יום ראשון, 19.05.2024 שעה 14:04

"בן 30 שמדבר עם בת 15 - שיבין את המשמעות"

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם עודד פורר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה. התכנית משודרת גם ב-101.5FM ורדיו הים האדום

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM וברדיו הים האדום ב-102FM בדרום. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בישורת האחרונה של ליגת העל עם הקרבות נגד הירידה והמאבק על המקום השלישי. בנוסף, נדבר על כל מה שקורה בהתאחדות וניערך לדרבי של חיפה ולמשחק בין מכבי תל אביב לבית”ר ירושלים.

עודד פורר: “בחור בן 30 שמדבר עם בת 15 צריך להבין את המשמעויות”

אחרי שהציע חיוב הדרכות בנושא מניעת הטרדות מיניות ויחסים אסורים בעקבות פרשת הקטינות, שוחחנו עם יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה, עודד פורר. 

עודד, נחמד לך בתפקיד?
”אני לא מתלונן. באמת אני אומר בלי ציניות, טוב שהיה רעש על זה ששמו גבר בתפקיד אבל אני יכול לומר שהסיפור הזה של שוויון מגדרי הוא לא נושא רק של נשים, אלא של כל החברה הישראלית. אני אומר דבר אחד פשוט – שיבחנו אותי בסוף הקדנציה על היותי יו”ר.

מה המטרות של ארגון כזה?
”זה לא ארגון אלא ועדה בכנסת. כל חוק שקשור לשוויון מגדרי מגיע לדיון בוועדה. עשינו דיון על נשים עצמאיות, הרי עצמאים נפגעו מאוד בקורונה ועצמאיות נפגעו פי כמה. הם קיבלו 30 אחוזים פחות במענקי הפיצוי מגברים”.

אני מבינה שאתם מחייבים את הקבוצות להדריך על הטרדות מיניות.
”זה נכון שהסיפור שהתפוצץ היה הטריגר אבל זה לא נושא הדיון, אבל קבוצות כדורגל וכדורסל הם ארגונים מאוד גדולים. החוק למניעת הטרדות מיניות מחייב ארגונים עם מעל 25 עובדים על לימוד והדרכות בנושאים האלה ואני רואה בקבוצות ספורט מוסד חינוכי לכל דבר ועניין. זאת ההזדמנות לעשות ולחייב הדרכות בנושא של מניעת הטרדה מינית כדי לנסות ולטפל בנושאים האלה לפני שהם קורים. אם נצליח לגרום לאנשים להבין מה המשמעות של אסאמאסים וניהול מערכת יחסים עם קטינה עשינו את שלנו, לפעמים אנשים מתבלבלים. הכנסת כארגון עוברת הדרכות, תקנון שתלוי בכל חדר ואני חושב שאם הפעולות האלה לא היו מתבצעות היינו מוצאים את עצמנו במקום אחר לגמרי. מאוד קל להיות ציני סביב העניין הזה. כשבחור בן 25 או 30 מנהל קשר עם ילדה בת 15 אין דרך אחרת לקרוא לזה והוא צריך לדעת את המשמעויות של הדברים שהוא עושה. אולי לא ב-100 אחוזים, אבל אם אני אצליח להציל בחורה אחת או כדורגלן אחת שלא יהרוס לעצמו את החיים עשינו את שלנו. הספורט יכול להיות כלי שאפשר להשתמש בו”.

האם יש דבר כזה הטרדה מינית כשאישה מטרידה גבר?
”קודם כל זה קיים, אני מכיר. קרה לי שקיבלתי תלונות בנושא הזה. כשיושב מישהו בעמדה של כוח אל מול מישהו שבעמדה מוחלשת ומנצל את הכוח שלו, זה לא משנה אם הוא קטין הוא לא. בן אדם לא יכול להטריד בן אדם, בין אם זה בין גבר לאישה או אישה לגבר, אבל אנחנו חיים בעולם שהאישה הרבה פעמים נמצאת בעמדה מוחלשת, אני חושב שאם נתקן שוויון בשכר ובמעמד אז נגרום לשוויון במקומות אחרים”.

יש לך הרבה עבודה בקיצור.
”אני חושב שהספורט הוא הזדמנות מצוינת להיות קטר שסוחב אחריו הרבה קרונות. דרך הספורט אפשר להשיג הרבה מאוד דברים, גם בתחום הזה. חבל שמדינת ישראל לא עושה את זה, תמיד במקרה של פרשיות כאלה כולם רוצים לכיוון של משטרה ובתי משפט. אני רוצה להסתכל כמה שנים קדימה ולראות איך מתנהל שחקן או שחקנית מול הדור הצעיר”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */