יום ראשון, 19.05.2024 שעה 11:39

ח"כ יואל רזבוזוב: ביבי נתניהו מנותק לחלוטין

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם ח"כ מכחול לבן שהשמיע ביקורת נוקבת כנגד ראש הממשלה. התכנית משודרת גם ב-101.5FM ורדיו הים האדום

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM וברדיו הים האדום ב-102FM בדרום. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נעסוק בסיום עונת 2019/20 בליגת העל וההכנות לקראת העונה הבאה כאשר במוקד השינויים במכבי תל אביב עם עזיבת ולדימיר איביץ’ והשינוי בכרמל עם הגעתו של ברק בכר במקום מרקו בלבול.

איתי בן זאב: “אלונה ברקת לא מעורבת בניהול של ב”ש”

שוחחנו עם היו”ר של הפועל ב”ש שסיפר לנו על חלוקת התפקידים במועדון. 

מה זה להיות יו”ר הפועל ב”ש כשאין בוסית?
”יש הרבה ועושים. מי הבעלים? אלונה ברקת, היא הבעלים של המועדון. לא נראה לי שזה הולך להשתנות בעתיד הקרוב, לא היו פניות מצד רוכשים פוטנציאלים. אבל כמו שבחברות ציבוריות יש מניות, אותו דבר גם במועדון של הפועל ב”ש”.

אבל כשזה מגיע לדברים הגורליים אתה מתייעץ עם אלונה?
”אם אני אחליט מי המאמן אם אבוקסיס יעזוב? כן. אתם גם חושבים שאלונה היא זו שסגרה עם אלטון אקולטסה ולא אסי רחמים. אתם יוצאים מנקודת הנחה שלא משנה מה אני אגיד, אתם בדעה שאלונה ברקת היא זו שמנהלת את המועדון. אסי ואני הם אלו שאחראיים על לבנות תקציב, על לסגור עם שחקנים, אסטרטגיה שיווקית של המועדון, אני ממש לא אתקשר לאלונה להגיד לה אם אני מוכר שחקן”.

כשאתה קיבלת את הג’וב, היו לך בקשות מסוימות כדי שאתה תנהל את העניינים?
”את ההתנדבות, זה לא ג’וב. אני רואה את זה סוג של תרומה למועדון שעשה דברים נהדרים מתוך חשיבות לעולם הכדורגל”.

אבל אתה לא אוהד הפועל ת”א?
”כן. והפועל ב”ש זה מועדון שהסב המון נחת להפועל ת”א, אוהדי הפועל ת”א שמחו מאוד שב”ש לקחה את האליפויות ולא מכבי ת”א”.

מה עומד מאחורי בחור רציני כמוך, להתנהל בבורסה, לאהוד את הפועל ת”א ולנהל את ב”ש?
”המונח אינטרס פה הוא הבעיה. אני חושב שעולם הכדורגל עובר תקופה מאוד קשה ואם אפשר לנסות לעזור לקבוצה ולענף זה דבר מבורך. אני חושב שיש למועדון הזה חשיבות ערכית וחברתית, זה מזכיר חברות עסקיות שנכנסו לתקופה לא טובה וצריכות שייצבו אותן”.

יש חוזה ביניכם?
”מה פתאום, בעל פה. אלונה קראה לי. אתם רוצים שיגיעו אנשים טובים ורציניים. כולנו היינו רוצים שיבואו רוכשים וישקיעו בכדורגל, בכדורסל, במחלקות נוער וזה לא כ”כ קורה. חלק מהסיבות שזה לא קורה היא שתמיד מחפשים איפה הקטץ’, ולהרבה אנשים עם כסף זה מפריע. אחת הסיבות שבאתי, היה לי תנאי אחד שאסי יישאר בתפקיד, כי הוא זה שנמצא שם ומנהל את העניינים. בפועל בכל מיני דברים שאסי רוצה להתייעץ איתי ואנחנו מדברים”.

מה אתה רוצה להשיג ולעשות עם הפועל ב”ש כפי שעשית עם הבורסה?
”אני באתי בהתנדבות לשנה אחת, לא במטרה להותיר חותם את שמי. השינוי שב”ש עוברת הוא קריטי לעתיד שלה ואם המעבר הזה יתבצע בצורה טובה ונכונה אני מאמין שיהיו אנשים עסקים שיסכימו להיכנס ולהשקיע בכדורגל”.

יוסי אבוקסיס יישאר מאמן הפועל ב”ש?
”אני מאוד מקווה שכן. זה תלוי בהתאחדות, אני קורא בכלי התקשורת על כל המועמדים והוא אחד מהם. כל עוד זה תלוי בנו – הוא יישאר. אני שומע בשבועות האחרונים הרבה דברים מאמצעי התקשורת שמתוך ידיעה אישית אני יודע שהם מנותקים מהמציאות”.

אלונה רוצה?
”תצטרכי לשאול אותה. אני לא שואל אותה”.

בוא נדבר על החולצות שעליתם איתן למשחק?
”מה שעשינו אתמול, מה שקורה ברשתות אנחנו רואים כמה יש אלימות נגד נשים, ולכדורגל יש כוח גדול להעלות נושאים חברתיים וערכיים על סדר היום. מבחינתי לראות את השחקנים עם השמות של כל אותן נשים, זה משהו שהוא מצמרר”.  

איתי בן זאב (רדאד ג'בארה)איתי בן זאב (רדאד ג'בארה)

יואל רזבוזוב: “נתניהו מנותק לחלוטין”

שוחחנו עם חבר הכנסת מטעם כחול לבן שממשיך להילחם כמעט לבדו על קיום הספורט על ההנחיות החדשות ועל אי הוודאות הגדול סביב פתיחת העונה הבאה בעקבות התנהלות הממשלה והוא השמיע ביקורת נוקבת כנגד ראש הממשלה.

מה הבשורה שלך אם בכלל אפשר לבשר בכזה שלב?
”ראש הממשלה פשוט מנותק. הוא עקף את הכנסת, היום הכנסת כבר לא מחליטה. הם עושים שכונה, מצפצפים על כולם, אין לנו ברירה. זה כבר לא עולה על הדעת. למה סגרו בריכות? זה לא שיכולנו להכניס תיקונים, אין להם הסבר למה סגרו את חדרי הכושר. שיעשו ועדת חקירה איך הם מנהלים את המשבר הזה, הם סוגרים עסקים והורסים לאנשים פה את החיים. ביבי לא רואה אף אחד, לא סופר אף אחד, היחידים שהוא מקשיב להם הם יהדות התורה. פתאום הישיבות לא על סדר היום. חוץ מהמפלגות החרדיות הוא לא מקשיב לאף אחת והוא פשוט הורס לנו את המשק”.

איפה שר הספורט?
”בתכנית הקודמת דיברנו והם בדיוק יצאו בהכרזה על רשת ביטחון וגם זה נעלם”.

הספורט מעניין מישהו בישראל?
”אני נלחם על הספורט. חוץ ממני? במפלגה שלי יש את יאיר לפיד ועופר שלח שהם בעד הספורט, בממשלה כשזה מגיע לתקציב כולם נעלמים, גם כשזה מגיע למגבלות. אף אחד לא שאל בוועדה למה סוגרים את חדרי הכושר. הספורט בתחתית שרשרת המזון. הם לא נותנים תשובות כי הם לא יודעים”.

כסף תוכל להשיג?
”נילחם עד שיקבלו. זה אפילו לא כסף, זה שיק עתידי, זה רשת ביטחון. אם בסוף הכדורגל והכדורסל לא יפתחו את הליגה זה יעלה למדינה יותר ממיליארד שקל. זו נוסחה פשוטה שהם לא מסוגלים לחשוב עליה. אני אלחם ונהפוך שולחנות, אין לנו ברירה”.   

ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)

אבי יחיאל: “המטרה – להחזיר את הפועל פ”ת לליגת העל”

שוחחנו עם בלם העבר, שחזר מניו יורק אחרי קריירה משגשגת ב”ווי וורק” וכעת – מונה למנכ”ל מועדון נעוריו – הפועל פ”ת ומקווה להצעידו בחזרה למקומו הטבעי. 

אבי, ברוך הבא לישראל.
”תודה רבה, תמיד כיף להיות בארץ. אני בסדר, חזרנו לפני חודש וקצת אחרי 7 שנים בניו יורק והחלטנו לחזור. מתארגנים ונהנים בסך הכול”.

מה עשית מאז בחיים?
”פרשתי ב-2012, עברנו לניו יורק שנה לאחר מכן, הייתי חלק מ”ווי וורק”, החברה של אח של עדי (אשתו) אבל זה בהחלט לא היה הסיום שלו ציפינו”.

אז למה חזרתם לארץ?
”סיימנו עם “ווי וורק” באוקטובר שנה שעברה והיינו צריכים להתארגן מחדש, הילדים קצת גדלו, התעגענו להורים, הילדה שלי מיקה עוד מעט בכיתה א’ והיה חשוב שתהיה פה. לא תכננו לחזור אבל אז גם הגיעה הקורונה והמהומות בניו יורק והכול איבד שליטה אז רצינו להיות בבית, בינתיים כיף, אחלה ישראל”.

מה אתה מוצא בהפועל פ”ת?
”אני התחלתי לשחק בהפועל פ”ת ב-1998, עברנו הרבה מאמנים טובים בדרך. הפועל פ”ת ב-15 שנים האחרונות עברה הרבה דברים פחות טובים, המון ידיים והמון בעלים, מועדון בטראומה שקיבל הרבה חבטות. לפני שנה עמותת האוהדים החליטה לעשות מעשה שהוא באמת מדהים בעיני ואחת הסיבות שרציתי להצטרף הוא בגלל הפרויקט הזה”.

אתה הולך להזרים כסף למועדון?
”אני מקבל שכר, אני לא בהתנדבות. אני לומד את המערכת, אתן כל מה שאני יכול, גם מבחינת הקשרים שלי אבל צריך לראות מה התוכנית ומה אנחנו רוצים לעשות. גיוס כספים זה חלק מאיך שהמועדון הזה הולך להתקיים, כמובן שכדי להגיע לרמות שאליהן אנחנו שואפים נצטרך להזרים יותר כספים כי זה לא תמיד מספיק. אם אני אביא באופן אישי כספים וספונסרים? הזמן יגיד, עוד לא יודע”.

נראה לי שעושים עבודה טובה בהפועל פ”ת.
”אני מסכים. רציתי להצטרף כי באמת נראה שיש התחלה טובה מבחינת העמותה והאוהדים, כיף לראות את זה. זה התחיל משנה שעברה והתחלות לא תמיד קלות. אני חושב שיש פה משהו שהוא מאוד בריא ומאוד נכון. זה מקום שיש בו כ”כ הרבה אהבה למועדון ויש פה עשרות אם לא מאות מתנדבים שתורמים מזמנם ורוצים את הצלחת המועדון”.

העתיד של המועדון הזה צריך להיות בליגת העל בסופו של דבר.
”אני מסכים. הפועל פ”ת זה מועדון הישגי וצריך להיות כזה תמיד. ניהול טוב הוא אחד הדרכים לגרום לכך שזה יקרה. הציפיות הן לא להישאר בלאומית הרבה זמן. הפועל פ”ת זה מותג מאוד חזק בכדורגל הישראלי וצריך להחזיר אותו. דברים לוקחים זמן, אבל אני לא חושב שזה צריך לקחת המון זמן ואני מאמין שאם נקבל החלטות טובות בזמן הקרוב אנחנו גם נראה תוצאות בזמן הקרוב”.

כלכלית, איך מחזיקים את הקבוצה? 
”אני חושב שיש אנשים מסביב למועדון שתרמו גם בעונה הקודמת בצורה מאוד רצינית, אני מאמין שניהול תקין, שקיפות ושיראו שהמשאבים הולכים למקומות הנכונים, מתקנים, מחלקת נוער, בחירת שחקנים ומאמנים, אני מאמין שברגע שכל אלה יקרו יהיו אנשים נוספים שירצו לתרום למועדון הזה. הדבר החשוב הוא לעלות ליגה, לא חזרתי מניו יורק בשביל להיות בליגה הלאומית. המטרה הניהולית היא כרגע להכיר את המועדון, לבנות מבנה ארגוני, תזרים מזומנים בצורה סדירה ושהמועדון לא יצטרך כל פעם להגיע לדקה ה-90 או לפירוק חס וחלילה”. 

אבי יחיאל (מערכת ONE)אבי יחיאל (מערכת ONE)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */