יום שישי, 03.05.2024 שעה 08:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

לבכות או לזכות: האהבה לבית"ר קורעת את ק"ש

המוליכה הייתה בטדי והפסידה, אוהדיה חשים זיקה לקבוצה מהבירה. הרצון: אליפות בסטייל. החשש: ירידת הירושלמים. טענתם? "מגיל 0 חונכנו לאהוד בית"ר"

|
חסארמה, בדש ופילאבסקי. הקרב על הלב (יניב גונן)
חסארמה, בדש ופילאבסקי. הקרב על הלב (יניב גונן)

לא מעט דובר בתקופה האחרונה על המינוס, אולי היחידי, של עירוני קרית שמונה במאבקה על האליפות - הקהל הקטן ביחס לקבוצות הגדולות הרגילות להתמודד על התארים.

אמנם מדובר בעיר בת כ-20,000 תושבים וקשה לצפות לקהל גדול יותר, בכל זאת מדובר בבערך 20-25 אחוז מכלל תושבי העיר. הבעיה המרכזית ביצירת מחנה אוהדים רחב היא שעד שקרית שמונה הגיע לליגת העל והחלה לייצר הצלחות לתושבים כבר הייתה אהבה לקבוצה אחרת, כזו שעליה הם גדלו והתחנכו. אוהדי קרית שמונה חצויים בין הקבוצה הישנה, זו שאהבו מילדות כשקרית שמונה הייתה עוד קבוצה בליגות הנמוכות לבין קרית שמונה שכיום תופסת מקום של כבוד בכדורגל הישראלי.

תושבי העיר הצפונית ידועים יותר מכל באהבתם לבית"ר ירושלים הנחשבת לקבוצה הדומיננטית ביחסי הכוחות בין הקהלים השונים בקרית שמונה.

חלק לא מבוטל מתושבי העיר הם אוהדי הקבוצה מהבירה ובשנים האחרונות ניצבו לא פעם במצב בעייתי כשהירושלמים נפגשו עם קרית שמונה. כך לדוגמא בשנה שעברה כשבית"ר הגיע לעיר במחזור הסיום של העונה הסדירה, רבים העדיפו ניצחון של האורחים על מנת שבית"ר תחמוק מהפליאוף התחתון.

לא פעם שאלו עצמם אוהדי קרית שמונה האם ניתן לשכוח את האהבה הישנה, הקבוצה עליה גדלו, למען הקבוצה המקומית שצומחת ומביאה כבוד רב לעיר בשנים האחרונות. השבוע, פגשנו מספר אוהדים הנחלקים בין הקבוצות רגע לפני המפגש בין קרית שמונה לבית"ר ירושלים ב-19:30 בטדי כשהצפוניים רוצים את הנקודות בשביל לעשות צעד נוסף לאליפות ואילו הבית"רים רוצים להישאר בליגה.

אוהדים צפוניים של בית&qout;ר בימים שק&qout;ש נלחמה בליגה הלאומית (תומר גבאי)
אוהדים צפוניים של בית"ר בימים שק"ש נלחמה בליגה הלאומית (תומר גבאי)
 

אליעזר פרץ: כיום, קרית שמונה הקבוצה הראשונה שלי
אליעזר פרץ הוא תושב קרית שמונה, בן 37, המעיד כי בית"ר במשפחתו זו אהבה גדולה: "אצלנו כולם אוהבים את בית"ר ירושלמים. מגיל 0 כולם לומדים שיש רק בית"ר כמו ברוב קרית שמונה. משנת 1993 היינו נוסעים לכל משחק, בטדי ובכל מקום בארץ. לא פספסתי משחק אחד, היינו יוצאים 4-5 רכבים של חברים ומשפחה אחרי הקבוצה".

השינוי לדבריו החל מאז נכנס עידן הכסף הגדול בבית"ר: "כשארקדי הגיע הרגשנו שמשהו לא בסדר. אמנם הגיעו שמות גדולים אבל כבר לא היה נשמה ואת כולם עניין רק הכסף. כאחד שנוסע 3 שעות מהצפון עד לירושלים, מעניין אותי לראות קבוצה שתיתן את הכל על המגרש ולא כאלו שמשחקים בשביל הכסף".

לאחר שקרית שמונה העפילה לליגת העל החל השינוי: "כתושב העיר, אני שמח שיש לי אפשרות לראות קבוצות גדולות במרחק של דקה מהבית. אצלי, תמיד במקום הראשון היה את בית"ר והקבוצה שנייה הייתה קרית שמונה. נכון להיום אני קודם כל אוהד קרית שמונה ורק אחרי זה בית"ר".

איזי שירצקי והגביע. כבר בליגה א´ דיבר על אליפות (יוסי ציפקיס)
איזי שירצקי והגביע. כבר בליגה א´ דיבר על אליפות (יוסי ציפקיס)
 

לקראת המשחק בשבת יש לאליעזר ניתוח מעניין: "בית"ר תנצח, הם חייבים את הנקודות. לא יקרה כלום אם ק"ש תאבד את הנקודות, היא תיקח אליפות בכל מצב. חבל שבית"ר תרד ליגה. אם זה היה קריטי לזכייה באליפות אז גם אם בית"ר הייתה יורדת ליגה לא היה מפריע לי העיקר שהיינו זוכים באליפות אבל המצב שונה".

משפחת מרג'ני: האב רוצה את ק"ש, הילדים את בית"ר
במשפחת מרג'ני הסיפור מורכב הרבה יותר. אושר בן ה-29 הוא עצמאי ובעל מספר עסקים מקומיים, ששיחק כילד במחלקת הנוער של קרית שמונה והיה נוסע לטדי עם החברים לראות את בית"ר. "האהבה הייתה תמיד לשתי הקבוצה עם עדיפות לבית"ר. היה כסף ותארים בירושלים והאווירה הייתה מדהימה בכל פעם מחדש. היה מרגש להיכנס למגרש ולראות את היציעים מלאים. יחד עם זאת גדלנו בעיר וכאחד שאוהב ספורט היינו הולכים גם למשחקים של קרית שמונה בכפרים בליגות הנמוכות".

השנה המצב מעט שונה. הקבוצה הקטנה רצה לאליפות ואילו הירושלמים מתמודדים בתחתית: "השנה קורה דבר לא צפוי, החיבור לקבוצה מתגבר לאור הקשר עם השחקנים. מה שאיזי עושה כאן זה לא יאמן, כולם צחקו שהוא אמר כשהיינו בליגה א' שניקח אליפות".

משפחת מרג´ני במשחק ק&qout;ש (יאיר שחם)
משפחת מרג´ני במשחק ק"ש (יאיר שחם)
 

בכל פעם שהקבוצות נפגשות לאושר הסכם עם עצמו: "אמרתי לעצמי שתמיד אהיה עם מי שצריכה יותר את הנקודות. לא אהיה עצוב עם כל תוצאה, למרות שאני מעדיף את בית"ר כי הם יותר צריכים את הנקודות. יכול להיות דבר הזוי שאקפוץ בכל גול, לכל צד".

גם אחיו של אושר, עידן בן ה-26 מעוניין לראות את הקבוצה מהתחתית עם הנקודות בתום המשחק: "תשמע אני אוהב את קרית שמונה וגם את בית"ר. יש לי משאית היא עם דגלים, צעיפים ושילוט של בית"ר וגם של קרית שמונה. הפעם אני רוצה שבית"ר תנצח כדי שלא תרד ליגה". האב הרצל בן ה-52 מתגורר במושב מרגליות המרוחק כרבע שעה מקרית שמונה: "אני בית"רי ובערכים אלו גידלתי את ילדי. הייתי נוסע למשחקים של בית"ר אבל לא בכל שבוע".

המשאית של עידן מרג´ני
המשאית של עידן מרג´ני
 

לקראת שבת מבהיר הרצל כי הוא רוצה לראות תוצאה אחת בלבד: "אני רוצה שקרית שמונה תנצח ותזכה באליפות. אני מקווה שבית"ר לא תסתבך ותרד ליגה אבל האליפות של קרית שמונה חשובה לנו ויכולה לקדם את כל האזור".

אליאב מלכה: מעדיף את בית"ר
אליאב מלכה בן ה-31, הוא תושב קרית שמונה, נשוי ואב לילד. כמו רבים מאוהדי ק"ש, גם הוא גדל על אהבת המנורה: "גדלתי על בית"ר, הייתי נוסע להמון משחקים אבל כל זה נפסק כשקרית שמונה עלתה לליגת העל. אני עדיין אוהב את בית"ר אבל לא משוגע כמו פעם. הייתי משכיר רכב יחד עם חברים שלי ונוסע למשחקים, לא היה איכפת לנו לכלום - רק בית"ר".

מבחינתו, אין בדל בין הצפוניים לירושלמים, אליאב אוהב את שתי הקבוצות: "זו העיר שלי והשניה זו הקבוצה שעליה גדלתי. הפעם, בית"ר זקוקה לנקודות הרבה יותר ולכן אני ישמח אם היא תנצח את המשחק. אני חושב שהניצחון האחרון של קרית שמונה על בני יהודה הבטיח את האליפות מה גם שהפועל תפגוש את מכבי בדרבי אני מאמין שמכבי לא תפסיד את המשחק ולכן אני חושב שהפערים בצמרת לא ישתנו גם אם בית"ר תנצח. לפחות הם לא ירדו ליגה".

משפחת כהן. הלב בין בית&qout;ר לק&qout;ש
משפחת כהן. הלב בין בית"ר לק"ש
 

רן כהן: הבן רוצה שנעזור להם
רן כהן בן ה-44 הוא אחד האוהדים היותר מזוהים עם מוליכת הטבלה, למרות שכמו רבים אחרים בעיר הצפונית גם הוא אהב את הירושלמים לפני שקרית שמונה הגיע לקדמת הבמה: "אהבתי מאוד את בית"ר, מבחינתי זה היה בית"ר וקרית שמונה במילה אחת. אחרי שהקבוצה עלתה לליגה לאומית זה כבר לא היה שניהם, מאותו רגע זה רק קרית שמונה".

גם בשבת למרות מצבם של הירושלמים בתחתית רן נחוש בדעתו: "ממש לא מעניין אותי מבית"ר ומהמצב שלה, אני מאה אחוז קרית שמונה ורוצה לנצח כמו כל משחק". יחד עם זאת, בבית הרוחות סוערות: "הבן הגדול שלי בן 17 והוא עדיין אוהב את בית"ר, הוא יבוא איתי למשחק אבל ישב ביציעים של בית"ר ואני עם ק"ש כמובן. הוא אומר לי 'אבא, קרית שמנה גם ככה תזכה באליפות תעזרו לנו להישאר בליגה' ומה אני עונה לו? אנחנו רוצים אליפות בסטייל".

האוהדים כבר חלוקים. מצד אחד רוצים אליפות ומצד שני לא מעוניינים שהאהבה הישנה תרד לליגת המשנה. אין ספק כי הערב כל תוצאה תשאיר בפיהם טעם חמוץ מתוק. מבחינת הקבוצה הצפונית ברור לכול כי ככל שיחלפו השנים ובמידה וקרית שמונה תישאר בצמרת הכדורגל הישראלי יגדל מעגל האוהדים של הקבוצה בעיר בפרט ובצפון בכלל אך עד אז, מצפים לאוהדים משחקים לא פשוטים בהם הרגשות יהיו חצויים.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */