יום שבת, 11.05.2024 שעה 09:56
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 90 - 89
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • 84 - 67
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

שמואל פרנקל: לא יודע מה יקרה אם שחקן יחלה

יו"ר מנהלת הליגה: "הייתה בעיה עם העניין של המלונית והזרים, אך פתרנו אותה", "הכי חשוב שמשרד הספורט ואוצר יעזרו במהרה". 20.6 תחילת המשחקים

|
שמואל פרנקל (ירדן בלחסן)
שמואל פרנקל (ירדן בלחסן)

אחרי הכדורגל הישראלי, גם הכדורסל הישראלי שב. בתום ישיבה סוערת במלון הילטון ת"א, חברי דירקטוריון המנהלת הצביעו והחליטו לחדש את העונה בליגת הכדורסל ולאחר מכן היה זה יו”ר המנהלת, שמואל פרנקל, שערך היום (שישי) מסיבת עיתונאים: “מודאג מאוד מהשנה הבאה, לא נוכל לפתוח את הליגה בלי קהל”.

כמו כן, בענייני תאריכי הפעילות – 1.6 תחילת אימונים, 20.6 תחילת משחקים. ישחקו פעמיים בשבוע, 11 או 12 מחזורים. ישבו בהמשך וידונו כדי לסגור את הלו״ז סופית.

נחזור לדבריו של פרנקל שאמר: ״בשנה הבאה לא נוכל לפתוח את הליגה בלי קהל, אם לא נקבל אישור ל-100 אחוז קהל ופיצוי מול ההפסדים לא נפתח את העונה. לדוגמה מכבי תל אביב, 45 אחוז מההכנסות שלה זה ממנויים וכרטיסים, היא לא יכולה לפתוח את העונה בלי הבטחה של הכסף. גם יתר הקבוצות. אני מודאג מהשנה הבאה, תהיה בעיה עם הספונסרים, יש 7 קבוצות עירוניות שהתמיכה שהן יקבלו לא תהיה כבעבר”.

צפו: אופואדו ואוגו מתאמנים בניגריה

“אנחנו במגעים עם משרד האוצר, יחד עם יוסי שרעבי והכדורגל, ומנסים לקבל פיצוי על אובדן הכנסות. בלי זה יהיה קשה להמשיך. הבטחתי לקבוצות שאם חוזרים המנהלת תיתן לכל קבוצה 550 אלף ש״ח שמגיע מהטוטו, זכויות שידור, מפעל הפיס וספונסרים. ביום ראשון ניתן מקדמה של 200 אלף ש״ח״.

״המשבר הזה נפל עלינו כמו על כל העולם, נאלצנו להיות בסגר ואנחנו היחידים בין 4 קבוצות באירופה שלא סגרו את הליגה, כל אירופה סגרה. לא רק שלא סגרנו אלא הגשנו מתווה איך לפתוח את הליגה אבל הבנו כל הזמן שעד שלא יגמרו עם הכדורגל לא יגמרו איתנו. מאחורי הקלעים שאפו לארז כלפון שעבד, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה והוא גם צלצל לברך. עובדים ביחד על המתווה מול משרד האוצר, חתמנו מכתב שיוצא לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, ויגיע לראש הממשלה”.

“עמירם הלוי ואני חתומים, גם כלפון ואורן חסון. ראש הממשלה יראה אותנו עד יום שלישי, זו הייתה הצעה של השרה. בכל יום דיברתי 3 פעמים עם הנציג של פרופ’ איתמר גרוטו ודיברנו תמיד, כל הזמן התקדמתי איתו, ידעתי שהמתווה של הכדורגל ייושם עלינו. ידעתי שנקבל תשובות אחרי הכדורגל. קיבלנו מתווה אתמול, הייתה בעיה עם הנושא של מלוניות, אמרתי שלא חשבתי שנביא לפה שחקנים זרים כי אני לא רואה את ווילבקין או אחרים יושבים 14 יום בבידוד, אם לא משחררים אותנו מהעניין הזה תהיה בעיה. במהלך הישיבה קיבלתי הודעה משרעבי שהבידוד יהיה כמו השחקנים הישראלים אז שמחנו. אני מאמין שאם המצב ימשיך להשתפר בחודש יוני יהיה קהל באולמות״.

סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

״סיפרתי לכולם בתחילת הישיבה על שנת 1981 - עבדתי עם שמעון פרס והוא אמר לי שהוא רוצה להכניס אותי לכנסת. אמרתי שפוליטיקה לא מתאימה לי, הוא אמר טוב אם ניבחר תהיה מנכ״ל האוצר, אמרתי שאת זה אני מוכן לשקול. לא האמנתי שנעבור כל כך הרבה משברים. כשנכנסתי היה משבר גדול של שביתת שחקנים, כשחזרתי מחו״ל באותו לילה סגרנו את ההסכם והגדלנו את תקציב הטוטו. במשבר השני הייתה שביתה נוספת, החלטנו שאנחנו לא מסכימים לספורט הרוסי, חשבנו שהוא מזיק לספורט הישראלי ולשחקן הישראלי. את הסוף אתם יודעים, השחקנים הגיעו ובבוקר חתמנו הסכם. זה היה לטובת השחקן הישראלי. מי שמשחק מגיע לו להיות על המגרש. אם נסתכל על דקות הישראלים, יש עלייה לעומת החוק הרוסי. גם במכבי, הפועל תל אביב וירושלים אנחנו רואים שחקנים צעירים בחמישייה הראשונה, אני לא זוכר שזה היה ככה תחת החוק הרוסי״.

בעניין ליגת המשנה הוסיף פרנקל: ״לגבי העולות מהלאומית, לא דיברנו על זה. קיבלנו החלטה שממנים צוות של 3 חברים, דני בירן, איציק פרי וגיא הראל, לצוות הזה אמרנו את הדברים שאנחנו רוצים, רוצים להגיע לחוזה 5 שנתי חדש. החוזה שנחתם לא רלוונטי יותר, יש הרבה נושאים פתוחים. הכנו את כל הסעיפים, הייתה פגישה של הצוות, אנחנו צריכים את האיגוד ביחד איתנו כדי להילחם על הכסף. אנחנו צריכים לנהל מאבק אדיר של הכדורסל, לא יכול להיות שיהיה הפרש כזה גדול לעומת הכדורגל, ההבדל ברייטינג לא מצדיק את ההפרשים, זה לא מוצדק”.

שמואל פרנקל (רדאד ג'בארה)שמואל פרנקל (רדאד ג'בארה)

“יש המון כסף מהטוטו שאנחנו צריכים לקבל ולא מקבלים, לא מקבלים הקצבות ממשרד הספורט, רק לאבטחה וזהו. נלך למאבק עיקש מאוד. כסף מניע את הכדורסל, הוא מעלה את הרמה. כשאני באתי קבוצות קיבלו 800 אלף ש״ח, היום 2-3 ואפילו 4 מיליון. נרצה גם להגדיל את מספר המשחקים בשנה הבאה, אני רוצה להגדיל את הסדרות, זה יהיה יותר מעניין וספורטיבי. חייבים להגדיל את ההכנסות. אני מתכנן את המהלך הרבה זמן. ברגע שהעלנו את תקציבי הקבוצות, אז גם קטנות יותר יכולות להחליף שחקנים ולהביא רכש, זה שיפר את הכדורסל ועשה אותו תיירותי יותר״.

אם עונת היורוליג תיפתח: ״לא יודע מה יהיה, מכבי צריכה לקבל תשובה האם היורוליג תיפתח ואז נראה איך התאריכים חופפים. אני לא חושב שמישהו יכול לענות על זה. אני שומע שיש ביורוליג קבוצות שלא רוצות לחזור אני לא יודע מה יהיה, עם מכבי תמיד הסתדרנו. כל השנים היינו גמישים עם מכבי והתחשבנו בה בקטע של אירופה, ישבנו גם השנה עם המאמן ואנשי מכבי כדי שלא נפריע להם ביורוליג. חשוב לנו הכבוד וכל מה שמכבי מביאה באירופה, זו קבוצה ישראלית שמביאה הישגים וכבוד, נעזור לה״.

עידן זלמנסון קולע (איציק בלניצקי)עידן זלמנסון קולע (איציק בלניצקי)

״הולכים לתקופה קשה. יש את הנושא של הזרים, הבידוד, הכספים. הולכים למצב שהוא לא רגיל, מאולץ מאוד. אם שחקן יחלה בקורונה והקבוצה שלו תפסיק לשחק אני לא יודע מה יקרה עם הליגה במצב כזה. יש חוסר ודאות. בעלי הבית הציפו את הבעיות בשיחה שקיימנו. אנחנו קיימים בשביל לשחק כדורסל, ההצגה חייבת להימשך. ברגע שקיבלנו תשובה, קיבלנו את ההחלטה הנכונה״.

שלומי פרי, ממלא מקום מנכ”ל המנהלת, על החשש מירידה ביכולת והמוטיבציה של הקבוצות: ״אנחנו רוצים להקל על הקבוצות ולא להקשות. נראה איך אנחנו פועלים. אנחנו רוצים לתמרץ את הקבוצות להתחזק כמה שיותר. אני לא חושב שנעשה סנקציות נגד קבוצות שלא יעשו מקסימום, להערכתי אף קבוצה לא תרצה להתבזות וכולן יתנו הכול. יש פה שחקנים ישראלים בליגה שירצו לתת כמה שיותר. גם הקבוצות שלא רצו לשחק, הן יישרו קו ויופיעו בהרכבים הטובים ביותר״.

״אוהדי הכדורסל יכרו את התקופה הזו עוד הרבה שנים. זה לא קל אבל נחזור ויהיה שמח וכיף, זה יום מאושר. אני מתרגש. הייעוד של המנהלת היה להחזיר את הכדורסל וזה הישג שלא סגרנו אותו כמו במקומות אחרים. צריכים להעריך את העבודה של המנהלת, זה לא מובן מאליו. יש לנו 40 ימים לשחק, נחשוב על השיטה, יש כמה הצעות ונחשוב על זה בלי לחץ. יש הרבה קשיים מבחינה טכנית לגבי הבידודים והבדיקות, כמו בכדורגל, ניתן הנחיות מפורטות, נשב עם משרד הבריאות, לכל קבוצה יהיה אחראי בנושא. ננסה להקל על הקבוצות כמה שאפשר. יהיה קשה להחזיר את הזרים. נאפשר להביא זרים חדשים, הכל כדי שהליגה תהיה טובה יותר״.

לסיכום, פרנקל אמר: ״אני משבח את השחקנים וארגון השחקנים, אנחנו נגמור את הסיפור בדרך הטובה ביותר. פנינו לאיגוד הכדורסל ובתור גוף שיש לו אחריות על הכדורסל בישראל הוא צריך לעזור לנו כספית. אני לא צריך להגיד שאנחנו משלמים להם כמה מיליונים בשנה, הם צריכים לעזור לנו כדי להתקיים. בסך הכל זה יום שמח לאוהדי הכדורסל, לכל מי שקשור לענף. כל הזמן הזה רצינו לחזור ולא יכולנו, לולא המענה על המתווה והזרים אני לא בטוח שהיינו יכולים לחזור. ברגע שקיבלנו את הדברים הייתה אפשרות לשוב ועשינו את זה. הייתה ישיבה אמוציונלית כי מצב הקבוצות קשה מאוד, יש המון סימני שאלה. הספורט עומד בפני הכול ואנחנו נפתח את הליגה והדבר הכי חשוב שמשרד הספורט והאוצר יבינו שאנחנו חייבים לקבל כסף כמה שיותר מהר, אני מאמין שאם ראש הממשלה ילחץ עליהם, ואני קורא לו ללחוץ עליהם, יהיה בסדר. מודה ליוסי שרעבי ומירי רגב על התמיכה״.

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */