יום ראשון, 19.05.2024 שעה 15:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

אלטמן עקץ את לייבוביץ' ופוקסמן: שיפוט נדיר

חלוץ הפועל ת"א שנזקק לתפרים אחרי הדרבי, ביקר את השופטים בפוסט ציני: "צריכים לקבל תג בן לאומי, תותחים". ביקורת במועדון: "הפלייאוף - כישלון"

|
עומרי אלטמן מאוכזב (רדאד ג'בארה)
עומרי אלטמן מאוכזב (רדאד ג'בארה)

מבוא ל-7 שנים בלי ניצחון בדרבי, 6 משחקים ללא ניצחון, 5 הפסדים ברציפות, 4 דרבים שהסתיימו במפח נפש ועוד 3 שערים לרשת בפעם השלישית העונה מול היריבה המרה. זה המאזן העגום והמביש של הפועל תל אביב לאחר ה-3:0 למכבי ת"א אמש (שבת) באצטדיון בלומפילד, בנקודת הזמן הזו ובכלל בקרב העירוני מול הצהובים שחגגו אליפות, בערב שהיווה נקודת שבר של ממש עבור האדומים. בין אם הספירה הנוכחית בפלייאוף העליון, ובכלל, תימשך או תיפסק, כל אחד משחקני הקבוצה והאמונים עליהם חתום על כך.

זה היה עוד משחק שבהפועל טוענים כי יכלו לתפוס את מכבי לא מוכנה ולהפתיע אותה, אבל אחד כזה ששוב הסתיים בהפסד כואב, תבוסה, בסיכום כללי של 11:0 העונה. אף אחד כבר לא יזכור את המצבים ההם שהשחקנים של ניר קלינגר לא ניצלו, את הרגעים במשחק שבהם האלופה לא יזמה מספיק והזמינה אותם לתקוף ללא מענה, וגם לא את טעויות השיפוט (כן או לא, עוד נגיע אליהן).

אוהדי הפועל ת''א מעודדים מחוץ לבלומפילד

קלינגר עוד ביקש משחקניו שלא ליפול שוב בדקות הסיום, אחרי ששמרו על השער עד הדקה ה-72 בדרבי בשבוע שעבר. הם הקשיבו לו באסיפה הקבוצתית לפני האימון המסכם ביום שישי, ואפילו הקדימו את הנפילה לדקה ה-68. הנפילה שוב הפכה להתרסקות ולתבוסה, בפעם המי יודע כמה, ושוב משהו קרה לקבוצה הזאת מול מכבי ת"א במשחקים לא גדולים שלה.

בשורה התחתונה במתחם חודורוב התבשמו העונה מהרבה מחמאות, ויש הרבה על מה לפרגן אחרי המהפך המקצועי שהביאו עמם משה סיני וקלינגר החל מחודש נובמבר לפרויקט הצעירים ועוד. בתחילת העונה המילים פלייאוף עליון היו בגדר חלום וגם חצי גמר גביע המדינה, כך שכל הקרדיט לקברניטים המקצועיים בוולפסון. אבל אחרי סיבוב שני אדיר בעונה הסדירה, הפלייאוף העליון הוא אכזבה אחת גדולה והמשבר הגדול והארוך ביותר בתקופתם, מקצועית ומנטלית. במועדון מכנים זאת אף כישלון.

ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)

"עוד דרבי שקיבלנו בראש, בטוח שזה לא מה שציפינו העונה", אמרו בכאב בהפועל. "שידור חוזר של הדרבי בשבוע שעבר עם ריבית. אין חדש תחת השמש. פתחנו כל כך טוב את הפלייאוף הזה, אבל מאז אנחנו נראים כמו הצל של עצמנו, על הפנים. העונה הסדירה היא הצלחה, הסיבוב הראשון היה זוועה והשני היה מדהים, אבל הפלייאוף כישלון”.

"זאת רק נפילה מנטלית, לא צעירים ולא נעליים, אין שום הסבר אחר. התרסקנו מנטלית מאז הגביע, זה משחק שראינו אותו כמשחק העונה, הפסדנו אותו והפסדנו גם את העונה כולה”, הוסיפו במועדון. “זה מה שקורה. יצאנו פעמיים לדרך חדשה אחרי תבוסות, אבל אחרי דבר כזה יהיה קשה להשתחרר. אין מילה אחרת מאשר כישלון. היינו בטוחים שנוציא משהו בדרבי אחד לפחות, משהו. הם קבוצה יותר טובה, אבל לא תפסנו אותם כשהיינו יכולים, זה מעצבן".

עוד לפני העצבים והתסכול של אנשי המועדון, ושל הבעלים שרון ואיציק ניסנוב ביחד עם סיני ביציאה מהאצטדיון, השחקנים הסתגרו בבלומפילד. "אי אפשר להסביר את התחושה, לא היינו שבורים ככה כל העונה", אמרו בקבוצה. כל זאת, לאחר שעמנואל בואטנג השתולל כשהורחק בכרטיס אדום, רז שלמה חזה בצהובים מתחילים לחגוג אליפות וזעם עם בעיטת כדור על הספסל שלהם, שביט מזל בעט בבקבוק ליד הספסל האדום והעצבים נמשכו כל הדרך עד לחדר ההלבשה

.

עמנואל בואטנג מתוסכל (חגי מיכאלי)עמנואל בואטנג מתוסכל (חגי מיכאלי)

והיה גם את הזעם על השופטים. בהפועל ת"א מתכוונים להגיש מכתב לאיגוד השופטים כדי להתלונן על ההחלטות השנויות במחלוקת של גל לייבוביץ', בדגש על שופט ה-VAR דוד פוקסמן, שהיה גם זה ששגה לטענתם בחצי גמר גביע המדינה מול מכבי פתח תקווה. "בושה וחרפה השיפוט בדרבי, מה שעשו לנו פה לא יעבור בשתיקה", אמרו בהפועל ת"א. "השופטים טעו בהחלטות שהיו יכולות לשנות את המשחק לגמרי. הובסנו ועל פניו זה נראה שהתבטלנו, אבל זה לא נכון. זה היה שוד".

גל לייבוביץ' מתווכח עם שחקני הפועל ת"א (חגי מיכאלי)גל לייבוביץ' מתווכח עם שחקני הפועל ת"א (חגי מיכאלי)

במועדון מלינים למעשה על הפנדל שלא קיבל עומרי אלטמן (שבהמשך אף נפגע בפניו באחת מבעיטות הקרן ופונה לבית חולים כשהוא נזקק לתפרים), על שער אחד לפחות של מכבי ת"א שנכבש מעמדת נבדל ועל העובדה שהעבירה שביצע אוראל דגני בפנדל של הצהובים החלה לפני רחבת ה-16. אלטמן עצמו עקץ את צוות השיפוט כשהעלה לאינסטגרם תמונה של המהלך בו נטען שנעשה עליו הפנדל וכתב בציניות: “לייבוביץ’ ופוקסמן חייבים לקבל תג בין לאומי, שיפוט נדיר, יישר כוח תותחים”.

הפציעה של עומרי אלטמן (אינסטגרם)הפציעה של עומרי אלטמן (אינסטגרם)

כעת, לאחר שני הדרבים בשבוע האחרון, במועדון יתפנו להאיץ את הליך הקיצוצים שיצא לדרך בקצב איטי יחסית בשל המשחקים החשובים, כשבהנהלה לא רצו להפריע לשחקנים לצוות המקצועי להתכונן. בהפועל ת"א רוצים לסגור את הסוגיה כמה שיותר מהר, מה גם שבקרת התקציבים כרגע לא מאפשרת לחשב הכנסות בעונה הבאה, כך שהקיצוצים יצטרכו להיסגר בקרוב. המטרה היא לסגור את הנושא עד לסיום העונה בעוד שבוע וחצי, כדי שהחוזים יעודכנו והערבויות של הבעלים יהיו בגובה קצת פחות מטורף ממה שהן אמורות להיות לפי שעה.

רוב שחקני הסגל כבר הגיעו לפגישות בנוגע לקיצוץ והמתווים הובהרו להם, בראשם מאור בוזגלו שחוזהו יקשה מאוד על הבעלים ומולו צפויות התפתחויות. בגזרת קלינגר, המאמן יצטרך לקצץ בשכרו בעונה הבאה. מסיימי החוזים לא ימשיכו, כך זה נראה גם לגבי עומר דמארי, כשכעת קשה לראות את הקבוצה מחתימה שחקנים בכלל בערפל כלכלי שכזה.

מאור בוזגלו (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו (רדאד ג'בארה)

"התקציב הזה כרגע לא יכול להישאר ככה וגם אי אפשר להכביד עליו יותר", אמרו במועדון על ההליך הלא פשוט שיימשך ביתר שאת. "כולם צריכים לקצץ ושחקן שלא ירצה לקצץ לא יהיה בהפועל חד משמעית. אם מישהו לא מבין את גודל השעה והמשבר הזה, שיחפש את עצמו במקום אחר".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */