יום שבת, 11.05.2024 שעה 07:32

רחמים: אבוקסיס רוצה לנבחרת ולא מסתיר זאת

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם מנכ"ל הפועל ב"ש: "הוא עסוק גם בהכנות לעונה הקרובה". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM ורדיו הים האדום

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM וברדיו הים האדום ב-102FM בדרום. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נראיין את מאמן מכבי פתח תקווה גיא לוזון, וכמו כן נשוחח גם עם בעלי בני יהודה, ברק אברמוב. בנוסף, נתייחס למחזורי ההכרעה בליגות הגדולות באירופה, ובראשן איטליה וספרד, שם יובנטוס וריאל מדריד משייטות לעבר זכייה באליפות.

אסי רחמים: “יוסי רוצה לאמן את הנבחרת ולא מסתיר את זה”

שוחחנו עם מנכ”ל הפועל ב”ש על הזכייה בגביע המדינה, אלונה ברקת ועתידו של יוסי אבוקסיס.

אסי, מזל טוב על הזכייה בגביע.
”לצערי הרב אני בגביע הקודם לא חוויתי והפסדתי להפועל ר”ג בפנדלים כשחקן, עכשיו זכיתי כמנהל לחוות חוויה מיוחדת בטח אחרי עונה כזו”.

שחקני הפועל באר שבע מניפים את גביע המדינה (נעם מורנו)שחקני הפועל באר שבע מניפים את גביע המדינה (נעם מורנו)

הייתה עונה קשה?
”מאוד. איך שלא נסתכל על זה, גם הקורונה, גם ההודעה של אלונה ברקת”.

רגע, אתה נשאר והמאמן מה?
”אני מקווה מאוד שגם יישאר איתנו, כמובן שליוסי יש את השאיפות והחלומות שלו והוא לא מסתיר את הרצון שלו לאמן את נבחרת ישראל. אני מניח שיפנו אלינו בצורה מסודרת אבל כולם מבינים שלא נוכל לעמוד בדרכו”.

אסי רחמים (שחר גרוס)אסי רחמים (שחר גרוס)

מה הסיטואציה עם יוסי?
”אני אומר שאני מאוד הייתי רוצה שהוא ימשיך, הוא בנה דבר טוב שאני מאוד רוצה שישאר”.

אז למה אתם לא אומרים שיש לו חוזה והוא נשאר בהפועל ב”ש?
”לפי מה שאתה אומר עכשיו אלונה מנהלת את ענייני המועדון ואני אומר לך שזה לא נכון. היא הייתה ונשארה הבעלים אבל לא קובעת הכול”.

יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)

היום אתה יכול להכין את הקבוצה לעונה הבאה במצב הזה?
”אין ספק שהנושא הזה עלה כשדיברתי עם יוסי, אני מבין את ההליך שההתאחדות לכדורגל צריכה לעבור, אבל גם לנו”.

כמה זמן זה אמור לקחת?
”סיכמנו עם יוסי שאנחנו ממשיכים בהכנות, לא עוצרים ולא מחכים להחלטה הזו, אבל יחד עם זאת היינו רוצים שההחלטה תתקבל”.

הראש שלו במועדון?
”הוא רוצה להיות מאמן הנבחרת והוא לא מסתיר את זה. יוסי יום יום מסתכל על זרים, ממשיך בהכנות, נכון שזה לא מצב אידיאלי, אבל זה לא שענייני המועדון לא מתקדמים”.

חוץ מזה שמאמן בסימן שאלה ובעלת הבית יושבת בבית, איך מנהלים קבוצת כדורגל, מאיפה הכסף, מה על הנושא הטכני?
”אלונה הבעלים וזו עובדה. היא יכולה להביע דעה, היא יכולה להתראיין, אבל היא לא מנהלת בפועל את ענייני המועדון השוטפים”.

אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)

אתה מרגיש שאתה נחנק בסיטואציה הזאת?
”למה להסתיר מידע? למה אני אומר משהו ואתם מתעלמים ממנו? אני לא במקום של להיפגע מאמירות מסוימות. קודם כל זה בסדר שהיא רוצה להמשיך להשפיע על החלטות מסוימות”.

אז למה היא לא אומרת את זה?
”יכול להיות שזה מה שהיא צריכה לעשות, אבל את זה אתה צריך לשאול אותה”. 

גיא לוזון: לא מאוכזב שלא רואים אותי כמועמד לנבחרת, אך עוד אגיע לשם

שוחחנו עם מאמן מכבי פתח תקווה גיא לוזון על ההפסד 2:0 בגמר גביע המדינה להפועל באר שבע, על המטרות לעונה הבאה, על הקריירה שלו עד כה, המטרות שסימן להמשך הקריירה ומשפחת לוזון.

התאוששת מההפסד בגמר הגביע?
”אפשר לומר, זה מאכזב וכואב מאוד. עשינו דרך ארוכה ולאורך כל הדרך סימנתי את הגביע כמטרה. זה מאכזב”.

הנסיון והמסורת היו לטובת הפועל ב”ש, אין לך מה להיות מאוכזב
”עברנו את ק”ש, בית”ר ירושלים והפועל ת”א ואין ספק שהאמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה ולכן זה מאכזב”.

גיא לוזון ושחקני מכבי פתח תקווה מאוכזבים (חגי מיכאלי)גיא לוזון ושחקני מכבי פתח תקווה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

אתה שלם עם כל מה שעשית ועם ההרכב?
”כבר מיום חמישי הייתי שלם מאוד עם ה-11 שאיתם אני פותח, לפעמים כמאמן אתה לא ישן בגלל שאתה חושב על בחירת ההרכב. אני שלם מאוד עם ההרכב שפתח”.

תן לעצמך ציון לקריירה עד עכשיו ותסביר למה
”היו לי הרבה מאוד תחנות, חלקן נהדרות וחלקן פחות טובות וזה טבעי, אני מאמן כבר 20 שנה. בגדול, המקום היחיד שאני לא מרוצה מהתפקוד שלי בו וממה שעשיתי בו זה מכבי חיפה. הפועל ת”א באתי מראש בידיעה שאני מגיע ועושה את המקסימום שלי ועוזב, בעקבות טראומה שהייתה לי בצ’רלטון הייתי במקום שידעתי שאני פה ונלחם עד הסוף עם השחקנים שיש ואחרי זה אני לא אהיה. בית”ר ירושלים זאת הטעות שלי, היה כאוס כלכלי ובלאגן בין טביב לקהל ולא הבנתי כמה הקרע עמוק. מכבי פתח תקווה זה קבוצה שהגעתי והבאתי אותה פעמיים לאירופה. הנבחרת הצעירה עשינו עבודה טובה והגענו ליורו לצעירות, סטנדרד ליאז’ כמעט לקחתי אליפות וצ’רלטון הייתה מועמדת לירידה והגעתי בידיעה שזה יהיה קשה”.

אז נכשלת רק במכבי חיפה ובהפועל תל אביב לדעתך?
”בהפועל תל אביב לא נכשלתי, אני לא מכיר מאמן שנכשל ומקבל הצעה לחמש שנים. אם לא אני אין אימונים בכלל, היה שם בלאגן באותה תקופה. קיבלתי את התנאים להצליח רק במכבי חיפה ונכשלתי רק שם”.

אבל הכי נוח לך במכבי פתח תקווה?
”ממש לא הכי נוח לי במכבי פתח תקווה, היה לי נהדר בצ’רלטון, בסטנדרד ליאז’, בבני יהודה, בהפועל תל אביב ובנבחרת האולימפית. במכבי פתח תקווה לפי עובדות, היחיד שהצליח להגיע לאירופה שלוש פעמים ברציפות זה אני ועכשיו גם גמר גביע, בניתי קבוצה שיהיה אפשר גם להתקדם איתה”.

גיא לוזון (חגי מיכאלי)גיא לוזון (חגי מיכאלי)

אתה מאוכזב שלא רואים בך מועמד לאימון הנבחרת?
”אני לא מאוכזב שלא רואים אותי כמועמד לאימון הנבחרת. השנים האחרונות היו פחות טובות שלי, עשיתי טעויות בבחירת מועדונים ושחקנים, אבל העונה הייתה עונה טובה ואני משוכנע שאני עוד אגיע לנבחרת בעתיד. בעונה הבאה אני במכבי פתח תקווה”.

למה אתה לא מקבל הצעות?
”למה לא מקבל הצעות? היו לי ארבע הצעות מליגת העל וגם הצעה מקפריסין, אם לא אבי לוזון אני גם לא חוזר למכבי פתח תקווה. אבל כל מי שמכיר אותי יודע שלגבי העונה הבאה זה לא בא בחשבון”.

אתם הולכים לעשות חיזוק מסיבי הקיץ?
”אנחנו לא הולכים לעשות חיזוק מסיבי, אבל חיזוק. הבסיס והשלד של הקבוצה ימשיך איתנו. אין כל כך כסף. לא נהיה מהתקציבים הגדולים בעונה הבאה בליגת העל. אני אוכל להציב מטרות רק כשאדע מה הסגל הסופי שלי, אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להשיג”.

אתה מרגיש ששם המשפחה שלך דפק אותך לאורך הקריירה?
”שם המשפחה לא דפק אותי, הייתה לי בקריירה מטרה למשל להגיע לאירופה והגעתי לליגות הכי גבוהות אליהן מאמן ישראלי יכול להגיע. להגיע לקפריסין גם איתגר אותי. בגדול אני בזכות עצמי ולא בזכות אף אחד. אני לא אחד שבא ברגשי נחיתות שדופקים אותי, אני יודע שאני אמשיך לעבוד קשה ואגיע למטרות שהצבתי לעצמי”.

גיא לוזון (חגי מיכאלי)גיא לוזון (חגי מיכאלי)

אתה מרגיש שקבוצות חושבות פעמיים לפני שהן פונות אליך בגלל המשפחה שלך?
“אני יכול לומר לך שקיבלתי הצעות כמעט מכל קבוצות ליגת העל לאורך השנים”.

כלפון: איני מונע מלחצים ומנותק מקומבינות, רואה רק את טובת הכדורגל

שוחחנו עם יו”ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון, על מתווה רשת הביטחון הכלכלית לקבוצות הכדורגל לעונה הבאה עליו סיכם עם נציגי משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט וכמו כן, על המתנגדים לו ועל היחסים בינו לבין יו”ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון.

מי רוצה להפיל אותך ארז?
”המטרה המרכזית היא קידום הכדורגל בישראל וסיוע לקבוצות הכדורגל ובזה אני מתעסק, אני לא חושב שמנסים לשים לי רגליים. הכל בסדר, כמו שאמרתי, אני רואה רק את טובת קידום הכדורגל. גם בחידוש הליגות, גם ברפורמות וגם במתווה שהשגנו אתמול שייתן לקבוצות חמצן להמשיך ולפעול”.

בצל הטירוף במדינה וסביב בלפור הגעת להישג גדול
“כפי שאתם יודעים, דרשנו רשת ביטחון בעקבות המתווה של משרד הבריאות שלא מאפשר בחודשים הקרובים החזרת קהל, קיימנו על זה דיונים ארוכים והגענו למתווה עם שר האוצר ושר הספורט וזה הזמן להודות להם, השגנו מתווה שיאפשר לנו להגיע מוכנים לפתיחת הליגה”.

ארז כלפון (אורן בן חקון)ארז כלפון (אורן בן חקון)

מה אומר המתווה בעצם?
”לפני שעתיים הגיע סיכום הפרוטוקול שעונה אחד על אחד על הסיכומים בלי שום הערות. הכסף אמור להגיע חודש בחודשו החל מספטמבר, סדר גודל 7.5 מיליון ש”ח בכל חודש לשתי הליגות הבכירות, כמובן בקטע יחסי של מי שאיבדה יותר הכנסות של כרטיסים ומנויים. אנחנו מקווים שהקהל יחזור למגרשים, כרגע אבל זה לא נראה בדרך”.

אתה בקשר עם השחקנים?
”אני בקשר, היום דיברתי 4 פעמים עם משה מישאלוף מנכ”ל ארגון השחקנים, גם האוצר התערב וזכותו לבוא ולדרוש דברים בעקבות העובדה שהאוצר שם את הכסף. עזוב את מה שקורה בין הקבוצות לשחקנים. אמרתי מראש שלא נאפשר לפגוע בשחקנים בעלי השכר הנמוך של עד 15 אלף ש”ח”.

מה אתה עושה עם חמשת השחקנים מהפועל תל אביב?
”הבנתי שהנושא הזה עדיין לא יצא לפועל מבחינת הפועל תל אביב בבחינה המשפטית, משה מישאלוף דיבר איתי על זה היום ואמרתי לו שאסיים את נושא הפרוטוקולים עם האוצר ומתפנה לטפל בכל נושא לו אדרש. יש לנו לדאוג גם לסוגיית הבידוד”. 

מאור בוזגלו (נעם מורנו)מאור בוזגלו (נעם מורנו)

איפה באמת עומדת סוגיית הבידוד?
”השחקנים לא יוכלו להיות בבידוד למשך שנה, זה לא הגיוני, אנחנו מנסים למצוא פתרון לנושא הזה מול משרד הבריאות, שברגע זה עדיין לא מאמין בבדיקות”. 

מה דעתך על נושא מינוי המאמן לנבחרת ישראל?
”אני מתעסק במה שאני מתעסק בו ואני לא יודע מה קורה. אני בישיבות יום יומיות מול משרד האוצר ואני מתעסק עדיין רק בזה, אלה החיים וזה האוויר ורק בזה עסקתי כדי לסייע לקבוצות לפתוח את העונה כי בלי זה לא היה כלום מסביב. יש לי הרבה דעות, אבל אני לא מתעסק בזה. מכיוון שאני מטפל במה שאני אחראי עליו אני לא יודע מה הנוהל לגבי מינוי מאמן לנבחרת, אני לא נכנס לדעות לגבי דברים אחרים שלא תלויים בי”.

מי מנסה להפיל אותך? מי מפעיל עליך לחץ?
"אף אחד לא מנסה להפעיל עליי לחץ כי אני לא מונע מלחצים, אני מנותק מקומבינות כמו שברק אברמוב אמר ולא מתעסק במה שמסביב”.

ומה עם הקומבינה שעשית עם מורן מאירי?
”אף אחד לא עושה קומבינות או ממנה אנשים, המנהלת לא ממנה אף אחד. ביקשו ממני מכתב המלצה ואני נותן המלצה לכל אדם שבא לבקש ממני המלצה ולדעתי ראוי. אני בתפקידי לא מתעסק עם אופ”א, מכתב המלצה לאדם ראוי אני נותן ואני לא משנה לי מה שמו, אני יכול לתת המלצה למי שאני רוצה, אני לא צריך לעדכן את ההתאחדות בזה. כמו שהם לא צריכים לעדכן אותי כשהם נותנים המלצה”.

אז למה אורן חסון כעס?
”תשאלו את מי שכעס”.

אורן חסון (חגי מיכאלי)אורן חסון (חגי מיכאלי)

מה היא מערכת היחסים בינך לבין יו”ר ההתאחדות לכדורגל?
”מערכת יחסים טובה מאוד, אני מופקד על הליגות הבכירות והם מופקדים על העניינים שלהם. אני פועל לקידום הכדורגל ולא מתעסק במאבקי כוח, כל מי שהכדורגל חשוב לו ורוצה לקדם אותו מוזמן להצטרף אליי”.

מה יקרה אם התקציב לא יאושר על ידי הממשלה?
”זאת תהיה בעיה גדולה כי הכדורגל נתמך גם בתקציב טוטו, זה יכול לתקוע את הכספים האלה ואת כספי הטוטו ואז נהיה תקועים. ברגע שיש את המכתב מהאוצר אני מאמין שזה יאושר גם אם לא יהיה תקציב מדינה”.

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */