יום ראשון, 19.05.2024 שעה 03:05

אבי לוזון: הגדולות לא רוצות כ"כ שהקהל יחזור

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם האיש החזק במכבי פ"ת לגבי אי חזרת הקהל למגרשים העונה. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית נעסוק בזכייה בגדולה של באיירן מינכן בליגת האלופות, לאחר שגברה 0:1 על פאריס סן ז’רמן וקטפה את התואר בפעם השישית בתולדותיה. כמו כן, נדבר על משחקי גביע הטוטו בליגת העל ונתכונן למשחקי הישראליות באירופה.

שלומי ברזל: “ערן רוצה לשחק בנבחרת ולהכנס להיסטוריה”

שלומי ברזל, ראש מערך הדוברות של ההתאחדות לכדורגל, עלה לשידור בנוגע לאי שחרורם של ערן זהבי ודיא סבע מגוואנגז’ו ר.פ לקראת המשחקים החשובים מול סקוטלנד בפלייאוף ליגת האומות, כשהאפשרות להעפיל ליורו 2021 בחיים.

לגוואנגז’ו מותר לקחת את החוק לידיים?
”כשיש מועדים רשמיים הקבוצות מחויבות, הוצא מכתב שהתאריכים הרשמיים נדחו לחודש אחר. אם הקבוצה תעשה את זה, נדע בעוד כמה ימים. כבר ב-22 ביולי הוצאנו מכתב לקבוצה הסינית והיה לה חודש להגיב ואם לא עשו זאת”.

ערן זהבי ודיא סבע חוגגים (רדאד ג'בארה)ערן זהבי ודיא סבע חוגגים (רדאד ג'בארה)

הם כנראה ראו כמה הם חלשים וכמה הם יהיו בסכנה בלעדיהם?
”הם הבקיעו את רוב השערים. בצורה הכנה ביותר, אני מבין אותם לגמרי עם יד על הלב”.

מה ערן אמר לך?
”הנבחרת עבורו היא מאוד משמעותית והוא רוצה להכנס להיסטוריה כמי שהוביל את הנבחרת לטורניר גמר, הוא מאוד רוצה לשחק. אנחנו לא בפוזיציה שאנחנו רוצים לשסות אותו בקבוצה שהייתה טובה אליו, זה לא הוגן עבורו ועבורם. לא נגיד לו שיעשה מה שהוא רוצה, הוא יודע להוקיר לגוואנגז’ו תודה והסיטואציה תיפתר”.

איך ההתאחדות מתנהלת בשגרת הקורונה?
“עם המון סימני שאלה. בעיניי, כל משחק כדורגל בעידן הזה ממשיך רק בשריקת הפתיחה. דברים יכולים להתהפך תוך שעות. סלובקיה אמורה להתארח בנתניה ואני מקווה שזה יקרה, הכל עם סימני שאלה ויכול להשתנות. יש פרוטוקולים, צריך לעבור בדיקות קורונה, זה נושא מורכב מאוד”.

שחקני נבחרת ישראל באימון (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת ישראל באימון (איציק בלניצקי)

מה לגבי הליגות הנמוכות?
”יש לנו תכנית להחזיר את הליגות הללו אחרי החגים, ההתאחדות עשתה מה שאפשר, כולם רצו שהליגות האלה יחזרו. גם ילדים ונערים יש מתווה בשבילם, כולם אמורים להתחיל לשחק אחרי החגים.  קהל? אנחנו עוד רחוקים מזה”.

גרנט על האפליקציה: “זה כמו מאמן מנטלי לשחקן”

אברהם גרנט עלה לשידור וסיפר על האפליקציה לשיפור המנטליות אצל שחקני כדורגל שהוא מופקד עליה.

מה אתה עושה בלונדון בימים אלה?
”אני גר שם והייתי בארץ ארבעה חודשים”.

מה תוכל לספר על האפליקציה לשיפור השחקן?
”אי אפשר לממש כישרון אם אין יכולת מנטלית חזקה. אז יצרנו אפליקציה בה אני יכול להעביר תמיכה בפלטפורמה לשחקנים האלה. המטרה היא לנתח וגם לשפר את היכולת המנטלית של השחקנים. זה לא רק ילדים, גם שחקנים ותיקים צריכים”.

אברם גרנט (שחר גרוס)אברם גרנט (שחר גרוס)

איך פועלת האפליקציה?
”יש הרבה גורמים שיש לנתח וכולם באפליקציה הזו. היא מבהירה באיזה מצב נמצא השחקן, ככה אנחנו מנתחים את הנתונים. זה מעין GPS מנטלי. זה מנתח את המצב שלו וכל הגורמים נלקחים בחשבון. השחקן מקבל ניתוח של המצב שלו ואיך הוא יכול לשפר אותו לקראת המשחק”.

זה כמו פסיכולוג באפליקציה?
”כן, זה כמו מאמן מנטלי לשחקנים. אספנו נתונים מכל העולם. הנושא המנטלי היום נמצא על סדר היום גם בגלל מצב הקורונה”.

רזבוזוב: “אצטדיון הוא מקום בטוח, היה צריך להיות כבר מתווה”

חבר הכנסת יואל רזבוזוב ממפלגת “יש עתיד” הצטרף לשידור ודיבר על נושא אי חזרת הקהל למגרשים בעונה הקרובה בליגת העל, לאחר שטרם נמצא המתווה להכנסת אוהדים ליציעים.

פרופסור גרוטו לא משחרר את הקהל למגרשים וזה רשמי לפתיחת העונה?
”המגבלות מתחילות על עולם התרבות, אפשר להגיע למתווה, אז אני לא מבין למה לא ליישם אותו בספורט”. 

איתמר גרוטו באימון מכבי תל אביב (צילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית)איתמר גרוטו באימון מכבי תל אביב (צילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית)

מה האופציות שיש?
”אנחנו מדברים על יציעים בקפוסולות, אצטדיון הוא מקום בטוח, יש הרבה פיתרונות ועדיין לא הגענו למתווה. יהיה דיון שכנראה יתקיים ב-9 בספטמבר ונקווה שיגיעו עם מתווה”.

מה קרה עם זה?
”דיברנו אז וקיוותי שיהיה מתווה ועד עכשיו אין. גרוטו מייצג משרד ויש משקל לכל מילה שלו. הוא פועל בזהירות כי רואים מה קרה עם הפתיחה של המקומות והתחלואה שעלתה, צריך להחזיר את הקהל”.

מה עוד תוכל לומר על ההחלטה?
”אין מתווה אין שום דבר, לתרבות יש והספורט בתחתית שרשרת המזון. ראיתי את גמר ליגת האלופות וראיתי כמה הקהל חסר. דיברו על חולים קשים, פתחו כל מקום ואין הרבה חולים קשים, אני לא הייתי סומך על רשת הביטחון, הקהל חייב לחזור, בכלל לא בטוח שיגיע הכסף, האוהדים רוצים להגיע”.

גם אבי לוזון הצטרף לשיחה.

מה דעתך?
”האמת וכל האמת, הקבוצות הקטנות דווקא והשחקנים היו רוצים לראות 3000-5000 אוהדים, אבל גרוטו לא רוצה. הוא מחכה שיחזור בגרמניה ובעוד מדינה ורק אז לראות.כשיחזירו בכל אירופה ויראו שאין תחלואה רצינית, יחזירו אצלנו. דווקא הקבוצות הגדולות פחות רוצות את הקהל. יש רשת ביטחון ואם יבואו למכבי תל אביב, מכבי חיפה או בית”ר ירושלים ויגידו להן תכניסו 10 אלף צופים באיצטדיון של 30 אלף איש, זה לא כדאי להן כלכלי”.

אבי לוזון (שחר גרוס)אבי לוזון (שחר גרוס)

אז אתה אומר שלא יהיה קהל.
”אני אומר שרק אם תהיה נוסחא שתסדר את רשת הביטחון, אז הן יסכימו. אבל הבעיה של הגדולות ואני מבין, היא שאם יש 10 אלף מנויים ויורשו להכנס 7 אלף אוהדים, אז יתחילו לעשות הגרלות? אני חושב שצריך להחזיר את כולם ליציעים, אם הקהל יחזור אני מוותר על רשת הביטחון”.

לאן הולכים מכאן הכדורגל שלנו?
”לצערי לשום מקום. אם יהיה שחקן חולה לדעתם, אז יש כל מיני תרחישים מבחינתם. הם לא מבינים שזה בלתי אפשרי להפסיק כל רגע אם יהיה שחקן חולה, גם עם הבידודים אי אפשר להמשיך. עדיף למות מלחכות לכסף של הממשלה”.

יואב כץ, בעלי הפועל חיפה, עלה לשידור ודיבר על פתיחת העונה הרעה של הקבוצה וחוסר ההצלחה שלה בגביע הטוטו, רגע לפני פתיחת עונת 2020/21 בליגת העל.

אתה חושב שלדבר כבעלים פוגע בקבוצה?
“אני רואה בזה תועלת ולא נזק. שבאתי לכדורגל אמרו לי לא לדבר שלא יהיה נזק, יש יתרון מסוים שאני נמצא בארצות הברית ואני יכול לדבר בלי שזה יפריע לדברים הפרטיים שלי, לאחרים אולי זה מפריע”.

יואב כץ (עמית מצפה)יואב כץ (עמית מצפה)

מה המצב בהפועל חיפה? מבואס מהמצב?
“היו לנו שלושה הפסדים ותיקו ועם משחק האימון זה ארבעה הפסדים. זה לא נעים כי זו כמעט אותה קבוצה מהעונה שעברה. גילי ורמוט לא שיחק בפלייאוף העליון, הזרים במרביתם גם לא שיחקו, גם גידי קאניוק, אז פלוס מינוס מדובר בשחקנים ששיחקו יפה בפלייאוף העליון ועדיין לא הגיעו”.

מה צריך לעשות כדי לשפר את המצב?
“אני חושב שחסר שחקן בקישור וגם בהגנה, אין פרמטר שלא חסר מישהו והאשמה עליי היא שאני בודק הכל מקרוב כשאני בארץ ולא הייתי כבר תקופה ארוכה ולא יכולתי לעקוב וראיתי דברים חלקית”.

מי בנה את הקבוצה?
”קשה להביע דעה על שחקן בלי שראית אותו, קל להביע דעה אם ראית בעינייך הוא. אני מגיע לאימון ורואה את כל הפרטים, קשה להתווכח בלי שאתה נמצא ובינתיים נעשו שגיאות”.

אתה בלחץ?
”הנוסחה להביא הרבה שחקנים השתנתה, אם היום מוסיפים לקבוצה מיליארד דולר, עדיין קשה לחזק את הקבוצה. זה נכון שאפשר גם להביא מציאות מהליגה הלאומית. עדן בן בסט יישאר”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */