יום ראשון, 05.05.2024 שעה 17:05

נעים להכיר: המשלחת הישראלית

כ-42 ספורטאים ייצגו את ישראל במשחקים הפאראלימפיים בבייג'ין. לייבוביץ' תהיה שם ואיתה רבים נוספים שיביאו לנו הרבה כבוד. הכירו את המשלחת

|
המשלחת הישראלית עם הנשיא שמעון פרס
המשלחת הישראלית עם הנשיא שמעון פרס

כמדי ארבע שנים, בתום משחקי הקיץ האולימפיים נערכים באותה העיר, המשחקים הפאראלימיפיים, בהם מתחרים הספורטאים הנכים במגוון ענפי ספורט.

באופן מסורתי, המשחקים הללו מביאים לישראל מדליות רבות, בשנים 1968 ו-1976 הגדילה המשלחת הישראלית לעשות וסיימה במקום השלישי בדירוג המדליות הכללי. המשלחת הנוכחית לבייג'ין כוללת 42 ספורטאים שיתחרו בענפים הבאים: שחייה, אתלטיקה, חתירה, שייט, טניס שולחן, אופניים, חץ וקשת, קליעה, טניס, רכיבה על סוסים וכדורסל.           

שחייה
קרן לייבוביץ' – קרן לייבוביץ' היא ככל הנראה הספורטאית המפורסמת ביותר במשלחת. רשמה הישג ענק באולימפיאדת סידני 2000 כשקטפה לא פחות משלוש מדליות זהב. בשנתיים האחרונות סבלה מפציעה והפחיתה את כמות התחרויות בהן השתתפה. בבייג'ין היא תקווה לחזור לטופ העולמי בשחייה.

קרן תשתתף במשחים ל-100 מ' חופשי (8.9), 100 מ' גב (10.9), 50 מ' חופשי (14.9).

ענבל פיזרו – ענבל המשותקת בגפיה התחתונות, היתה הספורטאית הצעירה ביותר של ישראל באולימפיאדת אתונה מה שלא הפריע לה לקטוף מדליות כסף וארד. בבייג'ין היא תנסה אף לשדרג את הישגיה.

היא משתייכת לסגל הזהב של המשלחת וזכתה באליפות העולם במשחה ל-100 מ' חזה ובמדלית הכסף ב-50 מ' חופשי. בבייג'ין ענבל תתחרה במקצועות: 100 מ' חופשי (7.9), 200 מ' חופשי (9.9), 100 מ' חזה (12.9) ו-50 מ' חופשי (15.9).

קרן לייבוביץ'. שלוש מדליות זהב בסידני
קרן לייבוביץ'. שלוש מדליות זהב בסידני

יזהר כהן – נושא הדגל הישראלי בטקס הפתיחה, נפצע במהלך שירותו הצבאי ואיבד את מאור עיניו. לפני שבחר בבריכת השחייה הוא התנסה במקצועות האתלטיקה ובכדור שער. השחיין הוותיק קטף ארבע מדליות זהב באליפות אירופה במוסקבה ב-1987 וזכה לשמוע את ההימנון הישראלי מתנגן שם למרות ניתוק היחסים בין ישראל וברה"מ באותה תקופה.

באולימפיאדת סיאול ב-1988 זכה יזהר בשלוש מדליות זהב. באליפות העולם האחרונה הוא סיים במקום השמיני במשחה ל-50 מ' חופשי. הוא נמנה על סגל הכסף במשלחת. בבייג'ין הוא יתחרה ב-100 מ' חופשי ( 12.9) וב-50 מ' חופשי (14.9).

זיו בטר – בדומה ליזהר, גם זיו מתחרה בתחרויות השחייה לעיוורים. הוא סיים שביעי באליפות העולם האחרונה ב-50 מטרים ושמיני ב-100 מטרים. הוא נמנה על סגל הכסף של המשלחת.

הוא יתחרה במשחה ל-100 מ' חופשי (12.9) ו-50 מ' חופשי (14.9)

ענבל שוורץ – ענבל שוורץ הנמנית על סגל הכסף של המשלחת השיגה את הקריטריון באליפות גרמניה הפתוחה ותתחרה במשחה ל50 מ' פרפר (13.9)

ענבל שוורץ. נמנית על סגל הכסף של המשלחת
ענבל שוורץ. נמנית על סגל הכסף של המשלחת

איאד שלכי – איאד קבע את הקריטריון באליפות גרמניה הפתוחה ונמנה על סגל הכסף של המשלחת. הוא יתחרה ב-200 מ' חופשי (7.9) ו-100 מ' חופשי (9.9).

ליעוז עמר - ליעוז שנמנה על סגל הארד של המשלחת קבע את תוצאת הקריטריון באליפות ישראל והוא יתחרה במקצוע ה-100 מ' חזה (12.9).
אתלטיקה
ב'זה נבבה – בז'ה הסובל מעיוורון נמנה על סגל הארד של ישראל ויתחרה במקצוע המרתון לאחר שהשיג תוצאת קריטריון במרתון אמסטרדם בו קבע 3:15.03 שע'. הוא מדורג חמישי בעולם מבין הרצים העיוורים במרתון בבייג'ין, בז'ה ירוץ את הריצה הארוכה מכולן כמיטב המסורת ביום הנעילה של התחרויות ב-17.9.
חתירה
אלי נאוי – החותר היחיד בסגל שנמנה על סגל הזהב של המשלחת, זאת בעקבות ההישג הנפלא שלו באליפות העולם שם סיים במקום השלישי. נאוי יתחרה במקצה היחידים ב-9.9 (הגמר ב-11.9).

פסקל ברקוביץ'. תייצג את ישראל במקצוע החתירה
פסקל ברקוביץ'. תייצג את ישראל במקצוע החתירה

פסקל ברקוביץ' – החותרת, פסקל ברקוביץ' תתחרה במקצועות החתירה ליחידים. היא תחל את דרכה ב-9.9 ואם תצליח להשתחל אל הגמר היא תתחרה שוב ב-11.9

אנסטסיה דוברבולסקי, שיר קלמנוביץ', ראובן מגנג'י ואנדריי זוכוביה – הרביעייה הישראלית שסיימה במקום התשיעי באליפות העולם תחל את דרכה ב-9.9 ותנסה להעפיל לגמר שייערך ב-11.9.

איגור ומרי קוגן – הצמד הישראלי יתחרה יחדיו בקיאק הזוגי ב-9.9 וינסה להעפיל למקצה הגמר שייערך ב-11.9.
טניס שולחן
זאב גליקמן – החל לשחק טניס שולחן עוד בילדותו. את שירותו הצבאי עשה ביחידה ההתנדבותית, סיירת שקד שם נפצע במהלך פעילות מבצעית. כחלק מהשיקום שלו הוא חזר אל ספורט נעוריו. מאז החל להתחרות במשחקים האולימפיים ב-1992 הוא אסף מדליות זהב וכסף ונחשב כיום לאחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם בקטגוריה שלו. הוא יחל את דרכו בבייג'ין ב-7.9.

דוד אלטרץ – דוד שסיים במקום השמיני באליפות העולם ובמקום החמישי באליפות פולין הפתוחה יחל את דרכו בטורניר היחידים ב-7.9 ובטורניר הקבוצתי ב- 13.9.

שמוליק שור – שור שסיים במקום הרביעי בתחרות הקבוצתית באליפות אירופה ונמנה על סגל הזהב של המשלחת יחל את דרכו בתחרות ב-7.9.

שיר קלמנוביץ' עם שמעון פרס
שיר קלמנוביץ' עם שמעון פרס

לירן גבע – גבע נמנה על סגל הכסף של המשלחת וסיים במקום השישי באליפות העולם ב-2006. הוא יחל את דרכו ב-7.9

אופניים
נתי גרובר – רוכב האופניים, נתי גרובר סיים במקום השביעי באליפות העולם מה שהקנה לו מקום בסגל הכסף של המשלחת, הוא יתחרה במקצה נגד השעון ב-12.9 ובמירוץ כביש ב-14.9.

חץ וקשת
עמית דרור – עמית ינסה לפגוע במטרה בדרך למדליה, את דרכו המפרכת הוא יחל במוקדמות שיתפרשו על פני יומיים 9-10.9, השלב הבא אליו ינסה להעפיל ייערך ב-14.9.

דורון שזירי. אחד הקלעים הנכים הטובים בעולם
דורון שזירי. אחד הקלעים הנכים הטובים בעולם

קליעה
דורון שזירי – דורון בן ה-39 מאומן ע"י הקלע האולימפי, גיא סטריק. הוא נפצע במהלך שירותו הצבאי עת שעלה על מוקש. שזירי נחשב לאחד הקלעים הנכים הטובים בעולם ומחזיק במדליית כסף מאולימפיאדת סידני ובשתי מדליות ארד מאולימפיאדת אתונה.

בנוסף הוא מחזיק בתואר אלוף אירופה בירי חופשי 60 כדור ובמדלית כסף במקצוע השלושה מצבים. שזירי יתחרה בבייג'ין ב-12.9 בירי מ-50 מטרים.

טניס
שרגא ויינברג – שרגא בן ה-42 סובל מעצמות חלשות שגורמות לו לשברים רבים. הוא היה במקום הראשון בעולם ב-2001 וזכה באליפות העולם לקבוצות ב-2000 ו-2004. ב-2007 הוא הגיע לגמר באליפות אנגליה הפתוחה היוקרתית (בה השתתפו 7 מתוך 10 המדורגים הראשונים בעולם). שרגא יחל את דרכו בטניס כסאות הגלגלים ב-9.9 וישתף פעולה עם בועז קרמר בזוגות ב-10.9.

אילנית פרידמן – פרידמן השיגה את הקריטריון לבייג'ין בעקבות דירוגה העולמי הגבוה, 20. היא תחל את דרכה בטורניר היחידות ב-8.9.

בועז קרמר – בועז הגיע למשלחת בהמלצת הוועדת הסגלים שראתה בו שותף ראוי לשרגא ויינברג בטורניר הזוגות בו יתחרו החל מה-10.9, אך בועז יתחרה גם בטורניר היחידים החל מה-9.9.

שרגא ויינברג. זכה פעמיים באליפות העולם לקבוצות
שרגא ויינברג. זכה פעמיים באליפות העולם לקבוצות

רכיבה
עומר בן-דור – עומר סיים במקום השמיני באליפות העולם שנערכה ביולי 2007 ובנוסף עמד בקריטריון האולימפי בתחרות קריטריון בפולין, הוא יתחרה במקצועות הרכיבה ב-9.9.

דרור כהן. השתתף בראלי דקאר
דרור כהן. השתתף בראלי דקאר

שייט
דרור כהן, ארנון אפרתי ובני וקסלר – השלישייה הישראלית תתחרה כצוות על סירת הסונאר באולימפיאדת אתונה הם זכו במדליית הזהב ובאליפות העולם ב-2007 הם קטפו את מדליית הארד.

כהן, חובב הספורט האתגרי, התפרסם בעבר בתור המתחרה הנכה הראשון בראלי דקאר. השיוט הראשון שלהם יערך ב-8.9.

כדורסל
נבחרת כדורסל הנכים אותה מאמן אריק פינטו, השיגה את הכרטיס לבייג'ין לאחר שסיימה במקום הרביעי באליפות אירופה בגרמניה אחרי שהפסידה למארחת בקרב על המדליה.

ישראל הוגרלה לבית ב' הלא קל יחד עם ברזיל, סין, ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה. היא תפתח את משחקיה מול האמריקנים ב-7.9. משחקי רבע הגמר ייחלו ב-14.9.

סגל הנבחרת: אבי לרמן, רועי רוזנברג, רון פורמן, דוד דרעי, לירן הנדל, רותם פיליפס, ליאור דרור, דותן מישר, אריאל אוטולנגי, אלון דוראון, אייל שרטוב וחיים שי.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */