יום ראשון, 05.05.2024 שעה 16:56

עברנו את פארו, נעבור אותם שוב

מוק' מונדיאל: ישראל לא הרשימה אך עשתה את העבודה עם ניצחון חוץ 0:2 בפארו משערים של נמני וקטן. הסיכוי לעלות למונדיאל קיים, צריך לנצח אותם שוב.

|
שחקני ישראל חוגגים את השער של נמני באיי פארו
שחקני ישראל חוגגים את השער של נמני באיי פארו
ישראל עדיין חיה ובועטת, לישראל יש עדיין סיכוי להגיע למונדיאל. החניכים של אברהם גרנט לא הרשימו הערב (רביעי) אבל עשו את העבודה עם ניצחון 0:2 בחוץ אצל איי פארו החלשה, שנלחמה מחצית ראשונה שלמה וכמעט הפתיעה.

לאחר מחצית ראשונה של 0:0 האווירה היתה מדכאת למדי. מזל שאבי נמני היה שם כדי לכבוש ואפילו חלוץ ישראלי הבקיע את השני - יניב קטן.

לאחר משחקי הערב מדורגת ישראל במקום השלישי בבית עם 15 נק' - אחרי שוייץ וצרפת (16 כ"א) ולפני אירלנד (13 נק'). לכל השלוש גם משחק אחד פחות מלנבחרת.

משחק אחד נותר לישראל בקמפיין - נגד איי פארו וצריך לנצח אותו, להגיע ל-18 נק' ולקוות למעידות של היריבות. הסיכוי לסיים במקום הראשון, עם זאת, נראה נמוך בהתחשב בכך שלצרפת משחק ביתי גנד קפריסין.

פיני בלילי וקטן פתחו בחוד ההתקפה - גם עבאס סואן היה בין ה-11 - עידן טל נותר בחוץ עד שנכנס בדקה ה-65 ונראה פגוע מכך במהלך החימום. דקות ארוכות הוא ישב על הספסל ונראה מכונס בעצמו.

שינוי נוסף לעומת ה-1:1 בבאזל היה המעבר לארבעה שחקני הגנה: אלון חרזי הוסט מעמדת הבלם ופתח כמגן ימני - קלמי סבן היה על הספסל.

בנבחרת חששו לפני המשחק מהיעדר עמודי תאורה באצטדיון בפארו והביעו תקוה כשיהיה אור עד הסיום. זמן קצר לפני המשחק, בקושי ניתן היה לראות אוהדים באצטדיון הערפילי של איי פארו. גם בשריקת הפתיחה נצפו בקושי 3000 צופים. בסוף היה אור, וגם ניצחון.

מחצית ראשונה: 0:0 מדכא

משטח הדשא הבינוני ואווירת הדממה היחסית יצרו במגרש אווירה דמוית ליגה א' בישראל - כבר בדקה ה-1 חילץ אבי נמני כדור ושלח את יוסי בניון מצד שמאל. הוא בעט ונעצר אצל השוער מיקלסן. דקה לאחר מכן שוב בניון היה במצב נוח אך הבעיטה שיצאה לו היתה חלשה.


פיני בלילי בפארו. רץ והשקיע המון
פיני בלילי בפארו. רץ והשקיע המון

לאחר לחץ מסוים של ישראל בפתיחה דווקא איי פארו יזמה ואפילו השיגה כדור קרן. בדקה ה-10 הגיעה הגבהה נוספת של ישראל לרחבה של המארחים והפעם בלילי נגח גבוה מעל המשקוף. סואן ניסה להגיע מאחור אך במקום לבעוט חזק לשער הוא שחרר בעיטה מוזרה.

הדקות עברו בעצלתיים ורוגע. נראה היה שפארו לא חוששת ומאמינה בעצמה. בדקה ה-16 בלילי היה בעמדת מרים הכדור, שהגיע לראש של וואליד באדיר - האחרון נגח החוצה. בדקה ה-18 נמני נגח כדור מצוין אך מיקלסן שוב עצר בקצוות האצבעות. בצד ההגנתי בן-חיים הרחיק לאחור כדור בנגיחה - ודוידוביץ' היה במקום כדי לקלוט.


אבי יחיאל ועידן טל על הספסל באיים
אבי יחיאל ועידן טל על הספסל באיים

החניכים של גרנט רצו לכבוש, אבל הכדורים הלכו החוצה או נעצרו אצל השוער הפרואי. מיקלסן שוב עצר - הפעם את בלילי בדקה ה-27. החלוץ בעט מזווית קשה ונמני בא אליו בטענות מדוע הוא לא מסר והעדיף לבעוט. בצד ההתקפי לא היה למארחים מה לתרום, אבל בהגנה הם עמדו מצוין ולא נתנו לישראל לנוע בחופשיות.

בדקה ה-33 ישראל כמעט ספגה מכדור חופשי אך הכדור של אולסן מ-25 מ' עלה מעל המשקוף של דוידוביץ'. הנבחרת לא נראתה טוב והיה ברור שצריך לעשות שינוי. הכחולים היו חלשים ואיטיים. בדקה ה-41 ההחמצה של המשחק: בניון היה לבד מול מיקלסן לאחר דאבל-פס עם בלילי אך הוא בעט החוצה בצורה מוזרה למדי.

בלילי לא הפסיק לרוץ כל המחצית ונלחם, אבל השער המיוחל לא הגיע. 0:0 היתה תוצאת המחצית.


יוסי בניון. בעט כמה כדורים מוזרים
יוסי בניון. בעט כמה כדורים מוזרים

מחצית שנייה: נמני, מי אם לא הוא. וקטן

בפתיחת המחצית השנייה לא ביצע גרנט אף חילוף - גם מאמן איי פארו, הנריק לארסן, לא ביצע שינויים. בדקה ה-48 קטן שלח ימינה לבניון, ששוב בעט בעיטה חלשלושה - נמני היה במקום כדי לחטוף ולעשות בלאגן ברחבה של פארו, לא יותר מזה.

נראה היה ששחקני ישראל מתמזמזים עם הכדור יותר מדי במקום פשוט לבעוט - וכמה שיותר. בדקה ה-51 דוידוביץ' הציל את ישראל כשיצא מצוין ואגרף כדור רוחב.

בדקה ה-55 אבי נמני עשה את העבודה. דוידוביץ' חילץ כדור ושלח ארוך את קטן בצד ימין. החלוץ מסר לרוחב בחצי גובה עד נמני - שהכין את הרגל ושלח כדור שטוח מ-15 מ' לרשת של מיקלסן - 0:1 לישראל.


אבי נמני וקפטן איי פארו לפני המשחק
אבי נמני וקפטן איי פארו לפני המשחק

לאחר השער שיחרר גרנט צעקת "יש" גדולה וגם השחקנים נראים מעודדים וחופשיים יותר. השחקנים של פארו לא נראו המומים מהספיגה והמשיכו לנסות להשוות. בדקה ה-64 נמני יכול היה לסגור את המשחק כשקיבל כדור מצוין לרחבה מבניון. הוא עשה הטעייה יפה אך בעט החוצה מול השוער.


אבי נמני נאחז ברחבה של איי פארו
אבי נמני נאחז ברחבה של איי פארו

בדקה ה-65 נכנס טל במקום בלילי - החלוץ השני ירד. מאז היציאה של בלילי, ישראל הורידה הילוך לגמרי ופתאום כאילו היא שיחקה נגד שוייץ בבאזל. בונקר נגד איי פארו? כנראה שזה אפשרי. לאחר 3 דקות לחץ המשחק התאזן וקטן שוב הגיע למצבים אך בעט בד"כ לא מספיק חזק.

בדקה ה-80 הגיע שער מחלוץ ישראלי, אירוע נדיר אבל קורה. אדורם קייסי מסר מצד שמאל עם כל הזמן שבעולם ויניב קטן המשיך לרשת בנגיעה אחת. 0:2 לישראל.


עידן טל באיי פארו. איבד את מקומו ועלה בדקה ה-65
עידן טל באיי פארו. איבד את מקומו ועלה בדקה ה-65

גרנט אפילו צעק על נמני לחזור להגנה והיה ברור שהוא משחק על תוצאה. בדקה ה-77 נמני דווקא היה בהתקפה ושוב יכול היה לסגור את המשחק אבל נעצר אצל מיקלסן שירד לקרקע מצוין. בצד השני אולסן שלח כדור מ-18 מ' ודוידוביץ' בקושי עצר.

בדקה ה-83 כדור של בניון נוקה מהקו ע"י יקובסון. למרות הצעקות של גרנט, המארחים כמעט כבשו ולישראל היה פשוט מזל. בדקה ה-86 יצא קטן והוחלף ע"י משה ביטון.


יוסי בניון לא מאמין שהכדור לא נכנס
יוסי בניון לא מאמין שהכדור לא נכנס

איי פארו: מיקלסן, הורג, דניאלסון, אולסן, י. יקובסון, ו. יקובסון, הויסטד (פלוטום 61), יורגנסן, בורג, לקיוני, נ. יקובסון.

ישראל: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, אריק בנאדו, טל בן-חיים, אדורם קייסי, עבאס סואן, וואליד באדיר, אבי נמני, יוסי בניון, יניב קטן (משה ביטון 86), פיני בלילי (עידן טל 65).

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */