יום חמישי, 02.05.2024 שעה 09:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"בכיתי על הרצפה, חשתי פחד והשפלה"

אריה קוברט, אוהד נכה של הפועל פ"ת, עבר חוויות קשות לפני המשחק בשבת: סדרן ירק וקילל אותי, כשנפלתי טען שאני מתחזה לנכה. 0:3 על מחנה יהודה.

|
גברי לוי:
גברי לוי: "לא מבין למה לא נתנו לו להיכנס"
אריה קוברט בן ה-20 הוא אוהד שרוף של הפועל פ"ת. למעשה, הוא אוהד כל-כך שרוף, עד שהוא מתעקש ללכת למשחקי הבית של הקבוצה, חרף העובדה שהוא סובל מנכות בגפיו התחתונות ובגב התחתון, ונעזר בהליכון, ולעתים אף בכסא גלגלים.

בעונה שעברה שימש קוברט, כתב באתר האינטרנט "כחול" של חוג אוהדי הקבוצה, כמתנדב במחלקת הנוער של המועדון. אולם, אחרי התקרית שאירעה לו בשבת האחרונה, בכניסה למשחק הליגה בין הפועל פ"ת לנצרת-עילית, קוברט שוקל ברצינות להפסיק לפקוד את משחקי הקבוצה, לפחות לזמן מה.

לאור פרטי הסיפור הקשה שהוא גולל בלעדית בפני ONE, ניתן גם להבין מדוע.

"בחמש השנים האחרונות, מאז שעברתי ניתוח גב כושל, אני נכנס בחינם למשחקי הפועל פ"ת דרך שער השחקנים, ביחד עם אחי, בתור אורח כבוד של המועדון", סיפר קוברט.

"בשבת הגעתי חצי שעה לפני המשחק וביקשתי להיכנס, אבל הסדרן אמר לי 'אתה לא נכנס'. ניסיתי לחפש אנשים אחרים שמכירים אותי ויעזרו לי להיכנס, אבל לא מצאתי אף אחד מהם. כל אנשי האבטחה הוחלפו העונה. הסדרן ביקש ממני כרטיס, ואמרתי לו 'אין לי כרטיס, כי אני אורח כבוד, אבל אם אתה מעוניין ארכוש כרטיס, רק תן לי לשבת ביציע ואחי יקנה לי כרטיס'. אמרתי לעצמי שאחרי המשחק אברר אם הנוהל השתנה, ואם אני צריך לקנות כרטיסים.

"אלא שאז הסדרן אמר לי 'אין לך כרטיס, תעוף מפה', והשבתי לו 'מי אתה שתגיד לי לעוף מפה'. הוא ענה לי במילים קשות, כמו 'אני אזיין אותך', ירק עליי דרך האשנב והביט עליי בפרצוף מאיים", המשיך קוברט בקול חנוק.

הפועל פ"ת מול נצרת-עילית. קוברט נכנס רק בדקה ה-30 (ניר בוקסנבאום)
הפועל פ"ת מול נצרת-עילית. קוברט נכנס רק בדקה ה-30 (ניר בוקסנבאום)
"בגלל הפחד וההשפלה שחשתי, אני מודה שהחזרתי לו קללה אחת. הוא אמר לי 'אתה מתחזה לנכה', ואז נפלתי על הרצפה מול השער, כי כבר לא הייתי מסוגל לעמוד על הרגליים. אחרי שנפלתי הוא אמר לי 'נפלת בכוונה, אתה מתחזה', אמרתי לו בבכי שאני חושב שנקעתי את הרגל או שברתי אותה, וביקשתי להזמין רופא. אז הוא שוב אמר לי 'אתה מתחזה'. היו שם שוטרים וסדרנים ואף אחד מהם לא התערב. אוהדים שעברו רצו להרים אותי, אבל פחדתי כי חשבתי ששברתי את הרגל. הייתי על הרצפה עם דמעות 20 דקות, בלי יחס מהשוטרים והסדרנים".

"אחר-כך הגיע סדרן שהכיר אותי משנה שעברה, שהאוהדים קראו לו, הוא הרים אותי, כי לא הייתי יכול לדרוך על הרגל, והכניס אותי פנימה. בכל אותו זמן, הסדרן באשנב אמר לי 'על אפי ועל חמתי אתה לא תיכנס, מתחזה'", תיאר קוברט בהתרגשות, כשהוא משתדל לעצור את הדמעות.

"למרות ההתנגדות של הסדרן, הסדרן השני הכניס אותי והשתיק את זה שבאשנב. אחרי שנכנסתי והתיישבתי, הסדרן שהכניס אותי אמר לי 'תשתוק, אל תעשה מהומה. אם אתה מדבר, אני אוציא אותך. הכנסתי אותך, אז תשתוק'''. הייתי עם דמעות, ואמרתי לשוטרים שהיו בפנים וראו את היחס של הסדרן שבאשנב 'איך אתם לא עושים כלום', והם ענו 'ראינו אותך מקלל' עם פרצוף מזלזל. הם חברים של הסדרן הזה, ונמצאים אתו כל הזמן באותו השער (שער 5). אם מישהו מהנהלת הקבוצה היה שם, יכול להיות שהוא היה עוזר לי.

"למשחק עצמו נכנסתי רק בדקה ה-30, וניסיתי ליצור קשר עם נשיא המועדון, רונן אלעד, שהוא בן-אדם טוב, אבל לא הצלחתי. אני עד היום בשוק ממה שקרה – זו הייתה השפלה בשבילי", סיכם קוברט בכאב.

"אני קורא עיתונים ומנסה לדלג על הפועל פ"ת, ושתבין, הפועל פ"ת זה החיים שלי, ואני לא רוצה לפגוע בה. אני מפחד שינדו אותי בהפועל פ"ת. אני מאוכזב מהמשטרה, שלא עשתה כלום לסדרנים. אני לא יודע אם עוד אגיע למשחקים בגלל האירוע הזה. אני מבקש שאם מישהו צילם אותי בוכה על הרצפה, שלא יפרסם את זה".

אלנתן סלמי. גם לאמו עשו בעיות בכניסה
אלנתן סלמי. גם לאמו עשו בעיות בכניסה
רונן אלעד אמר ל-ONE בתגובה: "שמעתי על המקרה אתמול מאחד האוהדים והדבר יטופל באופן מיידי. צר לי על המקרה. הפועל פ"ת תדאג לכך שנכים יקבלו את הגישה הנוחה ביותר למגרש".

יו"ר הפועל פ"ת, גברי לוי, אמר ל-ONE בתגובה לדברים: "הוא היה מחוץ למגרש, ואם היה מישהו שלא הרים אותו זה מהקהל. זה שער שנמצא בשליטת המשטרה. הוא יכול לכתוב מכתב לחברת האבטחה ולאגודה, ואנחנו נטפל בזה. בדרך-כלל, כל נכה שרוצה לבוא למשחק, נותן את השם שלו מראש, מופיע ברשימה ונכנס. אני לא מבין למה לא נתנו לו להיכנס, זו הפעם הראשונה שאני שומע על זה".

דוברת מרחב שרון, פקד פני הלל, מסרה בתגובה: "לפי מה שידוע לנו, הוא סירב לסיוע של השוטרים ולא נתן לשוטרים לעזור לו. אם יש לו טענה על יחס השוטרים כלפיו, ניתן להפנות את זה למח"ש. הוא גם יכול להגיש תלונה על המעשים של המאבטחים. הוא הדף שוטרים שכן באו לסייע ולעזור לו".

את תגובת חברת האבטחה "קודקוד", לא ניתן היה להשיג עד מועד פרסום הכתבה.

בשולי הדברים יצוין כי גם דליה סלמי, אמו של חלוץ הקבוצה, אלנתן סלמי, הסובלת אף היא מנכות ונעזרת בהליכון, נתקלה בקשיים בכניסה למגרש, ורק כעבור רבע שעה הותר לה להיכנס.

זאב חיימוביץ'. מגשים חלום
זאב חיימוביץ'. מגשים חלום
אלנתן סלמי אמר ל-ONE: "עקב החלפת חברת השמירה נוצרה בעיה שהמאבטחים לא הכירו את אימא שלי, ובגלל זה לא נתנו לה להיכנס. אחרי התערבות של הסדרנים הישנים היא נכנסה, ואנחנו מאמינים שזה לא יהווה עוד בעיה בעתיד".

סלמי, תמוז ונבחן כבשו במחנה יהודה

הפועל פ"ת גברה הערב 0:3 בחוץ על הפועל מחנה יהודה מליגה ב' במשחק אימון. את השערים כבשו אלנתן סלמי (30), טוטו תמוז (55) ונבחן מקומי (78). במשחק שותפו שחקני ההרכב השני וכן שחקנים שלא נטלו חלק במשחק נגד נצרת-עילית בשבת.

הבלם זאב חיימוביץ', שיערוך מחר אימון בכורה במדי הנבחרת, התייחס היום לזימון שלו ואמר ל-ONE: "אני מתרגש מאוד, זה חלום בשבילי. זה מחמיא לי וחובת ההוכחה היא עליי. גם להיות בסגל הרחב זה ענק והמטרה שלי היא להישאר בנבחרת ולהתקדם איתה".

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */