יום שישי, 03.05.2024 שעה 21:05
ענבל גבריאלי

כשמכבי וענבל גבריאלי נפרדים...

רגע אחרי שלירן שטראובר חתם במכבי נתניה, סוגרת ענבל גבריאלי חשבון עם מכבי ת"א - לוני, דריקס והאוהדים - וקוראת לשורה אובארוב להצטרף לנתניה

כל-כך הרבה הצהרות והבטחות שיחררו לחלל האוויר אנשי מכבי תל-אביב בפתח העונה שהיום מסתיימת. כל-כך הרבה ציפיות טיפחנו אנו למשמע ההבטחות, חשבנו שאת שנת המאה של המועדון נחגוג בגדול, מה בגדול? בענק!

אפילו אני, שכבר הספקתי להכיר מקרוב את התנהלותו הבעייתית של המועדון, הלכתי שבי אחר ההצהרות, ואף התרברבתי – בטור שכתבתי במדור הזה - בפניכם, הקוראים על ההצלחה המטאורית הצפויה למכבי העונה. כבר במחזורים הראשונים של העונה נתתי את הביס הראשון מהכובע שנאלצתי ללעוס לאור התרברבותי שהתבררה כתלושה מן המציאות. הטעם היה מר.

אמש, במשחק האחרון לעונה של מכבי תל-אביב, נשאל בעלי הקבוצה, לוני הרציקוביץ, מיהו בעיניו שחקן העונה במכבי תל-אביב? תשובתו המבישה באופן חלקי הייתה שבעונה רעה שכזו, אף שחקן במכבי לא ראוי לתואר.

הבושה החלקית נובעת כמובן מן העובדה שהעונה של מכבי הייתה כישלון מוחץ מכל הבחינות למעט נקודת אור אחת-עמדת השוער.

במקרים אחרים ייתכן כי הייתי פוסלת את עצמי לכתוב בנושא לירן שטראובר ומכבי תל-אביב, אלא שהדברים שיש לי לומר כבת זוגו המשוחדת של לירן הם בדיוק אותם דברים שהייתי אומרת כצופה בלתי משוחדת מן הצד.

ימשיכו לשתף פעולה בנתניה. שטראובר וברקוביץ'
ימשיכו לשתף פעולה בנתניה. שטראובר וברקוביץ'
שבע שנים נמשך הרומן של שטראובר ומכבי תל-אביב, שנים שהחלו בישיבה על הספסל כשוער השני של אובארוב, נמשכו באימונים ולמידה והסתיימו בעונה מופלאה שנתן.

בתחילת דרכו נחשב שטראובר לשוער ממוצע, "פוזאיסט", עצבני ובעייתי. אולם בשנתיים האחרונות נוכחנו בשטראובר אחר, בוגר יותר, רגוע ומקצועי- את המשחקים שפיספס מסיבות כאלה ואחרות בשבע השנים ניתן לספור על שתי כפות ידיים, תוך שהוא מתעלם מבעיות בתחום האישי, מפציעות ומהלשונות הרעות.

אפילו התעללות האוהדים כלפיו בשנתיים האחרונות לא הכניעו את שטראובר, שחזר והשיב להתנהגותם האומללה ביכולת מצוינת שהפגין בין הקורות. לאחר ניצחונות או תוצאת תיקו ובוודאי לאחר הפסדים של הקבוצה, טוב ככל שתיפקד, מעולם לא זכה למילה טובה מצד האוהדים ו/או הנהלת הקבוצה.

יתרה מכך, גם לאחר משחקים שברור היה לכל הדיוט שאת הנקודה שחילצה מכבי היא חילצה בזכות גדולתו של השוער, ההתעמרות בו נמשכה. העובדה שמכבי תל-אביב חתמה את העונה הנוכחית במקום השישי בטבלה בזכותו של שטראובר, ובזכותו בלבד, היא כבר לא סקופ עיתונאי, אלא אקסיומה.

המעבר למכבי נתניה הוא בבחינת החלטה מקצועית נבונה שקיבל שטראובר, אך מבחינתי מדובר בסוג של ניצחון קטן - אין גבול לאושר ולשמחה שפקדו אותי בשבועיים האחרונים, כאשר נוכחתי בחיזורן של שש קבוצות מליגת העל אחר שטראובר.

לוני, קשה להגיד מילה טובה?
לוני, קשה להגיד מילה טובה?

החיזור הזה, היווה מבחינתי את החותמת האחרונה למקצועיותו ורמתו של לירן כשוער ואולי איזנה במעט את הרפש שנזרק לעברו במשך השנתיים האחרונות.

ברשותכם, אפנה בנימה אישית למספר אנשים ואומר כמה מילים על העבר ומעט תובנות ותקוות לעתיד:

1. ללוני הרציקוביץ כאשר ממנים אדם שישמור לך על הקופה וימנע בזבזת בלתי מרוסנת, יש לעקוב ולבדוק את תפקודו. בינתיים, יקירי, הקופה ריקה ורוב המוצרים שעוד נותרו לך על המדף לא בדיוק אטרקטיביים.

נ.ב: צר לי שברגעים אלה אתה נאלץ ללמוד על בשרך שהמובן מאליו הוא אויב אכזר של כולנו ו... את הכתובת למשלוח מגן הוקרה לשטראובר על שהשאיר אותך העונה בליגת העל חפש בדפי זהב.

2. לאלי דריקס מילה טובה ומעט פירגון מעולם לא הרגו אף אחד. נ.ב: כיסא חלופי לזה ששברת כשנפלת ממנו למשמע המעבר של שטראובר לנתניה תצטרך לממן מכיסך הפרטי ולא מקופת מכבי ו....עיין בסעיף מספר 1.

3. לאייל ברקוביץ' ברור לי שהחתמתו של לירן בנתניה כרוכה במעורבות מלאה שלך ואף יותר מכך. הכדורגל הישראלי עוד מתאושש מפרישתך כשהוא תופס אותך כגדול מכולם ושוב אנו נוכחים ש- It takes one to get one. נ.ב.: אנא ודא שאת הודעות ה SMS שאני כותבת ללירן אף אחד בקבוצתכם החדשה לא יקרא.

שורה, עלה על כביש החוף ובוא לנתניה
שורה, עלה על כביש החוף ובוא לנתניה
4. לשורה אובארוב תודה, תודה, תודה. אם יש מעט אמת בפתגם האומר שלעתים התלמיד עולה ומתעלה על המורה, כשאתה המורה, גם אם נכונות הפתגם מוטלת בספק אפשר לישון בשקט. נ.ב.: תתפלא עד כמה הנופים לאורך כביש החוף מרהיבים והדרך לנתניה לא ארוכה.

5. לאוהדי מכבי תל-אביב חבל שבמקרה שלכם הקומץ הוא דווקא זה שכן ידע לפרגן מתי שהיה צריך והתנהל כמי שבאמת אוהב את המועדון. נ.ב: אתגעגע מאד לשבתות במחיצתכם וד"ש מאיילת.

6. לאושרי לוי תודיע לתמר זוגתך שצריך להתחיל לארוז, נראה שאתם עוברים לתל-אביב. נ.ב.: שאל את תמר מהו מחיר המעבר לעומת לעזוב מועדון שבבוקר אחד בו לוקחים לך את סרט הקפטן, מושיבים אותך על הספסל ובכלל לא מעריכים אותך. אם תתקשה, מסור לתמר את מספר הטלפון שלי, אני כבר אסביר לה כמה המחיר פעוט אם בכלל.

7. לדניאל יאמר תודה על ההזדמנות והרבה הצלחה. נ.ב: הבט מסביב ולמד, בכדורגל הישראלי יש דוגמאות רבות כיצד יש לנהוג אך בעיקר כיצד אין בשום פנים ואופן לנהוג.

8. ללירן שטראובר זכור שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה מצליחה...או אישה שפשוט רצתה מעיל פרווה יקר. נ.ב. אוהבת אותך. נ.נ.ב. בהצלחה רבה.
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים