יום רביעי, 15.05.2024 שעה 09:40
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 0
  • מכבי חיפה

בדרך לטרבל - גביע הטוטו של מכבי חיפה

אחרי שכבר הבטיחו מעשית את האליפות, זכו הירוקים של רוני לוי בתואר ראשון העונה עם 0:3 על אשדוד - עכשיו נשאר רק הגביע. ארבייטמן וקולאוטי כבשו

|
שחקני חיפה חוגגים הערב בר
שחקני חיפה חוגגים הערב בר"ג (ניר בוקסנבאום)
מכבי חיפה רוצה לסיים את העונה עם טרבל, הערב (רביעי) היא עשתה את הצעד הראשון בדרך לתואר המשולש כשזכתה בגביע הטוטו בפעם השלישית בתולדותיה.

הירוקים גברו 0:3 על מ.ס. אשדוד באצטדיון רמת-גן, ואחרי שכבר הבטיחו כמעט סופית אליפות נוספת, נשאר להם רק לזכות בגביע המדינה כדי להשלים את הטרבל.

חניכיו של רוני לוי עלו למשחק בטרוף, וכבר בדקה ה-18 הוליכו ביתרון של שני שערים אחרי ששלומי ארבייטמן ורוברטו קולאוטי הצליחו להכניע את סמי אג'יי. אשדוד עוד ניסתה לחזור, אבל למעשה המשחק הסתיים כבר בדקה ה-20. תומר חמד, שנכנס בדקה ה-90, שם את השלישי של חיפה בתוספת הזמן.

פרט לתואר הראשון של העונה, מכבי חיפה קיבלה על הניצחון צ'ק של 400 אלף שקל, שנוסף לפרסים שהרוויחה עד היום במפעל – בסה"כ מיליון ו-150 אלף שקל.

אשדוד, שקיוותה להביא לעיר תואר ראשון בהיסטוריה, הפסידה בגמר גביע טוטו שלישי בחמש השנים האחרונות ותחכה להזדמנות אחרת כדי לזכות בתואר הבכורה.

מחצית ראשונה: חיפה פותחת בסערה

הירוקים של רוני לוי פתחו את המשחק בסערה ואחרי שתי החטאות של עידן טל ורוברטו קולאוטי הגיע גם השער הראשון כבר בדקה ה-11.

עידן טל הרים כדור מהמרכז לאגף ימין, מיכאל זנדברג המשיך עם הראש היישר לשלומי ארבייטמן, שמצא את עצמו חופשי מול שער ריק כדי לדחוק לרשת את השער הכי קל בקריירה ולקבוע 0:1 לחיפה.

צפו בתגובות לאחר ניצחון מכבי חיפה בגביע הטוטו
חיפה המשיכה לשחק טוב יותר ובדקה ה-18 זה כבר הפך ל-0:2 אחרי מבצע קבוצתי מצוין של הירוקים. דירסאו שלח כדור גובה לאגף שמאל, עידן טל המשיך מהאוויר לתוך הרחבה שם חיכה קולאוטי, שבנגיעה אחת שלח את הכדור לרשת ושם קץ לבצורת ההבקעות שלו.

אשדוד ניסתה לצאת מההלם ולצאת להתקפה במטרה לחזור למשחק עוד לפני השריקה לסיום המחצית הראשונה, אבל חניכיו של יוסי מזרחי לא הצליחו לדגדג את האלופה, למרות שהיא נרגעה מעט אחרי שני שערי היתרון המוקדמים שכבשה.

בדקה ה-45, שניות לפני שמאיר לוי שולח את השחקנים לשתות תה בחדרי ההלבשה, הגיעה אשדוד להזדמנות הטובה ביותר שלה במחצית הראשונה.

ארבייטמן חוגג עם מיכאל זנדברג (ניר בוקסנבאום)
ארבייטמן חוגג עם מיכאל זנדברג (ניר בוקסנבאום)
משה אוחיון, היחיד באשדוד שעוד ניסה לעשות משהו, שלח בעיטה אדירה שנעצרה על ידי הגנת חיפה. אמיר אלקריף עוד ניסה לעשות משהו עם הכדור החוזר, אבל תום אלמדון היה במקום כדי להוריד את חיפה להפסקה ביתרון של שני שערים.

מחצית שנייה: אשדוד רוצה לחזור

לא ברור מה אמר/צעק יוסי מזרחי בחדר ההלבשה, אבל אשדוד יצאה למחצית השנייה בטירוף בידיעה שרק שער מוקדם יחזיר אותה למשחק. כבר בדקה ה-47 היתה אשדוד קרובה קרובה לשער מצמק, אבל חוסר ריכוז של עזרן מנע ממנה לנצל יציאה לא טובה של אלמדון כדי לכבוש.

אשדוד המשיכה לשחק טוב יותר ובדקה ה-54 זה היה הכי קרוב שאפשר. משה אורחיון ניצל עוד יציאה לא טובה של אלמדון ונגח לשער משישה מטרים, אבל למזלו של שוער חיפה הכדור נעצר במשקוף.

גביע הטוטו מחכה למנצחת (ניר בוקסנבאום)
גביע הטוטו מחכה למנצחת (ניר בוקסנבאום)
בדקה ה-59 הגיעה ההזדמנות הראשונה של חיפה במחצית השנייה - וגם זה קרה בבעיטה חופשית מ-25 מטרים. עידן טל הסית ימינה לדירסאו, ששלח טיל אדיר אבל סמי אג'יי זינק מצוין והדף לקרן.

רק דקה עברה ושוב אג'יי מציל את אשדוד - סבן שלח רוחב לתוך הרחבה, קולאוטי הגיע ראשון ותוך כדי כריעה שלח בעיטה אדירה, שוער אשדוד הדף מצוין.

בדקה ה-78 קיבלה אשדוד עוד הזדמנות לצמק, הפעם בבעיטה חופשית 18 מטרים משערו של אלמדון, אבל הבעיטה של יניב עזרן הלכה גבוה גבוה מעל לשער הירוק.

דקה אח"כ הגיע אחד האירועים המסקרנים במשחק, אחד האוהדים, לא ברור של איזו קבוצה, החליט לפרוץ אל הדשא במהלך המשחק. שוטרים מיהרו לזנק על האוהד המבוהל והורידו אותו מהדשא.

אג'יי בעוד זינוק בר"ג. היה בסדר, אבל זה לא הספיק
אג'יי בעוד זינוק בר"ג. היה בסדר, אבל זה לא הספיק
בדקה ה-88 אלפסי כבר חגג שער לאשדוד אחרי כדור חופשי של דוד רביבו, אבל השמחה היתה מוקדמת מאחר והשער נפסל בגלל שריקה מוצדקת לנבדל.

בדקה ה-90 הכניס רוני לוי את תומר חמד במקומו של עידן טל, עמוק בתוספת הזמן הוא קיבל ממנו את ה-0:3 שקבע את תוצאת המשחק.

מכבי חיפה: תום אלמדון, קלמי סבן, רפאל אולארה, אריק בנאדו, אדורם קייסי, חאבייר דירסאו, עידן טל (תומר חמד 90), פרננדו לורפיסה, מיכאל זנדברג (ליאור רפאלוב 73), רוברטו קולאוטי (חיים מגרלשווילי 78), שלומי ארבייטמן (עדן בן-בסט 54).

מ.ס. אשדוד: סמי אג'יי, אדיר טובול, אייל אלמושנינו, אוצ'ה שריף, אמיר אלקריף, יוסי אופיר (אושרי אלפסי 66), בלאסינג קאקו, דוד רביבו, משה אוחיון (חאבי גונזאלס 58), יניב עזרן, עידן שריקי (עמנואל אביידה 46).

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */