יום שישי, 10.05.2024 שעה 05:31

עו"ד של השחקנים: מקווים שהפרשה תסתיים בקרוב

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם עו"ד עדי כרמלי על פרשת המין של שחקני מכבי תל אביב. התוכנית משודרת גם ב-101.5FM ורדיו הים האדום

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM וברדיו הים האדום ב-102FM בדרום. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית המשכנו לעסוק בפרשת המין של הכדורגלנים ממכבי תל אביב והקטינות, דנו בתמונה החושפנית של תומר יוספי שפורסמה בסטורי של ז’וסוואה ומסעירה את הפועל באר שבע וכמו כן, עסקנו בחזרת ליגת ווינר סל. 

עורך דינם של השחקנים: מקווים שנגיע בקרוב לסיום הפרשה

שוחחנו עם כתב הפלילים של אתר YNET אלי סניור ועם עורך דינם של שני הכדורגלנים ממכבי תל אביב, עו”ד עדי כרמלי, בנוגע לחקירת המשטרה בעניין פרשת המין של שני הכדורגלנים והקטינות.

שחקני מכבי ת"א (חגי מיכאלי)שחקני מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

ערב טוב אלי, באיזה מצב נמצאת החקירה בשלב זה?
אלי סניור: “בשלב השני של החקירה תהיה השלמת עדויות אחרי שהכדורגלנים נחקרו. כעת יש השלמות, גם לגבי הדברים שמצאו בטלפונים הסלולריים וגם לגבי החקירה של השחקנים והעדויות שלהם. ממשיכים לחקור והמצב כרגע הוא 50/50. אם הייתי הכדורגלנים לא הייתי פותח בקבוקי שמפניה בשלב הזה. אם יוחלט שהם חשבו שהבנות בנות 17 וחצי עדיין אפשר להגיש כתב אישום על הגשת אלכוהול לקטינים. רק אחרי החקירה הבאה באזהרה של הכדורגלנים נוכל לדעת אם הגרסה שלהם משתלבת עם מה שיש לחוקרים.

ערב טוב עו”ד עדי כרמלי, איך אתם רואים את העובדה שהחקירה נמשכת? 
“הם מוכנים למסור כל גרסה נוספת שתידרש במסגרת החקירה. הייתה החלטה לצו איסור פרסום שיכולה להביא לספקולציות. בית המשפט החליט בצעד שהוא חריג להיענות לבקשה. האפשרות שנראית סבירה לבית המשפט, נכון לשלב זה, היא שלא יוגש כתב אישום כי לא נעברה שום עבירה פלילית. אני מסכים שאין פה שטח אפור, או שידעו או שלא ידעו, אבל יש עוד כל מיני אפשרויות”. 

הם מבינים איפה הם טעו? 
”הם מבינים וברור לכולם שמי שנמצא איפה שהם נמצאים לא שמח על הסיטואציה. מה יכולת לעשות אחרת זאת השאלה המרכזית, אבל הרבה אחרים היו נופלים בסיטואציה הזאת. המבחן כרגע שנמצא על השולחן הוא המבחן הפלילי. אני בטוח שכל אדם נורמטיבי, כשעובר אירוע כזה, הוא יושב וחושב מה היה יכול לעשות אחרת. כרגע אנחנו במבחן הפלילי ואני לוקח המון כוח מהחלטת בית המשפט לא לתת יד לפרסום השמות מאחר ולא נראה שזה יוביל לכתב אישום”.

שחקני מכבי ת"א (חגי מיכאלי)שחקני מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

שני הכדורגלנים חשודים בכך שהשקו את הבחורות וכל פעם ששתו הן היו צריכות להתפשט ולהוריד פריט לבוש נוסף, אתה מכיר את זה? זה נכון?
”התשובה היא לא, הם לא. אלכוהול אסור להגיש למי שהוא מתחת ל-18, יחסי מין מותר מעל 16. אחרי החקירה הראשונה לא דובר בכלל על העניין הזה. ככל שהתחזק החשד שגרסת הנערות היא לא ב-100 אחוז בעניין יחסי המין והגיל, ואז עלה הדיון על נושא האלכוהול. אני לא בטוח שהגרסה של הבנות תומכת במציאות. חד משמעית זה לא קרה, זאת הגרסה שלנו ואני בטוח שהיא בסוף תוכח. האפשרות הראשונה למי שהוא לא צד בעניין, יש פה גורם אובייקטיבי שבדק את התיק וכפי שכתבה השופטת ‘קראתי את התיק במלואו והראיות דלות מאוד’”.

בן זיני וטיילור מלכוב התחילו לצאת כשהיא הייתה בת 15, אז איפה פה הקו בין מותר לאסור?
“לדעתי הקו הוא במה מותר ומה אסור, השאלה טובה מאוד. אני חושב שהקו שלנו יוכח וסבור שהחקירה לא תיערך עוד זמן רב, אני צופה שבשבוע-עשרה ימים הקרובים החקירה תסתיים ותעבור להחלטת הפרקליטות”.

למה הכדורגלנים לא באים קדימה ואומרים שזה הם ומתנצלים? גם ככה כבר כולם יודעים מי אלה
”אני מבין את הצורך לשמוע את כולם, אבל בחקירה פלילית יש מגבלות ומי שחשוד לא יכול להגיד מה הוא אומר. גם בראיון הקודם אמרתי שחקירה פלילית, בטח לא כזו מתוקשרת, היא לא נעימה לאף אדם. מדובר באנשים בלי עבר פלילי ויש משפחות מאחורה וזה לא פשוט בכלל. אני מניח שכולם מבינים שזה לא קל להיות תחת חקירת משטרה ולצפות שהאמת תצא לאור. אנחנו מקווים שנגיע לסיום הפרשה הזאת כמה שיותר מהר”.

בתחושה שלך, הם יחזרו לשחק כדורגל בארץ?
”אני חושב שאדם ששמו מנוקה מכל חשד, צריך לקבל את חייו הרגילים באופן מלא”. 

פרנקל: עד עכשיו לא הייתה שום עזרה מהאוצר, אפס

שוחחנו עם יו”ר מנהלת ליגת העל בכדורסל, שמואל פרנקל, על חזרתה של הליגה לפעילות לאחר פגרת הקורונה הכפויה.

ערב טוב שמואל, מה שלומך?
”שלומי מצוין, תודה”.

כמה אתה שמח שהכדורסל חזר?
”אני מאושר, אני חושב שיש הרבה עניין והצלחנו להתניע מהלך אדיר ביחד עם הכדורגל ובשיתוף פעולה עם ארז כלפון. ברגע שקיבלנו אישור להחזיר את הזרים החלטנו לחזור ועשינו טוב לאוהדים, לטוטו, לשחקנים ולמאמנים”.

שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)

אתם הליגה היחידה שחזרה עם כל הקבוצות נכון?
“זה נכון, אבל סין פתחה את הליגה הרגילה וחזרה אתמול. ביולי, אחרי שהכדורגל מסיים נהיה לבד. יהיה לנו פלייאוף ופיינל פור, יש לנו בית עליון ויהיה לנו מעניין מאוד עם מכבי תל אביב והפועל ירושלים. צירפנו 24 שחקנים מהליגה הלאומית והארצית לקבוצות, הקשבנו לקבוצות ונתנו הזדמנות לצרף שחקנים צעירים מהלאומית והארצית וזה דבר פנטסטי. הצעירים, בלאט, מדר, זוסמן ואבדיה בולטים בקבוצות שלהם. הקורונה תרמה לשחקנים כחול-לבן להתבלט”.

קיבלתם עזרה ממשרדי הממשלה?
”עד עכשיו לא הייתה שום עזרה מהאוצר, אפס, הם ביקשו שנעביר להם כמה הפסדנו וכמה הקבוצות הפסידו והעברנו להם. ביקשו גם שנגיד להם איזה נזק יהיה אם העונה הבאה תיפתח ללא קהל ולדעתי הם חותכים אותנו למטה, גם את הכדורגל. שוחחתי עם השר החדש חילי טרופר, אם הוא ילחץ איתנו ביחד בסוף נקבל. אני חושב שהוא יכול לעזור. אמרתי לו ‘תשמע, שבע-שמונה שנים לא נבנה אולם חדש בכדורסל’, אנחנו צריכים לשנות את זה”.

בכמה כסף אתם רוצים עזרה?
”זה ילך לקבוצות, לא לשום מקום אחר, יש לקבוצות הפסדים בין 15 ל-20 מיליון ש”ח ואנחנו מקווים שנקבל את זה בחזרה”.

שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)

כמה קבוצות יתקשו לפתוח את העונה הבאה?
”בעונה הבאה יהיו שבע קבוצות שיסתמכו על תקציבים עירוניים, זאת בעיה. אני מתאר לעצמי שיהיו חסכונות במשכורות של הצוות והשחקנים. באירופה גם אין קורונה, יש גם שם הבדל של ספונסרים וכסף, הקורונה משפיעה לא רק כאן”.

לקבוצות כמו נס ציונה, נהריה, אילת, יש את היכולת להתמודד בליגות אחרות באירופה?
”ללא ספק כן, הקבוצות כבר שיחקו באירופה והם לא צריכים עשרה כוכבים, הם צריכים שניים-שלושה זרים טובים. תראה את ירושלים, בעונת שיא, בליגת האלופות של פיב”א היא הולכת עד הסוף וטורניר הגמר אמור להיערך בירושלים. גם מכבי תל אביב הייתה אמורה להיות בטופ8 של היורוליג והייתה יכולה גם להגיע לפיינל פור”.

למה לא להוריד את כמות הזרים כדי שהישראלים ישחקו יותר?
“אנחנו רואים את התרומה של הזרים לשחקנים הישראלים. הקבוצות צריכות לשחק באירופה, ראשל”צ, נס ציונה, חולון, ירושלים ומכבי תל אביב. יש מצב שכשהגעתי ראיתי שחולון שיחקה באירופה וכלכלית התמוטטה בעונה שאחרי זה, הגענו להחלטה עם הטוטו לתת חצי מיליון ש”ח לקבוצות שמשחקות באירופה כי זה נותן להן את היכולת להתחזק. הייתה ועדת שרעבי וקבענו עם ארגון השחקנים הסכם לחמש שנים שניתן כסף על דקות של שחקנים ישראלים. השנה החוק הרוסי הסתיים, הישראלים העונה שיחקו יותר דקות מאשר עם החוק כי למאמנים היה יותר קל לנהל משחק. הזרים מצוינים, הייתה עונה טובה. המאמן צריך את הישראלים ולא יכול לנהל את המשחק ביניהם”.

שמואל פרנקל (נעם מורנו)שמואל פרנקל (נעם מורנו)

איך היחסים שלך עם מכבי תל אביב?
”היחסים האישיים בסדר גמור, אבל אני לא תמיד רואה איתם עין בעין ואנחנו מנסים ליישר קו. מכבי חשובה מאוד לליגה. הקבוצות התחזקו ויכולות בזכות הכסף שהן מקבלות להחליף שחקנים אם צריך. היו חמש אלופות שונות בעשור האחרון, לפני זה הייתה רק מכבי תל אביב. אני, כשהגעתי ראיתי שבכל העולם יש סדרות, חוץ מבמדינת ישראל, לכן החל מהעונה הבאה יהיו סדרות. היורוליג הגדיל את כמות הקבוצות וכמות המשחקים עלו, אז אנחנו עוזרים למכבי תל אביב בזה”.

אתה אוהד מכבי לא? 
"אני אוהד מכבי 35 שנים, אבל אני דואג ל-12 קבוצות, לא רק למכבי. אני דואג לכדורסל הישראלי”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */