יום חמישי, 02.05.2024 שעה 06:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

האקזיט הבא של לוזון: עבדה יביא את פ"ת לגמר?

אחרי סולומון, המלאבסים בונים על הקיצוני המהיר, תלמיד י"ב, שינסה לקחת אותם לגמר הגביע וב-20:30 הפועל תל אביב מחכה. תג המחיר: 6 מיליון אירו

|
ליאל עבדה (שחר גרוס)
ליאל עבדה (שחר גרוס)

אחרי פרויקט מנור סלומון, הפרויקט החדש של אבי לוזון האיש החזק במכבי פתח תקווה, הוא ליאל עבדה. אחרי שהוביל בעונה שעברה את קבוצת הנוער לאליפות, העונה עבדה הצעיר קיבל את המפתחות ממאמנו, גיא לוזון. הערב (שלישי, 20:30) עבדה בן ה-18.5, יעלה לכר הדשא באצטדיון בנתניה במטרה להוביל את הלוזונים לגמר הגביע לראשונה מאז עונת 2000/01, אז הפסידו 3:0 למכבי תל אביב.

ברבע הגמר מול בית"ר ירושלים הוא אומנם נכנס כמחליף, אך היה האס ששלף גיא לוזון. שחקניו של רוני לוי לא הצליחו להתמודד מול המהירות שלו, הוא עשה להם כאב ראש שאולי לא התאוששו ממנו עד היום. הוא נחשב לשחקן אינטילגנטי, שיודע לנצל את המצבים בקור רוח, בעל שקט נפשי למרות הגיל הצעיר, יחד עם מהירות לא רגילה.    

קלינגר ולוזון במסע"ת לקראת חצי גמר הגביע

יכול להיות שכל זה לא היה קורה, אלמלא אותו יום שמשפחת עבדה עשתה את השבת בבריכת השחייה בכפר מע"ש ליד פ"ת. הילד הצעיר, שהיה אז בן 6, שיחק במקום כדורגל.  בחור שהוביל את הילדים הצעירים, ניגש לשאול של מי הילד? האבא, רונן עבדה, השיב כמובן, שליאל זה הבן שלו. “הוא מאוד מוכשר לכדורגל, מציע לך לרשום אותו להפועל פ"ת, הוא צריך משהו רציני", שמע האבא שמשחזר בשיחה עם ONE: "באותו זמן עבדתי במשמרות כפולות ב’אסם’, אמרתי, איך אקח אותו לאימונים. למזלי, אבא של אחד החברים, אמר, אני אקח אותם ביחד לאימונים".

הוא התחיל בהפועל פ"ת דווקא כמגן שמאלי, חלוץ, קשר באמצע, שיחק בלא מעט תפקידים. אגב, האבא דווקא היה בעבר בצעירותו שחקן ומאמן כדורסל, וגם היה אוהד של מכבי ת"א. מגיל תשע אנשי מכבי פ"ת החלו לחזר אחרי ליאל הקטן, אך רונן עצר את הפניות.  גם הפועל ת"א שתפגוש אותו הערב התעניינה (אגב, ליאל בצעירותו אהד את האדומים), אך האהדה של האבא למכבי, עצרה כנראה מראש כל ניסיון כזה.

לאט לאט, משפחת עבדה לא אהבה את התנהלות אנשי הפועל פ"ת עם המשפחה. כאשר ליאל היה בן 12, הקבוצה שלו הפסידה במשחק  גביע מול יקנעם. האבא נזכר: "ליאל עלה לאוטובוס עם דמעות, ואמר לי, אבא אני לא נשאר פה יותר. אני גמרתי פה. הוא היה נחוש. אמרתי לו, אם ככה אתה רוצה, זה מה שיקרה. אני נותן לך את ברכת הדרך".  

אבי לוזון וליאל עבדה(דוברות מכבי פ"ת)אבי לוזון וליאל עבדה(דוברות מכבי פ"ת)

עבדה מספר כי מבחינתו המעבר למכבי פ"ת היה הדבר הטוב שהוא עשה: "מהיום הראשון ראיתי שזה מקום אחר לגמרי. קיבלו אותו בצורה כל כך יפה, הכול היה מקצועי. הייתה לי שיחת פתיחה עם אופיר לוזון והתרשמתי שזה משהו אחר". ומאותו היום שהם חצו את הכביש, לעבדה אין סוכן, המשפחה עצרה התעניינות גדולה של לא מעט סוכנים. הם מאמינים בלוזונים ומבחינתם הם לא יעשו שום צעד בלי לקבל את אישור המשפחה. אבי לוזון הבטיח להם את התנאים של מנור סלומון וזה מה שמנחה אותם.

מבחינתם, בזכות הדאגה של הלוזונים למשפחה, הם מאמינים בהם ולא יתנו לסוכן לייצג אותם מולם. האבא רונן, בן 52, מחסנאי בחברת ‘אסם’, יסגור באוגוסט 30 שנות עבודה במפעל בו הוא הכיר את אשתו לילך, מנהל חשבונות במקום. 

במשפחה מספרים כי המודל של ליאל הוא ליונל מסי. בצעירותו, בחדר שלו היו תלויים פוסטרים ותמונות של כוכב ברצלונה, כאשר הוא הקפיד לעקב אחר כל תנועה שלו ולנסות ללמוד כמה שיותר. לזוג עבדה המתגורר בפ"ת, יש 3 ילדים, שובל בת ה-22, ליאל בן ה-18.5 ואוראל בן ה-15.5 שגם משחק בקבוצת הנערים של מכבי פ"ת.

ליאל עבדה בביקור בברצלונה (מערכת ONE)ליאל עבדה בביקור בברצלונה (מערכת ONE)

לוזון הבטיח לליאל לקבל בגיל 18 מכונית, ולא מזמן הקבוצה העמידה לרשות הילד מכונית חדשה, מה שהוריד לא מעט מהאב שלא צריך יותר לקחת את הילד לאימונים. ליאל גם מנצל זאת ואף החל לקחת את האח הקטן לאימונים מיוחדים.

עבדה, תלמיד כיתה י"ב בתיכון ברנר בפ"ת, מקפיד לעשות את כל בחינות הבגרות. כבר היה העונה לא פעם מצב, שהייתה לו בחינת בגרות, כאשר עומר גולן המנהל המקצועי חיכה לו באוטו בסמוך לתיכון, מחכה שיסיים את הבחינה,  כדי להביא אותו בזמן למשחק הקבוצה. במשפחת עבדה מספרים כי ההתחשבות של כל הגורמים בתיכון היא לא רגילה, ולא דבר שמובן מאליו. "כולם דואגים לעשות הכול כדי שליאל יעבור בצורה הטובה ביותר את הבחינות, במיוחד המחנכת, יעל כספי”.

עבדה ממוקד מטרה, יש לו דרך והוא לא סוטה ממנה וגם בבית מקפידים שהוא לא יסטה מהדרך וימשיך בה. מבחינת משפחת עבדה, המוטו הוא להיות צנוע, ולהמשיך לעשות את הכול בשקט בלי לצאת מפרופורציות. יכול להיות שהעובדה שהוא גדל בבית בו הוא ראה שההורים עובדים קשה סביב השעון כדי לתת למשפחה את הכול עיצבה את הילד אחרת. נחשב לילד לא שגרתי, מבחינת ההתנהגות שלו והכבוד שהוא רוכש להוריו.

מנור סולומון חוגג (באדיבות שחטאר דונייצק)מנור סולומון חוגג (באדיבות שחטאר דונייצק)

לעבדה יש העונה 8 שערים במסגרת הליגה, הוא לא פעם “פרפר” את הגנות קבוצות היריבה בגלל המהירות שיש לו. הוא קיבל אותה כנראה מהאבא שהיה בצעירותו  אלוף בריצת 100 מטר ואף זכה באליפות התיכונים בזמנו. הערב קרוב לוודאי שבפ"ת ינסו לנצל את המהירות של הכישרון הצעיר במשחק מול הקבוצה של קלינגר.

אבי לוזון אומר על הפרויקט שלו: “הוא שחקן מהיר שיודע להבקיע שערים, בתחילת הדרך ועתידו לפניו, אני בטוח שהוא יגיע לרמות הגבוהות באירופה. הוא עוד לא התחיל להראות את מה שהוא יודע".

אגב תג המחיר של לוזו לעבדה הוא 6 מיליון אירו וזה מחיר ‘הנחה’ בגלל הקורונה. במהלך העונה, לוזון היה יכול למכור אותו. כאשר הייתה התעניינות מצד הפועל באר שבע ועוד קבוצות,  אך בסופו של דבר הוא הבין שזו תהיה טעות למכור אותו לקבוצה בישראל עם כל הפיתוי לכך והכסף שהקבוצה צריכה. כמו שאת סולומון לוזון לא מכר בסופו של דבר בישראל, התכנית היא שגם בעיתוי המתאים עבדה יעשה את דרכו לקבוצה מעבר לים.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */