יום ראשון, 19.05.2024 שעה 13:30
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

מעמד קטש התערער, י-ם תבנה את עצמה מחדש

היום שאחרי ההדחה מול ראשל"צ בפיינל פור: למאמן אין חוזה, בלאט עשוי לשוב מהשאלה, ניסיון להשאיר את פלדין ובריימו. גיא הראל: "נמשיך בכל הכוח"

|
ג'מי פארגו ובר טימור מאוכזבים (איציק בלניצקי)
ג'מי פארגו ובר טימור מאוכזבים (איציק בלניצקי)

אכזבה קשה נרשמה אמש (ראשון) בחדר ההלבשה של הפועל ירושלים ובקרב השחקנים ואנשי המועדון לאחר שהקבוצה נכנעה 100:97 למכבי ראשון לציון בתום דרמה ענקית והודחה בפעם השלישית ברציפות בחצי גמר הפלייאוף, שנה שנייה ברציפות נגד ראשל״צ.

השחקנים של עודד קטש ירדו לחדר ההלבשה המומים ומדוכדכים לאחר השלשה של אדם אריאל עם הבאזר שהעניקה לכתומים של גיא גודס את הניצחון בתום מותחן אדיר, שקטע רצף של חמישה ניצחונות של הירושלמים על ראשל”צ בכל המסגרות העונה בדרך לשחזור תסריט ההדחה ב-92:86 בחצי הגמר בעונה שעברה ולסיום טראגי לעונה בה בירושלים כבר חלמו על זכייה ב”טרבל” אחרי הזכיות בגביע המדינה ובגביע ווינר.

צפו בטירוף: שלשת ניצחון וראשל"צ בגמר

ירושלים פתחה את המשחק בצורה מזעזעת ובתחילת הרבע השני כבר נקלעה לפיגור 22 נקודות, אך הצליחה להתאושש ברבע שלישי אדיר בו להטה עם 41 נקודות והגיעה לרבע הרביעי ביתרון נקודה עם 77:78 אחרי שהוליכה בשיא ב-4 נקודות. עם זאת, ברבע הרביעי מחזיקת הגביע שקעה שוב לבינוניות כאשר רק יכולת אדירה של ג׳רמי פארגו הצליחה להחזיר את ירושלים מפיגור 5 נקודות 17.3 שניות לסיום עם שלשה וחדירה לסל, אך אז הגיע כאמור אדם אריאל ושלח את האקסיתמ הבירה הביתה.

בבירה היו מי שהודו כי העובדה שהקבוצה ניצחה בקלילות בסדרת רבע הגמר את עירוני נס ציונה גרמה לכך שההכנה לקראת חצי הגמר הייתה מעט לקויה, וכי הקבוצה לא התמודדה מול יריבה שדימתה בצורה טובה מספיק את הרמה הצפויה מול ראשון לציון.

גודס: "הסל של אדם מדהים"

תצוגת ענק של פארגו, שסיפק 32 נקודות, 3 אסיסטים ו-3 ריבאונדים לא הספיקה לירושלים על מנת לגבור על הכתומים של גיא גודס, כמו גם 18 נקודות ו-4 אסיסטים של ג׳יימס פלדין, 15 נקודות ו-7 ריבאונדים של ג׳ון הולנד ו-14 נקודות, 10 ריבאונדים ו-3 חטיפות של סולימאן בריימו, כאשר עמנואל טרי, תמיר בלאט, עידן זלמנסון, נמרוד לוי והקפטן בר טימור לאהצליחו לספק תרומה התקפית משמעותית.

כעת, לאחר שעוד עונה הסתיימה בצורה כואבת, במועדון מבינים כי קיים צורך בשינוי כלשהו לאחר האכזבה, כאשר העובדה שמדובר בהדחה שלישית ברציפות בשלב חצי הגמר והכישלון להגיע שנה שלישית ברציפות לגמר אינו דבר שעומד בקנה אחד עם הציפיות הגבוהות של מקבלי ההחלטות, שצפויים לגבש בימים הקרובים תוכנית פעולה בנוגע לעונה הבאה.

סולימאן בריימו מתחמם עם ג'ון הולנד (איציק בלניצקי)סולימאן בריימו מתחמם עם ג'ון הולנד (איציק בלניצקי)

לאחר שלקחו את הלילה להתאושש מהאכזבה, קברניטי הפועל ירושלים, אייל חומסקי וגיא הראל יחלו לעסוק בהכנות לעונה הבאה וכמו כן, לטורניר הגמר של ליגת האלופות של פיב״א, שמתוכנן לסוף חודש ספטמבר, כאשר תחילה ינסו לגבש את התקציב ולגייס כספים מהמשקיעים של הקבוצה. נכון לרגע זה מסתמן כי ירושלים תיאלץ לבנות את עצמה מחדש נוכח העזיבות הקודמות של ג׳ייקובן בראון וטיישון תומאס, בנוסף לעזיבתו הצפויה של ג׳ון הולנד, שנמצא על סף סיכום באוניקס קאזאן הרוסית, למורת רוחם של אנשי ירושלים, שלא אהבו בלשון המעטה את הפנייה אל הפורוורד הוותיק בעודו נמצא תחת חוזה.

מעמד קטש התערער, בלאט יחזור?

בתוך כך, לאחר ההדחה הכואבת בחצי הגמר, בפעם השנייה ברציפות מול מכבי ראשון, מעמדו של המאמן עודד קטש, שאינו מחזיק בחוזה לעונה הבאה, התערער, כאשר בבירה יצטרכו לחשוב ולקבל החלטה האם להגיש לו הצעה לחוזה חדש, או לחילופין, לוותר על שירותיו של קטש ולהתחיל בחיפושים אחר מאמן חדש שיוביל את הקבוצה בעונה הבאה, כאשר החלטות רבות בנוגע לסגל השחקנים יתקבלו בהתאם להחלטה בנוגע לזהות המאמן.

באשר לשחקנים, במועדון ינסו להשיב את תמיר בלאט בהשאלה מאלבה ברלין, כאשר במקביל, צפויים לנסות לשמור על מרבית השחקנים המובילים של הקבוצה. עם זאת, כאשר הולנד נראה בדרך לרוסיה וגם עמנואל טרי מושך עניין מצד מספר קבוצות מעבר לים, בבירה מבינים כי הם ניצבים בפני קיץ לא פשוט בו יאלצו ככל הנראה לבנות את הקבוצה מחדש, בטח לאחר עזיבתם של בראון ותומאס, שהשפיעה בצורה משמעותית על ירושלים לאחר החזרה מפגרת הקורונה.

תמיר בלאט. יחזור לבירה? (אורן בן חקון)תמיר בלאט. יחזור לבירה? (אורן בן חקון)

כמו כן, בירושלים צפויים לנסות ולהשאיר גם את כוכב הקבוצה בשנתיים האחרונות ג׳יימס פלדין ואת הפאוור פורוורד סולימאן בריימו, אם כי עזיבתו של טיישון תומאס הותירה בור די משמעותי בעמדת הסנטר ובבירה ככל הנראה ינסו למצוא סנטר דומיננטי ופיזי שיוכל למלא את מקומו ולהוסיף סייז ועוצמה בצבע לצידו של בריימו, אם וכאשר יישאר בקבוצה.

באשר לרכש, בבירה גוברים הקולות הקוראים לנסות ולהשאיר בקבוצה את הגארד הוותיק ג׳רמי פארגו, שהציג יכולת אדירה בשני המשחקים האחרונים של העונה לאחר שהצטרף רק לפני חודש לקבוצה, בעוד בנוסף, קיימים גם קולות הקוראים לנסות ולהחזיר למועדון את גיבור הערב אדם אריאל, שגדל במועדון ושיחק בשורות הקבוצה הבוגרת בין 2012 ל-2015.

הראל: “נקום בבוקר ונמשיך בכל הכוח”

המנכ״ל גיא הראל סיכם את העונה בציוץ בטוויטר: ״תודה הפועל. תודה לאוהדים ותודה לכל כך הרבה אנשים שבזכותם הפועל זו הפועל. ההחלטה להחזיר את ⁦ליגת ווינר זו אחת ההחלטות שאני הכי גאה בהן בחיי. זה לא קשור להפועל/מכבי/עירוני, למי אלופה ומי לא עלתה לגמר, זה כן קשור לזה שתפקידנו שיהיה פה כדורסל ואני גאה שזה מה שעשינו למרות הקשיים‬⁩. לשלומי פרי, איך אמר דוראנט - אתה ה-MVP האמיתי״.

גיא הראל (אורן בן חקון)גיא הראל (אורן בן חקון)

עוד הוסיף הראל והתייחס לעתידה של הפועל ירושלים: ״ואנחנו, אנחנו נקום בבוקר ונמשיך בכל הכוח וננסה לעשות יותר טוב, כי זה מה שאנחנו עושים, מייצגים עיר, אוהדים, קהילה. יש לנו זכות ומחוייבות. בהצלחה לכולם, אחלה הפועל ירושלים״.

הולנד: “אלוהי הכדורסל לא נתנו לנו ניצחון הפעם”

ג׳ון הולנד התייחס בסיום להפסד ואמר: ״ככה זה הכדורסל, אדם אריאל סיפק מהלך אחרון אדיר וזה מה שרואים, אבל היה משחק ארוך עם הרבה מהלכים וזה יכל ללכת לכל כיוון. לפעמים אתה בצד הנכון ולפעמים, כמו הפעם, בצד הלא נכון, אבל אלה החיים וזה הכדורסל. לפעמים הזריקה נכנסת, לפעמים אתה מפסיד ולפעמים אתה מנצח. הם הגיעו עם הרבה אנרגיה, כמו שידענו שהם יעשו. שיחקנו מולם הרבה והם היו מוכנים וגם אנחנו, חזרנו למשחק והגענו לנקודה שממש היינו שם, אבל אלוהי הכדורסל לא נתנו לנו ניצחון הפעם״.

היכולת של ג׳רמי פארגו: “אני לא חושב שהעובדה ששחקנים לקחו זריקות במקום לתת לג׳רמי פארגו עלתה לנו במשחק, זה כדורסל ואנחנו לא אדם אחד, אנחנו קבוצה. ברור שהיד שלו הייתה חמה וברור שהם ניסו לסגור אותו ולהפריע לו, אבל התפקיד של הקבוצה הוא לשחק כדורסל. בנוסף היינו עייפים, סיימנו את המשחק עייפים אז זה לא שהוא לא קיבל את הכדור, הוא לקח זריקות בהתאם למה שקרה במשחק. זה מה שזה ואנחנו פשוט בצד הלא נכון של התוצאה״.

ג'ון הולנד עם הכדור (רדאד ג'בארה)ג'ון הולנד עם הכדור (רדאד ג'בארה)

הסיום הכואב לעונה: ״זו הייתה עונה עם המון ציפיות גבוהות, הייתה לנו קבוצה נהדרת ועדיין יש לנו קבוצה נהדרת ואני מרגיש שזו אכזבה גדולה כי בהיסטוריה אף אחד לא יבין כמה טובים באמת היינו כי לא הצלחנו באמת לסיים את זה בגלל מהלך מדהים והקורונה, אף אחד לא יבין מה היה לנו העונה וזה מה שכל כך חבל, שנסתכל אחורה ונגיד ׳לעזאזל, הקבוצה הזאת הייתה יכולה לזכות בליגת האלופות והייתה יכולה לזכות בהכל׳. זה מה שנגרם מהנסיבות וזה לא עבד בשבילנו, אבל תמיד יש את עונה הבאה וזו הדרך בה אנחנו חיים והגישה שחייבת להיות, החיים נמשכים״.

הפתיחה החלשה: ״הם היו נלהבים, הם עלו למשחק ונתנו את כל מה שהיה להם ולא הצלחנו לפתור כמה דברים ולהיכנס לשטף ההתקפי הרגיל שלנו, אבל נלחמנו וחזרנו למשחק, השווינו את התוצאה והיו נקודות שהיו יכולות לתת לנו ניצחון, אז אני לא מודאג במיוחד מהרבע הראשון כי התגברנו על זה, זה היה רבע ראשון רע, אבל זה לא הכריע את המשחק. זה קורה, יש לזה השפעה על האנרגיות וזה גורם לחששות, ראשון לציון שיחקה טוב, אבל אין לזה קשר למה שקרה במשחק כי הצלחנו כבר להתגבר על כל זה״.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */