יום שישי, 03.05.2024 שעה 17:41
גיא עזורי

חיפה: פאניקה לא, דאגה כן

גיא עזורי בטור אישי ל-ONE: לחיפה יותר מדי עליות וירידות וכדאי לשקול לשנות שיטה. היא חייבת נקודות, ובכוח. ורמוט להפועל? האיש הנכון בזמן הנכון

עשרות אלפי אוהדי מכבי חיפה ברחבי הארץ לא דמיינו לעצמם שלאחר שני מחזורי ליגה מאזן קבוצתם יעמוד על אפס נקודות. בעיקר לאור השינויים הרבים (רובם הגדול מוצדק) שנעשו בסגל הקבוצה והאנרגיות המיוחדות שיש בקרב האוהדים בעקבות הגעתו של אלילם ראובן עטר.

נתוני הפתיחה המצוינים של חיפה העניקו תקווה גדולה לתחילת עונה חזקה, שתסחוף את הקהל והקבוצה ותייצר ביטחון ועוצמה להמשך. חיפה קיבלה שתי סטירות לחי משתי קבוצות שאמורות להתמודד איתה על התואר בנוסף להפועל תל אביב.

הירוקים לא היו רעים בשני המשחקים הראשונים, אבל היו להם יותר מדי עליות וירידות, דבר לא בריא לקבוצה שרוצה לרוץ לאליפות. חיפה חייבת להיות מאוזנת יותר במשחקה והשינויים ביכולתה במהלך המשחק לא יכולים להיות קיצוניים כל כך.

תמיר כהן, ורד ועזרא (עמית מצפה)
תמיר כהן, ורד ועזרא מאוכזבים לאחר ההפסד (עמית מצפה)
 

יכול להיות שהקבוצה של עטר צריכה לשנות את הגישה במחזורים הקרובים. היא צריכה לקחת נקודות, ובכוח. דרך משחק יותר טקטי וצפוף במרכז המגרש, מכיוון שכלים שכלים בחלק הקדמי יש לה.

תמיר כהן צריך לקבל עזרה עם שחקן נוסף שמביא איכויות הגנתיות לא פחות מהתקפיות. בסגנון שהיא משחקת היום, חיפה יכולה לפרק כל קבוצה, אבל מאידך היא חשופה מדי מבחינה הגנתית והמשחק הופך למסוכן מדי.

כשאתה מפסיד שני משחקים ישר מתחילים הלחשושים על הגנה לא טובה. קבוצת כדורגל היא מקשה אחת וההגנה מתחילה למעלה - דרך צמצום פערים מההגנה להתקפה ועד לחץ מתמיד על מובילי הכדור של היריבה. לכל שחקן במערך יש אחריות הגנתית.  

פנדל או לא? גרינפלד מסביר לטוואטחה מה עשה (עמית מצפה)
חוליית ההגנה של מכבי חיפה. תמיד נפגעת כשמפסידים (עמית מצפה)
 

ראובן עטר מאמן מספיק טוב ואינטיליגנט והוא יעשה את השינויים הנחוצים. הוא חייב להמשיך להקרין שקט לשחקנים שלו. נכון, לא נעים לפתוח ככה עונה, אבל פאניקה זה הדבר האחרון שצריך לעבור בראשם של ראשי המועדון ושל קהל האוהדים הגדול שרצה לפתוח את העונה בצורה אחרת.

בשני המשחקים בהם נוצחה חיפה, היו לה דקות מצוינות של כדורגל, בהן היא הגיעה למספיק מצבים בשביל לנצח. אבל חוסר האיזון שלה הביא אותה לרדת מנוצחת. אין לי ספק שלמרות הפתיחה המאכזבת הירוקים יידעו לצאת מהסיטואציה הלא צפויה. יש להם את הכלים המקצועיים והניהוליים להתעשת ולחזור להיות קבוצה מנצחת שתמודד על התואר.

אי אפשר שלא להתפעל מהפתיחה של האלופה שלנו, דווקא מכיוון שבשני המשחקים בהם ניצחה היא לא מיצתה יותר מ-60-70 אחוז מהפוטנציאל שלה. לצאת עם שש נקודות כשבתווך אתה משחק במפעל אירופי מעיד על בגרות ועוצמה של קבוצה. קריית שמונה העונה תהיה אולי פחות קשוחה מבחינה הגנתית, אבל יצירתית ואטרקטיבית יותר בעיקר בזכות הרכש הזר האיכותי שהגיע.

קרית שמונה חוגגת (עמית מצפה)
שחקני קריית שמונה חוגגים. אי אפשר שלא להתפעל מהאלופה (עמית מצפה)
 

דרקו טאסבסקי אמנם מאבד לא מעט כדורים, אבל האיכות הטכנית שלו כל כך גבוהה שבכל משחק הוא יוצר הזדמנויות הבקעה לחבריו. לאסלו לאנצ'ה מביא טכניקה גבוהה עם יכולת סיום מצוינת ועם הזר החדש, רוני פורוקארה, ימצה את הפוטנציאל הטמון בו, האלופה תהיה מגוונת, מסוכנת ומעניינת.

לסיום אי אפשר שלא להתייחס לחזרתו של גילי ורמוט לישראל, כנראה להפועל תל אביב. אם יגיע ללבוש אדום, מדובר בשדרוג משמעותי שיעשה הבדל ביכולת הקבוצה ויהפוך את החוד המהיר והמסוכן - דמארי-בן חיים-מרעי לקטלני במיוחד. חבל מבחינתו של ורמוט שהוא לא הצליח לממש את כישרונו הגדול להצלחה ברמות הגבוהות, אבל מבחינתנו ובעיקר מבחינת אוהדי הפועל תל אביב, מדובר באיש הנכון בזמן הכי נכון מבחינת הקבוצה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים