יום שישי, 03.05.2024 שעה 18:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

תסכול בהפועל, דמארי על אי הכללתו: לא מקצועי

האדומים מאוכזבים אחרי ה-2:0 למכבי ת"א: "העונה מתה", קלינגר לשחקנים: "תרימו ראש, יש עוד דרבי". המאמן דחה התנצלות מקנדיל, החלוץ שיתף בתחושותיו

|
איאד אבו עביד ושחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (שחר גרוס)
איאד אבו עביד ושחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (שחר גרוס)

הפועל תל אביב סיימה אמש (שבת) עוד דרבי מול מכבי ת"א בתחושת פספוס, אבל רק על הנייר. אחרי שספגו ממנה שתי שלישיות העונה, ולמרות שלא נראו רע, האדומים תפסו את האלופה ביום לא גדול בלשון המעטה, אבל לא ידעו לנצל את זה, היו אנמים ולא מסוכנים, עד שהפסידו 2:0 ברגעים שבהם היא התעשתה והרגה את המשחק.

בקבוצה אולי מתנחמים בעמידה הטקטית הטובה במשך 72 דקות, בעובדה שהצהובים לא הגיעו למצבים מסוכנים בעצמם עד אז ובפרויקט הצעירים שנמשך, אבל בשורה התחתונה עברו למעלה משש שנים מאז הפעם האחרונה שהם חגגו בקרב העירוני והספירה נמשכת, לפחות עד יום שבת, אז הקבוצה של ניר קלינגר תקבל הזדמנות אחרונה בהחלטה לתת מתנה לאוהדים האדומים ולשבור את הבצורת.

מעצר ובלאגן ברחובות לקראת הדרבי של ת"א

"תרימו את הראש, יש עוד דרבי", עודד קלינגר את שחקניו המתוסכלים בחדר ההלבשה, אבל האכזבה הייתה גדולה, מצד כולם. מי שקיבלו מחמאות היו הצעירים, דורון ליידנר היחיד שהראה ניצוצות, עמית מאיר שנתן פייט מרשים במרכז השדה ביחד עם שי אייזן ועמנואל בואטנג, ובעיקר שביט מזל.

החלוץ הצעיר, שב-12 הדקות ששיחק מול הפועל חיפה עשה הרבה יותר ממה שמייקל אולהה עשה ברוב המשחקים העונה, גרם לקלינגר להבין שהוא שווה צ'אנס בהרכב ולהפוך להיות חלק בלתי נפרד מהרוטציה. אמש הוא פתח בהרכב לראשונה ורשם 60 דקות טובות, כמה שאפשר בהפסד בדרבי, בהן הוא הרבה להטריד את ההגנה הצהובה. "הוא בנוי טוב ועשה עבודה יפה. חיכה להזדמנות שלו והגיע לו לשחק, שווה לתת לו להמשיך להשתפשף", אמרו במועדון.

עלי כנאנה מחליף את שביט מזל (שחר גרוס)עלי כנאנה מחליף את שביט מזל (שחר גרוס)

"לא היה משחק גדול של שתי הקבוצות, אבל הבדלי הרמות ניכרים גם ביום חלש יחסית שלהם", אמרו בהפועל. "גם כשהם לא בשיאם, לא היינו מבקיעים גם עוד ארבע שעות. מה זה חשוב שעמדנו טוב? הם עשו את שלהם וניצחו. המקסימום שלנו היה 0:0 וזה עצוב. גם כשקיבלנו 3:0 פעמיים העונה סיכנו יותר את השער. אז מה עדיף כבר? הפסדנו את הדרבי בעצמנו. לא היה כזה קשה מול מכבי, היה אפשרי לנצח עם קצת יותר סדר וארגון בהתקפה, אבל הפסדנו משתי טעויות שלנו אז כל זה לא משנה. מכבי התעסקו כל המשחק בזה שהכדורים שלנו לא מנופחים, בסוף לקחו עוד דרבי עם התירוצים ביחד".

"עכשיו העונה מתה", הוסיפו בקבוצה. "זה הרגיש שהתוצאה הייתה ידועה מראש, רק לא ידענו מתי מכבי תתעורר ותכבוש, הייתה תחושה שהם ינצחו ואת זה חייבים לשנות. שיחקנו עם ילדים, הם כישרוניים וילדים הכי טובים שיש, אבל כרגע הם לא יכולים להוביל לניצחון בדרבי. הניסיון שלהם עכשיו, עם שלד יותר טוב של שחקנים מנוסים יותר, יביא לנו את הפירות".

ניר קלינגר עם יונתן כהן (שחר גרוס)ניר קלינגר עם יונתן כהן (שחר גרוס)

ומעבר לאכזבה, היו גם הרבה עצבים בבלומפילד. תחילה, בתקרית שבה רבו אוראל דגני ומאור קנדיל במנהרת חדרי ההלבשה וגם קלינגר ספג קללות מהמגן הצהוב. בעוד דגני ירד עצבני לחדר ההלבשה, הרוחות התלהטו בינו לבין קנדיל, אחרי שהקפטן האדום טען לקללות מצדו.

קלינגר ניסה להפריד ביניהם וביקש מקנדיל להתנצל וספג ממנו גם הוא. בשלב מסוים גם ולדימיר איביץ' שוחח עם המאמן שהיה עצבני נוכח הסיטואציה ושמע אותו מפציר בו: "השחקן שלך קילל אותי ואת אמא שלי". לאחר מכן, קנדיל הגיע לחדר ההלבשה של הפועל כדי להתנצל בפני המאמן, הסביר שהקללות הופנו לדגני בלבד, אך קלינגר לא היה מוכן לדבר איתו.

מאור קנדיל, שרן ייני ו-ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)מאור קנדיל, שרן ייני ו-ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)

אך מי שהיו עצבניים עוד קודם לכן, ואולי אפילו יותר, היו מאור בוזגלו ועומר דמארי. בעוד החלוץ הוותיק כלל לא נכלל בסגל, למרות שאף תורגל לסירוגין בהרכב לקראת הדרבי, הקשר התחמם במשך רוב שלבי המשחק ולא נכנס כמחליף, כשירד על דעת עצמו לחדר ההלבשה לפני שריקת הסיום. במועדון עדיין לא החליטו האם ואיך להגיב על ההתנהגות הזו של בוזגלו, אבל ממש לא אהבו לראות אותה בלשון המעטה.

"יצא ככה שניר ייבש את מאור, אין ספק, אבל במציאות שלנו בהפועל זה לא בכוונה, זה יכול היה לקרות לכל שחקן בסגל וזה כבר לא אמור להיות כזה אישיו", אמרו בקבוצה על הקשר, שפתח נהדר את הפלייאוף העליון עם שער ושני בישולים ברציפות, אך מאז נרגע ביחד עם כל הקבוצה. "זה שפעם כל מילה של יעקב הייתה גוררת צעדים נגד מאור ותגובות מועדון והתכתשויות, היום זה לא ככה. והיום זה גם לא כזה הזוי גם שהוא יתחמם ולא יכנס. המעמד שהיה לו פעם כבר איננו וזו עובדה. אם ניר החליט ללכת על הצעירים, אז זה מלווה אותו כל המשחק והוא נתן להם עדיפות".

מאור בוזגלו (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו (רדאד ג'בארה)

מוקדם יותר, בהפועל ת"א הופתעו נוכח העובדה שדמארי לא נכלל בסגל למשחק, בעוד החלוצים היחידים היו שביט מזל ועלי כנאנה, שלא נספר על ידי קלינגר העונה. החלוץ עצמו אמר לחבריו לקבוצה על אי הכללתו: "זה לא מקצועי", כשלטענתו הרקע הוא חוזהו שמסתיים בסיום העונה.

"ההחלטה הזאת היא מקצועית כרגע רק על הנייר", אמרו בהפועל. "עומר מסיים חוזה וגם אם הוא לא בשיא כושרו בקריירה אפשר להניח שהוא צריך להיות ברוטציה קצת לפני כנאנה. אלה ההחלטות של המאמן, זה לא מגיע משום מקום אחר, זה באמת מקצועי ולא כלכלי כי גם ככה החוזה שלו קוצץ שוב ושוב בשנה האחרונה, אבל זה מקצועי-אסטרטגי לקראת העונה הבאה וזה מעיד על הכוונות כלפיו. ברור שדמארי זה מעבר לכדורגל, האוהדים רוצים לראות אותו לובש אדום כל עוד הוא משחק כדורגל, אבל הוא לא תמיד חלק מהקבוצה בפועל".

לפי התפוקה הדי דלה שלו, אין ספק שאם מתייחסים לאותה אסטרטגיה של צעירים ושחקנים זולים, בתוספת לדבריו של קלינגר ("אני מנסה ליצור אופציות עם שחקנים צעירים עם כישרון כמו דוידה ומזל על חשבון כאלה שאולי לא יהיו בשנה הבאה"), כרגע לפחות הכיוון הוא לקראת פרידה. המאמן אף סייג ואמר שהוא לא מתכוון ספציפית לבוזגלו ולדמארי, אבל אין ספק שהם השמות הבולטים ברשימת ה"אולי לא יהיו בשנה הבאה" מבחינה מקצועית-כלכלית-אסטרטגית.

עומר דמארי (נעם מורנו)עומר דמארי (נעם מורנו)

האם הפועל תגיש לחלוץ הצעה לחוזה נמוך, האם הוא יסכים לתנאי שכר שכאלה? האם בוזגלו יסכים להפחית מחוזהו אחרי שכבר התבטא נגד הקיצוצים בשיא משבר הקורונה? אחרי הדרבי הזה, עולים עוד ועוד סימני שאלה, אבל כאלה שיהפכו בקרוב מאוד לסימני קריאה.

"אפשר להגיד שזה היה מקצועי או לא מקצועי, אבל אנחנו פשוט לא יודעים מה יהיה פה בעונה הבאה", הסבירו בהפועל ת"א. "אנחנו לא מציעים חוזה לעומר כי אנחנו עוד לא מציעים לאף אחד, למאור יש חוזה אבל עוד לא סיימנו עם הקיצוצים, אז הכל באוויר. הדבר היחיד שוודאי כרגע, כשאין קהל והתקציב יורד, זה שיש צעירים ושאי אפשר לבנות כרגע שום דבר. יש במועדון חוסר ודאות מוחלט וזה משפיע על כולם. האפקט של הקורונה לא כזה פשוט כמו שאנשים חושבים, זה לא באמת נגמר. כרגע אנחנו מתמקדים במה שיש לנו, נגמור את העונה ואז נדע מה קורה".

לגבי אותם קיצוצים, הרי שהם יצאו לדרך בשבוע שעבר והשבוע יתקדמו משמעותית כשהם לפני הימים הקריטיים. בהפועל ת"א מדברים על מודל קיצוצים "מהפכני" בן שני מסלולים. בהנחה שהעונה הבאה תחל ללא קהל במגרשים, במסלול אחד ניתן יהיה לקצץ בגובה של 20-40% לפי מדרגות שכר ולא כולל חיילים או שמא לקצץ יותר מכך ולקבל אפשרות של החזרת הכסף בימים שבהם הקהל יחזור למגרשים. באופציה זו, שחקנים שיבחרו בה יוכלו לאף להרוויח יותר כסף מאשר הסכום הנקוב בחוזיהם, כשיהיו זכאים לפרמיות על ניצחונות ולמענקים שונים, גם אם הם לא מופיעים כרגע בהסכמים שלהם. 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */