יום שני, 06.05.2024 שעה 10:08
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2122-198424הפועל ב"ש/דימונה
25%2138-196124הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • עירוני רמת גן
  • 93 - 79
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חיפה
  • שני, 06/05, 20:10
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 07/05, 18:40
  • הפועל חולון
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 07/05, 19:05
  • הפועל אילת

נואל פליקס - האיש שהטביע כבר בגיל 12

הוא קודם יתרום הגנה ואז התקפה, הוא אמור לשלוט בריבאונד, בגיל 12 כבר היה לו דאנק והוא ימשיך לחלום על חזרה ל-NBA. ערן סלע על הזר החדש של מכבי

|
נואל פליקס במדי נבחרת ארה
נואל פליקס במדי נבחרת ארה"ב (רויטרס)
הבשורה הטובה מבחינת מכבי ת"א בצירופו של נואל פליקס (25, 2.06) היא קודם כל הגנתית. קצת כמו מייסיאו באסטון בזמנו, גם פליקס מגיע לכאן בתור אס הגנתי ורק אחר-כך כתוספת כוח התקפית.

פליקס אמור ויכול להעמיד תפוקה התקפית טובה, ודאי עם מוסר משובח כמו ניקולה וויצ'יץ' לצידו, אבל נבן ספאחיה יצפה ממנו בראש ובראשונה להיות הריבאונדר המוביל בקבוצה, ולנסות להוות איזשהו כוח מרתיע בצבע שימנע חדירות קלות מצד גארדים יריבים. ובדיוק כמוני, שמעתם בימים האחרונים את ספאחיה מתלונן על היכולת ההגנתית של הקבוצה שלו.

קצת כמו באסטון בזמנו, פליקס מגיע למכבי כשמאחוריו בחירה לחמישיית ההגנה של ה-CBA. קצת כמו באסטון (וגם ביינום), גם הוא גורר איתו מספר מצומצם של משחקים ב-NBA עד לרגע הגעתו למכבי ת"א. זה עוד מקרה של שחקן שרוצה להוכיח את עצמו כדי לחזור בעתיד לארצות-הברית עם חוזה משופר.

עבור באסטון זה עבד בסופו של דבר בגיל 30, ואין סיבה שפליקס לא יעשה אותו דבר אם יצטיין במכבי כמו קודמו.

בקיץ 2005 נבחן פליקס בסיאטל סופרסוניקס והיה אחד המנופים האחרונים, אבל לא בגלל שלא היה טוב מספיק. סיאטל התרשמה ממנו, אבל היתה מעובה דיה בעמדת הפאוור פורוורד ונזקקה לרכז מחליף יותר מאשר לפורוורד מחליף, ובסופו של דבר בחרה בגארד מאטין קליבס, שישחק העונה, אגב, בקאזאן מהליגה הרוסית.


"תמיד הייתי יותר שחקן פנים מאשר שחקן חוץ", הוא העיד על עצמו אחרי שנופה בקיץ הקודם, "אבל כשסיאטל רצו שאפתח את השליטה בכדור ואת הקליעה מבחוץ, זה מה שעשיתי. הבנתי שב-NBA בונים עלי בתור סמול פורוורד ובתפקיד הזה אתה חייב לדעת לקלוע מרחוק, כולל לשלוש נקודות".

שישה שחקנים התמודדו אז על עמדה אחת פנויה, ולקליבס כבר היה חצי חוזה ביד, כל מה שהוא היה צריך זה לא לפשל. ונכון לאותו קיץ, הוא לא עשה את זה.

פליקס נופה אמנם, אבל סיאטל הבהירה לו כבר אז שהיא מאמינה שעוד תזעיק אותו בהמשך. וזה קרה בסופו של דבר, כאשר המאמן בוב היל קרא לו לסיאטל במארס השנה, כדי לכסות על חור שנוצר בעמדת הפורוורד בעקבות טריידים ושינויים נוספים שחלו בסגל תוך כדי העונה.

"אני אוהב אותו", אמר אז המאמן, "הוא יכול לשחק בשתי עמדות הפורוורד, הוא מכיר את החבר'ה מהאימונים שערך בקיץ שעבר והוא יוסיף לכימיה ולהרמוניה של הקבוצה". החוזה הראשון היה לעשרה ימים ובעקבותיו הגיע חוזה נוסף עד לתום העונה.

פליקס נחשב לשחקן בעל מוסר עבודה גבוה. כשחקן קולג' שיחק בעיקר בעמדה מספר 4, עם הזמן הלך וסיגל לעצמו תכונות שמאפשרות לו לשחק גם כסמול פורוורד ב-NBA, בעיקר קליעה מבחוץ. באירופה, עם מכבי, הוא יעלה כפאוור פורוורד הפותח של הקבוצה ויתבקש לשחק מפעם לפעם גם כסנטר, בדומה לסיטואציה של באסטון בשלוש השנים האחרונות.

בין הניפוי ממחנה הקיץ לצירוף לקראת סוף העונה, פליקס העביר את הזמן בעבודה קשה בליגת ה-CBA, וכאן דווקא כסנטר ברוב הזמן. הוא שיחק בסו-פולס שדורגה ראשונה במחוז המערבי והציג משחק אחד של 39 נקודות, ואחר בו העמיד דאבל-דאבל של 21 נקודות ו-16 ריבאונדים. היכולת הטובה שלו הביאה לו גם מקום במשחק האולסטאר המסורתי של הליגה.


נבן ספאחיה. התלונן על הצד ההגנתי
נבן ספאחיה. התלונן על הצד ההגנתי


את החלק הזה של הקריירה שלו הוא סגר עם ממוצעים של 15.7 נקודות, 7 ריבאונדים ו-54% מהשדה על פני 41 משחקים. שנה קודם לכן, עמד על 15 ו-7 ביאקימה סן-קינגס, עוד קבוצת CBA. עוד שנה לאחור, והוא רק עם 8.8 נקודות ו-3.8 ריבאונדים ב-37 משחקים עם איידהו סטאמפייד מאותה ליגה.

את ארבע שנות המכללה בפרזנו סטייט הוא סיים עם 5.4 נקודות ו-3.7 ריבאונדים ב-128 הופעות. גם הסטטיסטיקה וגם היכולת מלמדים, שהוא שחקן שמוגדר כפריחה מאוחרת. ואם אתם שואלים מה זו לעזאזל ה-CBA, הרי שאפשר להגדיר אותה בכל מיני דרכים אפורות למדי, אבל אפשר גם כך: זו הליגה ממנה הגיע אנתוני פארקר למכבי ת"א.

בגיל 12 ביצע נואל את הדאנק הראשון שלו. "הרגשתי אז שזה הזמן שלי לעשות את זה, נשארתי במגרש והחטאתי אולי 100 פעמים עד שהצלחתי בסופו של דבר להטביע", סיפר בזמנו פליקס כשהוא מסגיר ומתגאה באהבה שלו לעבודה ולאימונים. "מאותו רגע והלאה היה ברור לי שאוכל להתקדם בכדורסל אם אקדיש לכך את כל זמני".

הוא גדל באינגלווד, קליפורניה, לא רחוק מהפורום, האולם הביתי של לוס-אנג'לס לייקרס וכבר בגיל 8 החל לשחק מול מבוגרים ממנו. הוא סיים את התיכון עם ממוצעים של 15 נקודות, 11 ריבאונדים ו-4.5 חסימות, כשהוא משחק רוב הזמן כסנטר.


כשהגיע לפרזנו סטייט של המאמן ג'רי טרקניאן פורסמו כל מיני פרשיות ועבירות על חוקי ליגת המכללות, ופרזנו סטייט עברה שינויים רבים במסגרתם הצליח פליקס למצוא מקום ונישה משלו. הוא לא נבחר בדראפט ה-NBA בסופה של התקופה ובין קטע עונה כזה לאחר ב-CBA הוא נדד בעולם: שנחאי מסין, פרארה מהליגה השנייה באיטליה וקבוצה בפיליפינים.

הוא גילה גיוון רב במשחק ההגנה שלו וביכולת לשמור בהצלחה על נמוכים ממנו מצד אחד, ולהילחם על עמדה מתחת לסל עם פיזיים וגבוהים ממנו. בשני המקרים הוא הציג תכונה חשובה מאוד: היעדר כל פחד.

לאחד משיאי הקריירה שלו עד עכשיו הגיע פליקס כשייצג את ארצות הברית במוקדמות אליפות העולם, והבטיח יחד עם חבריו לנבחרת את מקומה של הנבחרת ביפן בטורניר שהתקיים ברפובליקה הדומיניקנית. כשהגיע הרגע לייצג את המדינה, נשאר כל הצוות מאחור והוחלף בחדש לגמרי, מה שלא עזר לאמריקנים לזכות בתואר בסופו של דבר.

יחד עם פליקס בנבחרת ההיא שיחקו גם תיוס אדני, אלכס סקיילס, כריס לאנג, ג'רום ביזלי, לין גריר, צ'רלי בל, רון סליי, מרקי פרי – כולם שחקנים שהגיעו לאירופה. בל וגריר כבר הספיקו לחזור ל-NBA בינתיים. עכשיו פליקס עושה את דרכו לצד השני של העולם.

בקיץ האחרון הוא שיחק עם סיאטל ויותם הלפרין בליגת הקיץ ביוטה. בניגוד להלפרין, שחתם בסופו של דבר במכבי ת"א, פליקס החליט לצאת למחנה האימונים הסופי של הקבוצה ואתמול, ממש כמו לפני שנה, נופה מהסגל. מבלי להמתין אפילו רגע הוא מימש את האופציה שעמדה בפניו וחתם במכבי ת"א שחיכתה לו, ועכשיו הוא יפגוש מחדש את יותם וינסה להיות מחליף ראוי לבאסטון.

סיאטל ראתה בו אופציה לסמול פורוורד הגנתי שיושב על הספסל וקם בהתאם לצרכים. אופציה עליה החליטה לוותר, בסופו של דבר. מכבי ת"א רואה בו פאוור פורוורד פותח ושמחה לקלוט את המציאה. עושה רושם שנואל פליקס הוא האיש הנכון עבורה.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */