יום שבת, 18.05.2024 שעה 17:42

מרד הצרכנים נמשך, רק 3000 חבילות נרכשו

בכיר בכבלים ובלווין אומר ל-ONE: "אל תאמינו למספרים, 3000 איש רכשו את החבילה". היכנסו וקיראו את יומן האירועים של המאבק על שידורי המונדיאל

|
היכנסו וקראו את יומן האירועים, המאבק נמשך
היכנסו וקראו את יומן האירועים, המאבק נמשך
למרות הפרסומים על היענות גדולה של מנויים לרכישת חבילת המונדיאל, בכיר בכבלים ובלווין מוסר היום (רביעי) ל-ONE: "אל תאמינו למספרים שמדווחים לכם. המרד של הצרכנים ממשיך ובגדול, מספר הרוכשים גדל בכמות קטנה מאוד, ולא יותר מזה.

"אמנם יש מאות טלפונים בנושא שידורי המונדיאל, אבל לא כל מי שמצלצל, מזמין את החבילה. העם עדיין מאמין ש-309 שקלים זה לא המחיר האחרון. העם מרגיש שיש תקווה והמחיר עוד ירד, ולכן, אם לפני שלושה ימים דיווחנו שב-yes וב-HOT נרשמו ביחד כ-1500, היום אני יכול לדווח לכם, ש-3000 מנויים בחברות הכבלים והלווין ביחד זה פחות או יותר כמות הנרשמים, ואני מעגל פינות".

מרד צרכנים, יומן אירועים

קצת יותר משבועיים עברו מאז עלתה לאוויר עצומת ONE לעצירת התשלום על שידורי המונדיאל.

עד עתה חתמו על העצומה למעלה מ-177 אלף גולשים, וההדים שהיא עוררה בכל פינה ובכל מקום העלו את הנושא למקום גבוה בסדר היום הציבורי.

ההישג הגדול של העצומה עד עתה היא הורדת מחיר חבילת שידורי המונדיאל מ-492 שקלים ל-309 שקלים, אולם המאבק לא נפסק. נמשיך להיאבק ונגיש את העצומה לראש הממשלה אהוד אולמרט, על-מנת שהמחיר ימשיך לרדת בצורה משמעותית.

לכניסה לאיזור המיוחד ולחתימה על העצומה לחץ כאן

לרגל ההחלטה להוריד את המחיר ב-182 שקלים, החליטה מערכת ONE להגיש לכם את יומן האירועים והשתלשלות העניינים בכל נושא שידורי המונדיאל.

הכל התחיל ב-2001

2001 כבר לפני חמש שנים רכשה צ'רלטון את זכויות השידור של המונדיאלים ב-2002 ביפן ובדרום קוריאה, וב-2006 בגרמניה.

את מרבית משחקי מונדיאל 2002 ראינו בסופו של דבר בספורט חמש פלוס, ומחיר החבילה עמד על 24 שקלים - סכום שהיום היינו חותמים עליו בשתי ידיים.

תחילה רצו לגבות 240 שקלים לחבילה, אולם בשל ההתנגדות הציבורית העזה, ודרישת מועצת הכבלים והלווין, הסכום ירד לעשירית מהסכום המקורי. את המשחקים החשובים - משחק הפתיחה, חצאי הגמר והגמר ראינו בערוץ 1.

כבר אז ידעו קברניטי המדינה, מועצת הכבלים והלווין, נציגי הערוצים הפתוחים וכל מי שמעורב בדבר, כי הבעיה תצוץ ותעלה שוב גם במונדיאל הנוכחי בגרמניה.

ארבע שנים חלפו, ושום דבר לא נעשה לטובת הציבור ולהגנה על האינטרסים שלו.

כולם מדברים, אף אחד לא עושה שום דבר

16 בנובמבר 2005 ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה כדי לדון בסוגיית שידורי המונדיאל בתשלום. אז, לפני חצי שנה, עדיין לא היה ברור מה יהיה מחיר החבילה. לחברי הכנסת כמו גם למועצת הכבלים והלווין לא היה מידע כמה תרצה הזכיינית עבור חבילת המשחקים.

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר מנכ"ל צ'רלטון, אדר זהבי: "כרגע, המחיר של המונדיאל עדיין לא נקבע.


צפו בראיון עם עורך הדין יהודה רסלר

כבר באותו דיון טען חבר-הכנסת אבשלום וילן, כי הזכיינית היא למעשה מונופול.

מהדיון הזה לא יצא שום דבר. מי שכיהן אז כיו"ר הוועדה, חבר הכנסת אמנון כהן מש"ס, ביקש מכל הגופים הקשורים, לשבת ביחד ולראות "כיצד עושים את האיזונים הנכונים מול הזכיין ומול האזרחים, כשהמטרה העיקרית היא להוזיל את המשחקים עד כמה שאפשר".

800 שקל, למה לא?

16 בפברואר 2006 הזמן עבר חלף לו, וחברת צ'רלטון, בשיתוף עם חברת הכבלים HOT וחברת הלווין yes הגישו בקשה למועצת הכבלים והלווין, למכור את חבילת המונדיאל במחיר 800 שקלים.

מועצת הכבלים והלווין נימקה את החלטתה כך: "יש למצות כל חלופה אחרת, על-מנת שהמשחקים לא ישודרו במחיר גבוה, שחלקים נרחבים של הציבור אינם יכולים לעמוד בו".


טובים, טובים, אבל 800 שקל? זידאן ובקהאם
טובים, טובים, אבל 800 שקל? זידאן ובקהאם

עוד הוסיפה אז המועצה, כי חוסר הוודאות לגבי מספר המשחקים אשר ישודרו בשידור פתוח מקשה עוד יותר על אישור בקשת חברות הכבלים.

באותו יום נטמנו "זרעי הפורענות". שר התקשורת דאז ושר האוצר דהיום, אברהם הירשזון, החליט להקים צוות "שיבחן את כל החלופות שיביאו להוזלת שידורי משחקי הגביע העולמי.

בראש הצוות עמד אבי בלשניקוב, אז מנכ"ל משרד התקשורת, והיו חברים בו גם יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, ויו"ר מועצת הכבלים והלווין, יורם מוקדי.

5 במרץ 2006 בתחילת חודש מרץ שוב התכנסה לה ועדת הכלכלה כדי לדבר על הנושא הכואב.

בדיון זה אמר אדר זהבי: "ברגע שבו המפריעים יזוזו הצידה ויניחו לכוחות השוק לעבוד, השוק יעבוד".


אדר זהבי. אז הוא אמר: "מוכנים להוזלת החבילה"
אדר זהבי. אז הוא אמר: "מוכנים להוזלת החבילה"

אתם רוצים לדעת איך הסתיים הדיון הזה? יו"ר הוועדה, חבר-הכנסת אמנון כהן, ביקש ממנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, לעדכן את הוועדה "תוך שבועיים-שלושה" לגבי ההתפתחויות, ולאחר מכן יוחלט ביחד אם לקבל את המלצות הצוות שבראשו עמד בלשניקוב.

צ'רלטון מקבלת אישור ל-492 שקלים

26 באפריל 2006 חלפו קצת יותר משבועיים. הזכיינית, בשיתוף HOT ו-yes הגישו בקשה לאישור מכירת חבילת המונדיאל תמורת 492 שקלים, תוך מתן הסבר שלא פחות מ-50 משחקים ישודרו בתשלום, וכל היתר בערוצים הפתוחים.

באותה בקשה טענו ראשי צ'רלטון בפני חברי הוועדה, כי לא ניתן לרכוש את המשחקים כמשחקים בודדים.


יורם מוקדי. היה בוועדה שאישרה סכום של 492 שקלים לחבילה
יורם מוקדי. היה בוועדה שאישרה סכום של 492 שקלים לחבילה
9 במאי 2006 ביומו האחרון של אברהם הירשזון כשר התקשורת, בדקה ה-90 מבחינת החוק, הוא מאשר את הבקשה למכור את החבילה ב-492 שקלים.

בפרוטוקול הדיון נכתב: "חברות הכבלים והלווין רשאיות לשדר את משחקי המונדיאל במסגרת אפיקים 53 ו-54 בכבלים, באופן המפורט בבקשה. בשים לב לכל האמור, אין בכוונת המועצה להתערב במחיר המירבי אשר ננקב בבקשה".

כך נתנה הוועדה גושפנקא סופית - מרבית המשחקים ישודרו בתשלום גבוה מאוד, מיעוט המשחקים בערוצים פתוחים.

העצומה יוצאת לדרך

15 במאי 2006 ב-15 במאי העלתה מערכת ONE את העצומה לביטול שידורי המונדיאל בתשלום. ההיענות האדירה של ציבור הגולשים וההד העצום לה זכתה העצומה בכל רחבי הארץ, החזירו את הנושא לסדר היום הציבורי.

15 במאי 2006 מספר שעות לאחר שהעצומה עלתה לאוויר, אומר ראש הממשלה אהוד אולמרט: "אני אבקש לבחון כל דרך על-מנת לאפשר שידור חופשי למשחקי המונדיאל, וגם משר האוצר, אברהם הירשזון, שעסק בתחום בקדנציה הקודמת, לבחון את כל הדרכים בהם ניתן לשנות את ההחלטה לשלם 492 שקלים עבור שידורי המונדיאל".


ביקש מהירשזון להירתם למציאת פיתרון. אהוד אולמרט
ביקש מהירשזון להירתם למציאת פיתרון. אהוד אולמרט
16 במאי 2006 חברי הכנסת מצטרפים למאבק של ONE. מכל סיעות הבית מצטרפים למאבק. השר איתן כבל, אחד מנושאי הדגל של המאבק, תומך בחום.

16 במאי 2006 הצעות חוק בכנסת - חבר הכנסת יואל חסון מקדימה מציע לאסור החשכת ערוצים זרים המשדרים את המונדיאל. חבר הכנסת גלעד ארדן מציע לאפשר פרסומות בכבלים ובלווין רק בתקופת המונדיאל.

17 במאי 2006 הלחץ הכבד נמשך. ראש הממשלה אולמרט שוב פונה בדרישה לשר האוצר הירשזון לפעול להורדת התשלום למונדיאל. הירשזון מצידו פונה בבקשת עזרה לטוטו.

17 במאי 2005 שורה של אמנים ואנשי תקשורת מצטרפים למאבק. אריק איינשטיין, טל ברמן, מאיה בוסקילה, ניב רסקין, רון קופמן, ארי שמאי, לונדון וקירשנבאום, איל גולן ואחרים הצטרפו למאבק של ONE.


גם הם הצטרפו לעצומת ONE
גם הם הצטרפו לעצומת ONE
18 במאי 2006 השר אופיר פינס מבקש להביא לאישור הממשלה הצעה לשילוב חסויות בשידורי הכבלים והלווין, כדי לממן את השידורים. ההצעה מטורפדת על-ידי משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה.

בניון, פיני גרשון, פרידמן וקיציס מצטרפים למאבק

19 במאי 2006 כוכב נבחרת ישראל וקבוצת ווסטהאם, יוסי בניון, מצטרף לעצומת ONE ואומר: "אני רוצה שכל ילד יוכל להדליק את הטלוויזיה ולראות את שידורי המונדיאל בחינם. אני מקווה שהממשלה תוכל לעזור ולפתוח לכל בית בישראל ללא תשלום את שידורי המונדיאל - אני מצטרף לעצומה והלוואי שנצליח".

21 במאי 2006 איתן כבל מציע - העברת המשחקים לערוצים הפתוחים, ובתמורה יקבלו ערוץ 2 וערוץ 10 משחקים משני המונדיאלים הבאים, שהזכויות עליהם שייכות לערוץ 1.

21 במאי 2006 בראיון ל"גלובס" מצהיר אדר זהבי: "מחיר חבילת המונדיאל לא ירד. הציבור חייב להבין את העלויות שכרוכות בעניין הזה".

23 במאי 2006 שוב דיון בוועדת הכלכלה. יו"ר הוועדה החדש, חבר-הכנסת משה כחלון, ניהל במשך שעתיים דיון ארוך על הנושא. מנכ"ל צ'רלטון, אדר זהבי, התגונן ואמר: "אנחנו הראשונים שרוצים להוזיל את המחיר אבל זה לא הגיוני שזה יחול על חשבוננו".

השר איתן כבל הציע מספר פתרונות, הרבה הצעות הועלו לחלל האוויר, ובסופו של דבר הוקם צוות בראשות גלעד ארדן, כדי למצוא פתרונות להוזלת המחיר.


פראייר מי שמשלם. פיני גרשון
פראייר מי שמשלם. פיני גרשון
23 במאי 2006 גם פיני גרשון מצטרף למאבק. "פראייר מי שמשלם לחבילת המונדיאל", אמר פיני בחדות אופיינית והוסיף: "יש אנשים ש-492 שקלים בשבילם זה תרופות לחודש, ויש אחרים ש-492 שקלים בשבילם זה אוכל לחודש וחצי, ואני יודע שהאנשים האלה לא יזמינו את שידורי המונדיאל בתשלום. אני רוצה לראות מי יזמין אחרי 3 ימי שידורים, ומה יהיו המחירים אחרי שהמונדיאל ייצא לדרך".


כוכבי ארץ נהדרת. גם הם הצטרפו למאבק
כוכבי ארץ נהדרת. גם הם הצטרפו למאבק
24 במאי 2006 כוכבי ארץ נהדרת מצטרפים למאבק של ONE. טל פרידמן מצהיר: "אני לא אשלם שקל עבור חבילת המונדיאל. אייל קיציס הוסיף: "זה חוצפה זה צריך להיות בחינם. שמעתי על העצומה שלכם אתם צודקים ואני מקווה שזה ישתנה".29 במאי 2006 הצוות המיוחד שהוקם בוועדת הכלכלה לא מצליח להגיע לשום פתרון למצב הבעייתי מאוד מבחינת ציבור חובבי הכדורגל בישראל.

29 במאי 2006 ONE וכלי תקשורת נוספים מפרסמים כי רק כ-1500 איש רכשו את חבילות המונדיאל. מנכ"ל צ'רלטון, אדר זהבי, טוען כי עשרות אלפי מנויים רכשו את החבילה.

29 במאי 2006, חצות עוד באותו הלילה, החל הלחץ לתת את אותותיו. בפגישה לילית סיכמו חברות צ'רלטון, HOT ו-yes, על הוזלת מחיר החבילה מ-492 שקלים ל-309 שקלים.

ציבור צרכני הכדורגל לא מתרשם יתר על המידה מההוזלה הלא-משמעותית וממשיך לחכות להוזלות נוספות. הימים הקרובים שנותרו עד לפתיחת המונדיאל, יכריעו מה יהיה מחיר החבילה.

לכניסה לאיזור המיוחד ולחתימה על העצומה לחץ כאן

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */