יום חמישי, 09.05.2024 שעה 14:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"נשיא ספרד תומך טרור, השגרירות לא עזרה לנו"

רודריגס, קשר הפועל ת"א, תקף בראיון במולדתו: "אתה משלם מיסים והם לא מועילים". וגם: עתידו בארץ ("אם המצב יחמיר, אחשוב") ומוריניו ("אימץ אותי")

|
חוסה רודריגס. תקף את נשיא ספרד (רדאד ג'בארה)
חוסה רודריגס. תקף את נשיא ספרד (רדאד ג'בארה)

בזמן שזרים אחרים בליגת העל סירבו לקחת חלק במחוות עבור הנרצחים והחטופים מתחילת המלחמה, שחקן אחד עוסק בהסברה החל מה-7 באוקטובר ולא עוצר. מדובר בחוסה רודריגס, קשר הפועל ת”א, שבראיון ל-’legal sport’ הספרדי שיתף על חודשיים וחצי של ניסיונות לחזור לשגרה, גם בכדורגל וגם בחיים עצמם, בצל הקרבות ברצועת עזה ובגבול לבנון.

“ה-7 באוקטובר היה הדבר הכי קרוב לגיהינום שחוויתי אי פעם”, פתח רודריגס. “אני מזדהה מאוד עם החוסן של האוכלוסייה הישראלית. יש לי חברים מאוד טובים כאן והעיר חזקה, הכי חשוב להיות במקום שבו רוצים אותך”. הקשר בן ה-29 הספיק לשחק בליגת העל גם במכבי ת”א ומכבי חיפה ומאז שעלה לבוגרים בריאל מדריד עבר 11 קבוצות בשש מדינות שונות.

הוא תיאר את בוקר השבת השחורה: “הייתי בבית שלי כי היינו אמורים לשחק אחר הצהריים מול הפועל ירושלים והאזעקות התחילו מוקדם מאוד. הם נשמעו כל היום וזה היה מאוד חריג, נכנסנו ויצאנו מהממ”ד, בלילה ישנו בסלון כדי להיות קרובים אליו. בדרך כלל החיים כאן נורמליים, אבל פעם, פעמיים או שלוש בשנה האזעקה עשויה להישמע. אתה נמצא שלוש עד חמש דקות במקלט וממשיך בעיסוקיך. בספרד זה יהיה כאוס מוחלט, בישראל לרוב הבתים יש ממ”ד, היא השקיעה טוב מאוד כדי להגן על אזרחיה ככל האפשר”.

חוסה רודריגס והנרות הכתומים (טוויטר)חוסה רודריגס והנרות הכתומים (טוויטר)

עם פרוץ המלחמה רודריגס עזב את הארץ יחד עם משפחתו. “היומיים-שלושה לפני שעזבתי היו נוראיים”, הוא משחזר. “סבלתי בשביל המשפחה שלי. אם משהו היה קורה לי, לא היה אכפת לי. עכשיו אני הרבה יותר רגוע, למרות שהיציאה לא הייתה קלה. שגרירות ספרד לא עזרה לנו בכלל, אני מופתע שאתה משלם מיסים ושהם לא מועילים”, תקף את מדינתו.

הכדורגל בישראל הופסק ולאחר כחודש חזר לאט לאט. רודריגס נזכר בימים בהם הקבוצות קראו לזרים לחזור: “יש לנו חוזה בתוקף ואנחנו חייבים לעמוד בו, באוקראינה הושג הסכם לשחרור השחקנים, זה לא קרה כאן, השחקנים לא הפגינו. במלחמה הזאת הבנתי שכולם בעלי אינטרסים. אם משהו יקרה, של מי האחריות? המועדון? זה מפתיע אותי, בכנות”.

הספרדי שיתף: “כוחו של העם הישראלי מדהים. ראיתי את כיפת ברזל פועלת במרחק של 200 מטר מהראש שלי, מפוצצת טילים. בלי מערכת ההגנה הזאת, ישראל הייתה מושמדת. עלינו לזכור שזו מלחמה, אבל אנשים מנסים לחיות חיים נורמליים. העזרה שלי לישראל היא בכך שאני אהיה דובר לכל העולם באמצעות הרשתות החברתיות. אני מסביר את כל מה שקורה כאן”.

יירוטים של כיפת ברזל (רויטרס)יירוטים של כיפת ברזל (רויטרס)

ספרד לקחה צד במלחמה. הנשיא פדרו סאנצ’ס קרא להפסקת אש והצהיר שיש להכיר במדינה פלסטינית. לשחקן הפועל ת”א היה מסר למנהיג מדינתו: “הדברים שלו לא השפיעו עליי בשום צורה, בישראל מכירים את סאנצ’ס, הם לא לוקחים אותו ברצינות רבה. אני מופתע שהוא תומך בטרור, חלק גדול מהסיוע לפלסטין מגיע לחמאס, שהוא ארגון טרור. האידאולוגיה שלהם היא להרוג יהודים, בעוד שישראל רוצה לשגשג ולהביא לעתיד טוב יותר”.

הזרים יוכלו לנצל את חלון ההעברות של ינואר כדי לעזוב את ישראל ורודריגס אומר על עתידו בליגת העל: “הייתי רוצה למלא את החוזה שלי עם המועדון, מכיוון שאני מרגיש כמו שחקן מפתח, רוצה להוביל את הפועל ת”א לאליפות בישראל ולמפעלים האירופיים. אם המצב יחמיר או לא ישתפר, אצטרך למצוא פתרון. להיות רחוק מהמשפחה זה הכי גרוע. הסוכן שלי קיבל שיחות לגביי, למרות שאני אישית לא קיבלתי הצעה רשמית”.

רודריגס החל את דרכו בריאל מדריד כשעלה לבוגרים בגיל 17 ו-10 חודשים וזכה להופעת בכורה מול אלקויאנו בגביע המלך. הוא נכנס בהפסקה וכבש את שערו הראשון בבעיטה יפה לחיבורים, בדרך לניצחון 1:4. “אני אזכור את זה כל חיי. אני מעריך את זה עוד יותר עכשיו, כי לפני כן הייתי ילד שחי בבועה ולפעמים אתה לא מודע. ריאל מדריד היא המלכה של עולם הכדורגל והיא עיצבה אותי כשחקן ואדם. לנצח אהיה אסיר תודה אליה”, אמר.

חוסה רודריגס מול מרקו וראטי (רויטרס)חוסה רודריגס מול מרקו וראטי (רויטרס)

המאמן באותה עונה (2012/13) היה ז’וזה מוריניו והוא גם נתן לחוסה הצעיר את הופעת הבכורה בליגת האלופות, מול אייאקס, שהפכה אותו לשחקן הבלאנקוס הצעיר ביותר שמשחק במפעל. הוא שותף לצד איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, פפה, צ’אבי אלונסו, מסוט אוזיל, אנחל די מריה, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה, מרסלו, קאקה, גונסאלו היגוואין ולוקה מודריץ’.

הקשר סיפר: “מוריניו אימץ אותי והתמזל מזלי לעבוד איתו. לצד פפ גווארדיולה וקרלו אנצ’לוטי הוא אחד הגדולים, נפגשנו לפני שנתיים בקונפרנס ליג כשהייתי במכבי חיפה והוא בטוטנהאם ושוחחנו”. רודריגס נזכר במפגשי הקלאסיקו הגדולים מול ברצלונה ומסיבות העיתונאים הצבעוניות של מוריניו: “הן תמיד היו הצגה לצופים, עכשיו אנשים מתגעגעים אליו”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */