יום ראשון, 05.05.2024 שעה 23:44
אריק חיימוביץ'

פתיחת עונה רעה לאיגוד השופטים

אריק חיימוביץ' בטור אישי ל-ONE: שיבוץ תבריזי בנתניה היה תמוה, גם גרינפלד בטדי. מאיר לוי? לא משבץ טוב. הוועדה המקצועית והאיגוד מזלזלים בקהל

פתיחת עונה כל כך גרועה לאיגוד השופטים לא זכורה לי שנים רבות. כמעט מדי שבוע שופטינו הבכירים עושים טעויות ומקבלים החלטות שגויות שבחלקן מכריעות את תוצאת המשחק. הבעיה העיקרית כרגע היא לא רק בשופטים, אלא באיגוד עצמו שמשבץ את השופטים למשחקים.

בוועדה המקצועית של איגוד השופטים יושבים אנשים אינטליגנטים ובעלי עבר שיפוטי, חלק יותר וחלק פחות, ותמוה בעיניי כיצד הם לא נותנים את הדעת על שיבוצים תמוהים. כל אוהד כדורגל ממוצע מבין איזה שיבוץ מוטעה.

קשה היה לנחש שאוראל גרינפלד לא מתאים בשלב הזה של הקריירה שלו לשפוט באצטדיון טדי משחק כל כך טעון בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב? האם לאף אחד לא נדלקה נורה אדומה כאשר איתן תבריזי, תושב העיר ירושלים, שובץ להיות שופט רביעי באותו משחק?

האם החיסכון של כמה שקלים בודדים היה כדאי? לא היה עדיף להביא שופט ממרכז הארץ במקום תבריזי? מה היה קורה אם גרינפלד היה מותח שריר בדקה השנייה ואז הוא היה נאלץ להחליפו?

גרינפלד שולף אדום לתמוז בטדי (משה חרמון)
גרינפלד שולף אדום לתמוז בטדי (משה חרמון)
 

גם אם תבריזי צדיק יותר מהאפיפיור, הרי שהצדק לא צריך רק להיעשות, אלא גם להיראות. האם אחרי כל הבלאגן בטדי, השיבוץ של תבריזי למשחק בין מכבי נתניה להפועל ת"א היה ראוי? הרי כל שריקה שלו אחרי אירועי טדי הייתה נמדדת בזכוכית מגדלת. הוא אכן עשה שתי טעויות קריטיות שהעניקו לנתניה ניצחון. להפועל בוודאי הגיע פנדל על נגיעת יד ברורה ברחבה. נתניה מצד שני כבשה את השער השני אחרי עבירה שכלל לא הייתה.

במקום להגדיל ראש ולשנות את השיבוץ של תבריזי, באיגוד העדיפו לתת לו "סוכריה": לאפשר לו להיות השופט הראשון שמנהל במשחק באצטדיון החדש בנתניה ולעזאזל האוהדים.

העובדה שמאיר לוי היה שופט מוביל לא הופכת אותו למשבץ טוב. ועדת השיבוץ אמורה לכלול את דני קורן, טלאל דראושה ומאיר לוי, אך בפועל כל השיבוצים נעשים על ידי האחרון לבדו ורק על ידו. אולי כדאי שמישהו יעיף מבט נוסף לפני פרסום השיבוצים ואולי כדאי שעוד מישהו יחשוב אם אין רגישויות מיוחדות בשיבוץ של כל שופט לכל משחק.

מאיר לוי. השיבוצים נעשים רק על ידו (משה חרמון)
מאיר לוי. השיבוצים נעשים רק על ידו (משה חרמון)
 

ביום שבת שובץ שופט צעיר בשם חלים זטמה למשחק בין הפועל באר שבע למ.ס. אשדוד. המשחק הזה התאים לו, אין ספק. אבל מכיוון שזו עונת הבכורה שלו בליגת העל, היה כדאי לשבץ לידו קוונים בכירים יותר שיעזרו לו ברגעי מחלוקת. כמובן שבאיגוד לא חשבו על כך ושיבצו שני קוונים צעירים. הפלא ופלא, ב"ש קופחה ולא זכתה לשני פנדלים שהגיעו לה בוודאות.

דבר נוסף לסיום: איך איגוד השופטים מטפל בשופטים שלא כל כך הצליחו בתחילת העונה? אחרי שני מחזורים נוראיים, איתן שמואלביץ' שפט בשבת את המשחק בין בני סכנין להפועל חיפה. האם היה נחוץ בדקה ה-94, במצב של 0:2 לסכנין, להוציא כרטיס אדום לשחקן סכנין על בזבוז זמן? לא היה עדיף לספור עד עשר ולהימנע מהאדום המיותר הזה? מישהו באיגוד ישב איתו? דיבר איתו? תדרך איתו לאחר המשחקים ששפט בצורה לא מוצלחת?

הוועדה המקצועית מורכבת מדני קורן, מיוסי בנישתי, מחנן זונטג, מעמית קליין ומטלאל דראושה. מתי בפעם האחרונה נתן אחד מחברי הוועדה המקצועית הסברים לתקשורת או התראיין לתקשורת אחרי "השבתות השחורות" שהיו בזמן האחרון?

מוחמד זבידאת. אי אפשר היה להימנע מהאדום שלו? (עמית מצפה)
מוחמד זבידאת. אי אפשר היה להימנע מהאדום שלו? (עמית מצפה)
 

יש הרגשה שהוועדה ואיגוד השופטים בכלל, מזלזלים באוהדי הכדורגל ובמקום לתת תשובות ענייניות, הם מסתפקים בתגובות כמו "אנו נותנים גיבוי לשופט". כולנו מבינים שבגיבוי הזה הם מסתירים את ההחלטה הגרועה שהם קיבלו ומתביישים להודות בזה.

אנחנו בשנת 2012, עוד מעט 2013, והתקשורת היא חלק גדול מהמשחק שכולנו אוהבים. השופטים הם לא אנשי מוסד ושב"כ ויש לאפשר להם להסביר את ההחלטות שקיבלו. מי שלא מסוגל לעמוד מול המצלמה עם מיקרופון ביד ולתת הסבר להחלטה שלו, מוטב שימצא לו תחביב אחר.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים