יום שלישי, 07.05.2024 שעה 15:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ירושלים

"מאשימים שחקנים, יש כדורגלנים שרעבים ללחם"

יעקב בוזגלו כועס על פקידי האוצר ("לא ויתרו על שקל") ובראיון ל-ONE לקראת חזרת הכדורגל הישראלי מדבר על מאור, אלמוג ועל עצמו ("משתבח עם השנים")

|
יעקב בוזגלו (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
יעקב בוזגלו (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

תמיד מעניין לשמוע את יעקב בוזגלו. אביהם של מאור ואלמוג הפך לכוכב ריאליטי בזכות עצמו, אך כמובן שהוא לא מוריד קצב וממשיך ללוות את הקריירה של הבנים שלו על מגרשי הכדורגל.

רגע לפני החזרה למגרשים הוא מדבר בראיון ל-ONE על הציפיות מהמשך העונה, משבר הקורונה, הביקורת שלו על הסיוע שלא ניתן מהמדינה, אשתו חני והקשיים של כל כדורגלן בישראל.

מאור ומירן בוזגלו משתעשעים בטיק טוק

“העומס מפחיד אותי”

מה שלומך?
“הכל בסדר”.

יצאת החוצה מהבית?
”כן, פה ושם. עושים גיחות לקניות”.

אתה שומר על עצמך?
”ברור, צריך להיזהר”.

פגשת את הנכדים כבר?
”עדיין לא לצערי, לאט לאט אראה את כולם”.

הקורונה רק עשתה טוב לחני.
”לחני כן, היא העסיקה את עצמה בדברים שהיא אוהבת. בחיים לתרגול יש משמעות רצינית. ככל שהיא מתרגלת יותר כך היא משתבחת יותר. נהייתי מבקר אומנות בזכותה. אני מסתכל על תמונה ויודע לדבר איתה”.

ליואב כץ יש אוסף אומנות גדול.
”אזמין אותו אליי ואולי נעשה עסקה על פריט אומנות”.

איך משפחת בוזגלו חוזרת לכדורגל?
”קיבלתי את שיבוץ המשחקים, אני יושב ומסתכל ולא האמנתי. בשלושה משחקים מכל מחזור, הילדים שלך נמצאים בשניים. מאור ואלמוג שקועים במועדונים שלהם כרגע, אבל לי מחכים ארבעה דרבים, ארבעה משחקים נגד בית”ר, ארבעה נגד הפועל באר שבע, ארבעה נגד מכבי חיפה ושני משחקים של מאור נגד אלמוג. אני לא חושב שהיה דבר כזה בהיסטוריה”.

אתה מחכה לזה?
”אל תשכח שתוך כדי גם יש את חצי גמר גביע המדינה, שם מאור משתתף. העומס מפחיד אותי באופן אישי. לשחק שלושה משחקים בשבוע זה לגמרי לא קל ולא פשוט”.

מה שלום אלמוג?
”שניהם בריאים, זה מה שנותן לי את האופטימיות להמתין לתצוגת כדורגל בפלייאוף העליון”.

אלמוג בוזגלו. חוזר (עמית מצפה)אלמוג בוזגלו. חוזר (עמית מצפה)

הרבה זמן שניהם היו פצועים, שניהם בריאים יחד עכשיו.
”עברנו תקופות לא פשוטות איתם. כל דבר שלא הורג אותך מחשל אותך, זה לא אני המצאתי אבל זה ככה. עושים את כל המאמצים, מטפלים בצורה נכונה ובסוף גם חוזרים”.

מה מצבם הפיזי? מאור לא שיחק הרבה לפני הפגרה.
”לא מסכים איתך. לפני הפגרה מאור חזר לשחק, מה שכן הייתה לו את מחלת הנשיקה והוא היה בחוץ רוב העונה. כשגילינו את זה לצערנו היה מאוחר, העונה הסדירה עמדה להסתיים. הוא חזר, ואפילו בישל גול ובדיוק באה לנו הקורונה. לגבי אלמוג הוא נפצע במשחק השני נגד מכבי חיפה בדרבי, ולאחר מכן לקח לו הרבה זמן עד שהוא חזר לעצמו, זה היה לא קל כשהכתף שלו הייתה מפורקת. לשמחתי הוא חזר לקראת הפלייאוף, הוא נמצא לדעתי כרגע בכושר שיא. הקורונה עשתה לו טוב. מעל חודשיים שהפסיקה הליגה הוא עבד מאוד קשה וחיכה לרגע הזה, ולכן אני גם מאוד מרוצה ששני הבנים שלי כרגע בריאים, וזה הכי חשוב. הם אוהבים הכי הרבה את הכדורגל, אני מצפה מהם דווקא בפלייאוף לעשות הכל כדי לתת את הטון ונעבוד על זה מעכשיו”.

מה זאת אומרת נתחיל לעבוד מעכשיו?
”נעשה הרבה שיחות. לחזור לשחק אחרי הרבה זמן זה לא פשוט. בלי זה אתה לא יכול להיות כדורגלן. אנשים מזלזלים בקטע הזה, אבל זה קטע שכל אחד ואחד, מהגיל שאתה מתחיל לחלום על כדורגל אתה חייב מנטור שיחזק אותך. זה לא פשוט ואם אתה לא מוכן מנטלית אתה לא תצליח”.

מה היעדים שאתה מעמיד לאלמוג ומאור?
”חוץ מגביע המדינה, אין להם על מה להתמודד בליגה. צריך להביא מוטיבציה מהבית, וגם כשאין קהל זה גם מוריד. מאור היה רגיל במשך ארבע שנים להתמודד ראש בראש עם מכבי תל אביב ולהילחם על אליפויות, בגביע הטוטו ומה לא. צריך לדעת לבוא רגוע, כספורטאי, לתת כל מה שאתה יכול על המגרש כדי לשפר את הסטטיסטיקה העונתית שלך וגם להראות שאתה פה”.

יש להם חוזים לעונה הבאה?
”רק למאור. חשוב להזכיר שאלמוג יהיה שחקן חופשי עם דרכון פורטוגלי, כך שהמחשבה שלי היא להוציא אותו מהארץ כבר בעונה הבאה”.

מאור בוזגלו. חוזה לעוד עונה (שחר גרוס)מאור בוזגלו. חוזה לעוד עונה (שחר גרוס)

יש כיוונים?
”כן. אחד הלבטים של המועדונים זה שהוא לא שיחק הרבה העונה והוא חוזר מהפציעה, ולכן הפלייאוף יכול לעשות לו טוב מאוד, זה קריטי מאוד עבורו, כמו להתחיל את הליגה מחדש”.

איך תרגיש לא להיות נוכח במגרשים?
”עם כמה שאני מבין המשחקים יהיו באותה שעה, ומה שצריך בבית זה טלוויזיה שאפשר לחלק לשניים ולמזלי יש לי כזאת, ואז אצליח לראות את שניהם בו זמנית ואחסוך את ההתלבטות לאיזה משחק ללכת”.

אם כן היית יכול ללכת למגרשים, היית הולך למשחקים של אלמוג כי הוא חזר מפציעה, הוא יותר צעיר וצריך ללוות אותו.
”אפשר לעשות חלוקה שווה לפי חשיבות המשחק. יש לי הרבה פרמטרים שאני מתחשב בהם”.

יעקב בוזגלו. יצפה מהבית (אורן בן חקון)יעקב בוזגלו. יצפה מהבית (אורן בן חקון)

“כולם אוהבים לרדת על כולם”

איך אתה רואה את כל מה שקורה עם השחקנים? אני מבין שאתה כעוס.
”מי כמוני יודע מה זה להיות כדורגלן, על כמה דברים אתה מוותר בחיים. בילויים, חברה, כל התענוגות שאפשר כדי להיות שחקן ולהפוך את החלום למקצוע. בן אדם צעיר משקיע על חשבון הלימודים והסביבה והכל, לטובת הכדורגל. לא נותנים לשחקנים טיפת כבוד, וגם בקורונה כל האשמה הייתה מופנית לשחקנים שהם המרוויחים הכי גדולים במדינה. ממש לא כצעקתה. יש כדורגלנים שרעבים ללחם, שלא גומרים את החודש, אני מכיר כאלו באופן אישי. אני לא מספר סיפורים”.

“אנשי האוצר, שלא ויתרו על שקל אחד לדעתי, וגם אם ויתרו לא יידעו אף אחד, יש כאלה שנפגעו אנושות ואני מקווה שיהיה סיוע. אצלנו בארץ יש המון סיסמאות, בעיקר של ראש הממשלה. אני משקיע 90 מיליארד, 80 מיליארד, יש אנשים שלא קיבלו 1,000 או 2,000 שקלים או כלום. היום מדברים על פעימות, אבל קודם כל שתגיע הראשונה ואחר נדבר על השאר. יש כל כך הרבה אנשים שלא קיבלו כלום וכבר מדברים על פעימה שלישית. איזו מין מדינה זאת? על מה אתם מדברים בכלל? כולם משלמים מסים והרבה, מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע”מ, אתה לא מפסיק לשלם. מה המשמעות של ביטוח לאומי? אתה לא אמור לקבל החזר במצוקה כזאת? בבעיה עולמית? זה נשמע לך הגיוני? העיקר כולם אוהבים לרדת על כולם. ב-5 דקות הייתי מפקיד לכל בן אדם סכום מסוים. כמו שהם יודעים לקחת באלפית השנייה הם יודעים גם לתת”.

הפגישה עם פקידי האוצר (מערכת ONE)הפגישה עם פקידי האוצר (מערכת ONE)

מה דעתך על המתווה שהושג בהפועל חיפה עם יואב כץ?
”הבעלים נהגו בצורה מאוד לא הוגנת כלפי השחקנים. לא יעלה על הדעת שאתה אפילו לא יודע מה הנזקים ושכבר תשריין קיצוץ של 50 אחוז. כשמתחילים לדבר גם על שנה הבאה ועוד שנתיים, יש כאלה שמכירים את החזון לעוד חמש שנים כי זה נוח להם. אנשים מנסים להשיג כוח בצורה לא נאותה, איפה ההתערבות של הבקרה התקציבית? תגדירו את הסכומים לכל המועדונים בצורה גורפת לכולם. כולנו אוהבים את המדינה שלנו, כשיש זקן אחד שאין לו מה לאכול זה קורע את כולנו לחתיכות. כל אחד והיכולות שלו. לדעתי השחקנים היו צריכים לתרום ולוותר לפי שיקול דעתם. מה זה האיום הזה ‘תקצצו או שתצאו לחל”ת’? מה המשמעות של כדורגלן לעומת פקיד בנק. הפציעות, הסיכונים, וכל מה שעובר עליו, אי אפשר להשוות את זה לפקיד בנק. מבחינת התנאים הסוציאליים ואורך הקריירה וכל כך הרבה בחינם עדיף להיות פקיד. אם אתה לוקח בפרופורציה כדורגלן שעד גיל 24 נחשב ילד ומשתכר מעט, ובגיל 28 הוא נחשב זקן ורוצים להפחית לו בשכר, לא קל להיות כדורגלן בישראל”.

יואב כץ. "מה זה האיום הזה?" (עמרי שטיין)יואב כץ. "מה זה האיום הזה?" (עמרי שטיין)

כשאתה מייעץ להורים, אתה אומר להם לוותר על החלום של הילדים להיות כדורגלנים?
”כשבאים אליי להתייעצות השחקן כבר נמצא במועדון, והחלום שלהם הוא להיות כדורגלנים והם צריכים לקבל את האמת בפנים, שהיא לא הכי נעימה לשמוע. שחקן כדורגל צריך לשלם המון כסף, אפילו בלבוא אליי לייעוץ, לקנות ציוד, נסיעות, זה המון כסף”.

אתה רוצה שהנכדים שלך ישחקו כדורגל?
”לי יש חלום שיבוא יום והילדים שלי יעזבו את הארץ, יהיו במדינות נחשבות בכדורגל, ייקחו את הצעירים המוכשרים במשפחה וייתנו להם את הכלים הנכונים להצליח ברמות הכי גבוהות. אנחנו לא מסוגלים להשתפר, כשאנחנו הולכים על משהו אנחנו עושים זאת בכל הרצינות, עם משמעת והקפדה. מי שחושב שלהיות כדורגלן זה קל אז שישכח מזה, זה לא קייטנה. מהנוער כשאתה כבר מסומן לבוגרים, אם לא תיקח את זה במלוא הרצינות וההשקעה והרצון והשאיפה להיות הכי טוב, חבל, לא כדאי”.

איזה פלייאוף יהיה למאור?
”אני כהרגלי בקודש תמיד מצפה ממאור להרבה. לצערי הוא חלה השנה במחלה שהוא לא ידע על קיומה, לא הבנו איך מאור לא מסוגל לתת פס. לשמחתי איתרנו את הבעיה, טיפלנו בה והוא נפטר ממנה. הוא התחיל לחזור לעצמו ואז באה הקורונה. הוא עבד מאוד קשה עד היום ולא עשה לעצמו הנחה של דקה. אני מאמין שעכשיו עם הקבוצה, כשאתה נפגש עם כל החברים ומתחיל להתכונן כמו שרצית, אני בטוח שיהיו לא מעט משחקי אימון עד הליגה ונראה אם מאור האמיתי חוזר לעצמו. אותו דבר לגבי אלמוג שחזר מפציעה מאוד קשה. אני מצפה ממנו להצליח כי הוא עבד מאוד קשה, אני מקווה שנראה גם את אלמוג במיטבו, ושרק כולם יהיו בריאים ושנזכה לראות פלייאוף כיפי וטוב מבינה מקצועית”.

יעקב ומאור בוזגלו (שחר גרוס)יעקב ומאור בוזגלו (שחר גרוס)

“אני משתבח עם השנים”

בשנה הבאה משפחת בוזגלו תכין הפתעות?
”ברור, תמיד יש הפתעות. אסי נמצא בהישרדות, אני אופיע בעוד סדרה ו”הבוזגלוס” בשיא שלה”.

אתה בשיא שלך?
”כן. אני בגיל השלישי ולפעמים מרגיש שאני בגיל הראשון. משתבח עם השנים, כך צריך להיות”.

מי עיצבן אותך בימים האחרונים?
”יש הרבה דברים מעצבנים שלא תמיד כיף לדבר עליהם”.

אלונה עזבה סופית, כשדיברנו פעם קודמת חשבת שהיא תישאר בסוף.
”לא חשבתי שהיא תישאר, כמו שקיוויתי שהיא תישאר. הכרתי את התרומה שלה להפועל ב”ש”.

אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */