יום שישי, 17.05.2024 שעה 06:15
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

כולם אוהבים את ריימונד? הכירו את אטוולד

המאמן החדש של נתניה מחליף את דראפיץ' וברדה, מצטט את פפ, התחנך על טוטאל פוטבול הולנדי, ספג את הטיקי-טאקה הקטאלוני וכעת ינסה לשדרג את היהלומים

|
ריימונד אטוולד (מכבי נתניה)
ריימונד אטוולד (מכבי נתניה)

"אני שונא טיקי-טאקה. זה זבל וחסר טעם לחלוטין, תהיו עצמכם. אתה צריך לחפור ב-DNA שלך. מה הסגנון שלך?". על השאלה הזאת, ועל הטענה שפותחת את המשפט של פפ גווארדיוליה, ינסה לענות החל מיומו הראשון עבור מכבי נתניה וגם לחפור עמוק – ריימונד אטוולד, המאמן החדש בעיר היהלומים, שציטט את מאמן מנצ'סטר סיטי באתר הכדורגל שלו, "RayFootball" בו הוא פורס את תולדותיו ואת עקרונותיו.

במניפסט שלו, אטוולד, המאמן ההולנדי בן ה-53 שלא סוטה כמעט מבית היוצר שממנו הוא בא עם 4:3:3 חד וחלק, מטיף ללמידה וקריאה של "המשחק היפה", וגם מסביר: "אני באמת מאמין שמאמנים משכילים ומפותחים יותר משפרים את השחקנים". כמו כן, הוא מאמין בחונכות אישית וקבוצתית, כשהוא שם דגש על הפן הטכני, טקטי, המנטלי ופיזי, ומאמין בדאטה ובמעקב כמעט אובססיבי בנתונים סטטיסטיים. זה מביא את החיבור בינו לבין יובל עזריה, עוזר המאמן החדש, לטבעי.

אוהדי נתניה מוחים נגד דראפיץ' וברדה

מלבד העובדה שעזריה נחשב לדמות מוערכת בתוך המועדון כמי שניהל את בית הספר לכדורגל, הוא מוערך כמאמן אישי אצל שחקני נבחרת ישראל כמו בירם כיאל, תומר חמד וכו', נחשב לעוד דמות שמזוהה עם ניתוח נתונים כמי שמשתמש הרבה באנליזה בעבודתו עם כדורגלנים, שמסמל את הצוות החדש והמסקרן בעיר היהלומים. "יובל אמנם עוד לא עשה את זה ברמת הבוגרים עד היום, אבל אין הרבה אנשי מקצוע שיסתדרו עם הדרישות של ריימונד שהוא קפדן מטורף, זו הסיבה המרכזית שבחרו אותו לתפקיד", אמרו בסביבת המועדון על המינוי המעניין.

תוסיפו להם את ישראל זביטי, שמכיר בדיוק את העבודה עם ההולנדי כשהוא מגיע ביחד איתו מת"א/בת ים, כפיר וולפסון הסקאוט/אנליסט שהיה אמון לבד על התחום עד כה, עופר בסון שעושה זאת כבר שנים בנוגע לשוערי מכבי נתניה, ותקבלו כוורת בצלמו ובדמותו של אטוולד עוד לפני שהחל לעבוד עם השחקנים על כר הדשא. ואחרי התוכן שאטוולד כתב והעיד על עצמו, והעקרונות שמייצגים אותו, זה זמן טוב להכיר את המאמן החדש של נתניה, רגע לפני שיהפוך את כל המפורט לעיל מהלכה למעשה.

ריימונד אטוולד (חגי מיכאלי)ריימונד אטוולד (חגי מיכאלי)

רשימת הדרישות: GPS, צוות מורחב, ארוחות משותפות והשקעה בקיים

ראשית, יש להבין. אטוולד לא מגיע לנתניה כדי להפוך את הסגל ולהתיימר לבנות קבוצה מחדש. אם הוא לא היה מאמין בחומר הגלם הקיים בקבוצה, הוא ככל הנראה לא היה לוקח את התפקיד. בסביבת המועדון מספרים כי אטוולד "מגיע להקפיץ את המועדון מבחינה מקצועית למעלה. לא להשקיע יותר כלכלית, אלא להשקיע בשחקנים הקיימים יותר מבחינה מקצועית ולטפח אותם". 

עוד לפני שמונה רשמית למאמן החדש בעיר היהלומים, אטוולד הציב כמה וכמה דרישות, שלא קשורות לחוזהו או דבר שקרוב לכך, אלא של דברים שמכבי נתניה צריכה כדי להתקדם כמועדון, שמאמין כי אם יציב את הסטנדרטים שדורש ההולנדי הוא ילך ויתקדם. ל-ONE נודע כי הוא יקבל מערכת GPS חדשה, בתנאים שאליהם הורגל ועם הציוד שמכבי תל אביב העמידה לרשותו כשאימן את הדור הבא שלה בקבוצת הבת.

ריימונד אטוולד והצוות המקצועי החדש של מכבי נתניה (מכבי נתניה)ריימונד אטוולד והצוות המקצועי החדש של מכבי נתניה (מכבי נתניה)

מעבר לכך, אטוולד ביקש מהמועדון צוות מורחב ואחרי ישיבת הצוות הראשונה נבחר להציג את כולם יחדיו בתמונה שצורפה להודעה הרשמית של המועדון על צירופו ("מועדון הכדורגל מכבי נתניה גאה להציג את הצוות המקצועי לעונת 2020-2021", המאמן לא בכותרת). זה לא מקרי. כמו כן, דובר גם על ארוחות משותפות, שייקים, תוספי מזון, תזונאים, רופא בנוכחות גדולה יותר.

"כולם אוהבים את ריימונד" היא לא קומדיית מצבים אמריקאית ואהובה, אלא גם הרושם שמקבלים כשמשוחחים עם כמה וכמה אנשי מקצוע, בעלי תפקידים ואנשים בסביבתו של ההולנדי בישראל. כמו בסדרה, הדרך שלו לא תמיד קלה וחלקה, כשעבר בין שלל תפקידים בהולנד, קפריסין, ארמניה וקזחסטן כמו מנהל ביצועי, מנהל אקדמיה, מנהל טכני עוזר מאמן ומאמן ראשי, אבל הוא ממשיך לדבוק בחלום שלו ולא מוותר עליו לרגע.

ריימונד אטוולד והצוות המקצועי החדש של מכבי נתניה (מכבי נתניה)ריימונד אטוולד והצוות המקצועי החדש של מכבי נתניה (מכבי נתניה)

"ריימונד הוא סופר-מקצוען", מספר אבי אבינו, מי שהיה עוזרו של אטוולד בבית"ר ת"א/בת ים ואחרי סיום העונה בלאומית מונה למאמן עירוני אשדוד בליגה א'. "המנטליות שלנו שונה לגמרי ממה שכולנו מכירים, נהניתי מאוד לעבור איתו. הוא מצד אחד יודע לעבוד בצוות, אבל הוא לא מרפה מהדרישות שלו. עם המנטליות הישראלית שלנו זה קצת מעיק, אבל עם הזמן אתה מבין ומפנים את הדרך שלו והיא תורמת לך. 

"בשנה שעברה הייתי מועמד לחתום כמאמן ראשי בליגה א', אבל מההתרשמות שלי ממנו העדפתי להישאר וללמוד מאדם שעשה דבר או שניים בכדורגל, וזה הוכח כמועיל מאוד. הוא נתן לנו בתור אנשי צוות לבטא את עצמנו ולעשות את הדברים טוב יותר, קיבלנו ממנו חופשיות לעשות את מה שאנחנו מאמינים בהתאם לעקרונות שלו, אין שיתופי פעולה כאלה. אם יתנו לו את השקט לעבוד, הוא יעשה דברים יפים במכבי נתניה. אם השחקנים יידעו להתחבר לדרך שלו, נתניה תרוויח מאמן יותר טוב ממה שהיא חושבת שמינתה".

אבינו בועט (יניב גונן)אבינו בועט (יניב גונן)

מעבר לעקרונות הברורים של הסגנון ההולנדי עם הטוטאל פוטבול שעיקרו הוא רוטציה בין שחקנים ומעבר בין עמדות, מהירות, ריצות לשטחים ולעומק, אין ספק שלמרות שהוא "שונא טיקי-טאקה" הוא גם מאמין בהחזקת כדור, מסירות קצרות וסבלניות, ובגדול "לא לתת ליריבה לנשום". זה סגנון המשחק שניסה להנחיל בא.א.ל לימסול, רודה, דן האג, בנאנטס יריבאן, קייראט אלמאטי ובית”ר ת”א/בת ים, בצורה מוצלחת יותר ופחות.

"נתניה תהיה קבוצה מסודרת, מאורגנת, מאומנת, לוחצת כמו שמכירים בנתניה ומניעה כדור, קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה בכל משחק, אין טעויות מבחינה טקטית", הסביר אבי אבינו את מה שמצפה לאוהדי נתניה העונה. אם תרצו שילוב שיטות הולנדי-קטאלוני שעבר בבת ים ומגיע לנתניה.

אינייסטה מוסר למסי. טיקי-טאקה זה המודל (רויטרס)אינייסטה מוסר למסי. טיקי-טאקה זה המודל (רויטרס)

"אנחנו שיחקנו רק 4-3-3, זאת השיטה המועדפת עליו. ברוב המשחקים שלטנו במשחקים בליגה הלאומית עם סגל כזה צעיר, ממוצע גילאים של 21 בערך. אני לא זוכר סגל כזה צעיר בלאומית, בטח לא שהוציא מעצמו יכולת כזאת בעונה שעברה. אם אני מחבר את זה שוב לנתניה עד עכשיו, אני הייתי הקפטן של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה בבית"ר ת"א/רמלה בזמנו, הם מאמנים מצוינים שאני אוהב מאוד. אחרי העידן שלהם, ריימונד יכול להשתלב מצוין בקבוצה שהם משאירים והוא יכול להצליח בגדול".

עוד מספרים על אטוולד כי החזקת הכדור תהיה החשובה ביותר עבורו, החל מבעיטת החמש ("אין דבר כזה סתם בעיטה למעלה") דרך הפס ("יכול לדבר שעה על מסירה מכל ההיבטים האפשריים") בהתקפה ועד ללחץ במרכז השדה, כשגם בתחילת העונה שעברה הקבוצה שלו לא הצליחה לעשות זאת ברוב המשחקים ובהמשך הדרך השתחררה מכל לחץ של כל קבוצה בלאומית והוכיחה את עצמה כלפחות שווה מול כל קבוצה כמעט, אם לא מראה עליונות. 

דיק אדבוקאט (מערכת ONE)דיק אדבוקאט (מערכת ONE)

מי שעבד, והעיד על עצמו בראיון לרז אמיר ב-ONE בחודש ינואר האחרון, כי המאמנים שהכי השפיעו עליו בקריירה היו מוריו בהולנד דיק אדבוקאט והוב סטיבנס, הוא גם מי שעבר את ההתמחות שלו אחרי קורס הפרו באופ"א אצל האנק טן קאטה, עוזרו של פרנק רייקארד בברצלונה ולצד מאמן אייאקס אריק טן האח.

"הוא לא קל, אין ספק, מי שחורג מהנהלים מקבל בראש מיד ומול כולם"

בתור אחד שלא תמיד דאג לשים את עצמו בפרונט, בשלל תפקידים מקצועיים שביצע במשך השנים ולאו דווקא שימש כראש מערכת, בעונה החולפת הוא לגמרי התבלט בליגה הלאומית, בעזרת הכדורגל שהציגה קבוצתו. עם קבוצה של חריגי גיל בנוער, בשנה ראשונה מחוץ לחממה של מכבי ת"א, הוא הציג את הכדורגל היפה והמרשים בלאומית מלבד מכבי פתח תקווה שדרסה את הליגה. אם תשאלו את אנשי ת"א/בת ים, אם היה להם סקורר משמעותי ויציב עם כמות יפה של שערים הם גם היו עולים ליגה אחרי המלאבסים.

"בנתניה עשו מהלך חכם מאוד", הודו במועדון הקודם של אטוולד. "הכינוי 'גאון כדורגל' הוצמד לו העונה לא פעם, וככה אנחנו מסתכלים עליו. הוא מאמן גדול שעדיין לא ייצר הצלחה בקריירה שלו כי עבר בין תפקידים שונים ולא התמקד באימון מועדונים. עכשיו נראה שזה בראש מעייניו והוא רעב להצליח. הוא רק צריך לשים את הרגל שוב בעולם התחרותי הזה והוא יפרח, אז כבר כולם יכירו אותו. אם יתנו לו לעבוד כמו שצריך, לא יפריעו לו, לא יתערבו לו בשום דבר והשחקנים יבואו בראש טוב ללמוד ממנו – כולם ייצאו נשכרים מהחיבור הזה.

ריימונד אטוולד (דן יידוב)ריימונד אטוולד (דן יידוב)

"לשחקנים היה קשה איתו בהתחלה, חטפנו הרבה סטירות בתחילת העונה, אבל בסוף הם למדו להכיר אותו, עמדו בקצב שלו ונראינו פשוט נפלא. חוויה להתאמן אצלו, זה מה ששמענו מכולם העונה. זה מאמן שמשתמש בניסיון שיש לו כשחקן, הוא שיחק באנגליה ובהולנד, עשה קריירה גדולה”. 

“הוא מסביר לכל שחקן איך לתת את הפס נכון, בדיוק לאן לשלוח את המסירה ולא רק בפה, חוזר ומראה בעצמו פיזית. לאן למסור למי שימני ברגל, לשמאלי, כדי לקדם אותו להתקפה, כדי להאט את הקצב, איך להסתכל לצדדים כדי למצוא את האופציה הכי טובה ואיך להזיז את הגוף בזמן הבעיטה. זאת רמה אחרת לגמרי של דקדוק. פדנט ברמה הכי גבוהה ויורד לפרטים הכי קטנים. יכול לדבר שעה על מסירה אחת, מכל ההיבטים.

שחקני בית"ר ת"א/בת ים (חגי מיכאלי)שחקני בית"ר ת"א/בת ים (חגי מיכאלי)

"עוד סקורר אחד שהיה יודע לכבוש בזמן שהחבר'ה הצעירים קצת מתרגשים, והיינו מסיימים גבוה הרבה יותר בטבלה, לקראת העפלה. וכל זה עם התקציב הכי נמוך בהיסטוריה של הלאומית. בהתחלה עוד חששנו שנרד ליגה, אבל ריימונד תמיד אמר שהוא מאמין בצעירים, שאין מה לדאוג, שהשחקנים יחזירו כשיקבלו ביטחון. בזמן שאף אחד כמעט לא האמין, הוא כן, בעצמו ובשחקנים שלו יותר מאשר כולם, ואם הוא לקח את נתניה אז הוא מאמין גם בשחקנים שיש לה וכנראה חושב על חיזוק נקודתי בלבד".

עוד מספרים על אטוולד, כי התדמית הקשוחה שלו נכונה, רק אם שחקן סוטה קצת מהדרך. מבחינתו אין שמות, כך ילמדו היטב השחקנים הבכירים בנתניה, הוא ממעט לעבוד עם סוכנים ולכן בנה לעצמו כוורת שתטפל בהכול ותאפשר לו להתעסק בעיקר מבחינתו – כדורגל ונתונים. לא תהיה לו שום בעיה להעלות שחקן צעיר בהרכב אם הוא מוכיח עליונות בטבלאות הסטטיסטיות הקבוצתיות ושחקן אחר מזייף.

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים. רק שלא "ידפקו את האימונים" (נעם מורנו)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים. רק שלא "ידפקו את האימונים" (נעם מורנו)

"הוא לא קל, אין ספק, מי שקצת חורג מהנהלים מקבל בראש מידית ומול כולם", אומרים בת"א/בת ים. "אחר כך הוא יישאר אחרי האימון וריימונד יעבוד איתו על אותה בעיה מקצועית או אחרת. הוא לא מוותר על כלום לאף אחד. בתחילת כל אימון עושים קצת פסים, אם משהו לא נראה לו טוב במסירות אז הדבר הזה שאמור לקחת 10 דקות גג יכול לקחת גם 50 דקות. 

"הוא היה אומר לשחקנים: 'אין פסים כמו שצריך אני לא יכול לעבוד אתכם ואתם תדפקו לי את האימון'. מי שיעשה פרצופים ייענש, מי שרוצה ללמוד ולהתקדם ייהנה ממנו". תירוצים על "הרצפה העקומה" לא יתקבלו אצלו כי הוא מקפיד לבקש שהדשא יושקה לפני כל אימון כדי שהכדור יזוז מהר ולא ייעצר לרגע, בדיוק כמו שהוא אוהב".

"כולם מתקשרים לשאול על ריימונד לנתניה, חלק מחפשים את השלילי ואת העניין של יחסי האנוש וזה שטויות", מסכם את הנושא אבי אבינו. "יש כאלה שמסתדרים איתו יותר ויש כאלה שפחות, אבל מי שלא זה רק כשהוא לא מתנהל כמו שריימונד מצפה. הוא איש עבודה שדורש תמיד מכולם להיות ב-100%. השחקן הישראלי לפעמים חושב שהוא בחוג. ריימונד מאמין ברצינות ובריכוז בכל דקה וכל שנייה באימון".

ריימונד אטוולד (חגי מיכאלי)ריימונד אטוולד (חגי מיכאלי)

"אני מגדיר את עצמי כמאמן קשוח אבל חם", אמר באותו ראיון ב-ONE לפני כחצי שנה, כמאמן בית"ר ת"א/בת ים. "אני יכול להיות קשוח, אבל אם אני רק קשוח, אז מה המטרה? אני קשוח אם הם מפרים את הטקטיקה הקבוצתית, אם הם מעדיפים את טובתם האישית על פני הקבוצה. אבל אני כן ירים אותם אם הם יפלו. על מנת שאקדם אותם, אני צריך שהם יראו לי כל הזמן שהם משתדלים. אם אתה תדבר איתי כי אתה רוצה משהו, ואני אסתכל שזה משהו שלא קורה, נבדוק למה זה ככה. אך אם זה יחזור על עצמו, אפסיק לתמוך בך. אני חושב שזה הוגן. יש לי אנרגיה מוגבלת כמו לכל אדם. אתה צריך לגרום לכך שתגיע לך תשומת הלב שלי ושל הצוות שלי וכל השחקנים שלי מודעים לכך".

"רוצה להתבלט מעל כל שאר השחקנים או המאמנים שסביבך?", 'שואל' אטוולד באתר שלו, כשהוא בעצם מציע את שירותיו כמאמן אישי, יועץ ומרצה, מפרט את הניסיון העשיר והמרשים שלו כשחקן וכמאמן, ולמעשה מאותת על מה שינסה לעשות עם כל שחקן ושחקן בנתניה ועם הקבוצה כולה בליגת העל אחרי עונה לא פשוטה בכלל, תקופה מבלבלת ושינוי מהותי. 

דראפיץ' וברדה מאוכזבים (חגי מיכאלי)דראפיץ' וברדה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

אחרי עזיבתם של דראפיץ' וברדה – שעיצבו את פני הקבוצה והרבה מעבר לכך בארבע השנים האחרונות, בהצלחה גדולה (שנתיים מוצלחות בצמרת הטבלה הכדורגל הישראלי בפלייאוף בעליון, מרחק פנדל אחד מהנפת גביע המדינה ומרחק נגיעה מאירופה), אותה הוא ינסה לשחזר בעיר היהלומים – בנתניה יצא לדרך עידן חדש ומבטיח, ואם ההולנדי יקבל את כל התנאים והשקט לעבוד ולהתחבר לקבוצה ולמועדון, הוא עשוי בהחלט גם לקיים, לפיכך נדע האם באמת “כולם אוהבים את ריימונד” גם בנתניה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */