יום שבת, 18.05.2024 שעה 18:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 0 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 0
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"רוצה להיות טייס ושחקן במכבי תל אביב"

צפו בסיפור של סמ"ר תומר רון ז"ל, אוהד הצהובים שנפל לפני 17 שנים במבצע בחברון. האהבה לכדורסל, הקשר בין המשפחה לקבוצה והביקור המפתיע של ג'מצ'י

|
סמ
סמ"ר תומר רון ז"ל (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

סמ"ר תומר רון ז”ל גדל כאוהד מושבע של מכבי תל אביב ושיחק וגם אימן כדורסל בעצמו. לפני 17 שנים הוא נפל במהלך מבצע בחברון ומאז הקשר בין משפחתו למועדון הצהוב רק הלך וצמח.

"הבית שלנו היה אוהד מכבי. תומר היה אוהד שרוף, אני עוד הייתי קטן ועוד לא נכנסתי כל כך לעניינים", נזכר איתי רון, אחיו של תומר. "הוא מאוד אהב את מכבי ואני זוכר שאחד השחקנים האהובים עליו היה אריאל מקדונלד. היה לו צעיף של מכבי שהוא היה הולך איתו למשחקים ולובש אותו בזמן שצפה במשחקים".

מכבי ת"א עם משפחתו של תומר רון ז"ל

תומר נולד בנובמבר 1982 באילת להורים דפנה ומנחם (בלו) והפך לבן, הנכד והנין הבכור בשבט. בהמשך נולדו אחיו ואחיותיו יפעת, איתי, שחר ועמית. כשהיה בן ארבע עברה המשפחה למושב מולדת בעמק יזרעאל וכבר מגיל צעיר בבית הספר ניכר היה שאהבתו הגדולה היא כדורסל. במסגרת שנת בר המצווה ערך עבודת שורשים מקיפה אותה חתם במילים: "כשאהיה גדול אני רוצה להיות טייס ולשחק כדורסל במכבי תל אביב". 
תומר עבר מסלול חיים ישראלי לדוגמא. טיפוס חברותי, קורס מד"צים בתנועת הנוער, מסע זכרון לפולין, כוכב במופע של מסיבת סיום התיכון וטיול קבוצתי לפני הגיוס. לפני השירות הצבאי עוד עבד בענף גידולי השדה במושב, לצד מסיבות, טיולים ומשחקי כדורסל וכדורעף.

תומר רון ז"ל (האתר הרשמי של מכבי ת"א)תומר רון ז"ל (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

 
בינואר 2001 התגייס תומר לקורס טיס. לאחר שנה חתם ויתור ועל אף שהוצע לו לעבור לתפקידים אחרים במסגרת חיל האוויר, התעקש להגיע ליחידה קרבית והצטרף לצוות מסלול מהפלס"ר של חטיבת הנח"ל. בדיוק ביום הולדתו ה-20 סיים הצוות את מסלול ההכשרה המפרך והפך למבצעי לחלוטין. בחופשות הנדירות מצה"ל היה מאמן את קבוצת הכדורסל של חברת הילדים במושב. 

ארבעה חודשים לאחר מכן, במהלך פעילות מבצעית בחברון, נהרג תומר מאש מחבלים. "המבצע צולם מעמדת תצפית, והסרט הוקרן בפני במסגרת התחקיר", סיפר הרמטכ"ל דאז משה (בוגי) יעלון, ידיד המשפחה. "בשלב מסוים רואים בסרט דמות של לוחם, שבשלב הקריטי בפעולה מזהה את המחבלים, פותח באש ופוגע בהם. שאלתי, 'מי זה?'. אמרו לי: 'תומר, קשר המ"פ', והוסיפו שבחים על תפקודו. ואיש לא ידע שמבחינתי זה תומר של דפנה ובלו, שדפנה ביקשה שאשמור עליו".

משה (בוגי) יעלון (מרטין גוטדאמק)משה (בוגי) יעלון (מרטין גוטדאמק)

"כשהוא נהרג, ללית היה רעיון דווקא בגלל הקרבה שלו למכבי. הם שלחו מכתב, אני לא יודע אם הוא הגיע, כשבני הכיתה שלי חתומים", נזכר אחיו של תומר איתי במפגש לפני מספר ימים. "הם כתבו שתומר היה אוהד שרוף של מכבי וביקשו שמכבי תביע את תנחומיה באיזה משהו מסוים". 
הפניה הגיעה וללוויה הופיע שחקן העבר דורון ג'מצ'י עם זר גדול. "אני זוכר שנכנסתי והאח, שעוד היה ילד קטן, שכב על הרצפה והשתולל. פתאום הוא ראה אותי, וקפא. לא אשכח את הפנים שלו באותו רגע", נזכר ג'מצ'י. האם דפנה משחזרת את המפגש עם שחקן העבר: "הזיכרון הראשון שלי ממך זה שאתה עומד עם זר כזה ענק ואני אומרת לך 'מה אתה עושה פה?'. לא היה לנו קשר איתך לפני, חוץ מלראות אותך בטלוויזיה כשחקן". אלפי אנשים הגיעו אז ללוויה, ביניהם יעלון ובני גנץ שהיה אלוף פיקוד הצפון של אותם ימים. 

דורון ג'מצ'י (מור שאולי)דורון ג'מצ'י (מור שאולי)

"יש רגע אחד שחרוט לי בזיכרון, זה שהשכן שלנו (רוני) בישר לי את הבשורה שתומר נהרג", מספר איתי, כיום בן 32 שגר במולדת ועובד כספורטתרפיסט בגלבוע/גליל ובנבחרת הנוער של ישראל. "יש המון המון רגעים קטנים שמזכירים לי את תומר במהלך היום, בתור אח שכול אתה חי את חיי הזיכרון 365 ימים בשנה".
 

"ההתמודדות שלנו כמשפחה? בחרנו בחיים", מדגישה דפנה. האב מנחם מסביר: "אנחנו החלטנו שהחיים חזקים יותר. הבור, הכאב, החור בלב הוא עצום ואנחנו יודעים איך להכיל את זה. אנחנו עושים את זה בצורה שבעינינו היא המקסימלית, הטובה, הנחוצה וההכרחית ביותר. ככה אנחנו רואים את החיים. אני חושב שתומר היה רוצה שככה אנחנו ננהג וככה אנחנו נוהגים".
הקשר בין מכבי למשפחה נשמר ועם השנים הוקם במושב מגרש כדורסל בשם ‘הפסגה’ על שמו של תומר. לחנוכת המקום הגיעה קבוצת הוותיקים של מכבי תל אביב, שערכה משחק במקום ואף חזרה לביקור נוסף באירוע שנערך במגרש באוגוסט 2014. 

"תומר היה אוהד שרוף" (איציק בלניצקי)"תומר היה אוהד שרוף" (איציק בלניצקי)

"עם מכבי נהיה קשר חם ואוהב. עברו 17 שנה ואנחנו עדיין נפגשים, זה קשר מדהים", מדגיש איתי. "מה שעשינו פה במגרש זה בכלל דבר מטורף ומדהים. פתחנו פה בית ספר לכדורסל שהתחיל עם ארבעה ילדים ואחרי שנה כבר נהיה כמעט מאה ילדים". מלבד איתי, ששיחק בעצמו ועובד כאמור בגלבוע/גליל ובנבחרת הנוער, גם האח הצעיר עמית מאמן כדורסל במחלקת הנוער של גלבוע/מעיינות.

"המגרש הפך ללב של מולדת. לצערי לא נוכל לראות את זה בגלל הקורונה ובגלל שהוא סגור. זה מקום חי ותוסס", מספרת דפנה. ג'מצי מסביר: "המגרש שנבנה לזכרו של תומר מהווה צומת נהדר למאות ילדים מהעמק שבאים, משחקים כדורסל, לומדים לשחק כדורסל ומשמרים את השם של תומר רון". 
"הדבר שהכי זכור לי מתומר בהקשר של הכדורסל זה האהבה שלו למשחק", מסכם איתי, ומגלה: "כשאני עובר ליד המגרש ורואה אותו שופע חיים ופעילות, זה עושה לי שתי פעולות בו-זמנית – מצד אחד, אושר ושמחה רבה לראות את המקום הזה שוקק חיים. מצד שני, צביטה קטנה בלב כי זה תמיד מזכיר לי את תומר וכמה היה יכול עוד להספיק בחייו. בוודאי שיש בזה ממד של המשכיות וזאת בעצם הייתה הכוונה של המשפחה בהקמת המגרש והנצחתו של תומר".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */