יום שלישי, 30.04.2024 שעה 22:36
מירון ארונוביץ'

לבנת ולוזון תחילה

דעה: על אחריות מיניסטריאלית שמעתם? גם ביבי לא שמע. אבל הגיע הזמן ששרת הספורט ויו"ר ההתאחדות ישימו את המפתחות, על דרדור הספורט לשפל חסר תקדים

בפוליטיקה קוראים לזה אחריות מיניסטריאלית. מה זה אומר? כל שר אחראי על הנעשה בתחומי משרדו. לכן בכל פעם שהשר מוזמן לכנסת לברר עניין מסוים כדי להשיב על שאלות הנוגעות לענייני משרדו, הוא חייב להופיע בפני הכנסת בעצמו, ולא לשלוח את אחד מפקידיו.

האחראיות המיניסטריאלית כוללת שני תחומים: *אחריות אישית על כל פעולה מוצלחת או מחדל שהתרחש עקב פעולותיו של השר עצמו. *אחראיות כוללת על כל פעולה מוצלחת או מחדל שהתרחש עקב פעולות השר או אחד מפקידי משרדו, אפילו אם נעשו בניגוד מפורש להוראות השר או למדיניות שנקבעו על ידו. במדינת ישראל מודל 2012 למונח הזה (שהוטבע באנגליה של המאה ה-19) ויש לו תוקף במדינות דמוקרטיות מתוקנות, אין שום משמעות מבחינת השרים במדינתנו וגם מבחינת העומד בראש הממשלה המכהנת.

ביבי ונועם גרשוני. המצב במדינה לא משתפר (יניב גונן)
ביבי ונועם גרשוני. המצב במדינה לא משתפר (יניב גונן)
 

המצב הכלכלי מדרדר? הפערים בין המעמדות מקצינים וכרבע מהאזרחים נמצאים מתחת לקו העוני? נוצר גירעון גדול בתקציב המדינה שעכשיו כולנו צריכים לשלם עליו ביוקר בגלל המדיניות שאתה מכתיב? נבחרת לתפקיד ראש הממשלה ואתה לא מסוגל להוביל שום שינוי לטובת מרבית הציבור כאן? - שים את המפתחות, פנה את מקומך ואל תחזור. מכיוון שאנחנו עוסקים כאן בספורט, נתמקד בדמויות הרלוונטיות וניתן לציבור להחליט בעניין ראש הממשלה...

בדיוק באותו אופן כך גם לגבי מחזיקת תיק הספורט, הגברת לימור לבנת. בתקופתך הספורט לא מתקדם להישגים לאורך זמן? לא יזמת או קידמת ולו שינוי יסודי אחד שישפר את ערכי הספורט במדינה? (כמו למשל לקדם שיעורי ספורט בכל יום בבית הספר כפי שנהוג במדינות ספורט מתוקנות...) המשלחת האולימפית נכשלה? ליגת הכדורסל נמצאת בתהליך התפוררות? הענף הפופולרי ביותר בציבור מדרדר לשפל המדרגה? האלימות במגרשים לא ממוגרת? - שימי את המפתחות, תחזירי את התיק ואל תשובי להחזיק בו לעולם.

לימור לבנת. שימי את המפתחות (חגי ניזרי)
לימור לבנת. שימי את המפתחות (חגי ניזרי)
 

ומכאן ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, מר אבי לוזון. במרץ 2007 מונית לתפקיד החשוב והמשפיע ביותר על הענף. נבחרת ישראל דורגה אז במקום ה-33 בעולם. מאז חלפו 5 שנים וחצי. הנבחרת מדורגת כעת במקום ה-75 וצפויה לסגת למקום ה-81 בעקבות שתי התוצאות האחרונות - סה"כ ירידה של 48 מקומות שהם תוצאה של נבחרת שנמצאת בקו ירידה תלול.

ליגת העל? הצופים בורחים, מחיר זכויות השידור צנח כתוצאה מחוסר עניין ורייטינג נמוך, האלימות במגרשים שברה שיאים בעונה החולפת, הרמה מקצועית בשפל, עסקנים שעצם השתייכותם להתאחדות ולניהול קבוצות הליגה היא בושה לענף ו... יו"ר אחד שלא מפסיק לצאת בהצהרות, לחפש גימיקים כושלים (ראה ערך: לואיס פרננדז) להשתלח בתקשורת ובמבקריו בשפה בוטה - בקיצור לא לספור כאן אף אחד, כפי שהוא עצמו אמר.

אבי לוזון. יאללה לך הביתה אבי, שלום ותודה (חגי ניזרי)
אבי לוזון. הבבואה המכוערת של פני הכדורגל החולה שלנו (חגי ניזרי)
 

אדוני היו"ר, נכשלת כישלון חרוץ. שים את המפתחות, פנה את משרדך ואל תחזור לעולם. נכון, אבי לוזון הוא ממש לא האשם היחיד או העיקרי בדרך העלובה בה הפסידה אתמול הנבחרת. אפילו לתקשורת הספורט יש חלק בפאזל שבונה את הפרצוף הערסי, הקומבינטורי, המשתלח, הבוטה, חסר המקצועיות והרקוב של הכדורגל הישראלי.

יוסי בניון. הכדורגל בשפל חסר תקדים (משה חרמון)
יוסי בניון. הכדורגל בשפל חסר תקדים (משה חרמון)
 

אבל אבי לוזון הוא הדמות הייצוגית של הכדורגל העצוב כאן. לוזון לא אשם בכל התחלואים של הספורט הישראלי, אבל כשרוצים שינוי אמיתי אי אפשר להחליף את כל מאמני הכדורגל בארץ ומורי הספורט הלא ראויים בבתי הספר, השינוי חייב להתחיל מלמעלה, בדמות המשפיעה ביותר, זו שמכתיבה ומייצגת. לוזון הוא הבבואה המכוערת של פני הכדורגל החולה שלנו, הענף שמרבית הציבור עדיין הכי אוהב כאן.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים