יום שבת, 18.05.2024 שעה 23:08
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מפיטורים למאמן מס' 1: ההחלטה להשאיר את לוי

הפגישה בבית, ההצהרות שגרמו לזעם, משפט המפתח של אשתו סימה, הצד הכלכלי, המחאה והחלק של בניון. מאחורי הקלעים של החלטת חוגג להמשיך עם לוי בבית"ר

|
רוני לוי (איציק בלניצקי)
רוני לוי (איציק בלניצקי)

ההחלטה של משה חוגג מוקדם יותר היום (חמישי) להמשיך עם המאמן רוני לוי בעונה הבאה לא הפתיעה את אנשי בית וגן ואת הקרובים לבעלים, נוכח ההתנהלות של חוגג בימים האחרונים. אם היה צריך לשפוט את רוח הדברים לפני כמה שבועות, אין אחד בבית וגן שחשב שרוני יישאר, אך מה שקרה מאז סיום משחקי הפלייאוף ועד להודעה היום הפכו את מחשבותיו וכוונותיו של חוגג, שהחליט לא לבצע שינוי בעמדת המאמן. 

יומיים אחרי המשחק האחרון של בית״ר בפלייאוף העליון מול מכבי חיפה, הגיע חוגג לביתו של המאמן רוני לוי בנתניה. השיחה הייתה כנה, אמיתית שבה שיתפו השניים את כל מה שישב עליהם במהלך העונה. אשתו של רוני, סימה, דאגה לאירוח כמו שצריך, ולמרות שראתה מה שבעלה עובר בשבועות האחרונים היא החליטה לא להתערב, מלבד משפט אחד שאמרה: ״את המפגש הזה הייתם צריכים לעשות ממזמן״. 

חברי ועדת האיתור יוצאים מההתאחדות

באותה שיחה בביתו של רוני לוי, חוגג טען בפני המאמן כי ההצהרות שלו בסיום המשחקים מזלזלות בקהל והשחקנים, אמירות כמו: ״זה המקסימום שאפשר להוציא מהקבוצה״, ״אם יש פרופסורים שחושבים שמישהו יכול לעשות יותר טוב ממני, בבקשה״, ״שנה שעברה הקבוצה כמעט ירדה ליגה, תגידו תודה״, ״הפלייאוף העליון זה מעל ומעבר״. 

הציטוטים הללו הוציאו את חוגג מדעתו, מקורביו של חוגג סיפרו: ״חוגג כבר החליט שרוני לא יכול להמשיך אצלו כמאמן כשהוא מדבר ככה, אחרי המשחק מול הפועל תל אביב הוא בירר משפטית איך אפשר להילחץ מהחוזה של רוני לעונה הבאה כי הוא רצה לפטר אותו. מקצועית רוני מספר 1 אבל איך אפשר להתבטא ככה, הוא פגע לו במועדון״. אבל אותה שיחה ביום חמישי עם רוני לוי הפכה את הקערה על פיה, אפשר לומר שכבר בסיום הפגישה בסתר ליבו החליט חוגג שרוני לוי ממשיך. 

משה חוגג (אורן בן חקון)משה חוגג (אורן בן חקון)

עם סיום העונה חוגג העניק ראיונות לכלי התקשורת שם שיבח את המאמן מקיר לקיר, לא זכור מתי בעל בית העניק כל כך הרבה סופרלטיבים על המאמן שלו, גם העובדה שאוחנה, בניון והשחקנים היו בעד רוני לוי לא נעלמה מעיניו של חוגג. חוגג שידר שהכול פתוח ושהוא עשוי להביא מאמן אחר, גם האמירות שלו בתקשורת על התנהגותו של רוני לוי העבירה את הרושם שחוגג באמת מתלבט, אך מהר בעל הבית של בית״ר הבין שלצד החוב הכספי האדיר לרוני לוי - כמעט 2 מיליון ש”ח ברוטו פיצויים אם רוני לא ממשיך, יש לו את המאמן הכי טוב בארץ היום. הדברים החלו לחלחל גם החוצה כשבכל כלי התקשורת צצו הפרסומים כי מעמדו של רוני מתחזק ושהוא צפוי להמשיך. 

המחאות של האוהדים ליד ביתו של רוני מרתיחים את אנשי בית״ר, הניסיון של האוהדים להתערב בהחלטה של חוגג רק העצימה את חשיבות התגובה המהירה של חוגג שחייב לצאת בהצהרה לגבי המאמן - ממשיך או לא ממשיך. מאז אותה שיחה ביום חמישי היחסים בין חוגג לרוני לוי התחממו, מה שלא קרה במשך עונה שלמה קרה בשבועיים. חוגג התעניין בשלומו של המאמן לאחר ההפגנות ליד ביתו והמאמן דיבר עם חוגג על עניינים מקצועיים לעונה הבאה. איך ספרו בבית וגן: ״מושיקו בא לבית של רוני לוי בהרגשה שהוא צריך להיפרד מהמאמן ויצא בידיעה שנכון יותר להמשיך יחד״. 

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם רוני לוי (אורן בן חקון)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם רוני לוי (אורן בן חקון)

הדברים הלכו עם רוני לוי מהקצה אל הקצה, אם אחרי ההפסד להפועל תל אביב חוגג שקל לפטר מיידית את לוי, הרי שהיום, כמה שבועות אחרי חוגג מגדיר אותו כאחד המאמנים הטובים שיש ולמעשה מיישר קו עם יוסי בניון שקבע כי רוני לוי המאמן הישראלי הטוב בארץ. ההודעה של חוגג הערב על המשך דרכו של רוני לוי היא תוצאה של דיאלוג בין הצדדים והערכה מחודשת, מתחילים דף חדש, רוני מבין שהוא צריך להיות מתון עם ההצהרות שלו, חוגג מבין שיש לו את אחד המאמנים הטובים בכדורגל הישראלי, עם החוזה לעונה הבאה שכבר חתום, עם הקורונה, עם חוסר הוודאות, המשך דרכו של רוני היא רווח של כולם וזה  גם נראה הכי טבעי שיכול להיות. 

עכשיו חוגג ורוני לו נמצאים באותה הסירה אל מול האוהדים, חוגג קשר את גורלו בגורל המאמן במובן הזה שמול הקהל שניהם יצטרכו עכשיו להתמודד. הקהל שמוחה מול הבית של לוי הוא קהל קולני שמרגישים אותו, אבל יושבים בבית לא מעט אוהדים שהם בעד המאמן ויהיה מעניין לראות כיצד חוגג יתמודד עם חלק מהקהל שינסה בכל הכוח לשנות את ההחלטה שלו. 

יוסי בניון עם רוני לוי באימון בית"ר ירושלים (אורן בן חקון)יוסי בניון עם רוני לוי באימון בית"ר ירושלים (אורן בן חקון)

ומילה על בניון, בשקט, בלי עצבים, במקצועיות ובצורה חכמה וכנה, עשה את העבודה שלו תוך אמונה בדרך שלו, הפעם זה הצליח לו כי רוני נשאר. עכשיו ביחד הם יצטרכו להצעיד את בית״ר צעד אחד יותר מהעונה שעברה, זה לא כזה מסובך, פשוט צריך שבית״ר תצליח בעונה הבאה להתמודד בצמרת, לשחק כדורגל יפה ושמח ולהביא תוצאות שיוכיחו כי הצעד של חוגג לא רק היה משתלם כלכלית אלא גם משתלם מקצועית.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */