יום שישי, 17.05.2024 שעה 09:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

אבוקסיס: אחרי כל הטלטלות, אין מתוק מגביע

מאמן ב"ש לקראת חצי הגמר מול בני יהודה: "לא מועדון רגיל להתמודד מולו. קשה מאוד לשחק בלי אווירה". אלישע לוי: "אין לי גביע, תמיד יש פעם ראשונה"

|
יוסי אבוקסיס ואלישע לוי (איציק בלניצקי)
יוסי אבוקסיס ואלישע לוי (איציק בלניצקי)

משחק חצי גמר גביע המדינה בכדורגל בין בני יהודה להפועל באר שבע ייערך ביום רביעי, כשעל הפרק: כרטיס לגמר ואפשרות לזכות בתואר השני בחשיבותו ובהעפלה למוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה. מאמני הקבוצות ערכו היום (שני) מסיבת עיתונאים משותפת בה הם דיברו על ההכנות לקראת המשחק שמצפה להם, כשהם רחוקים 180 דקות מהנפת הגביע. המסע”ת הועברה בשידור חי באתר.

יוסי אבוקסיס דיבר על ההרגשה האישית בהתמודדות מול האקסית: “זו לא הרגשה רגילה, אשקר אם אגיד שכן. יש לי המון חברים בבני יהודה, הנהלה, בעלים, מנהל, דובר, אוהדים. זה לא מועדון רגיל להתמודד מולו. אבל צריך לדעת לשים הכל בצד. כמובן שאני זוכר הרבה רגעים נפלאים, אבל אתה מגיע למקום ורוצה להצליח איתו וזה מה שצריך לעשות. הגענו ארבע קבוצות לחצי גמר, כל ארבע הקבוצות ראויות ושוות”.

על עקיצות מהצד של בני יהודה ומהשחקנים: “יש את העקיצות של אברמוב, יוסי כהן, אבל בסדר, אנחנו חברים לפני ונישאר חברים אחרי. שחקנים לא מדברים איתי, אני לא בקשר עם שחקנים. אני לא מאמן בקשר עם שחקנים של קבוצות אחרות. אני חושב שזה לא ראוי”.

אלישע לוי ויוסי אבוקסיס לקראת חצי הגמר

על המפגש מול קבוצה שהוא בנה: “אני חושב שהמניות מגיעות לאלישע. אני הייתי שם נגד חדרה כשניצחנו אבל המניות להגעה לחצי הגמר הן של אלישע והמועדון. עברתי לב”ש, היו לנו שני משחקים מאוד קשים, כשהגעתי היה לנו נתניה בחוץ שעשינו מהפך ואחר כך מכבי חיפה שזה ההגרלה הכי קשה ובדיוק אחרי שקיבלנו מהם סטירה בליגה, עשינו את זה בגביע. עברנו מכשולים מאוד קשים, אפילו לפני שהגעתי עם הניצחון באשדוד. עד עכשיו ההגרלות שלנו הכי קשות, גם בשנה שעברה היה לנו בחצי הגמר את מכבי ת”א והצלחנו לזכות. שוב, כל אחת מ-4 הקבוצות ראויה, בני יהודה קבוצת גביע טיפוסית, גם הפועל ת”א והיא בתקופה יוצאת מהכלל וגם מכבי פ”ת בעונה מצויינת, כל קבוצה יכולה לעשות את זה”.

על היכולת המאכזבת לאחרונה: “במשחק הראשון אחרי הקורונה היה לנו משחק מצוין בטדי והחמצנו והיינו צריכים לנצח. אח”כ הייתה לנו ירידה בשני משחקים. אין ספק שלמשמעות של שלושה משחקים בשבוע יש השפעה. בפלייאוף העליון היה משחק יותר מבתחתון, שמרנו שחקנים, חשבנו על חצי הגמר. המשחק הראשון שלנו היה טוב והשניים האחרים פחות טובים ואנחנו מתרכזים בחצי הגמר”.

יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)

על החשיבות של גביע למועדון, במיוחד השנה: “כולם רוצים ללכת עד הסוף, להגיע לגמר, גביע זה דרך של חמישה משחקים, זה אמנם לא ליגה, אבל כשאתה מגיע לאזור הזה אתה רוצה לעשות את זה. בב”ש הרבה שנים לא היה גביע, נעשה את המקסימום שלנו, אנחנו מתכוננים. אחרי כל מה שעברנו השנה צריך לסיים את העונה עם גביע. עברנו כ”כ הרבה דברים, חילופי מאמנים, הקורונה, העזיבה של אלונה, עם כל מה שאנחנו עוברים אין מתוק מלסיים את העונה בצורה טובה, כי עברנו המון טלטלות. נקווה באמת שזה יסתיים בצורה טובה”.

על העובדה שהמשחק ייערך בלי קהל: “המשמעות של הקהל בב”ש, במיוחד במשחקי בית, היא קריטית כי כשאתה מגיע לב”ש יש את הדחיפה של הקהל. ביום שבת בחצי השעה האחרונה כששיחקנו בהרכב המלא נראינו טוב ואם היה את הקהל בחצי השעה הזאת יכול להיות שהיינו מנצחים כי אלה דקות שהקהל תומך בקבוצה. קשה מאוד לשחק בלי קהל, אבל כמובן שאם האפשרויות הן לשבת בבית או לשחק בלי קהל, צריך לסיים את העונה בצורה ספורטיבית. כמובן שאין אווירה, אתה מגיע למגרש, מנסה להביא אנרגיות ונעמד מול יציעים ריקים. זה קשה מאוד אבל נצטרך לעשות את זה עד סוף העונה ונקווה שבעונה הבאה יהיה קהל”.

יוסי אבוקסיס ואלישע לוי (איציק בלניצקי)יוסי אבוקסיס ואלישע לוי (איציק בלניצקי)

האם זכייה בגביע תביא לחזרה של אלונה? “הלוואי. אנחנו נעשה הכל, זה דבר שאנחנו מצפים לו, נעשה הכל אבל זה לא נמצא בידינו”.

מן הצד השני מאמן בני יהודה אלישע לוי הודה: “זה מאוד פיקנטי. כאחד שהיה לא מעט פעמים במעמד הזה זה משמח, תמיד מרגש, מעמד חצי הגמר זה מאוד מאוד מכבד. אי אפשר להתעלם ממה שיוסי עשה בבני יהודה וזה היה לא מזמן, אם אנחנו מסתכלים על ההצלחות של בני יהודה בשנים האחרונות זה פלייאוף עליון וגביע וזה לא מבוטל. אני מצדי מאוד שמח להגיע שוב למעמד הזה, עם בני יהודה, לא צריך להגיד מה החשיבות של גביע לבני יהודה. אנחנו נעשה הכל כדי להצליח במשחק הזה. ברור לנו שאנחנו מתמודדים מול קבוצה מצוינת אבל זה גביע, צריך לבוא טוב, זה מומנטום, משחק אחד, ונצטרך להצליח בו”.

אלישע לוי (איציק בלניצקי)אלישע לוי (איציק בלניצקי)

על המפגש הפיקנטי שלו מול אקסית מיתולוגית משלו: “יש לי זכרונות מאוד טובים מהפועל ב”ש. היו לי שם 3 שנים נפלאות של הישגים, כולל משחק גמר שלא הצלחנו בו, אבל חצי גמר או גמר בכל שנה, זו הייתה תקופה יפה ואני זוכר לטובה הרבה אנשים. אבל עכשיו זה חדש, אעשה כל מה שצריך בשביל בני יהודה, יוסי יעשה הכל בשביל ב”ש, הכל דינמי, זה משחק אחד”.

על הגמר מול מכבי ת”א כשהיה בב”ש והעובדה שזה תואר שעדיין אין לו: “יש הרבה רגעים שאני זוכר ויש רגעים שלא אשכח. זה אחד מהם. אם מדברים על הרזומה אז יש דבר אחד שאין לי וזה גביע, אבל תמיד יש פעם ראשונה. בסופו של דבר אני, השחקנים והמועדון נעשה מה שצריך ונראה מה יקרה".

גביע המדינה 2020 (איציק בלניצקי)גביע המדינה 2020 (איציק בלניצקי)

על ההכנה למשחק: “חזרנו לאחר פגרת הקורונה כמו שאר הקבוצות, לא זוכר דבר כזה של לחזור אחרי 3 חודשים, באמת תכננו שהמטרה שלנו תהיה להגיע כמה שיותר טוב לגביע, מניח שגם ב”ש עשו את זה למרות שיש להם גם מטרות אחרות. מבחינתנו זה אמר לתת מנוחה למי שצריך. המשחק האחרון שלנו היה טוב, אני חושב שזה צריך לתת לנו ביטחון ואמונה ביכולת שלנו. יש שיגידו ש-0:5 יביא אותנו שאננים, אני לא חושב על זה בכלל, זה אמור להביא אותנו הכי טוב, בכדורגל כל משחק הוא אחר ונקווה שנדע לעבוד טוב. המסורת מאוד מחייבת, ברור שבגביע במעמד חד פעמי צריך קודם כל לעבור את חצי הגמר שזה לא פשוט מול ב”ש, אני מקווה שנשמור על המסורת”.

על השפעת העובדה שהמשחק ייערך בלי קהל: “כדורגל בלי קהל זה לא דומה למשחק שאנחנו מכירים, אבל אם מסתכלים על הנסיבות, כולנו שמחים שהתאפשרה הדרך לסיים את העונה על המגרש כי זה מאוד חשוב. כל קבוצה תצטרך למצוא את הטריגר להתמודדות ללא הדחיפה מהקהל כי זה משחק מאוד חשוב ואני מקווה שנוכל לעשות את זה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */