יום חמישי, 02.05.2024 שעה 17:38

שחר פאר זכתה בטורניר הזוגות של סטנפורד

הישראלית ובת זוגתה, מירזה, ניצחו 4:6 ו-6:7 את צ'אקבטדזה ואזרנקה בגמר בארה"ב - פאר: "אנחנו נהנות מאוד על המגרש". פאר נשארה במקום ה-18 בדירוג

|
שחר פאר ומירזה. אלופות סטנפורד (רויטרס)
שחר פאר ומירזה. אלופות סטנפורד (רויטרס)
שנה שניה ברציפות הטניסאית הישראלית, שחר פאר, יוצאת עם טעם מאוד מתוק מטורניר סטנפורד.

פאר הניפה הלילה (בין ראשון לשני) בפעם השניה ברציפות את תואר הזוגות בטורניר סטנפורד, קליפורניה, כשגברה ביחד עם סאניה מירזה ההודית 4:6 ו-6:7 בגמר על אנה צ'אקבטדז'ה הרוסיה ו-ויקי אזרנקה מבלרוס.

לפאר, שבשנה שעברה זכתה באותו תואר עם אנה לנה גרונפלד הגרמניה, זהו תואר ראשון השנה, אומנם רק בזוגות, אבל תואר בטורניר מדרגה 2.

המשחק עצמו היה הפכפך וצמוד. צ'אקי וויקי עלו ל-0:2 במערכה הראשונה. פאר ומירזה שברו והישוו. נדנדת השבירות המשיכה עד 4:4, אבל אז הצליחו פאר ומירזה סוף סוף להגיש ושברו במשחקון העשירי לזכיה במערכה הראשונה, 4:6.

המערכה השניה היתה צמודה אף היא, הגיעה לשובר שוויון, בו ניצחו פאר ומירזה 5:7 וחגגו תואר ראשון ביחד. השתיים ימשיכו לטורניר הזוגות בסאן דייגו, בו הן מדורגות 7. בטורניר היחידות הן כאמור יתעמתו אחת מול השניה כבר בסיבוב הראשון.

מירזה וצ'אקי התמודדו קודם לכן גם על תואר היחידות. צ'אקבטדז'ה זכתה בקלות יחסית, כשהיא מנצחת את סאניה מירזה 3:6 ו-2:6.

זהו תואר שני רצוף לרוסיה בת ה-20 על המגרשים הקשים, לאחר שזכתה בשבוע שעבר בטורניר סינסינטי והיא תעלה למקום השישי בעולם.

שחר פאר אמרה לאחר הזכיה: "הדבר העיקרי שהביא לנו את הניצחון היה שעבדנו בצורה טובה ביחד. אם אחת מאיתנו לא במיטבה, השניה מחזירה אותה חזרה למעלה. אנחנו נהנות מאוד ביחד על המגרש".

דרוג: פאר נותרה ב-18, אובזילר במקום ה-79
שחר פאר נותרה במקום ה-18 בעולם לאחר הסיבוב השני אליו הגיעה בטורניר סטנפורד. ציפי אובזילר שכרגע נמצאת ומתאמנת בארץ, ירדה 3 שלבים למקום ה-79 בעולם.

יבגניה סברנסקי הפכה רשמית למחבט מספר 3 של ישראל, נמצאת במקום ה-277 בעולם. אנה סמאשנובה, שכבר פרשה, צנחה למקום ה-305 בעולם.



בדירוג העולמי, עלתה כאמור צ'אקבטדז'ה למקום השישי בעולם. כשאמילי מורסמו הנופשת בים ירדה למקום השביעי. דניאלה הנטוחובה חזרה לטופ 10, למקום העשירי, כשהיא דוחקת החוצה את ניקול וואדיסובה מצ'כיה.

גברים: דרוג שיא לסלע - 124
דודי סלע, בכיר טניסאי ישראל חגג גם הבוקר, דרוג שיא כשעלה 5 שלבים מהמקום ה-129 למקום ה-124. סלע, שהגיע לרבע גמר צ'לנג'ר פונזה ברוסיה, ישחק גם השבוע בצ'לנג'ר החימר "סרנסק" ברוסיה. סלע מדורג 1 בטורניר ויפתח מול ארתור צ'רנוב מרוסיה.

נועם אוקון שעף בסיבוב הראשון של הצ'לנג'ר "גראנבי" בקנדה, ירד 20 שלבים מהמקום ה-143 למקום ה-163 לאחר שאיבד נקודות מהשנה שעברה, אוקון ישחק השבוע בטורניר "וונקובר" בקנדה ע"ס פרסים של 100,000 דולרים. אוקון מדורג 7 ויפתח מול גו סואדה מיפן.



גם הראל לוי, למרות חצי גמר מוצלח מאוד בנוטינגהאם ירד 5 שלבים, למקום ה-220, עקב איבוד נקודות. אמיר ווינטרוב, המחבט הרביעי של ישראל, עלה 6 שלבים למקום ה-414 וחגג אף הוא דרוג שיא בקריירה. גם ווינטרוב ישחק השבוע בצ'לנג'ר הרוסי ויפתח מול יבגני קרלוב מרוסיה.

בדרוג העולמי, עלו ג'ימס בלייק ותומס ברדיץ' למקום ה-9 וה-10 בהתאמה כשהם דוחקים את טומי האס החוצה מהטופ 10.

אוסטריה: סקיהבונה חגגה נצחון בגמר
הלוזרית הגדולה של טניס הנשים האיטלקי, פרנצ'סקה סקיהבונה, טניסאית צמרת שמעולם לא הצליחה לזכות בתואר, נוצחה בשמונה משחקי גמר, קטפה היום תואר ראשון כשניצחה בקלות בגמר את איבונה מסבורגר האוסטרית 1:6 ו-4:6.

סקיהבונה בת ה-27 אמרה בסיום: "איזו הקלה, אבל לא הלחצתי את עצמי. אני שחקנית שונה כיום ועולה גם כדי להנות מהטניס". חייבים לציין שהאיטלקיה מובילה את נבחרתה כבר שנתיים לגמר גביע הפדרציה, בו זכו האיטלקיות בשנה שעברה.



המדורג חמישי, חואן מונאקו מארגנטינה, חזר מפיגור מערכה כדי לזכות בתואר מול פוטיטו סטארצ'ה האיטלקי, 7:5, 3:6 ו-4:6. זהו התואר השלישי של הארגטינאי הצעיר השנה על חימר והוא שני בתארי חימר רק למלך - רפאל נדאל.

מונאקו הוא גם הארגנטינאי השישי שזוכה בתואר האוסטרי מאז 1968. והוא מצטרף לגיז'רמו קניאס, גסטון גאודיו ואלוף השנה שעברה אוגוסטין קאלארי. לאיטלקי סטארצ'ה זהו גמר שני העונה בו הוא יורד מנוצח.

אינדיאנפוליס: טורסנוב ניצח את דניסביץ'
תואר שני בקריירה לרוסי דימטרי טורסנוב. הרוסי שדורג 3, ניצח בגמר את הקנדי פרנק דניסביץ' שהדיח את אנדי רודיק בחצי הגמר, 4:6 ו-5:7. תוארו הראשון של הרוסי המדורג 27 בעולם היה במומביי, הודו 2006.לקנדי, 109 בעולם, היה זה משחק גמר ראשון בקריירה.



קרלוס מויה זכה באליפות קרואטיה הפתוחה כשהוא מנצח בגמר את אנדרי פבל מרומניה 4:6 ו-2:6. זו הפעם החמישית שהספרדי זוכה בטורניר הזה, "זו הרגשה בלתי רגילה", אמר בסיום מויה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */