יום ראשון, 05.05.2024 שעה 17:29

המסורת ניצחה

מוק' המונדיאל: אין הפתעות - כרגיל בקמפיין של ישראל הנבחרת פיגרה מול שוייץ והצליחה לחזור בעזרת קייסי ל-1:1. חלום הגביע העולמי עדיין לא נגוז.

|
חגיגות השוויון של ישראל הערב בבאזל - האם זה יספיק?
חגיגות השוויון של ישראל הערב בבאזל - האם זה יספיק?
חלמנו על הפתעה גדולה וניצחון חוץ שייתן לנבחרת ישראל מקדמה ענקית לקראת העפלה פוטנציאלית למשחקי הגביע העולמי בגרמניה בשנה הבאה - אז חלמנו.

הנבחרת של אברהם גרנט עשתה בדיוק את מה שעשתה ברוב המשחקים בקמפיין הנוכחי. היא פיגרה 1:0 מול שוייץ וחזרה בעזרת שער נגיחה של קייסי ל-1:1 בסיום.

התיקו אמנם לא סילק את ישראל מתמונת הסיכויים לעלייה למונדיאל, אך הנבחרת , פרט לניצחונות בשני המשחקים שעוד נותרו מול איי פארו, תצטרך גם הרבה מזל ועזרה מצד היריבות כדי להשיג את המטרה המיוחלת.

ישראל לא הפגינה יכולת גדולה לאורך 90 דקות ולמעשה התגוננה בשלבים ארוכים של המשחק. אולם יש לציין לטובה את השחקנים בכחול - לבן ששוב הפגינו רוח לחימה חסרת פשרות ולא נשברו.

המאמן הלאומי, שהיה מודאג במשך השבוע האחרון ממצבו של הבלם הפצוע טל בן-חיים, נרגע כאשר השחקן, שהבטיח שישחק, קיים את הבטחתו ועלה בהרכב הראשון.

בעמדת השוער ניתן הקרדיט לניר דוידוביץ' על חשבונו של דודו אוואט ובהתקפה תופקד יניב קטן כחלוץ בודד.

השוייצרים הרטיבו את כר הדשא לפני תחילת המשחק. אלפי אוהדים ישראלים הגיעו בהמוניהם לאצטדיון סנט-ג'ייקוב בו נערך המשחק כדי לעודד את הנבחרת.

מחצית ראשונה: פריי הלם, קייסי החזיר מלחמה


המשחק נפתח בגישושים הדדיים מצד שתי הקבוצות.

כבר בדקה ה-5 נפלה פצצה על הנבחרת הישראלית. טרנקילו בארנטה שלח כדור רוחב מצד שמאל לכיוון מרכז הרחבה. אריק בנאדו ניסה להרחיק אך במקום זאת הסיט את הכדור לכיוון השער והטעה את ניר דוידוביץ'. הכדור פגע בקורה וניתז בחזרה היישר לרגלי אלכסנדר פריי, שלא התבלבל ודחק מקרוב כדי לקבוע 0:1 לשוייץ.

השער המם את הישראלים והעניק תמיכה מוראלית לשוייצרים. הנבחרת ניסתה אמנם לתקוף אך לא הגיעה להזדמנויות ממשיות ולא סיכנה את שערו של פסקל צוברבולר.


אריק בנאדו בהלם הערב לאחר שהטעות שלו גרמה לשער הראשון
אריק בנאדו בהלם הערב לאחר שהטעות שלו גרמה לשער הראשון

כדור חופשי שנפסק לזכות ישראל בדקה ה-19 סימן את השינוי. עידן טל הגביה מ-25 מטר אלכסונית לשער השוייצי. אדורם קייסי התרומם ונגח לאחור מ-10 מטר. השוער לא הגיע והכדור פגע בקורה ונכנס - 1:1.


יוסי בניון מתחמם לקראת המשחק בבאזל. זה לא היה אחד ממשחקיו הטובים
יוסי בניון מתחמם לקראת המשחק בבאזל. זה לא היה אחד ממשחקיו הטובים

שתי דקות אח"כ הציל ניר דוידוביץ' את ישראל מספיגה כשהדף מהקו בזינוק וירטואוזי בעיטה מצוינת של הקאן יאקין מ-25 מטר. בדקות שלאחר מכן נרגע מעט קצב המשחק המהיר ושתי הנבחרות ניסו שלא לעשות עוד טעויות שיעלו להן בשערים לקראת הירידה להפסקה.


שחקני ישראל עולזים בעקבות השער של קייסי הערב
שחקני ישראל עולזים בעקבות השער של קייסי הערב

מחצית שנייה: הבונקר של גרנט הצליח

עם פתיחת המחצית השנייה שוב הציל ניר דוידוביץ' את ישראל מספיגה כשהדף מקו השער כדור שנבעט אליו לאחר הגבהה מהקרן. בדקה ה-53 הופסק המשחק ל-2 דקות אחרי שמספר צופים בעלי אג'נדה פוליטית מפותחת פרצו למגרש עם שלט "FREE PALESTINE". בעקבותיהם גם נכנס אוהד ישראלי אחד. כל הפורצים הורחקו על ידי הסדרנים והמשחק חודש (ראה ידיעה נפרדת).



אבי נמני ספג כרטיס צהוב בדקה ה-55 לאחר שהכשיל שחקן שוייצרי ונראה היה שהמשחק מתחמם ועולה על פסים אלימים. בדקה ה-59 קיבל גם קלמי סבן צהוב. יוסי בניון ניסה להתחכם יותר מדי פעמים ולא הורגש כמעט. בדקה ה-62 ניסה הקשר לנצל הגבהה טובה של אדורם קייסי משמאל כד לנגוח לשער, אך הישראלי של ווסטהאם נדחף ונגע בכדור בידו.



בדקה ה-68 ספג גם יוהאן פוגל כרטיס צהוב. בדקה ה-72 דרשו השוייצרים פנדל לאחר שפיליפ דגן הפיל את עצמו ברחבה וטען שאריק בנאדו עשה עליו עבירה. השופט האיטלקי לא שעה לתחינות. דקה לאחר מכן ניסה עומר גולן שנכנס כמחיליף לעשות הצגה משלו ברחבה - שוב לא קנה רוברטו רוזטי את ההצגה.


יוסי בניון הערב. הקשר הישראלי לא בלט במשחק
יוסי בניון הערב. הקשר הישראלי לא בלט במשחק

השוייצרים ממש "ישבו" על הישראלים אך לא הצליחו לממש את ההזדמנויות שלהם. הישראלים נראו בלי אוויר והזמינו התקפות של היריבה. בדקה ה-86 התקרבו מאוד השוייצרים לשער ניצחון אך המשקוף הציל את ישראל לאחר שאלכסנדר פריי בעט והכדור שלו פגע בטל בן-חיים ונהדף מהקורה החוצה. עד לסיום הצליחו הישראלים לשמור על התוצאה.



ישראל: ניר דוידוביץ', קלמי סבן, אלון חרזי, טל בן-חיים, אריק בנאדו, אדורם קייסי, עידן טל, וואליד באדיר, אבי נמני (מיכאל זנדברג 71'), יוסי בניון (עבאס סואן 90'), יניב קטן (עומר גולן 65').

שוייץ: פסקל צוברבולר, לודוויק מגנין (כריסטוף ספיישר 89'), פטריק מולר, פיליפ סנדרוס, פיליפ דגן, יוהאן פוגל, דניאל גיגה, טרנקילו בארנטה, הקאן יאקין (ריקרדו קבאנאס 65'), אלכסנדר פריי, יוהאן פונלאנטן (מאורו לוסטרינלי 82').


אוהדים ישראלים בסנט-ג'ייקוב. כולם התפללו לניצחון ישראלי
אוהדים ישראלים בסנט-ג'ייקוב. כולם התפללו לניצחון ישראלי

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */