יום ראשון, 19.05.2024 שעה 18:31
ליגה אנגלית 23-24
8833-9337מנצ'סטר סיטי1
8628-8937ארסנל2
7941-8437ליברפול3
6856-7637אסטון וילה4
6361-7137טוטנהאם5
6062-7537צ'לסי6
5760-8137ניוקאסל7
5758-5537מנצ'סטר יונייטד8
5271-5937ווסטהאם9
4860-5537ברייטון10
4865-5337בורנמות'11
4658-5237קריסטל פאלאס12
4663-5037וולבס13
4459-5137פולהאם14
3961-5437ברנטפורד15
3849-3937אברטון16
3366-4737נוטינגהאם פורסט17
2681-5037לוטון18
2476-4037ברנלי19
16101-3537שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ארסנל
  • 0 - 0
  • אברטון
  • ברנטפורד
  • 1 - 0
  • ניוקאסל
  • ברייטון
  • 0 - 0
  • מנצ'סטר יונייטד
  • ברנלי
  • 2 - 0
  • נוטינגהאם פורסט
  • צ'לסי
  • 0 - 1
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • 0 - 1
  • אסטון וילה
  • ליברפול
  • 0 - 0
  • וולבס
  • לוטון
  • 0 - 1
  • פולהאם
  • מנצ'סטר סיטי
  • 0 - 2
  • ווסטהאם
  • שפילד יונייטד
  • 1 - 0
  • טוטנהאם

כל מה שרציתם לדעת על סטיבן ג'רארד

את מי הוא חולם לפגוש מעולם הפופ? למה הוא נבחן ביונייטד? כמה הוא מרוויח בשבוע ומדוע הוא מפחד ממגרפות? כנסו וגלו הכל על כוכב נבחרת אנגליה

|
סטיבי ג'י. שלא יתאמץ מול ישראל (רויטרס)
סטיבי ג'י. שלא יתאמץ מול ישראל (רויטרס)
אם תפנו למשרד התיירות הבריטי בנוגע לביקור בעיירה וויסטון שבמחוז מרסיסייד, לא תקבלו יותר מדיי סיבות להגיע למקום. העובדה שבעירייה יש מכרות פחם וממצאים ארכיאולוגיים מתקופות של מאות שנים אחורה, לא היתה גורמת לכם לנסוע 14 קילומטרים מזרחה מליברפול, על אותם פסי רכבת שמחברים בין העיר בה נוסדה להקת הביטלס לבין מנצ'סטר הגדולה.

מה שאולי כן היה מעניין אתכם, היא העובדה שבאותה עיירה, לפני 27 שנה, נולד סטיבן ג'רארד, אחד הכדורגלנים האהודים והטובים בעולם. לא פלא שרובכם ביקשתם לדעת עליו כל מה שאפשר "בכתבת הכוכבים" הקודמת שעסקה בכריסטיאנו רונאלדו (פרסמנו משאל בו השתתפתם בסוף הכתבה). סטיבי ג'י גבר באותו משאל על כדורגלנים גדולים דוגמתם של רונאלדיניו ורומאריו, כנראה גם בשל העובדה שהמשחק בין אנגליה לישראל עומד בפתח.

אם לומר את האמת, אני די מזדהה עם בחירתכם. סטיבן ג'רארד עומד בכל קריטריון של הכדורגלן האידיאלי מבחינתי ולא מפתיע כי הוא משמש כקפטן של ליברפול ו"סגן" הקפטן של נבחרת אנגליה. עם פרישתו של דייויד בקהאם מהנבחרת הוחלט על מינויו של ג'ון טרי מצ'לסי כקפטן הנבחרת האנגלית, אך לדעתי וגם לדעת רבים ג'רארד היתה יכולה להיות בחירה מוצלחת יותר, בטח בשל הווינריות והמנהיגות שלו עליה נדבר בהרחבה בהמשך.

מי שיגיע לאצטדיון רמת-גן ביום שבת כדי לצפות במשחק בין ישראל לאנגליה במסגרת מוקדמות יורו 2008, צפוי לחזות באחד הקשרים הטובים בעולם, שאמור לשחק למרות פציעה שפוקדת אותה בתקופה האחרונה. הוא נבחר בעבר לשחקן הצעיר הטוב ביותר בפרמייר-ליג, לשחקן השנה באנגליה, לקשר האירופי הטוב של השנה, לשחקן המצטיין בגביע אופ"א ופעמיים לשחקן היעיל ביותר בפרמייר-ליג. כמה שחקנים בעולם כבר מחזיקים בכמות כה נכבדת של תארים? ואפילו עוד לא דיברנו על התארים הקבוצתיים...

אמאל'ה, מגרפה...
ג'רארד החל את דרכו בקבוצת הנערים של וויסטון ולאחר מכן עבר לקבוצת הנוער של ליברפול. הסקאוטים של קבוצת הבוגרים החליטו להעביר אותו לקבוצה הבוגרת כשהוא היה רק תלמיד בן 17, זאת למרות העובדה שבין הגילאים 14 ל-16 שיחק מעט מאוד בשל בעיות גדילה שסבל מהן כנער.



עוד לפני שהחל את דרכו בבוגרים של ליברפול, שם ערך את הופעת הבכורה כמחליף מול בלקבורן בנובמבר 1998, ג'רארד נבחן במועדונים אנגלים אחרים, כולל מנצ'סטר יונייטד (מנצ'סטר רחוקה רק כ-50 קילומטרים מליברפול). סטיבי ג'י טוען היום כי יצא למבחנים בעיר השכנה רק כדי להשיג חוזה מקצועני בליברפול (גם כדורגלן וגם עסקן), אך אם הסיפור הזה לא ממש נכון, יכול להיות שהיינו רואים אותו היום באולד טראופורד.

זוכרים את התאונה בבריכת השחיה שארעה לקאקה כשהיה ילד וכמעט סיימה לו את הקריירה? ובכן, גם לג'רארד היתה תאונה כשהיה צעיר, אבל לא באותם המימדים. סטיבי ג'י הצעיר עבר "תאונת מגרפה" שכמעט גרמה לו לאבד את אחת מאצבעות רגליו, אך האנגלי הנמרץ הצליח להתגבר על הפציעה וכיום הוא נהנה מעשר אצבעות שלמות ובריאות.

כל ההתחלות קשות
המשחק הראשון בו פתח סטיבן ג'רארד בהרכב של ליברפול היה מול סלטה ויגו בגביע אופ"א. ג'יימי רדנאפ היה פצוע באותה תקופה וסטיבי ג'י זכה לשחק ב-13 משחקים באותה עונה. בעונה שלאחר מכן, 1999/2000, ג'ראר הוייה החליט לפתוח במרכז השדה עם ג'רארד ורדנאפ בצוותא, אך אחרי שישה משחקים בהם פתח ג'רארד בהרכב הוא חזר לספסל בדרבי מול אברטון.



באותו הדרבי, ג'רארד החליף את רובי פאולר בדקה ה-66, אך בניגוד לשאר סיפורי הכוכבים שסופרו פה, ההמשך לא היה חיובי במיוחד. ג'רארד ראה את הכרטיס האדום הראשון שלו בקריירה בדקה ה-90, אחרי עבירה מכוערת על קווין קאמפבל מהיריבה השנואה. מאוחר יותר באותה עונה, ג'רארד הבקיע את שערו הראשון בבוגרים בניצחון 1:4 על שפילד וונסדי בדצמבר 1999.

אחרי שהוכיח עצמו ראוי להרכב של ליברפול הגדולה, ג'רארד החל לסבול מבעיות גב שהשביתו אותו לזמן ממושך. העיתונאים באנגליה כבר החלו לראות שחורות לגבי עתידו של האנגלי הצעיר, אך ג'ראר הוייה החליט לפנות למומחה לבעיות גב שינסה למצוא פתרון למצב. ג'רארד הגיע למומחה עולמי בדמותו של ד"ר האנס מילר וולפהארט, שאבחן כי הבעיה נובעת מצמיחה מואצת תוך זמן קצר. סטיבי ג'י קיבל את הטיפולים הדרושים מהרופאים של ליברפול ומומחים מצרפת אותם הכיר הוייה והפציעות מהן סבל היו מאחוריו.

מי צריך אליפות כשיש לי שלושה תארים?
אחרי כל הפציעות והפתיחה הצולעת, עונת 2000/2001 היתה עונה חלומית מבחינתו של סטיבן ג'רארד. הוא ערך 50 הופעות בקבוצתו, כבש 10 שערים בכל המסגרות וזכה בלא פחות משלושה תארים קבוצתיים: גביע אופ"א, הגביע האנגלי וגביע הליגה.



אגב, גמר גביע אופ"א של אותה העונה היה אחד המשחקים הטובים ביותר שנראו במסגרות האירופיות. ליברפול פגשה את אלאבס הספרדית למה שצפוי היה להיות גמר משעמם, שבסופו של דבר הסתיים ב-4:5 מדהים לליברפול בהארכה.

סטיבן ג'י כבש את אחד השערים לליברפול באותו משחק מבישול נהדר של מייקל אואן ובסיום אותה העונה, זכה בתואר השחקן הצעיר הטוב ביותר באנגליה.

לא עוזב את העיר
באוקטובר 2003 ג'ראר הויה החליט שג'רארד ימונה לקפטן של הקבוצה, והיו לו לא מעט סיבות לעשות כן. ראשית, הצרפתי היה מעוניין כי הווינריות והנחישות של סטיבי ג'י תשפיע על חבריו לקבוצה וכי התפקיד החדש גם יגרום לו לקחת יותר אחריות במרכז השדה. שנית, הוייה חשב שהתפקיד החדש של ג'רארד יגרום לו להיות מאופק יותר בכל הקשור לביצוע עבירות, ומסתבר כי הטקטיקה הזו עבדה מצוין – ג'רארד קיבל רק שני צהובים באותה העונה.



מסתבר שגם מייקל אואן היה מאושר מהמינוי של ג'רארד לקפטן. החלוץ האנגלי, שלימים שיחק גם בניוקאסל ובריאל מדריד, טען כי הרבה לחץ ירד ממנו כשג'רארד קיבל את התפקיד וכי הדבר השפיע על שניהם לטובה.

יכולתו של ג'רארד לא נעלמה מעיניהם של קברניטי צ'לסי והמועדון הלונדוני פנה לג'רארד בקיץ 2004 בנוגע לשירותיו. הפניה קרצה מאוד לסטיבי ג'י, אך חבריו ומשפחתו ניסו לשכנעו כי עדיף לו להישאר במחוז בו נולד (300 קילומטר עד לבירה זה לא צחוק). הקפטן של ליברפול הרגיש באותה תקופה כי הוא צפוי להצטער אם יעזוב את המועדון בו החל את דרכו, והגעתו של רפא בניטז לאנפילד שמה חותם סופי על הישארותו במרסיסייד.

או דה פXXX איז מילאן?
עונת 2004/2005 לא התחילה בצורה הכי טובה מבחינתו של סטיבן ג'רארד. הוא נפצע במשחק מול מנ'צסטר יונייטד בסוף ספטמבר והיה מושבת למשך חודשיים. סטיבי ג'י חזר לעניינים עם גול אדיר מ-23 מטרים מול אולימפיאקוס במשחק האחרון של שלב הבתים בליגת האלופות.

ליברפול נזקקה לניצחון של שני שערים לפחות ודווקא היוונים הובילו 0:1 במחצית. ליברפול עשתה מהפך ל-1:2 ואז הגיע הקפטן וכבש כאמור את השער השלישי שהבטיח לליברפול את העליה. ג'רארד טוען עד היום, כי זה השער החשוב ביותר שהבקיע בכל הקריירה שלו, אם לא הטוב ביותר. ליברפול לא נעצרה עד לגמר הצ'מפיונס, אז פגשה את מילאן הגדולה באיסטנבול (העיר היחידה בעולם שממוקמת על שתי יבשות – אירופה ואסיה. אגב, היא איננה בירת טורקיה).



מילאן הובילה 0:3 במחצית ונראה היה כי הסיפור גמור, אך מי שמכיר את סטיבן ג'רארד יודע שהסיפור אצלו לא גמור עד שהוא באמת גמור. 9 דקות מפתיחת המחצית השניה הוא נגח את הראשון של ליברפול והחל לעודד את חבריו שאפשר לחזור למשחק. שתי דקות לאחר מכן ולדימיר שמיצר הבקיע את השני וצ'אבי אלונסו השווה את התוצאה אחרי ריבאונד מפנדל שנהדף ע"י דידה (סטיבי ג'י הוכשל ברחבה ע"י גנארו גאטוסו במהלך שהוביל לפנדל).

ליברפול זכתה בסופו של דבר בגביע היוקרתי ביבשת, כשסטיבן ג'רארד זכה להניף את הגביע כקפטן השני בצעירותו בהיסטוריה (דידייה דשאן, מאמנה של יובנטוס האיטלקית, הוא הקפטן הצעיר ביותר שזכה לעשות כן לפניו). ג'רארד אומנם לא לקח חלק בפנדלים, אבל הוא היה אמור לבעוט את הפנדל החמישי אם דודק לא היה עוצר את הפנדל של אנדריי שבצ'נקו.

ג'רארד אמר לאחר המשחק כי הוא לא יכול לחשוב על עזיבת ליברפול אחרי ערב שכזה, אך שמה של צ'לסי שוב עלה כשהיא מציעה 35 מיליון ליש"ט על השחקן. המו"מ עם ליברפול לא צלח וסטיבי ג'י הצהיר כי הוא מעוניין לעזוב. כעבור כמה ימים חזר בו, התנצל בפני האוהדים ואף אמר לרפא בניטז שהוא מוכן לוותר על סרט הקפטן. בניטז אמר לג'רארד שישכח מהרעיון שלו והקפטן חתם לארבע שנים נוספות במועדון.

לא ספר את יוסי בניון
כשיוסי בניון יפגוש את סטיבן ג'רארד על המגרש ביום שבת, לא יהיו לו זכרונות יותר מדיי טובים. השניים נפגשו בגמר הגביע האנגלי בקארדיף בסיום עונת 2005/2006 וטרם המשחק בניון וודאי נזכר בישראלים ששיחקו אותה באירופה לפניו.



אלי אוחנה זכה עם מכלן בגביע אירופה למחזיקות גביע (עם בישול בגמר), רוני רוזנטל הבקיע 8 שערים וסייע לליברפול לזכות באליפות וחיים רביבו לקח אליפות בטורקיה (פנרבחצ'ה) עם 16 שערים.

סטיבן ג'רארד התעלם מהתוכניות של יוסי בניון לזכיה בתואר אירופי, וכשהמשחק היה ב-2:3 לטובת ווסטהאם כבש שער שיוויון מדהים בתוספת הזמן כדי לשלוח את המשחק להארכה. ליברפול זכתה בסופו של דבר בגביע והשער של ג'רארד נחשב לאחד השערים הגדולים ביותר בכל הזמנים בגביע האנגלי ולשער השנה באנגליה.

סטיבן ג'רארד הוא השחקן האנגלי היחידי בהיסטוריה שהבקיע בכל ארבעת הגמרים הגדולים שקבוצה אנגלית יכולה להשתתף בהם: גביע אירופה לאלופות, גביע אופ"א, הגביע האנגלי וגביע הליגה. בסיום אותה עונה בה הניף סטיבי ג'י את הגביע השני שלו בקריירה אמר לתקשורת: "אני נשאר בליברפול. אני לא הולך לעבור את אותן שמועות וסיפורים שליוו אותי בקיץ שעבר. אני נשאר בקבוצה הזו עד שמישהו יגיד לי שאני לא רצוי פה יותר".

מלך השערים של אנגליה במונדיאל
ג'רארד ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת מול אוקראינה במאי 2000, אז אימן אותה קווין קיגאן. הוא זומן לסגל אחרי שנה וחודשיים בלבד מאז החל דרכו בסגל הקבוצה הבוגרת של ליברפול, אך ביורו 2000 שיחק רק 29 דקות כמחליף של מייקל אואן מול גרמניה.



סטיבי ג'י היה אחד משלושת שחקני ליברפול, כולל מייקל אואן ואמיל הסקי, שהבקיעו במוקדמות הגביע העולמי ב-1:5 מול גרמניה (שערו הבינלאומי הראשון). אנגליה בסופו של דבר העפילה למונדיאל 2002, אך ג'רארד לא לקח בו חלק בשל ניתוח שהיה צריך לעבור במפשעה.

ביורו 2004 בפורטוגל, ג'רארד החל לקחת חלק מרכזי בהנהגת הנבחרת האנגלית. הפתיחה היתה נוראית מבחינתו, כאשר כדור שמסר נקלט ע"י תיירי הנרי הצרפתי והפך לפנדל לצרפת. הצרפתים ניצחו בסופו של דבר, אך אנגליה המשיכה הלאה מהמקום השני בבית המוקדם, כשג'רארד מבקיע אחד מהשלושה מול שוייץ. פורטוגל קטעה את מסעה של אנגליה ביורו, כפי שקרה גם במונדיאל האחרון, כשג'רארד הוחלף באותו משחק בדקה ה-81.

המונדיאל בגרמניה הוא טורניר אמביוולנטי מבחינתו של סטיבן ג'רארד. מצד אחד הוא סיים אותו כמלך השערים של אנגליה בטורניר עם שתי הבקעות, אך מאידך הוא אחד משלושה שחקנים אנגלים שהפנדל שלהם נהדף ע"י ריקארדו פריירה ברבע הגמר מול פורטוגל. אנגליה שוב הודחה בידי הפורטוגלים, כאשר מה שייזכר מאותו משחק היא אותה התקרית בין וויין רוני לכריסטיאנו רולנאדו, שלימים הסתיימה בסולחה ודהירה של מנצ'סטר יונייטד לעבר אליפות אנגליה.

רכילות ושאר ירקות
סטיבי ג'י הוא לא רק הסמל של ליברפול של המילניום החדש, הוא גם אוהד הקבוצה מאז היה ילד (הקבוצה השניה האהודה עליו היום היא ברצלונה). זאת בניגוד לשחקנים אחרים המזוהים עם המועדון, דוגמת רובי פאולר, מייקל אואן וג'ייימי קראגר שאהדו את אברטון בילדותם.



שכרו מוערך בכ-60 אלף ליש"ט בשבוע ותאמינו או לא, הדמות שהוא הכי מעוניין לפגוש פנים אל פנים היא בריטני ספירס. הסרט האהוב עליו הוא "פני צלקת" של אל פצ'ינו האגדי והוא טוען כי פיטר קראוץ' ישבור את שיא הכיבושים של בובי צ'רלטון בנבחרת (כעת הוא רחוק ביותר מ-30 שערים...).

סטיבן ג'רארד מאורס לאלכס קורן והם אמורים להתחתן ביוני הקרוב. יש להם שתי בנות: לילי אלה בת השלוש ולקסי בת העשרה חודשים. סטיבי ג'י הוציא בספטמבר האחרון את ספר האוטוביוגרפיה הראשון שלו בשם: "האוטוביוגרפיה שלי", אשר עוסק בהרחבה בחייו האישיים, בליברפול ובנבחרת האנגלית.

לפני שלושה חודשים הוענק לו התואר MBE, כלומר חבר במסדר האימפריה הבריטית. זאת על תרומתו לספורט הבריטי, בעיקר במפעלים האירופים דוגמת ליגת האלופות וגביע אופ"א.

למה נוכל לקוות? שבספר האוטוביוגרפיה הבא שלו, ג'רארד לא ירשום על הניצחון של אנגליה על ישראל. למה נוכל לצפות? מי שמכיר את סטיבן ג'רארד כבר יודע את התשובה...

אתם בוחרים בתגובות למטה את הכוכב הבא:
1. מסי
2. שבצ'נקו
3. ראול
4. איברהימוביץ

הכתבות הקודמות:
צפו בכתבה כל כריסטיאנו רונאלדו

צפו בכתבה על קאקה

צפו בכתבה על נדבד

צפו בכתבה על סביולה

צפו בכתבה על גיגס

צפו בכתבה על רונאלדו

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */