יום שישי, 17.05.2024 שעה 06:42
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

חוזרים לפרקט: הפועל ירושלים חולמת על אליפות

העזיבות של בראון ותומאס, החתמת הבזק של פארגו, טרי שיהפוך לסנטר המוביל, האפגרייד הנדרש מפלדין ובלאט וגם: היתרונות והחסרונות. ONE עושה לכם סדר

|
תמיר בלאט, ג׳יימס פלדין, עודד קטש, עמנואל טרי וג׳רמי פארגו (דוברות הפועל ירושלים, גרפיקה: קרולינה אר
תמיר בלאט, ג׳יימס פלדין, עודד קטש, עמנואל טרי וג׳רמי פארגו (דוברות הפועל ירושלים, גרפיקה: קרולינה אר

ליגת ווינר סל תחזור ביום ראשון לפעילות אחרי שלושה חודשים בעקבות נגיף הקורונה. אחרי תקופה כל כך ארוכה, הסגלים השתנו, מאזן הכוחות לא נשאר כשהיה, אבל המטרות בהחלט נותרו בעינן. ONE עושה לכם סדר לקראת שובה של עונת הכדורסל ומנתח עבורכם את סדר היום החדש בכל הקבוצות. והפעם - מחזיקת גביע המדינה, הפועל ירושלים.

מאזן לפני עצירת הליגה: 4:17

מיקום בטבלה: 2

הגיעו: ג׳רמי פארגו, דייווידאס סירווידיס, גיא דותן ואלון ספיר.

עזבו: ג׳ייקובן בראון, טיישון תומאס, שלווין מאק וכריס סמית׳.

87:96 לירושלים על גלבוע/גליל במשחק אימון

יעד: הקבוצה אומנם נחלשה מעזיבותיהם של בראון ותומאס, אך המטרה נשארה זהה והיא זכייה באליפות שלישית בתולדות המועדון והשלמת טרבל מקומי אחרי הזכיות בגביע ווינר ובגביע המדינה.

מא׳ ועד ת׳: פגרת הקורונה של הפועל ירושלים

האדומים מהבירה, שהחזיקו העונה לטענת רבים את הקבוצה הטובה בתולדות המועדון, כבר פינטזו על זכייה בקוואדרופל כאשר לאחר שזכו בגביע ווינר ובגביע המדינה, קיוו להמשיך במומנטום האדיר ולזכות באליפות השלישית בתולדות המועדון וכמו כן, גם בליגת האלופות של פיב״א, לאחר שכבר עלו לרבע הגמר של המפעל האירופי.

עודד קטש (נעם מורנו)עודד קטש (נעם מורנו)

עם זאת, מגפת הקורונה התפשטה והגיעה גם לישראל, מה שקטע את המומנטום הנפלא בו הייתה מצויה החבורה האדומה של עודד קטש, שפרט לקטיעת המומנטום, נאלצה לשנות את פניה לקראת החזרה לליגה. ירושלים נפגעה בצורה קשה כאשר איבדה שניים מעמודי התווך של הקבוצה בשנתיים האחרונות, ג׳ייקובן בראון וטיישון תומאס, שכבר חזרו לקבוצה, אך החליטו לעזוב בעקבות הגעגוע למשפחה בצל העימותים הקשים בין הקהילה האפרו-אמריקנית והמשטרה בארצות הברית עקב מותו של ג׳ורג׳ פלויד מאלימות משטרתית שהופעלה נגדו.

ג׳ייקובן בראון, הווינר הגדול של עודד קטש והפועל ירושלים העונה, הדבק בין השחקנים בחדר ההלבשה ואחד השחקנים האהובים בבירה בשנים האחרונות חזר ארצה, אך לא היה שמח והגעגועים למשפחה הכריעו אותו וגרמו לכך שעזב בסופו של דבר את ירושלים ולא סיים עמה את העונה. בראון הותיר מאחוריו בור של 15.4 נקודות, 5.9 אסיסטים ו-2.9 ריבאונדים בממוצע למשחק בליגה, בנוסף להשראה האדירה ש-JB סיפק לשאר חבריו לקבוצה, חיסרון משמעותי שקשה למלא.

ג'ייקובן בראון (אורן בן חקון)ג'ייקובן בראון (אורן בן חקון)

בהנהלת ירושלים עבדו במרץ על מנת למצוא אלטרנטיבה ראויה לבראון, כזו שתספק נקודות ותסייע לג׳יימס פלדין ותמיר בלאט לחפות על חסרונו של הכוכב שעזב, כאשר המחליף שבסופו של דבר נחת בבירה הוא לא אחר מאשר אקס מכבי תל אביב והפועל גלבוע/גליל, ג׳רמי פארגו, שבגיל 34 מתאחד מחדש עם עודד קטש, איתו זכה באליפות בגלבוע לפני 10 שנים, במטרה לזכות באליפות חמישית אישית בישראל וכמו כן, אליפות שלישית בתולדות הפועל ירושלים.

עם הגעתו לישראל מארצות הברית, פארגו נכנס לבידוד בן 14 יום ולא יכל להתאמן עם חבריו החדשים לקבוצה ולהתכונן איתם לחזרת הליגה, כאשר הבידוד אליו נאלץ להיכנס תם למעשה ביום המשחק מול הכתומים. עם זאת, פארגו הוותיק התאמן לבדו על מנת לחזור לכושר ובמועדון מקווים כי יצליח להשתלב במהרה במרקם החברתי בקבוצה על מנת למלא את הנעליים הגדולות שהותיר מאחוריו בראון.

ג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)ג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)

במקביל לג׳רמי פארגו, שעוד יצטרך להתאקלם בשורות ירושלים, לחזור לכושר משחק, ללמוד את חבריו החדשים ואת שיטת המשחק של עודד קטש ולמען האמת, נחשב למעין הימור, מי שיצטרכו לעבוד קשה כדי לסייע לירושלים להתמודד עם חסרונו של בראון הם כאמור, פלדין ובלאט, שכעת לא מחזיקים ברשת הביטחון שסיפק חברם לקבוצה, ששמר תמיד על יציבות ואף התעלה על עצמו והוביל את הקבוצה כאשר הם היו בימים פחות טובים ולא הצליחו לפגוע.

פלדין, המנהיג הבלתי מעורער של ירושלים, יצטרך להפוך ליציב יותר, כאשר עד כה העונה בליגה הוא סיפק 13.8 נקודות, 3.7 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים ו-1.4 חטיפות למשחק, כאשר לצד משחק של 41 נקודות מול גלבוע/גליל, פלדין סיפק 5 נקודות בלבד מול הפועל אילת. יציבות היא שם המשחק וזה היה הערך המוסף המשמעותי ביותר של ג׳ייקובן בראון, שתמיד דאג לאזן את הקבוצה.

ג'יימס פלדין מול ג'ו תומאסון (אורן בן חקון)ג'יימס פלדין מול ג'ו תומאסון (אורן בן חקון)

לעומת פלדין, שצריך לעבוד על יציבות, בלאט יציב מאוד עם ממוצעים סולידיים של 10.1 נקודות, 5.4 אסיסטים, 1.8 ריבאונדים ו-0.7 חטיפות בממוצע למשחק, כאשר כעת נותר לראות אם יצליח להתעלות אף מעבר לכך, לבצע ׳אפגרייד׳ נוסף ליכולתו ולקחת את המושכות, בייחוד מבחינת חלוקת האסיסטים. אגב, משחק ההכנה מול הפועל גלבוע/גליל, בו בלאט הצטיין עם 13 נקודות, 11 אסיסטים, 2 ריבאונדים וחטיפה, הוא ללא ספק צעד נכון וחיובי בכיוון.

בניגוד לעזיבתו של בראון, שהצריכה הבאת מחליף מבחוץ, את האלטרנטיבה המיידית לטיישון תומאס בעמדת הסנטר ירושלים כבר החזיקה בסגל, בדמותו של עמנואל טרי, שיערוך מול ראשל״צ את הופעת הבכורה שלו בליגה הישראלית. מאז הצטרף מבנדירמה הטורקית בתחילת חודש מרץ, טרי בן ה-23, אשר מתנשא לגובה של 2.06 מטרים, רשם שתי הופעות רשמיות בלבד בשורות ירושלים, שתיהן במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות מול פריסטרי היוונית.

עמנואל טרי זורק עונשין (אורן בן חקון)עמנואל טרי זורק עונשין (אורן בן חקון)

באותם שני משחקים, במשותף, טרי רשם 23 דקות, בהן סיפק 8 נקודות, קטף שישה ריבאונדים וסיפק שתי חטיפות, כאשר במשחק ההכנה לחזרה לליגת ווינר, 87:96 על הפועל גלבוע/גליל, טרי סיפק 13 נקודות באחוזי קליעה טובים של 83% מהשדה ב-23:33 דקות, וכמו כן, הוסיף גם 12 ריבאונדים, שתי חטיפות, אסיסט ובלוק. אגב, עודד קטש נאלץ להתמודד עם כאב ראש לא קטן, כאשר ירושלים תצטרך כעת לשנות את סגנון המשחק שלה לטרי, שאתלטי ומהיר מטיישון תומאס, אך פחות פיזי ועוצמתי, בייחוד בפן ההגנתי, מהסנטר שחזר לארצות הברית.

עם זאת, חשוב לציין כי לא יהיה פשוט למלא את מקומו של תומאס, שכמו בראון, כבר חזר והתאמן עם הקבוצה, אך נראה כי התקשה להתמודד עם המרחק ממשפחתו בתקופה מורכבת זו. לאחר שתומאס צייץ בחשבון הטוויטר שלו בצורה גלויה: ״אני ממש צריך את המשפחה שלי כרגע״, הדרך לעזיבה הפכה לקצרה למדי, כאשר בחלוף מספר ימים, בהם ניסו בבירה לשכנע את הסנטר להישאר, תומאס עזב גם הוא את ישראל.

סולימאן בריימו וג'ון הולנד אוחזים בכדור (אורן בן חקון)סולימאן בריימו וג'ון הולנד אוחזים בכדור (אורן בן חקון)

תומאס, שזכה בתואר שחקן ההגנה הטוב בליגת ווינר סל בעונה שעברה, סיפק העונה בליגה ממוצעים של 13 נקודות, 6.4 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים, 0.9 חסימות ו-0.8 חטיפות בממוצע למשחק והיה אחד השחקנים המשמעותיים של עודד קטש בכל המסגרות. כעת, בלעדיו, טרי וסולימאן בריימו יצטרכו לחפות על חסרונו של תומאס, ולפצות על האגרסיביות האדירה שסיפק למשחק של ירושלים.

אגב, כמו טרי ובריימו, שיצטרכו לחפות כאמור על חסרונו המשמעותי של תומאס, גם צמד הישראלים של ירושלים, עידן זלמנסון ונמרוד לוי, יידרשו לנושא ויצטרכו להרים הילוך בדקות בהם יעלו על הפרקט על מנת לאפשר חלוקת דקות מאוזנת ומנוחה לטרי ובריימו, שצפויים להוביל את הקו הקדמי של עודד קטש עד לסיומה של העונה.

עידן זלמנסון מאוכזב (אורן בן חקון)עידן זלמנסון מאוכזב (אורן בן חקון)

לצד עזיבותיהם הכואבות והמשמעותיות של בראון ותומאס, שהחלישו בצורה משמעותית את הסגל של ירושלים, גם שלווין מאק וכריס סמית׳ לא חזרו לסיים עם ירושלים את העונה, כאשר מי שהצטרפו, פרט לג׳רמי פארגו, כשחקנים משלימים, הם הרכז גיא דותן, שהצטרף לאחר ששיחק העונה במכבי רחובות מהליגה הלאומית, הפאוור פורוורד אלון ספיר, ששיחק העונה בשורות אליצור ׳איתו׳ אשקלון, גם היא מהלאומית וכמו כן, גם הסמול פורוורד הליטאי הצעיר, דייווידאס סירווידיס, שהצטרף מריטאס וילנה בחוזה לשלוש שנים.

הליטאי בן ה-20 נבחר במקום ה-37 בדראפט ה-NBA ב-2019 על ידי דאלאס מאבריקס ונשלח באופן מיידי בטרייד לדטרויט, אך לאחר ששיחק במדי הפיסטונס בליגת הקיץ, לא הצליח למצוא את מקומו בסגל הקבוצה ממישיגן וחזר לריטאס וילנה, עמה זכה בגביע הליטאי. סירווידיס, שחתם בסוף חודש מאי, לא היה אמור להירשם בסגל כבר העונה, אך בעקבות עזיבתו של טיישון תומאס, התפנה מקום לזר נוסף בסגל והליטאי יקבל הזדמנות להוכיח את עצמו לאחר שהרשים במשחק ההכנה מול הגלבוע עם 11 נקודות (4 מ-5 מהשדה - 80 אחוז) וארבעה ריבאונדים ב-19:35 דקות על הפרקט.

דייוידאס סרווידיס (אורן בן חקון)דייוידאס סרווידיס (אורן בן חקון)

למעט השינויים הללו, שאר הסגל נשמר כשהיה, כאשר לצד ג׳רמי פארגו, דייווידאס סירווידיס, גיא דותן ואלון ספיר, ימשיכו בקבוצה עמנואל טרי, ג׳יימס פלדין, סולימאן בריימו, ג׳ון הולנד, תמיר בלאט, בר טימור, עידן זלמנסון, נמרוד לוי, דניאל רוזנבאום ודביר רינגוולד.

עם זאת, על אף היחלשותו של הסגל והפגיעה במומנטום ובחיבור בחדר ההלבשה בעקבות השינויים הכפויים שנאלצו לבצע, בירושלים לא מתכוונים לשנות את המטרות, שנותרו זהות, להיאבק על האליפות במטרה לסיים את העונה עם כל התארים, אם כי גם בבירה מבינים שכעת מדובר במשימה יותר קשה מבעבר. המבחן הראשון של ירושלים המתחדשת, מול מכבי ראשון לציון, יספק לא מעט אינדיקציה לגבי ההמשך.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים (אורן בן חקון)שחקני הפועל ירושלים חוגגים (אורן בן חקון)

חסרונות הקורונה: עצרה את המומנטום הנהדר בו הייתה ירושלים, שאיבדה שניים מעמודי התווך שלה בשנתיים האחרונות, ג׳ייקובן בראון וטיישון תומאס.

יתרונות הקורונה: באמת שאין יותר מדי יתרונות בשינוי שעברה הקבוצה, אם כי צירופו של דייווידאס סירווידיס נראה כמו בונוס משמעותי לעתיד, כמו גם הפיכתו של עמנואל טרי לשחקן משמעותי שיוכל כעת להתפתח בצורה מהירה 

שווה לעקוב: ג׳רמי פארגו חוזר לישראל והפעם, עשר שנים אחרי האליפות עם עודד קטש בגלבוע/גליל, אקס מכבי תל אביב חוזר לאדום. האם זה ייגמר באליפות נוספת ביחד עם קטש? הרבה תלוי בצורה בה פארגו ישתלב במרקם החברתי בבירה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */