוכיאן, דוד אמסלם, אלירן דנין, קובי מויאל וחן עזריאל. במקרה שבו בית"ר לא תעבור את הדנים, חלק מהשחקנים הללו לא יישארו אחרי ינואר.


עומרי אפק. ימתין לתורו על הספסל
עומרי אפק. ימתין לתורו על הספסל

אז מה יהיה?
אחרי הסקירה, השורה התחתונה של העונה, לפי שלושה תרחישים, או דפוסי אישיות, אם תרצו.

האופטימי: כיאה לתקציב הגדול ולסגל המפואר, בית"ר ירושלים תהיה הקבוצה הישראלית הראשונה שמצליחה לשלב אליפות עם קמפיין אירופי מוצלח. הבית"רים יעברו את קופנהאגן וגם את הסיבוב הבא, יגיעו לשלב הבתים והליגה תחכה להם מספיק זמן כדי לוודא שגם האליפות לא תברח. עונה מושלמת בטדי ואפילו שומי יחזיק את כולה.


אוהדי בית"ר. אליפות וגם צ'מפיונס?
אוהדי בית"ר. אליפות וגם צ'מפיונס?

הפסימי: שער מוקדם של הדנים מוביל ל-1:1 מאכזב ובית"ר מסיימת את דרכה באירופה. הקבוצה נכנסת לסחרור שלילי ובמחזור השני מגיע הגרוע מכל, הפסד להפועל ת"א של גיא לוזון. שום מחזיק בקושי עד ראש השנה ולואיס פרננדז מוחזר במקומו לקדנציה שניה. עד מהרה גם גיורא שפיגל מסייכם את דרכו בבירה ובינואר גם פבריס פרננדז שב על חשבונו של מירוסביץ' המאכזב.

כל אלו לא מסייעים לבית"ר שממשיכה להציג כדורגל בינוני ולהסתמך על הברקות של זנדברג ויצחקי. זה נגמר עם מקום שני והאלופה? מכבי חיפה.


יצחק שום. יחזיק עד מתי?
יצחק שום. יחזיק עד מתי?

הריאלי: בין לבין. בית"ר לא מצליחה לעבור את הדנים ומבלה את הכל העונה בלפרק כל דבר שזז בארץ הקודש כנקמה על ההדחה מהצ'מפיונס. במחזור העשירי ההפרש בטבלה כבר עומד על 15 נקודות, בינואר זה כבר 30 נקודות ומשם זה רק הולך וגדל. למרות זאת, יצחק שום מאבד את מקומו בגלל הכישלון בזירה האירופית. המחליף? גיא עזורי.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */