יום שבת, 04.05.2024 שעה 15:42
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2122-198424הפועל ב"ש/דימונה
25%2138-196124הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • שבת, 04/05, 21:00
  • מכבי ת"א

התוכנית של פרנקל להמשך עונת הכדורסל

יו"ר מנהלת הליגה פירט למשרדי הספורט והבריאות כיצד ניתן להמשיך את עונת 2019/20, אך הסיכוי לכך קלוש: החזרת הזרים, התקצוב, הבידוד וכל התנאים

|
סקוטי ווילבקין עם הכדור (חגי מיכאלי)
סקוטי ווילבקין עם הכדור (חגי מיכאלי)

יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, שלח היום (ראשון) למשרד הספורט ומשרד הבריאות תוכנית מפורטת שמטרתה להביא להמשכה וסיומה הספורטיבי של עונת המשחקים 19/20. בשל לוח המשחקים הצפוף תוכנית זו צריכה לקבל אישור עד 1 במאי כדי שתוכל להתממש על כל פרטיה. לאור מצבם הכספי הקשה של הקבוצות והמנהלת תוכנית זו תלויה בסיוע כספי של משרד הספורט ועמידה בהתחייבויות של הטוטו והערוץ המשדר.

הסיכוי להמשך העונה הוא קלוש ביותר כאשר כל הזרים והמתאזרחים לא נמצאים בישראל, חלקם בערים מוכות קורונה ואין טיסות מארה”ב. גם לאזרחים זרים אין אישור לחזור לכאן ובכל אופן צריך בידוד של שבועיים עם ההגעה לישראל.

שיחה בין דני מנקין ליוצרי הריקוד האחרון

דבר נוסף, המנהלת דורשת סיוע כספי של משרד הבריאות, והסיכוי שיעזור ויעמיד כסף באופן מיידי הוא קלוש ביותר ולכן כל התוכנית, ולצד לוח הזמנים הצפוף, הסיכוי שייצא לפועל הוא קלוש והמנהלת כנראה תוכל להכריז על סיום העונה באופן רשמי.

במכתב תואר: “קבוצות הליגה לא מתאמנות כבר יותר משישה שבועות, כ-70 משחקני ומאמני ליגת העל חזרו לבתיהם בחו”ל, רובם בארצות הברית. מרבית השחקנים הישראלים הוצאו לחל”ת, אולמות הכדורסל העירוניים סגורים ולא ניתן להתאמן בהם, הכנסות הליגה והקבוצות נפגעו קשות בתקופת הסגר ועצירת הליגה”.

לאחר מכן תיאר פרנקל את התנאים הבסיסיים ההכרחיים: “לא ניתן להחזיר שחקנים ומאמנים מחו”ל ולהחזיר קבוצות לפעילות רק למטרת אימונים או רק לתקופה מוגבלת, ללא אישור מראש לקיום משחקי הליגה עד לסיום הליגה כמערכת סגורה וללא קשר למה שיתרחש במקומות אחרים בישראל (מחוץ לליגה), בקשר עם מגפת הקורונה, לא ניתן יהיה להחזיר את הליגות לפעילות. לכן כל החזרה של הליגה לפעילות מותנית באישור מראש של כל התכנית עד לסיומה, ללא אפשרות ל’נקודות יציאה או לפניות פרסה. אישור התכנית ע”י משרד הבריאות חייב להנתן מיום 1 במאי. האישור נדרש בהקדם מאחר ותנאי נוסף לחידוש הליגה הוא מציאת מקור תקציבי להחזרת הפעילות. מעבר לחידוש תשלומי החסויות בהסכם הטוטו-ווינר יהיה צורך להעביר חלק מכספי ההימורים בגין משחקי ליגת העל שיקומו לכיסוי ההוצאות האדירות והחריגות הכרוכות בהחזרת הליגה”.

שמואל פרנקל (נעם מורנו)שמואל פרנקל (נעם מורנו)

התהליך: “(התנעה) החזרת הזרים לישראל היא תהליך יקר שעלול גם להיות ממושך, עקב הימצאותם במקומות שונים בעולם, אשר בחלקם חלות מגבלות תחבורתיות ותעופתיות. גם כאשר הזרים יתבקשו לחזור, על הליגה לוודא חזרה של מספר זרים מספיק כדי לקיים ליגה בעלת ערך תחרותי שאנו שונה באופן מהותי. (צעד שני) עם החזרת הזרים, הם יתבקשו להכנס לבידוד של שבועיים בבתים שיקצו לכך קבוצות הליגה. במקביל, יתבקשו גם השחקנים והצוותים המקצועיים הנמצאים עמם במגע להכנס לבידוד מלא. (פתיחת אולמות וחיטויים) האימונים יתקיימו באולמות הקבוצות, יש להורות לרשויות המקומיות לפתוח את האולמות, לבצע חיטוי ולהכינם לאימונים”.

עוד המשיך: “(תחילת אימונים 3 שבועות) בתום 14 ימי בידוד של כל הצוותים, הקבוצות יחלו להתאמן באופן מלא. לאחר חודשיים של השבתה פיזית, ועל מנת להמנע מפציעות, יש לקחת בחשבון חזרה הדרגתית של השחקנים לכושר משחק. בהמלצת הפיזיולוגים מדובר בתהליך של שלושה שבועות. במהלך כל תקופת האימונים, השחקנים והצוותים לשמור בקפדנות על ריחוק חברתי, להמנע ככל האפשר מיציאה מהבית. (בידוד סביבת המשחק) שבועיים לפני פתיחת העונה, על כל נותני השירותים הפעילים והעובדים הסובבים את המשחקים להכנס לבידוד של 14 ימים כמו שופטים, מזכירות, סטטיסטיקאים. שחקן /מאמן/איש צוות וכל מי שבא במגע עם השחקנים שלא ייכנס לבידוד מהתאריך הראשוני שייקבע על ידי מנהלת הליגה לא יהיה רשאי לקחת חלק במשחקים”.

צעדים נוספים: “(משחקים) המשחקים יתקיימו בשני אולמות, שיעברו חיטוי לפפי הנחיית משרד הבריאות. לא תורשה כניסת קהל למשחקים שישודרו בטלוויזיה. במהלך תקופת האימונים והמשחקים באחריות הקבוצות לדאוג שהמאמנים/שחקנים בריחוק חברתי. במהלך תקופת המשחקים בכל יום יתבצעו בדיקות חום לכל המעורבים במשחקים ובשידורים. (שיטת המשחקים) השלמת המחזור ה-22 (6 משחקים), סיבוב שלישי בית עליון ותחתון (30 משחקים), סדרות רבע גמר הטובה מ-3 משחקים (8-12 משחקים) ופיינל פור (3 משחקים). סה”כ יושלמו 47-51 משחקים מתוך 100 חסרים. ניתן להשלים את המשחקים תוך 3 שבועות, קיום יותר משני משחקים בשבוע עלול בסבירות גבוהה לסכן שחקנים בפציעות. כל יום ישוחקו 3 משחקים, הראשון ב-15:00, השני ב-17:30 והשלישי ב-20:00. הקבוצה המנצחת בסיום הפיינל פור תוכרז כאלופת המדינה, כרטיסים לאירופה ייקבעו על פי הדירוג בסיום הבית העליון”.

שחקני ליגת ווינר סל בישיבה (נעם מורנו)שחקני ליגת ווינר סל בישיבה (נעם מורנו)

לגבי עונת 2020/21: “עדיין לא ידוע מתי היא תיפתח. במידה והעונה הבאה תיפתח באוקטובר 2020, הרי שעונת 2019/20 חייבת להסתיים לכל המאוחר ביולי 2020 כדי לתת לקבוצות זמן להיערך לעונה הבאה. אי לכך יש להתחיל את תהליך החזרת הזרים בסוף השבוע הראשון במאי לכל המאוחר, כך שהתהליך ייחל ב-10 במאי ויסתיים בסוף יולי. התחלה מאוחרת יותר לא תאפשר את קיום התכנית לסיום ליגת העל בצורה ספורטיבית. (הצד הכלכלי) עלות החזרה למשחקים עבור מנהלת הליגה היא לפחות 3 מיליון שקלים מבחינה תפעולית. לכל קבוצה הוצאות רבות של מיליונים רבים כולל שכר. ללא התחייבות מלאה של הגופים לכיסוי ההוצאות או תמיכה כספית משמעותית ממשרד הספורט, לא תהיה התכנות להחזרת הליגה ולסיום ספורטיבי של העונה”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */