יום שבת, 18.05.2024 שעה 11:50
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הבקרה דורשת: להוריד 4 נקודות, לוני: אני מזועזע

בית הדין דן בעונש של מכבי ת"א, שהואשמה בחוזה כפול עם ראזיץ' ובעוד שני סעיפים. לוני: "כמו פרשת דרייפוס". ההחלטה: בשבוע הבא.

|
לוני עם טויטו בדיון:
לוני עם טויטו בדיון: "לא היה חוזה כפול" (ניר בוקסנבאום)
בית-הדין של ההתאחדות לכדורגל דן היום (חמישי) בפרשת החוזים הכפולים של מכבי תל-אביב אך מי שציפה לשמוע מהו עונשם של הצהובים, יצטרך לחכות לפחות עד לשבוע הבא.

בתום דיון שארך 3 וחצי שעות, נודע כי ההחלטה בנושא מכבי ת"א תתקבל רק בשבוע הבא. הבקרה דרשה להוריד לצהובים 4 נקודות בפועל, בעוד לוני דרש להסתפק בקנס כספי בלבד.

מכבי תל-אביב הואשמה בחתימת חוזה כפול עם השחקן הקרואטי שעזב את הקבוצה, איבן ראזיץ', בהעברת כסף בהעברת מיליאן מרדיקוביץ' לגורם שאינו קבוצתו ובנושאים הקשורים להקמת מגרש הדשא הסינטטי בקרית-שלום.

כזכור, בשבוע שעבר, ביקש הבעלים מבית הדין לדחות את הדיון בעניין החוזה הכפול, מהסיבה שהרציקוביץ' לא סיים עדיין את התחקיר אותו ביצע. בית הדין נענה לבקשתו של היו"ר, שהכין לדיון שנערך היום, מספר מסמכים בתקווה שבית הדין יתחשב ולא יוריד נקודות למכבי תל-אביב.

עוד לפני הדיון בשבוע שעבר, ניסו בבקרת התקציבים להגיע לעסקת טיעון עם הצהובים. בבקרה דרשו קנס כספי גבוה מהצהובים והורדה של נקודה אחת בפועל - דבר שהיו"ר לא הסכים.

עבור מכבי ת"א, הנאבקת על מקום בגביע אופ"א, הורדת נקודות עלולה להיות מכת מוות.

"יולי שפירא הוא הסוכן הבלתי מורשה"
אלון אייזנברג, אחד מחוקרי משרד החקירות "ויצמן-יער", אמר בתחילת הדיון: "יולי שפירא הוא הסוכן הבלתי מורשה שמכבי חשדה בשימוש בו להבאת ארבעה שחקנים זרים. אותו שפירא נחקר גם בקשר להבאת שחקנים בהפועל נצרת עילית בעונת 2005/06. חוקרי משרד "ויצמן-יער" מצאו נקודות מקבילות בין מה שמצאו בנצרת-עילית לבין החשדות האמורים במכבי תל-אביב.


צפו בלוני במסדרונות ההתאחדות

"חוקרי ויצמן יער אמרו בחקירה כי נפגשו עם אלי דריקס בתחילת החקירה וקבעו כי ייפגשו בשלב מאוחר יותר כדי לדון בנושא החשדות. לאחר כמה חודשים סירב דריקס להיחקר בנושא. חוקרי ויצמן יער טענו כי דריקס הוא 'דמות מפתח' בפרשה ובקשר עם יולי שפירא ואי הרצון שלו להיחקר פגע בחקירה בצורה קשה".


לוני הרציקוביץ' עם אבנר טוויטו בדיון (ניר בוקסנבאום)
לוני הרציקוביץ' עם אבנר טוויטו בדיון (ניר בוקסנבאום)

החוקרים טענו שאלי דריקס סירב להחקר בפרשה.

בחקירה השתתפו גם טברטקו קאלה, מילאן מרטינוביץ' ומיליאן מרדיקוביץ', המאמן אלי כהן וסמנכ"ל הכספים לשעבר, בני רחמני.

לוני הרציקוביץ': "מכבי תל-אביב היא כמו אמיל זולה"
הבעלים של מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ', אמר בדיון: "אני עומד לומר דברים חמורים. מה שעומד היום על סדר היום זה לא בהכרח אם היו או לא היו עבירות, אלא דברים הרבה יותר עמוקים שקשורים להתאחדות לכדורגל. הבאתי כאן תקציר ממשפטו של אלפרד דרייפוס. מכבי ת"א במקרה הזה היא לא דרייפוס אלא דווקא אמיל זולא".


לוני הרציקוביץ' במצב רוח טוב (ניר בוקסנבאום)
לוני הרציקוביץ' במצב רוח טוב (ניר בוקסנבאום)

"כתב האישום נופח בתור מגמה להאשים את הקבוצה", הוסיף הרציקוביץ'.

במהלך הדיון התנצחו הרציקוביץ' ורבינוביץ' מספר פעמים. לאחר שנגמר הדיון בנושא הקמת מגרש הדשא הסינטטי, עברו לדיון בנושא מענק שלא כחוק בנושא מיליאן מרדיקוביץ'. מכבי נדרשה להעביר 220 אלף דולר לקבוצת מטליסט, שביקשה שהכסף יעבור לחשבון אחר שלא על שם הקבוצה.

דריקס הגיע לבקרה, התקשר למשה אביבי, שביקש ממנו להראות קשר בין מטליסט האוקראינית לחשבון הבנק בקפריסין. על פי טענת הרציקוביץ', מכבי הוציאה שני מסמכים המאשרים כי החשבון בקפריסין אכן שייך למטליסט האוקראינית.

לוני: היתה טעות, לא חוזה כפול
לאחר המשך התנצחות בין לוני לרבינוביץ', החל לבסוף הדיון בנושא החוזה הכפול של ראזיץ'.


לוני הרציקוביץ' ואבנר טוויטו בדיון היום (ניר בוקסנבאום)
לוני הרציקוביץ' ואבנר טוויטו בדיון היום (ניר בוקסנבאום)

לוני אמר בדיון: "החוזה הראשון שהוגש נעשה במחנה האימונים בסוף חודש יולי האחרון. בתקופה זו המסמכים לא הולכים לבקרה התקציבית. החוזה השני נעשה באוגוסט 2006. בין שני התאריכים הועבר סכום על סך חמישים אלף דולר ישירות ממאיר שמיר לחשבון השחקן הפרטי. בחוזה עצמו ישנו סעיף מוסכם על הצדדים כי ההסכם שיוגש להתאחדות הוא המוסכם על שני הצדדים והיחידי השריר. בבדיקות שלנו אכן סוכם שיהיה מענק חתימה עם השחקן".


ראשי מכבי ת"א בדיון היום (ניר בוקסבנאום)
ראשי מכבי ת"א בדיון היום (ניר בוקסבנאום)
"ברגע ששמיר העביר את הכסף, נעשתה החלטה שגויה על ידי דריקס שלא רשם את הסכום כתגמול וגם לא כהוצאה שעשה המועדון שכן הכסף הגיע בתרומה", טען הרציקוביץ'.

עוד הוסיף ואמר הבעלים של מכבי ת"א: "בשום פנים ואופן לא נחתם חוזה כפול. שמיר התקשר אליי לאחר כמה חודשים ושאל אותי כיצד נרשם הסכום שתרם. התקשרתי לרחמני (מנהל הכספים) כיוון שלא ידעתי כיצד. רחמני חזר אליי ואמר שלא נרשם הסכום בספרים של מכבי. הנחיתי את רחמני ליידע את הבקרה על הטעות שנבעה בגלל התרומה הזו שהיא אירוע לא שגרתי במועדון שלא מקבל ככה תרומות".

"לעולם לא יעשו חוזה כפול בצורה כזו. למרות שאף פעם לא חתמתי, אני לא מכיר חוזה כפול שנועד להלבין כסף שחור או לעבור תקרת תקציב על ידי מסמכים החתומים עם חותמות. לא נסתכן בכזו עבירה על סכום של חמש עשרה אלף דולר. אין לי טעם לעשות כזה דבר כשיש לי תקציב של שלושים מיליון שקל ויותר בעונה".

הדיין אלחדיף אמר ללוני בדיון: "אתה לא טעית, אתה לא חתום על החוזה ולא על התרומה. אני מצפה שהחייל שעשה את זה (אלי דריקס) יגיע לפה ויציג את הנושא ואת הטעות שעשה כפי שאתה טוען. זה שהוא לא פה, יוצר רושם לא טוב על המקרה.


לוני בדיון: "מזועזע" (ניר בוקסנבאום)
לוני בדיון: "מזועזע" (ניר בוקסנבאום)
"גם ממר שמיר היינו מצפים שיבוא ויספר על התרומה, כיצד העביר את הכסף. אם הוא היה עושה כן, אולי היינו מסתכלים על הדבר בצורה אחרת".

לוני ענה על כך: "אם תבקשו ממני להביא את דריקס, אנסה לשכנע אותו להתייצב פה ולהסביר את האירוע והטעות כפי שאני סיפרתי. הוא לא חייב לעשות, כיוון שהוא עזב וביקש להתנתק מכל מה שקשור במועדון הכדורגל".

רבינוביץ' הוסיף את חלקו: "אין לנו דוגמא לחוזה כפול יותר ממה שיש פה. ההתחייבות לחמישים אלף דולר ניתנה לפני שמאיר שמיר נתן את הכסף. יותר מזה, שמיר שילם 220 אלף דולר שעליהם הוא לא שאל. מה שאומר ששמיר ומכבי ידעו על החקירה ורק אחרי שידעו, החלו לפעול כדי לנסות ולהראות שמדובר בטעות ברישום".

בסיום הטיעונים אמר רבינוביץ' כי הבקרה מבקשת להפחית 4 נקודות בפועל ממאזנה של מכבי ת"א. לוני הגיב על כך ואמר: "אני מזועזע אך לא מופתע". לוני דרש להסתפק בקנס עבור מכבי ת"א ולא להוריד לקבוצה נקודות בפועל: "אם אנחנו באים ואומרים שנהגנו לא כשורה טעינו ואנחנו מתקנים, לא צריך לבוא עם המסר ולצלוב מישהו".

"אנחנו לא קבוצת עבריינים"
לאחר הדיון אמר לוני: "הודינו שעשינו טעות, זה היה רק איחור בדיווח ולא מה שעשו מזה. כל שאר הסעיפים הם לא עבירות בכלל. היתה טעות בשיקול דעת בנושא אחד, אבל לא היה חוזה כפול. זו מנטרה שבאה להכפיש את האנשים שעומדים מאחוריה".

"לא היה שום חוזה כפול, אלא אחד שבוטל. אפשר להגיד עלינו הכל, לא ידענו שיש מסמך בידי החוקרים, ואני מאמין באנשים במכבי. אני מאחל לכל מקום עבודה לעשות טעויות כספיות בגודל שאנחנו עשינו. ניפחו את התביעה, לקחו סעיפים שאין בהם כלום והכניסו בה דברים שאין בהם כלום. לא בנינו מגרש בחשיכה, כולם ידעו מזה, זה לא היה סוד".


לוני ורבינוביץ' נראים מיודדים לפני הדיון (ניר בוקסנבאום)
לוני ורבינוביץ' נראים מיודדים לפני הדיון (ניר בוקסנבאום)

"האני מאשים שלי הוא לא פרסונלי כלפי ההתאחדות, אלא כלפי האיגוד הזה שיצר גופים שממתעללים בנו, חברי האיגוד. אי אפשר להמשיך להתעלל בנו. צריך להגיד עד כאן ולעשות סדר. כל פסק דין עשוי לעשות נזק, מה שנעשה העונה על המגרש השגנו בזכות עצמנו, אין שום עילה שנתנה לנו יתרון במגרש. אפילו ראזיץ' כבר לא משחק בקבוצה".

על עונש הפחתת הנקודות המרחף מעל קרית שלום, אמר לוני: "אני משוכנע שיאיר רבינוביץ' יודע היטב שכל ירידת מקום בליגה עולה לנו 100,000 אלף דולר. איש לא עשה כאן עבירות שמצדיקות את זה. עשינו טעות, אבל קנס כספי הוא די והותר. אנחנו לא קבוצה של עבריינים".

ויקי פרץ: "הרצליה הקבוצה החמה בליגה"
בתוך כך, ערכה הערב מכבי תל-אביב אימון לאחר שהשחקנים הצהובים קיבלו יום חופשי לאחר תלונות על עומס יתר. ארז מסיקה, שעדיין לא כשיר, ייעדר מסגל הקבוצה בשבת נגד מכבי הרצליה. שירן ייני יחזור לסגל הקבוצה לאחר שהתגבר על הכאבים בגב.

ויקי פרץ, עוזר מאמן מכבי תל-אביב, התייחס למשחק הקשה של הקבוצה בשבת מול מכבי הרצליה: "הרצליה היא הקבוצה החמה בליגה אבל לנו יש את המטרות לנו. אנחנו צריכים את הנקודות האלו כדי להגיע לאירופה".

"אם לא נגיע לאירופה נהיה מאוד מאוכזבים אבל אני לא מדבר במונחים של כישלון, למעט משחק או שניים אנחנו בתקופה טובה. קבוצות התחתית משחקות על חייהן וזה לא קל".


ויקי פרץ: "יש לנו את המטרות שלנו"
ויקי פרץ: "יש לנו את המטרות שלנו"

גם הקשר, מושיקו מישאלוף התייחס להרצליה ואמר: "הרצליה בכושר מעולה ונצטרך לשחק טוב כדי לנצח, אנחנו נילחם ונעשה הכל כדי לנצח את המשחק. המטרה שלנו להגיע לאירופה ונותרו עוד ארבעה משחקים. אם לא נעמוד במטרות אז ברור שזה יהיה סוג של כישלון. היו לנו בעיות במשחק ההגנה של כל הקבוצה ולא בחוליית ההגנה. אנחנו לא בורחים מאחריות ונצטרך להשתפר".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */