יום שלישי, 07.05.2024 שעה 07:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ירושלים

בב"ש בטוחים: אם היינו עפים זאת הייתה טרגדיה

בקבוצה שחררו אנחת רווחה אחרי הבטחת המקום בגמר: "החמצנו בצורה שערורייתית, זה שיעור גדול". מחמאות לז'וסוואה, אבוקסיס יעניק מנוחה לחלק מהשחקנים

|
ז'וסוואה ומיגל ויטור בטירוף (שחר גרוס)
ז'וסוואה ומיגל ויטור בטירוף (שחר גרוס)

אנחת רווחה גדולה בהפועל באר שבע. בעונה מלאת טלטלות ובעיות, החבורה של יוסי אבוקסיס גברה בתום מותחן אדיר 5:6 (1:1 אחרי 120 דקות) בדו קרב פנדלים על מחזיקת הגביע היוצאת בני יהודה והשיגה את הכרטיס לגמר ב-13 ביולי נגד מכבי פתח תקווה. 17 שנים מאז ההפסד הסנסציוני נגד הפועל רמת גן, הפועל באר שבע שוב תפגוש בגמר הגביע קבוצה מהליגה הלאומית והיא תרצה הפעם לשבור בצורת של 23 שנים בדרך לגביע שני בתולדות המועדון. 

"מטורף, אם היינו עפים זאת הייתה טרגדיה" אמרו בבאר שבע, "ידענו שזה יהיה משחק קשה והוא הלך בדרך הכי בטוחה שיש. החמצנו בצורה שערורייתית ואם היינו עפים בסופו של דבר זאת הייתה מכה קשה עבורנו. זה היה צריך להיגמר בהפרש של 4 שערים לפחות וכשהפנדל נכנס משום מקום היה הלם מוחלט. הכי חשוב שעברנו את זה, בגביע בסוף זוכרים את ההעפלה ולא את הדרך. היה לנו גם הרבה מזל, זה אמור לתת לנו שיעור גדול לקראת הגמר. אסור לזלזל ולהיות שאנן באף רגע במעמדים מהסוג הזה". 

אוהדי ב"ש חוגגים עם השחקנים בבית האדום

השתלשלות האירועים באצטדיון בנתניה וזה שבקבוצה כבר ראו הדחה משפילה, גרמו להתפוצצות של השחקנים אחרי ההחמצה של דן מורי בפנדל האחרון שהכריע את ההתמודדות. החגיגות נמשכו מכר הדשא לתוך חדרי ההלבשה ובצוות המקצועי נתנו לשחקנים להשתחרר אבל מהר מאוד ניסו להוריד אותם לקרקע לקראת המשחק הקרוב נגד מכבי תל אביב ביום שני. "עלינו לגמר ויש לנו עד אז חודש שלם. כולם צריכים לעשות את הכל כדי להילחם על המקום השלישי" נאמר לשחקנים בחדר ההלבשה. השחקנים שהגיעו בסביבות השעה 2 בלילה למתחם הבית האדום מצאו שם כ-100 אוהדים שבא לחגוג עם זיקוקים ואבוקות. 

בקבוצה החמיאו לכובש השער היחיד לזכות ב"ש שלא הספיק בתום 90 דקות, ז’וסוואה. הפורטוגלי שהפך למנהיג על המגרש וזה שהכול עובר דרכו, הקדיש את שערו למאמן יוסי אבוקסיס ובכלל אפשר לראות שגוזואה מרגיש מחובר מאוד לנגב. בסיום 90 הדקות ז’וסוואה העיר לספורי על ההחמצה של ספורי רגע לפני השוויון של בני יהודה. בסיום המשחק הקשר התנצל בפני ספורי ומבחינת אנשי הקבוצה העניין נסגר בין השניים שהתחבקו. 

ז'וסוואה ומיגל ויטור בטירוף (שחר גרוס)ז'וסוואה ומיגל ויטור בטירוף (שחר גרוס)

במועדון היו מרוצים מכך שהשחקנים לא נשברו מהכניסה הדרמטית להארכה ושהראו קור רוח בפנדלים. "היה קשה לשחרר שהחמצנו כל כך הרבה ומרבע מצב קיבלו גול בשנייה האחרונה. מגיע שאפו לכל הבועטים שידעו להתרכז ברגע הנכון", אמר אחד השחקנים. בצוות עודדו את לואי טאהא אחרי הנגיעה בידו שגרמה לפנדל ותמכו גם בתומר יוספי הצעיר שבעט לקורה במחצית הראשונה. קייס גאנם ואנתוני וארן שיכלו למנוע את הדרמה והחמיצו בדקות הסיום נראו מתוסכלים למרות שמחת הניצחון. מה שבטוח, בבאר שבע מצפים מהשניים להרבה יותר בכל מה שקשור לניצול המצבים. 

אין ספק שהמטרה העיקרית כעת בבאר שבע היא גביע ומכמה סיבות. קודם כל מן הסתם מדובר בתואר שלא הגיע לנגב יותר משני עשורים בו חושקים מאוד, אך גם המשמעות הכלכלית שתואר מהסוג הזה יכול להביא איתו כמו ספונסרים או אפילו התעניינות אנשי עסקים אמידים בקבוצה. במקביל, בבירת הנגב מקווים כעת שההעפלה לגמר תיתן דחיפה לשחקנים לתת את הכול כדי לנסות לתפוס את המקום השלישי המוביל לליגה האירופית. 

יוסי אבוקסיס וז'וסוואה (רדאד ג'בארה)יוסי אבוקסיס וז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

הנהלת המועדון תתפנה כעת לסגור את החוזים של כמה מהשחקנים שעדיין לא סיכמו את מתווה הקיצוץ לעונה הבאה, כמו אנתוני וארן, אורן ביטון, ארנסטס שטקוס, בן שהר ועוד. עתידם של בן ביטון וניב זריהן לא ברור. ביטון עשוי להתאחד עם ברק בכר במידה וזה ימונה למאמן מכבי חיפה, כאשר לגבי זריהן הנטייה היא לא להאריך את ההתקשרות. דויד סימאו לא צפוי להמשיך גם כן, בגלל סכום שחרור גבוה מא.א.ק אתונה. המאמצים להשארתו של אלטון אקולטסה יימשכו והשאיפה היא להכריע את הסאגה בימים הקרובים.

לקראת המשחק הקרוב נגד האלופה העתידית, אבוקסיס יעניק מנוחה לחלק מהשחקנים ששיחקו 120 דקות. "לא נעשה מעכשיו חשבונות לגביע כי יש זמן, אבל נהיה חייבים לתת מנוחה לכמה כדי שלא יגרמו לעצמם נזק", אמרו בבאר שבע. בן שהר שעליו בוצעה עבירה ברורה שהצדיקה כרטיס אדום ישיר, העלה תמונה לרשתות החברתיות עם הפציעה שספג. לאחר שטיפל ראשוני באזור עם קרח, הוא צפוי להיבדק במהלך היום.

ז'וסוואה ובן שהר (רדאד ג'בארה)ז'וסוואה ובן שהר (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */