יום חמישי, 02.05.2024 שעה 06:13
מתן נבון

אין חוכמות

דעה: את המשבר בהפועל ירושלים לא יצליח לפתור שחקן בודד. כשמטפטפים כל העונה שהליגה לא חשובה, הקבוצה מקרינה זאת החוצה. וגם: הנשמה של יפתח זיו

צריך לשים את הדברים על השולחן. מאז הניצחון על מכבי תל אביב בפיס ארנה, אי שם בתחילת חודש פברואר, הפועל ירושלים נראית רע מאוד, בטח ובטח בזירה המקומית. האדומים שרדו את חצי גמר הגביע מול הפועל חולון בשן ועין, אך הושפלו בגמר מול אותה מכבי תל אביב. היכולת לא מזהירה וההפסדים מגיעים בצרורות, למרות ההבלחות (המרשימות מאוד, חייבים להודות) מול גראן קנאריה ובמשחק הביתי מול ולנסיה. 

הצרות של הפועל ירושלים זועקות מהמשחקים הראשונים של העונה. היא תלויה הרבה יותר מדי ביכולת האישית של קרטיס ג’רלס וג’רום דייסון, מתקשה להפעיל את הגבוהים בעיקר כשיותם הלפרין לא על הפרקט, וההגנה הקבוצתית שלה רכה ולא מתואמת. נכון שזה סגנון הכדורסל של סימונה פיאניג’אני, אבל אי אפשר להתבסס על היכולת האישית של הגארדים, ואז להתפלא שהגבוהים נשארים מתוסכלים. 

סימונה פיאניג'אני (שחר גרוס)סימונה פיאניג'אני (שחר גרוס)

והתסכול לא איחר לבוא. במשחק מול אשדוד ליאור אליהו, שחקן רגוע מאוד בדרך כלל אך גם אחד המפסידים העיקריים מסגנון המשחק של פיאניג’אני, נקלע לעימות מול יפתח זיו. ג’רום דייסון, שגם הוא חווה תקופה רעה במיוחד, כעס כשניסה לסחוט עבירת תוקף ללא תגובת השופטים, והשיב עם מרפק קטן שלמזלו נעלם מעיניהם. התסכול בירושלים פשוט זועק לכל עבר, וגם הצעקות הבלתי פוסקות של האיטלקי על הקווים כבר לא מצליחות להרשים אף אחד.

בכדורסל, כמו בכל דבר בחיים, אין חוכמות. אי אפשר להגיד בכל הזדמנות שהליגה לא חשובה, ולצפות לתגובה שונה מהשחקנים ברגע שהליגה היא כל מה שנשאר. אומרים שהגנה היא 10% יכולת ו-90% רצון. בשלושת המשחקים מאז ההדחה מהיורוקאפ ירושלים ספגה 87 נקודות למשחק. אז מה תגידו על הרצון של השחקנים?

העימות בין אליהו לשחקני אשדוד. אחד המתוסכלים הגדולים מסגנון המשחק (שחר גרוס)העימות בין אליהו לשחקני אשדוד. אחד המתוסכלים הגדולים מסגנון המשחק (שחר גרוס)

אלסנדרו ג’נטילה, אחד השמות הגדולים שנחתו בקבוצה ישראלית שהיא לא מכבי ת”א, הוא לא השחקן שיביא את השינוי. מוכשר התקפית ככל שיהיה, האיטלקי הוא לא השחקן שיצלול לפרקט אחרי כדורים אבודים, או ייכנס לוורידים של כוכב היריבה ויוציא אותו מאיזון. משהו בהפועל ירושלים נראה כבוי, חסר אנרגיות. כאילו רק מחכים שהעונה תיגמר. אם לא יתעוררו שם ומהר, העונה עוד עלולה להסתיים מחוץ לשמונה הגדולות. לא של היורוקאפ, כן כן, של הליגה הישראלית.

יפתח זיו חוגג עם קווין דילארד. האקס פקטור של טפירו (שחר גרוס)יפתח זיו חוגג עם קווין דילארד. האקס פקטור של טפירו (שחר גרוס)

ומחוסר אנרגיה, לפצצת האנרגיה. יפתח זיו חזר בתקופה האחרונה לחמישייה של מאיר טפירו ומחזיר לו בענק. הרכז בן ה-21 נראה פשוט נהדר על המגרש ומכניס הרבה מאוד התלהבות בקבוצה מהדרום, שלפתע הפכה ממועמדת לירידה לקבוצה שנלחמת על מקום בפלייאוף. זיו אולי לא ניחן בקליעה אבסולוטית או בשליטה מסחררת בכדור, אבל דבר אחד בטוח – המאמן יודע שיקבל ממנו 110% רצון ולחימה בכל דקה על המגרש, דבר שבהפועל ירושלים היו חותמים עליו ברגע. ואם אפשר לקנח בדאנק אדיר על הראש של שחקן מחמישיית העונה ביורוקאפ, מה טוב.

הכתוב הינו טור דעה.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים