יום חמישי, 02.05.2024 שעה 03:51
מאיר טפירו

מכבי ניצחה בדרבי בזכות ההגנה

מאיר טפירו בטור ל-ONE: הצהובים הצליחו להקשות בצד ההגנתי על האדומים שהיו ביום קליעה רע, שחקני המשנה הכריעו את המשחק. מאבק האליפות פתוח לגמרי

הדרבי התל אביב חזר וסיפק הערב (ראשון) משחק נהדר. הפועל תל אביב הגיעה להיכל מנורה מבטחים כפייבוריטית מול מכבי תל אביב, דבר שלא קרה לעולם, אך הצהובים ניצחו על המגרש. מכבי הגיעה למשחק לחוצה, בתקופת משבר אחרי שרשמה כמה הפסדים מאכזבים לאחרונה ביורוליג. אחרי הביקורת שהתעוררה לאחרונה על ההגנה של האלופה, הערב היא הצטיינה דווקא בפן הזה והצליחה להקשות על הפועל שהיא קבוצת התקפה מצוינת. 

ת"א צהובה: מכבי מפרקת את הפועל בדרבי

יש הבדל גדול בין הסגנונות של שתי הקבוצות. אצל האדומים הכדור זז, עובר בין שחקנים והצהובים לעומת זאת משתמשים בהתקפה בדרך כלל בפעולה אחת של פיק אנד רול הלוך ושוב עד שמוצאים את השחקן הפנוי או שהשחקן שנמצא עם הכדור ביד הולך לסל. זה אומנם פחות יפה לעין, אך יעיל. 

אחרי שמכבי תל אביב פתחה את המשחק בצורה פחות טובה, ג’ייק כהן וג’ון דיברתולומאו עלו מהספסל והחזירו את האמונה והאנרגיות לצד הצהוב. כהן עשה זאת עם החלטות מצוינת עם איי קיו כדורסל גבוה כשהפעיל את חסיאל ריברו שצמצם את התוצאה ואילו ג’ון די הוסיף השלשה בסיום הרבע שהקטינה את התוצאה והחזירה את האנרגיות לצד של מכבי.

ג'ון דיברתולומאו זורק (רועי כפיר)ג'ון דיברתולומאו זורק (רועי כפיר)

לורנזו בראון עדיין לא היה בעניינים ודווקא שחקני המשנה, בונזי קולסון, דיברתולומאו וכהן הביאו לאלופה את הניצחון. בצד של הפועל, מי שהיו חסרים הערב הם וויל קאמינגס וג’ייקובן בראון שלא היו במיטבם, כשגם בר טימור לא הצליח להציג את היכולת הטובה שלו מהעונה הזו וזה היה יותר מדי בשביל החבורה של דני פרנקו.

יחד עם זאת, האדומים יכולים להיות מעודדים מכך שגם במשחק פחות טוב שלהם הכדור זז ונע בין שחקנים, מה שקרה הערב הוא שפשוט היה יום קליעה פחות טוב של כמה שחקנים. למרות הכל, מרגיש שבהפועל תל אביב יש עונה מיוחדת ויש לה עוד משימות חשובות להמשך העונה. מבחינת מכבי, אולי הניצחון הזה יחזיר אותה לתקופה טובה יותר ולכדורסל טוב כפי שהיא הציגה בהרבה חלקים מהעונה הזו.

לורנזו בראון מול וויל קאמינגס (רועי כפיר)לורנזו בראון מול וויל קאמינגס (רועי כפיר)

אני לא חושב שהצהובים הציגו כדורסל יוצא דופן אלא הצליחו להקשות על היריבה העירונית מבחינה הגנתית ולרוץ. מכבי הצליחה לעשות עצירות ולרוץ ואם היא תצליח לעשות זאת יותר במשחקים הקרובים היא תחזור לתקופה הטובה. יש לה שחקנים מצוינים שיכולים לעשות זאת ועבור הקבוצה הגנה וריצה זה מרכיב מאוד חשוב למשחק.

צריך להגיד שאפו גדול לשני הקהלים. הקהל האדום במשך 40 דקות לא הפסיק לשיר והקהל הצהוב בפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה צבע את ההיכל באווירת יורוליג ודחף את הקבוצה. אני בטוח שאם מכבי תל אביב הייתה מארחת את משחקיה העונה ביורוליג בהיכל, היו לה עוד כמה ניצחונות. לסיכום, הייתה אחלה אווירה ושתי הקבוצות יתפנו למשימות החשובות שיש להן בהמשך. פרנקו וחניכיו יקוו לצלוח את רבע גמר היורוקאפ וקטש וחניכיו לנסות ולהגיע לפלייאוף היורוליג. 

אוהדי הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)אוהדי הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)
אוהדי מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

אני חושב שמאבק האליפות פתוח לגמרי. הרבה שנים לא היו בליגה הישראלית שלוש קבוצות ברמה כל כך גבוהה ואנחנו רואים זאת גם באירופה. לבסוף, הקבוצה שתגיע לשלבים הסופיים של העונה בכושר הטוב ביותר היא גם זו שתזכה בתואר. יש באמת שלוש קבוצות מצוינות – מכבי תל אביב, הפועל תל אביב והפועל ירושלים, שכל אחת אם תגיע בכושר טוב יכולה לעשות את זה. גם הפועל חולון היא קבוצה מצוינת והוכיחה זאת העונה בקמפיין שלה באירופה, אבל אין לה עדיין את העוצמות שלהן.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים