יום שלישי, 07.05.2024 שעה 20:17

מימר: כל הסגל בחדרה יישאר עד לסיום העונה

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם מאמן חדרה: "נעשה הכל כדי שהקבוצה תמשיך במסע המטורף". התכנית משודרת גם ב-101.5FM ורדיו הים האדום

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM וברדיו הים האדום ב-102FM בדרום. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בחזרת הספורט הישראלי והכדורגל שישוב לפעילות בקרוב, וכן נשוחח בנושא עם מאמן הפועל חדרה שרון מימר. בנוסף, יעלה לשידור תומר ירון, מנכ”ל הפועל באר שבע בכדורסל.

מימר: “כל מי שהיה בסגל יסיים את העונה בהפועל חדרה”

שוחחנו עם מאמן הפועל חדרה על נושא הקיצוץ בקבוצה, תקציבי המועדון והמטרות להמשך העונה ולעונה הבאה.

ערב טוב שרון מימר.
“אהלן, ערב טוב”.

מה שלומך?
”בסדר, חזרנו לחיות”.

איך אתם יכולים להסתדר כלכלית אחרי המשבר?
”האמת שחדרה היא במיעוט בליגה. היא לא נתמכת על ידי בעלים פרטיים, רק על ידי עירייה וספונסרים. כולם התבקשו לקצץ. זה טבעי כמו בכול מו”מ, פשוט ניהלנו את זה עכשיו ושאר הקבוצות עשו את זה בהתחלה. אני שמח שהדברים מתחילים להסתדר ומקווה שנהיה מוכנים לליגה”.

באיזה מצב הגיעו השחקנים לחזרה לאימונים?
”הגיעו במצב סביר. זה לא משהו שאנחנו רגילים אליו, זו לא בנייה כמו תחילת העונה. צריך להיות חכמים כדי לא להגיע למצב של פציעות. זה לא מצב אידיאלי אבל נעשה הכל כדי שהכדורגל יחזור”.

לשחקנים שנגמר להם החוזה בסוף העונה אמרו לא לחזור לאימונים?
”לא קרוב אפילו. בחדרה הוחלט לעשות שיחה עם כולם אחרי שיוחלט לחזור לאימונים. אורן גולן ישב עם כל השחקנים ואמר שהוא בונה מתווה כדי לחזור לאימונים, ולא הצלחנו להשיג הסכמה של כל השחקנים, אז החלטנו לשבת פרטנית עם כל אחד כדי להגיע להסדר. בגלל שהתחילו עם שחקן אחד כזה או אחר נוצרה אי הבנה וחשבו שחלק לא יקבלו שיחה. הסברנו לכולם שכולם יישבו ויקבלו אפשרית להגיע למתווה. כל הסגל יישאר עד סוף העונה. רק שני שחקנים עוד לא הגיעו להסכם על המתווה. כל מי שהיה בסגל יסיים את העונה.

שרון מימר (שחר גרוס)שרון מימר (שחר גרוס)

מה המטרה עד לסוף העונה?
”המטרה הראשונית היא לבסס את מקומנו בליגת העל, אנחנו רחוקים מירידה אבל צריכים לא לפשל כדי לא להגיע לשם. צריך להחזיר את הקבוצה להיות יציבה, להוכיח שחדרה היא קבוצת ליגת העל בזכות ולא בחסד. גם צריך להתחיל לבנות את העונה הבאה. חתמתי חוזה גם לעונה הבאה, אנחנו נמשיך. אני שמח, אני נמצא במקום שאני מאוד נהנה בו. נעשה כל מה שאפשר כדי שחדרה תמשיך את המסע המטורף הזה”.

מה יקרה אם ההקצבות מהעירייה ירדו ב-50 אחוז?
”אני חושב שזה לא שונה גם אצל בעלים פרטיים. אני חושב שכולם ייפגעו ולא משנה אם זה בעלים פרטיים או עירייה. אני לא רואה את הקבוצה מתרסקת. כולם ייפגעו. מי שנמצא בעיר חדרה מבין שזה לא עוד משהו. זה דבר שהרים את כל העיר למקום אחר. ראש העיר אוהד מושבע והוא לא ייתן לדבר שהוא בנה ועשה להתקלקל כל כך מהר. הרווח שחדרה מקבלת מהיותה בליגת העל והעובדה שהיא מייצגת את העיר חדרה הוא גדול. בוא נחכה ונראה, החיים יחזרו למסלול בסופו של דבר, נפעל בהתאם. נחיה לפי מה שיהיה ונעשה את המקסימום”.

הקבוצה שלך מוכנה לתקופה החדשה? השחקנים מבינים את המצב?
”אני בטוח בזה. בקבוצה שלנו מעבר לכל התקציבים יש אנרגיות שלא חוויתי בהרבה קבוצות. התנהלות ההנהלה נעשית בדרך שכולם מתחברים אליה. זה הסוד של חדרה. עם תקציב נמוך הם מצליחים לעשות דברים גדולים מהם. יש שם סוג של קסם בהתנהלות, שיעזרו לנו להתמודד עם הקורונה”.

שרון מימר (נעם מורנו)שרון מימר (נעם מורנו)

ירון: “החזרה לשחק העונה עלולה לגמור קריירות לשחקנים”

שוחחנו עם מנכ”ל הפועל באר שבע בכדורסל על החלטת המנהלת לחזור לשחק, ועל ההשלכות שנגרמות מכך.

ערב טוב תומר ירון.
”ערב טוב לכם”.

איך הולך בכדורסל בימים האלו?
”אני מרגיש כמו במשחק מנג’ר פיפא שאני צריך לבנות קבוצה בארבעה ימים. יום שישי המנהלת החליטה שחוזרים לשחק בלי לחשוב עד הסוף, אז הזרים שלנו החליטו שהם לא מוכנים לשחק, לבוא ל-11 מחזורים ולהיכנס לבידוד שבועיים לפני לא התאים להם. אחרי 3 חודשים בלי פעילות תוך שבועיים להיכנס לכושר ולשחק פעמיים בשבוע זה גומר קריירות, אין פה ויכוח”.

מה תעשו?
”אני כרגע עם 7 שחקנים, בלי זרים. צריך להתמודד על המשך הליגה עם איזשהו מתווה שיכול להוריד אותי ליגה. אני מחפש שחקנים, צריך לחבר שחקנים ופתאום להביא 5 זרים ולחבר קבוצה, נוצרו בעיות כלכליות יש הרבה מאוד בעיות”.

המנהלת לא ידעו את הבעיות?
”חלק גדול מהעול הכלכלי נופל עליך. הקבוצות שהתנגדו זה הקבוצות שבבעלות פרטית, מכבי ת”א, הפועל ב”ש, הפועל חולון. גם ככה הקורונה עשתה נזק והחזרה תעשה נזק עוד יותר גדול. להביא זרים חדשים זה עוד כסף”.

למה להביא זרים חדשים?
”אני לא יכול לעשות שביתות. צריך לחשוב על העונה הבאה ועל עוד שנתיים, ואף אחד לא חושב על זה. קבוצה זה עסק לכל דבר, והמדינה צריכה לעזור בפן העסקי כמו לכל עסק. אסור לחזור בלי מתווה מסודר כלכלי קודם כל. זה חוסר אחריות גדול מאוד בעיניי. יש לנו בעיה כלכלית ובעיית שחקנים, הכל ביחד”.

ראש עיריית ב”ש מתכוון לעזור?
”יש לו הרבה צרות אחרות שצריך לדאוג להן בעיר קודם כל”.

כמה אתם נתמכים על ידי העירייה?
”בערך 20 אחוז מהתקציב בנוי על העירייה. אנחנו לא המועדונים של 80-90 אחוז שבנויים על עירייה, שזה 70 אחוז בערך מהקבוצות בליגה. עד שמגיעים בעלים פרטיים שמוכנים לשים כסף הם גם עלולים לזרוק הכל לפח. נמצא פתרון, נשחק ונעשה הכי טוב, אבל צריכים לקרוא כולנו לעזרה למען הספורט”.

ממי אתה מצפה לקבל עזרה?
”מהמדינה, ממשרד האוצר. אנחנו לגמרי לא בכיוון לקבל. משרד הספורט האנגלי הודיע שהוא תורם 250 מיליון פאונד לספורט. כנראה שזה ההבדל, ונצטרך להמשיך להסתדר כולנו איכשהו”.

שאולי רן: “3 אחוזים מהמבוגרים כיום בישראל מכורים להימורים”

שוחחנו עם פרופסור שאולי לב רן, מייסד שותף ומנהל אקדמי של המרכז הישראלי להתמכרויות, על ההתמכרות להימורים והתמכרות הספורטאים לאחר פרישתם.

כמה ישראלים מכורים?
”בדומה מאוד להרבה מקומות בעולם, 3 אחוז מהמבוגרים מכורים להימורים, ספורט, לוטו, אונליין ובטים”. 

מה זו התמכרות?
“אובדן שליטה. מצבים שבהם ההתנהגות הופכת לכפייתית ומשתלטת על החיים. הרבה מאוד אנשים שותים אלכוהול, אחוז וחצי בישראל סובלים מהתמכרות. הרבה אנשים מהמרים כאן ושם, זה לרוב לא התמכרות. 3 אחוזים משלמים מחיר כבד”.

מתי יודעים שאתה מכור?
”כל אחד מאיתנו מוצא רציונליזציות לדברים שהוא עושה. האדם שהתמכר לא בהכרח הראשון שיגיד, אם יתקפו אותו הוא יגיד שאין לו בעיה ולא ירצה להפסיק. המשפחה בדרך כלל פונה קודם. המשפחה משלמת מחיר כבד. הנזק הוא ישירות לגוף כל הזמן, שמדובר בכסף המצב יותר גרוע”.

אנשים שנגמלים באמת נשארים כך?
”גמילה זה החלק הראשון. יש לנו כבר הרבה מחקרים שמראים שזה דומה להתמכרויות אחרות אבל אפשר לצאת ממנו. רבע מהמטופלים שלנו מכורים להימורים. עם מעגלי התמיכה הנכונים אפשר גם לא לחזור לזה. צריך להיכנס לטיפול, להיגמל, ואז המאמץ לא לחזור הוא כרוני. אצל הספורטאים יש הרבה אדרנלין בספורט ומתגעגעים לזה, ואאחרי הפרישה מחפשים משהו אחר שייתן לך את הדבר הזה”.

כמה הסדרה על מייקל ג’ורדן החזירה לשיח את ההתמכרות שלו להימורים?
”לי נשאר זה משפט אחד שהוא לא דייק בו. הוא אמר ‘אני מכור לתחרותיות, הילדים שלי לא רעבים ללחם אז אני לא מכור’. זה לא נכון, גם אם יש לי מיליארדים אני לא מפסיק כלכלים אבל הנזקים יותר גדולים מזה”.

הספורטאים הגדולים ביותר פרשו והתמכרו. 
”היית באור הזרקורים לפני רגע, ועכשיו אתה הולך ברחוב ולא מזהים אותך. מה שמייחד ספורטאי זה שגיל הפרישה מוקדם. בפוטבול האמריקאי שם הקריירות קצרות ועכשיו הם מלמדים ספורטאים אוריינות כלכלית. אך להתנהל עם הכסף שלך. נשאר אדם שלא למד איך להתנהל עם הכסף ולהישאר בחיים הטובים, ואז הצרות מתחילות”.

יש מרכזי גמילה מספיק טובים בארץ לעזור למתמכרים?
”בפירוש, זה על המפה. בשני משרדים ממשלתיים יש טיפול להתמכרויות, בריאות ורווחה. בעמותה שלנו ללא כוונות רוח, המרכז קולט התמכרות לחומרים והתנהגויות, יש לנו מרפאה. המסר הוא שיש טיפול, שיכול להיות יעיל ומה שצריך זה הצעד הראשון, להגיע לטיפול”.

בד”כ שמישהו במשפחה נכנס למרכז גמילה שומרים על שקט, זה מבייש?
”כשהייתי בקנדה, היו בתחנות אוטובוס של שחקני הוקי שאומרים ‘הייתי בדיכאון, שתיתי הרבה, פיתחתי התמכרות לאלכוהול, אבל הלכת לגמילה ואני בסדר’. איזה יופי שיש מודל כזה. אחד האסונות הכי גדולים זה הבושה והשתיקה סביב זה. היום מדברים על זה והרבה יותר אנשים מקבלים טיפול. הלוואי שנגיע ליום בו יוכלו לדבר על התמכרות בלי בושה וסטיגמה”.

ניר עוז: “1,260 בריכות שחייה סגורות, לא נוכל לעמוד בזה”

שוחחנו עם ניר עוז, יו”ר ארגון מנהלי אולמות השחייה בישראל, על סגירת הבריכות ואי הוודאות בנוגע לפתיחתן בעתיד הקרוב.

ספר לנו על מצב בריכות השחייה בישראל.
“סגרנו 1,260 בריכות שחייה, אנחנו מעסיקים עשרות אלפי עובדים. כל הפעילות הזו קורסת. הכל ציבורי לקהל הרחב. רוב בריכות השחייה הן לא ציבוריות, של עיריות ומועצות מקומיות, אלא שייכות לאנשים פרטיים. בזמן שלא עבדנו שילמנו שכירות והכל. החלק הכי קשה לנו זה חזרה לשגרה”.

הבריכה סגורה, למה אתם צריכים לשלם לעירייה כסף?
”זה עוד לא נסגר סופית. אחזקת המקום, מים בבריכות, יש מקומות שאתה לא יכול לרוקן בהם את הבריכה. יש בתוך הבריכה 600 טוון מים. אם אני מרוקן אני גורם לנזק. החזקת הבריכה זה כוח אדם, צוות, משאבות וחומרי חיטוי, יש לא מעט תשלומים. אנחנו לא חוזרים לשגרה ומסמנים יעד ל-31 למאי ואנחנו לא רואים לאיזה הנחיות ניכנס”.

מה הצפי לפתיחת הבריכות?
“הצפי על סמך הנתונים ממשרד הספורט הוא שב-31 במאי הבריכות ייפתחו, אבל אנחנו דואגים שייתנו לנו החניות חמורות וזה לא משתלם לפצוח. יש לנו 800 בריכות קייציות שאמורות להיפתח ולא ייפתחו, וזה לא הפסד שאפשר לעמוד בו”.

כשפונים לממשלה מקבלים מענה?
”מורחים אותי. נפגשתי שבוע שעבר עם שר הכלכלה, מחכים לראות מי השרים החדשים. השרים מנחיתים למחלקות הניהול של איכות הסביבה, ואליהם אנחנו מגיעים כבר עכשיו כדי לבנות הנחיות לפני פתיחת הבריכה”.

הקורונה עוברת במים?
”לא. פרופסור איתמר גרוטו אמר שהקורונה לא עוברת בתוך המים, הכלור קוטל אותה”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */