יום שישי, 10.05.2024 שעה 23:49

ההתאחדות: מקרה ספיר כדורי לא חשוב או קשה

יועמ"ש ההתאחדות מתנגד לדיון נוסף בעניין שוערת רעננה שפוטרה לאחר שחלתה בסרטן. כדורי: "החלטה לא אנושית". ארגון השחקנים ייאבק: "ביזיון, בושה"

|
ספיר כדורי (פרטי)
ספיר כדורי (פרטי)

ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (חמישי) לארגון השחקנים, כי היא מסרבת לקיים דיון נוסף בעניין השוערת ספיר כדורי, שפוטרה מקבוצת הפועל רעננה לאחר שהתגלתה בגופה מחלת הסרטן.

כזכור, כדורי גילתה כי חלתה במחלה הקשה כששימשה שוערת הפועל רעננה. הקבוצה התנערה מהשוערת וביטלה את החוזה עמה באופן חד צדדי. לאחר מכן, הבוררת עו"ד חנית נוב החליטה כי כדורי לא תקבל את שכרה מהקבוצה והיא אף נדרשה לשלם את שכר טרחת הבוררת, בסך 6,000 ש”ח + מע"מ.

ארגון השחקנים, שמלווה את ספיר מאז תחילת הפרשה, העביר לה את סכום טרחת הבוררת, והגיש ערעור על ההחלטה, בבקשה לדיון חוזר. ב-31.5 שלח יו"ר המוסד לבוררות עו"ד עמיאל תגר בקשה ליועמ"ש התאחדות לכדורגל עמית פינס, להביע את עמדת ההתאחדות בעניין הדיון החוזר. 

עו"ד עמית פינס. בחירת מילים לא מוצלחת (נעם מורנו)עו"ד עמית פינס. בחירת מילים לא מוצלחת (נעם מורנו)

כאמור, היום הודיע יועמ"ש ההתאחדות כי הוא מתנגד לקיום דיון נוסף בעניינה של ספיר. לדבריו, יש להתנגד לבקשתה של ספיר לקיים דיון נוסף בעניינה הכאוב וכך כתב: "...אחרת נמצא עצמנו במציאות לפיה כל בעל דין החש מאוכזב מהחלטת בורר פלוני יגיש בקשה לדיון נוסף". עוד הוסיף יועמ"ש ההתאחדות כי "אין מדובר כאמור במקרה חשוב, קשה או כזה שמהווה חידוש והמצדיק קיום נוסף. די בכך כדי לדחות את הבקשה".

בארגון השחקנים הודיעו שבכוונתם להיאבק בהחלטה בכל ערכאה אפשרית. ספיר כדורי עצמה הגיבה להודעת ההתאחדות בכאב: “לימדו אותי בספורט תמיד לכבד את המוסד השיפוטי, אבל עצוב לי לשמוע את עמדת ההתאחדות בנוגע לפסיקה בעניין שלי. ההתאחדות נותנת לגיטימציה להחלטה לא אנושית, שעושה לי עוול גדול בעיניי ובעיני רבים אחרים. אבדוק את הכלים העומדים לרשותי, לרבות פנייה למוסדות שיפוטיים ארציים ובין לאומיים”.

ניר אלון, ספיר כדורי ומושיקו מישאלוף (מערכת ONE)ניר אלון, ספיר כדורי ומושיקו מישאלוף (מערכת ONE)

ראש חטיבת הספורט בארגון השחקנים, ניר אלון, מסר: "החלטת ההתאחדות שהיא הרגולטור והמחוקק בענף הכדורגל מקפחת, לא צודקת והייתה חייבת לתמוך חד משמעית בשחקנית שחלתה על מנת שהצדק ייצא לאור. אני מקווה שיו"ר המוסד לבוררות עו"ד עמיאל תגר יראה את הסיבה האנושית לקיים בכל זאת דיון נוסף”.

יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, קארין סנדל הוסיפה: "תגובת ההתאחדות מקוממת ומנותקת. אף אדם לא בוחר לחלות במחלה קשה כמו סרטן, ולבחור במילים כמו מקרה לא חשוב או לא קשה, מבטא את חוסר האנושיות ואי הצדק שספיר נתקלה בו בדיון הבוררת. זה יום עצוב מאוד וכתם שחור למוסד הזה ולמקבלי ההחלטות”.

קארין סנדל (נעם מורנו)קארין סנדל (נעם מורנו)

מנכ"ל ארגון השחקנים והשחקניות, מושיקו מישאלוף תרם את חלקו: "החלטה ביזיונית. בושה להתאחדות על חוסר האנושיות. לא ייתכן שאחרי כל מה שספיר ספגה כשהיא חולה, פוגעים בה פעם נוספת כשטוענים שהנושא לא חשוב”.

עו"ד יהב ארגמן, המייצג את ספיר מטעם ארגון השחקנים והשחקניות, מסר: "עמדת ההתאחדות התקבלה בהפתעה. פסק הבוררות מנותק מכל היגיון בתחום חוזה ההעסקה של ספורטאים. ההתאחדות לכדורגל כמחוקק וכרגולטור פספסה הזדמנות להביע עמדה נחרצת וברורה אשר תגן על זכויות ספורטאים בכל הקשור להסכמי העסקתם. ההתאחדות בוחרת לשבת ביציע כצופה בנעשה במקום לנקוט עמדה פעילה ונחרצת למען לא ישנו מקרים דומים בעתיד. מצפה שיו"ר המוסד לבוררות ישמש קול ההיגיון, ויורה על קיום דיון מחודש בפסק הבוררות".

תגובת ההתאחדות לכדורגל: “הנושא נבחן על ידי היועץ המשפטי של ההתאחדות והעמדה נקבעה בהתאם להחלטתו. יש להבחין בין הטיעון המשפטי הטהור לבין האמפתיה הגדולה לשחקנית. ההגדרה מקרה לא חשוב או קשה מתייחסת כמובן לתנאים המשפטיים בהם יש להצדיק ערעור על החלטת הבורר, שלדעת המשיבה אינו מתקיים במקרה זה ולא חלילה למצבה הרפואי של ספיר. כבר בפתיח העמדה המשפטית שהצגנו מצוין כי נסיבות המקרה מצערות ומעלות התחבטויות אנושיות כבדות משקל והבהרנו שתגובת ההתאחדות מתמקדת במישור המשפטי בלבד. יתרה על כן, נקבע כי אם הבורר יחשוב שיש לקיים דיון נוסף בשל היבטים ציבורים ו/או אחרים לא נתנגד. אנחנו מאחלים לספיר בריאות טובה”.

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */