יום שישי, 10.05.2024 שעה 19:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

דוניס הפתיע את השחקנים, המטרה: חיזוק בפגרה

חלק משחקני מכבי טענו שהמאמן לא תרגל 5:4:1 לסודובה: "זה הצליח לו, הכל עבד". בלם וחלוץ על הפרק. ריקן: "היה לי חשוב שגולסה יידע שהוא איתנו בלב"

|
שחקני מכבי תל אביב בנתב
שחקני מכבי תל אביב בנתב"ג (חגי מיכאלי)

המסע של מכבי תל אביב לליטא הסתיים עם כרטיס לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות אחרי 0:3 חלק על סודובה, שגרם לכולם לתהות: איך בדיוק הצהובים הפסידו בשני המשחקים מול הקבוצה הזו בעונה שעברה. פערי הרמות היו כה גדולים, אך צריך לתת על כך את הקרדיט לשחקנים ולצוות האימון החדש שהגיעו מוכנים מאוד להתמודדות, עשו את עבודתם וסיימו עם ניצחון נוח.

בזמן שעשו את דרכם לשדה התעופה בליטא, שכן הטיסה לישראל יצאה ממש מיד לאחר המשחק, גילו במכבי ת”א כי שתי מדורגות (סלטיק ולודוגורץ) הודחו וקבוצה לא מדורגת אחרת (לגיה ורשה) שהייתה מעליהם בדירוג, הודחה גם כן, במה שנתן למכבי ת”א את המקום כקבוצה המדורגת האחרונה לקראת הגרלת הסיבוב השלישי. בינתיים, הצהובים כבר הספיקו לנחות בנתב”ג לפנות בוקר ולמרות העייפות והמסכות על פניהם של השחקנים והצוות המקצועי, נרשמו לא מעט חיוכים.

שחקני מכבי ת"א נוחתים בישראל

זה הפך את הערב למוצלח מאוד מבחינת מכבי ת”א שנמצאת עכשיו בעמדה הרבה יותר טובה להגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית. אם היא תעבור את הסיבוב השלישי (זהות היריבה תתגלה ביום שני הקרוב), היא תבטיח לעצמה מקום לכל הפחות בשלב הבתים של הליגה האירופית, רק מעצם הגעתה לפלייאוף העלייה לליגת האלופות. לכך כמובן יש עוד זמן, אותו מקווים מאוד במועדון לנצל כדי להתחזק בבלם ובחלוץ. העובדה שערן זהבי על המדף ושוקל ברצינות האם לשוב ולשחק בליגת העל, ללא ספק טורפת את הקלפים וכפי שפורסם ב-ONE, במועדון יעשו הכל כדי לצרפו אך בשל חלון ההזדמנויות שנוצר, אם יבינו ממנו בימים הקרובים שזהו תהליך שעוד עלול לקחת זמן, יצטרכו להחליט האם להמשיך ולחפש חלוץ זר. 

בכל הנוגע לעמדת הבלם, למועדון יש מספר מועמדים כאשר המאמן גאורגיוס דוניס הגיש רשימות של שחקנים שהוא מעדיף לראות נוחתים בישראל והעביר את מלאכת המשא ומתן לאנשים שמעליו. המטרה כאמור היא לנצל את הזמן שנותר עד הסיבוב הבא שישוחק בעוד שלושה שבועות. העובדה כי יש החל מיום שני הקרוב פגרה בינלאומית, היא חלון הזדמנויות מצוין להנחית שחקן, להעביר את תקופת הבידוד שלו (בהנחה ולא יגיע ממדינה ירוקה, אם יגיע ממדינה ירוקה לא יצטרך בידוד), ולהכין אותו למשחק שבפתח בסיבוב השלישי. עם זאת, וחרף הרצון הברור להתחזק, צריך להגיד שהשחקנים מראים לדוניס כי הם ראויים להמשיך ולקבל את ההזדמנויות שלהם בהרכב. ההגנה עשתה עבודה טובה מאוד, גם אם היה מדובר במערך שהמאמן לא תרגל באופן ספציפי לקראת המשחק הזה.

גאורגיוס דוניס (חגי מיכאלי)גאורגיוס דוניס (חגי מיכאלי)

דוניס כן עובד על לשחק עם שלושה בלמים, אך חלק מהשחקנים טענו אמש לאחר המשחק כי הם הופתעו מאוד כאשר המאמן חשף בפניהם את המערך בו ישחקו ואת ההרכב. “הוא לא תרגל 5:4:1 באופן נקודתי למשחק הזה. היינו מאוד מופתעים מההרכב שלו, אבל זה הצליח, הכל עבד. לא נתנו להם לעבור את החצי במחצית הראשונה, היינו ראשונים לכל כדור, כל פעם שהם חטפו היה לנו עוד שחקן בחלק האחורי שייקח בחזרה את הכדור אלינו, אחרי השער של אבי ריקן היה ברור שזה כבר משחק אחר ומכאן רק צריך להיות חכמים ולנצל את השטחים שיהיו כדי לכבוש עוד שערים”, אמרו בקבוצה. דוניס הפתיע שוב גם עם החילופים שלו. החילוף של אנריק סבוריט היה אחרי שהתלונן על כאבים ולכן מתן בלטקסה נכנס כדי לשמש כבלם השלישי, אך גם ההכנסה של בן ביטון במקום דן ביטון הייתה מפתיעה.

במכבי ת”א ציינו לטובה את חוליית ההגנה שעשתה עבודה טובה ובמיוחד את איתן טיבי שחילק אסיסט גדול לניק בלקמן ושרן ייני, שעשו עבודה רבה בכל הנוגע להנעת הכדור ועלייה להתקפות, מעבר למשימות ההגנתיות. גם אופיר דוידזאדה ומאור קנדיל היו טובים במשחק. הצהובים ממשיכים להיות מרוצים מהמשולש באמצע שכולל את דן גלזר, דור פרץ ואבי ריקן, במה שממשיך להיות החלק החזק ביותר של מכבי ת”א. הפתיחה החזקה של דן ביטון לעונה נראית כמו משהו מבטיח להמשך וגם ניק בלקמן שממשיך לעשות עבודה טובה מאוד ולהפתיע לא מעט אנשים. כמו שהשחקנים אמרו, ההרכב, המערך וגם השינויים של דוניס עבדו ובינתיים ההתחלה שלו מצוינת.

שחקני מכבי ת"א חוגגים בליטא (האתר הרשמי של מכבי ת"א)שחקני מכבי ת"א חוגגים בליטא (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

המשחק הבא יהיה נגד מכבי פתח תקווה בפתיחת ליגת העל ופה יימשכו המבחנים שעומדים בפני המאמן, כיצד הוא משתמש בכל הסגל שלו ושומר את כולם בתוך התחרות על ההרכב והסגל, אחרי שבמשחק נגד סודובה לא שותפו טל בן חיים, איתי שכטר וכמובן יונתן כהן שנותר בישראל. אגב, בכל הנוגע לאנדרה ז’ראלדש, במכבי ת”א לא מגיבים בשלב הזה ברצינות לאותו דיווח ב”א בולה” ולחרושת השמועות שהחלה לאחר מכן בעידודו של אנריק סבוריט לאחר המשחק. 

אבי ריקן סיכם את ההתמודדות: “התוצאה מדברת בעד עצמה. היינו דומיננטיים מהרגע הראשון ושלטנו בקצב המשחק. השער במחצית הראשונה שחרר אותנו בהמשך ונתן לנו ביטחון. שמח שעברנו שלב בצורה משכנעת. נסענו בלי אייל גולסה שמאוד חשוב לנו ואבל את מות אביו, הוא חבר טוב מאוד של כולנו ואנחנו משפחה אחת גדולה, היה חשוב לי שהוא יראה אותנו בבית וידע שהוא איתנו תמיד בלב. החלטתי לחמם לו קצת את הלב בתקופה שהוא עובר. יש לנו משחק ביום ראשון שמאוד חשוב לנו, רוצים להתחיל את העונה בליגת העל ברגל ימין ובצורה משכנעת. יש פה סגל רחב ושחקנים שרוצים לשחק. המסע לפה לא היה פשוט עם הקורונה, כל מה שקורה מסביב, כל החוקים, הנהלים, משתדלים לשמור על הנהלים במקסימום. המסע הוא לא קל אבל כשחוזרים עם ניצחון אז זה תמיד עדיף וכיף”. 

אבי ריקן (חגי מיכאלי)אבי ריקן (חגי מיכאלי)

"אין מאושר ממני, רציתי את זה הרבה זמן ואני מקווה שזה שער ראשון מבין רבים", אמר המגן, אופיר דוידזאדה, שכבש את השלישי של הצהובים והראשון שלו באירופה בקריירה. "השארנו מאחור את התוצאה של השנה שעברה. כמובן שההדחה נגדם נתנה לנו יותר מוטיבציה להוכיח שאנחנו קבוצה טובה יותר. באנו מאוד מוכנים למשחק ודרוכים. חשוב לנו מאוד המפעל האירופי ואני שמח שגם ניצחנו במשחק וגם נראינו טוב. מהרגע הראשון ראו את הנחישות של כל השחקנים וראו כמה היה חשוב לנו. אנחנו מתחילים להתחבר למאמן ולדרישות שלו, הוא מאוד מתאים את עצמו ואת השיטה למשחק. העובדה שמגן, קשר וחלוץ כבשו מוכיחה שיש כימיה טובה בקבוצה וזה מאוד חשוב להמשך".

רוסלן ברסקי ואופיר דוידזאדה (חגי מיכאלי)רוסלן ברסקי ואופיר דוידזאדה (חגי מיכאלי)
אבי ריקן מסכם את הניצחון על סודובה
דוניס מסכם את הניצחון על סודובה
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */