יום שלישי, 07.05.2024 שעה 05:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ירושלים

נשארים/עוזבים, סיני ודמארי: הקיץ של הפועל

האדומים חתמו עונה עם 3:0 להפועל חיפה ומתפנים להכנות. סיני סגר אך לא חתם, השחקנים וקלינגר טרם קיצצו, החלוץ רוצה להישאר: "יש לי הרבה מה לתת"

|
עומר דמארי ומשה סיני (שחר גרוס, חגי מיכאלי) (מערכת ONE)
עומר דמארי ומשה סיני (שחר גרוס, חגי מיכאלי) (מערכת ONE)

עונת 2019/20 הסתיימה אמש (שלישי) בהפועל תל אביב עם תחושת חמיצות אחרי ה-3:0 להפועל חיפה באצטדיון בלומפילד במחזור הנעילה. היא החלה בתקופה קשה עם ניסו אביטן, נמשכה עם מהפך מקצועי גדול תחת משה סיני וניר קלינגר, לוותה בפגרת הקורונה ובפרויקט הצעירים במתחם חודורוב והסתיימה בתחושות מעורבות.

חזרה לקדמת הבמה אחרי 6 שנים, העפלה לפלייאוף העליון, משב רוח מרענן בפתיחתו ויכולת לא משכנעת ברובו. הדחה כואבת בחצי גמר גביע המדינה, נפילת מתח גדולה לאחר מכן ולקינוח גם חוסר יכולת להתאושש מאותה אכזבה בערב שאמור היה להיות הפיק של העונה. וגם אירופה אין, כך שה"וויתור" על רישוי המועדונים אפילו לא רלוונטי.

מירן ומאור בוזגלו עם תרגיל ענק

על הקווים, קלינגר הרבה להעיר לחניכיו, לא ממש אהב את היכולת שלהם, בלשון המעטה, ונראה מאוכזב. בחדר ההלבשה, סיני הודה לכל השחקנים על העונה ואיחל להם ליהנות בחופשה הקצרה. בעוד המאמן חתום כבר לעונה הבאה, אך יצטרך לשבת עם ההנהלה על קיצוץ בשכרו וצריך להזכיר שמראש התפשר על שכר נמוך יותר משהרוויח לפני כן, לנציג הבעלים אין חוזה. במועדון מספרים כי סיני כבר סגור בעל פה לעונה הבאה ורק צריך לחתום, אולם עד כה הוא סירב לומר בבירור אם יישאר וציין כי זה יקרה "אם התנאים יהיו נכונים".

שניהם יחדיו, יצטרכו לדעת לשלב את הצעירים, אותם הקפיצו לבוגרת, על פני עונה שלמה, לבנות מחדש את מצבת הזרים ולחזק את הקבוצה בישראלים משמעותיים, וזה מבלי לדבר על האפשרויות ששחקנים כמו עומרי אלטמן ורז שלמה יכולים להימכר. גם דורון ליידנר על הנייר (למרות הכוונה לתת לו להשתפשף קודם כל ולפני תחילת השירות הצבאי) בשל העניין הגדול שהוא מעורר, בעוד לאוראל דגני יש סעיף יציאה לישראל ולחו"ל עם הבטחה בעל פה להתגמשות במחיר הנקוב כדי שיוכל לשחק באירופה.

אוראל דגני (שחר גרוס)אוראל דגני (שחר גרוס)

יש לציין כי במצב הכלכלי הנוכחי כל הכנסה, בטח ממכירת שחקן כזה או אחר, יכולה לתת אוויר לנשימה למועדון, שכמו כל המועדונים ממתין לפיצויים ממשרד האוצר וכן להתחשבות מצד הרשות לבקרת התקציבים, נוכח העובדה שהקהל ואיתו הכרטיסים והמנויים לא ממש בדרך חזרה ליציעים. בוולפסון, שם מתכננים כבר תקופה ארוכה אבל גם מודעים לכך שהכל יכול להשתנות כל יום במתחם, צופים הליך קיצוצים לא פשוט, כבר נערכים למאבקים משפטיים לכשיהיו ומקווים לסיים במהרה את הבוררות מול אחמד עאבד ולהגיע לסיכום עם ניסו אביטן על העונה הבאה (וכן מחזיקים אצבעות שימצא קבוצה כבר בקיץ).

סיני וקלינגר מסכמים מבחינתם את העונה כמוצלחת לאור המקום ממנו לקחו את הקבוצה, הלפני אחרון בטבלה, והמקום שאליו הביאו אותה – החמישי – ויש להם הרבה במה להתגאות. אבל גם הם יודעים שיש להם עוד הרבה עבודה לקראת 20/21, עבודה שכבר החלה, תימשך ביתר שאת החל מהיום, תלווה בעבודה הניהולית של הליך הקיצוצים המורכב ותושפע מהמשבר הכלכלי שהביאה איתה מגפת הקורונה.

ניר קלינגר (נעם מורנו)ניר קלינגר (נעם מורנו)

"העונה הזאת נגמרה וטוב שכך", אמרו בהפועל ת"א לאחר המשחק האחרון. "אנחנו חייבים את ההפסקה הזאת כדי לעשות חושבים ולקדם עניינים כי המצב שלנו לא פשוט בכלל. תמיד יש תחושת הקלה כי נגמרה העונה, אבל הפעם זה שונה כי אנחנו יודעים מה יהיה פה מחר או מחרתיים, אי הוודאות חוגגת".

מעבר לפן הכלכלי ולקיצוצים שעלולים עוד לטרוף את הקלפים, הרי שהתוכניות המקצועיות של המאמן ונציג הבעלים יתחילו לתפוס תאוצה בד בבד. השחקנים הצעירים מקבוצת הנוער יהוו חלק נכבד מהסגל, מוטי ברשצקי ממשיך לפי חוזהו וגם מאור בוזגלו, כשמעניין יהיה לעקוב אחר המגעים לקיצוץ בנוגע אליו וכן לשאר המשתכרים הגבוהים כמו אלטמן ודגני.

בעמדת השוער לאריק ינקו יש חוזה והמצב בינתיים לא ברור מול יואב ג'ראפי, שעל הנייר נמצא בסטטוס של השאלה רב שנתית ממ.ס אשדוד. הפועל אמנם לא מימשה את האופציה על איאד אבו עביד, אבל הוא עוד עשוי להישאר ואם יגיע לסיכום כספי בשכר מקוצץ יהווה בסיס לעמדת המגן הימני וגיבוי לבלמים. שחר הירש, שנשאר בקבוצה כדי להמשיך ולסיים את הליך השיקום שלו לאחר הפציעה הקשה, עוד יכול למצוא את עצמו כחלק מהסגל בעונה הבאה, כל זה כמובן כפוף לקצב החלמתו וההתפתחויות בחלון ההעברות. כרגע הם בחזקת מתנדנדים.

יואב ג'ראפי (רדאד ג'בארה)יואב ג'ראפי (רדאד ג'בארה)

כל הזרים מלבד עמנואל בואטנג אמורים לעזוב, אולם יש לציין כי למייקל אולהה יש חוזה לעוד שלוש עונות וצריך להשתחרר ממנו, כשבנוגע לפליפה רודריגס מסתמן מאבק משפטי כרגע לאור העובדה שהוא טוען כי חוזהו תקף לעונה הבאה והמועדון טוען שלא, כשמדובר אולי בטעות טכנית שכרגע גוררת התעסקות מול עורך דינו. מרווין פירסמן יעזוב אחרי שנתיים וחצי וחוזה שהסתיים.

מנגד, ארמנדו קופר (חתם), עומאר בראונה (סגר) ולבאן קוטליה (סיכם ויגיע להתרשמות הדדית) אמורים לנחות בישראל בשבוע הקרוב כדי למהר ולהיכנס לבידוד, שלאחריו יחלו להתאמן עם הקבוצה, כשבמועדון חזרו והדגישו כי יוכלו להשתחרר מכל אחד מהם באופציה שלהם.

עבאדי פרחאת שסיים חוזה צפוי להיפרד מהקבוצה, גם דני גרופר, שבהפועל עוד רצו להשאירו אך לא בתנאים שנחתמו בשנה שעברה והוא כבר בוחן אופציות אחרות. בהפועל צפויים לנסות ולהשתחרר מחוזיהם של רז כהן ועלי כנאנה, שלא מקבלים קרדיט תחת קלינגר, כשהם אמורים להתבקש למצוא לעצמם קבוצה. רועי זיקרי חוזר מהשאלה בהפועל חדרה וייעשה ניסיון להשאירו בשכר מקוצץ רק אם ירשים ויבלוט באימונים, בעוד חוזהו הגבוה מכביד על התקציב. מי שינסו להותיר רושם חיובי ולהישאר בסגל, כשהשכר שלהם לא מהווה בעיה, הם שי אליאס, מור נעמן, רועי דיין ועדן הרשקוביץ.

עדן הרשקוביץ במדי הפועל רמת גן (חגי מיכאלי)עדן הרשקוביץ במדי הפועל רמת גן (חגי מיכאלי)

בחוליית ההתקפה מגיעה שאלת השאלות לגבי עומר דמארי. בעוד החלוץ הוותיק סיים את העונה עם שני שערים, אתמול הוא היה פעיל ובלא מעט משחקים הוכיח שהוא יכול לתת יותר, כך גם הוא מאמין. "מה יהיה לגביי? אני עדיין לא יודע, אבל יש לי עוד הרבה מה לתת", אמר דמארי בסיום המשחק אמש. "אני אוהב את המועדון והיו לי כאן שנים טובות, לא משנה מה יקרה, בכל מצב אשאר אוהד של הפועל ת"א".

בעוד האוהדים ובתוך המועדון רוצים לראות אותו נשאר, הוא עצמו עדיין לא נפרד ומקווה להתפתחות חיובית שתשאיר אותו לעוד עונה בוולפסון. עד כה לא הוצע לו חוזה, וספק אם הוא בכלל בתוכניות המקצועיות של סיני וקלינגר, אבל אין ספק שלדמארי יש משמעות מיוחדת במועדון האדום. ראה ערך המחאה שארגנו האוהדים בוולפסון אשתקד כשהוא שוחרר וחזר כעבור כמה ימים בשכר מקוצץ, ובין לבין קיבל הבטחה לקבל תפקיד ניהולי לכשיפרוש מכדורגל – לשמש כמנכ"ל ליתר דיוק ומאז הוא כבר החל בלימודי ניהול כדורגל.

"עומר צריך לקבל חוזה לכל החיים בהפועל", אמרו במועדון. "דמארי זה משהו מיוחד אצלנו, הוא במעמד שהוא צריך להחליט מתי הוא פורש ועד אז צריך ללבוש אדום, גם אם זה כשחקן משלים וגם אם זה על רגל אחת. המועדון חייב לו הרבה בהרבה אלמנטים. כולם מבינים את זה, אבל לקורונה יש תוכניות משלה. לא בטוח שנוכל לממן עוד שחקן שהוא לאו דווקא בראש התוכניות המקצועיות של משה וניר".

עומר דמארי (נעם מורנו)עומר דמארי (נעם מורנו)

להבדיל, אמש בבלומפילד גילי ורמוט, סמל אדום לשעבר שהפך לפרסונה נון גרטה בהפועל ת"א עם מעברו למכבי ת"א מיד אחרי הדרבי ב-2015, העביר מסר חד לפיו ברצונו לשוב לוולפסון. כמי שעשה את המעבר שממנו אין חזרה עבור האוהדים האדומים, דמארי תמיד ייזכר כזה שאמר לא לג'ורדי קרויף ולמכבי לאור המחויבות שחש כלפי הפועל ת"א. במועדון ומחוצה לו עדיין זוכרים את זה ורוצים לכבד את דמארי, אבל תוכניות לחוד וקורונה לחוד. בכל מקרה, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא הזה.

בתוך כך, בהפועל ת"א ינסו בקרוב לקדם את נושא הספונסרים לקראת העונה הבאה, כאשר תחילה יעסקו כמובן בנותנת החסות הראשית "הכשרה חברה לביטוח", לה אופציה להארכת ההתקשרות לעונה נוספת. במועדון מרוצים משיתוף הפעולה עם "הכשרה" ומקווים שיימשך, כך שיוכל להועיל לשני הצדדים במשך עונת משחקים שלמה וחשיפה רחבה יותר מאשר שלב הפלייאוף בו נכנסה החברה

אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */