יום שישי, 03.05.2024 שעה 23:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

ארז כלפון: רואים חשיבות בסיום הליגות על הדשא

הספורט הישראלי סוער בעקבות דבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו. אני רם: "זו אמירה שערורייתית". כל יתר התגובות בפנים

|
נטע לביא (נעם מורנו)
נטע לביא (נעם מורנו)

דבריו של פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, לפיה ״בחצי השנה הקרובה לא יהיה ספורט תחרותי בארץ״, הצליחה להוציא מהכלים אוהדים רבים וגם אנשי ספורט שלא יכלו להישאר אדישים לתחזית המאוד קודרת הזו שהפיק גרוטו היום (ראשון). בהתאם לכך, גם התגובות לאמירה החלו לזרום מיד לאחר. 

ארז כלפון, יו"ר המנהלת  בתגובה לדברי גרוטו: "כפי שאמרתי בתקופה האחרונה אנו נמתין לקבלת החלטת משרד הבריאות בתחילת חודש מאי ומיד לאחר מכן נפעל בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ורשויות המדינה. אנו רואים חשיבות גדולה לסיים את הליגות בצורה ספורטיבית ועל כר הדשא. אבל בסופו של דבר אנו מחויבים להחלטות משרד הבריאות".

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, אמר על המצב ל-ONE: "לאחר שהשחקנים שלנו היו למעלה מחודש בסגר ולא היו במגע ולכן גם לא נדבקו, אני חושב שהם יכולים לחזור להתאמן בשתי קבוצות של 10 שחקנים. זאת בלי להתייחס לאמירה של פרופ' כזה או אחר שאני לא יודע מה השיקולים שלו". 

יעקב שחר ביציע הכבוד (עמית מצפה)יעקב שחר ביציע הכבוד (עמית מצפה)

שוער העבר, לירן שטראובר, ביקר: “אדון גרוטו היקר, לא מובנת ההצהרה המגוחכת שלך בנושא הספורט ומאיזה מניעים היא הגיעה?! בקצב הזה ריסקתם סופית את כלכלת המדינה (משבר העצמאים) ואת הספורט במדינה! משרד הבריאות, משרד האוצר, חדל מלתפקד סופית. הבטן כל כך מלאה על המצב הכלכלי של העצמאיים,של העסקים, של אנשים שעוד מעט אין להם מה לאכול, וכדי להשלים את התמונה קיבלנו בבוקר את ההצהרה של אדון משרד הבריאות מר גרוטו בוועדה. כדורגל זה עסק ומקום עבודה לכל דבר. אז עשו לי טובה תעצרו רגע ומחר על הבוקר או כבר היום בערב תבדקו מה בגרמניה עושים שכבר קבוצות מתאמנות ובתחילת מאי חוזרות לשחק לא בושה ללמוד כשלא יודעים”.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

האמת כבר לא יודע מהיכן להתחיל? הבטן כל כך מלאה על המצב הכלכלי של העצמאיים,של העסקים, של אנשים שעוד מעט אין להם מה לאכול, וכדי להשלים את התמונה קיבלנו בבוקר את ההצהרה של אדון משרד הבריאות מר גרוטו בוועדה ״שלא יהיה פה ספורט גם עוד חצי שנה״ !!!! אדוני היקר אני מאוד מעריך אותך על כל המאמצים להילחם בקורונה. אבל לפחות שתהיה דרך ואחידות בכל המגזרים. ידידי לדוגמא: 19 מתפללים שכל אחד מגיע מהם מגיע ללא בקרה או בדיקה מקדימה להתפלל (ואין לי חלילה שום התנגדות להיפך אם אישרתם אתם יודעים מה אתם עושים או שמישהו לחץ בנושא חזק? ). לא שונה מקבוצת כדורגל,כדורסל,שחיה,ג’ודו, ועד גולות שיגיעו להתאמן תחת פיקוח רפואי ובדיקות שקיימות בכל קבוצה מקצוענית מה ההבדל???? להיפך זה הרבה יותר בטוח אבל הבעיה שוב אחידות לא קיימת!!! ולא לא מדובר רק על הספורטאים מדובר על אלפי אנשים מסביב לקבוצות עובדי תחזוקה,מנהלה,ספקים שפשוט ממתינים שמישהו מהאדונים הנכבדים של בית המחוקקים ימין שמאל למטה למעלה ימצא פתרון הגיוני גם לסיים את הליגות. אמנם ללא קהל אבל עדיין באותה הדרך כמו כל עסק שאיפשרתם לו לפתוח בהתאם להנחיות ולבדיקות. וכן כדורגל זה עסק ומקום עבודה לכל דבר. ואתה לא צריך את היועץ המשפטי לממשלה לקבוע האם קבוצת ספורט מקצוענית זה עסק כמו שאמרת היום בראיון ברדיו של ערוץ הספורט (מקווה שלא היית רציני בנושא) כל בר דעת יודע שקבוצת כדורגל היא עסק לכל דבר שמשלם לעובדים! משלם מיסים למדינה! ביטוח לאומי! מס בריאות! אז עשו לי טובה תעצרו רגע ומחר על הבוקר או כבר היום בערב תבדקו מה בגרמניה עושים שכבר קבוצות מתאמנות ובתחילת מאי חוזרות לשחק לא בושה ללמוד כשלא יודעים ‍♂️ #ספורטזהחיוני

A post shared by לירן שטראובר (@liranstrauber) on

אנדי רם הצטרף לגל הביקורות וכתב: “קשה לי עם החלטות שרירותיות, חד משמעיות, צופות פני עתיד כשלאף אחד אין מושג מה העתיד צופן לנו. האמירה של פרופסור גרוטו שערורייתית, לא אחראית, שיש לה השלכות על מיליוני אנשים - השחקנים, בעלי מועדונים, המאמנים, צוותים שלמים, אלפי עובדים, ערוצי טלוויזיה, אתרי ספורט, ספונסרים, וכמובן אוהדים שמחכים ליום שבו יוכלו לחזור ליציעים או לכל הפחות לצפות במשחק ללא קהל בטלוויזיה.

“אני מבין שיש מציאות חדשה, שנצטרך ללמוד איך לחיות בה מחדש. בדיוק באותה דרך בה מצאו פתרונות יצירתיים ויצרו תקנים לפתיחת חנויות, בתי מסחר, מפעלים וכדומה אני מצפה שימצאו גם לספורט בישראל תקנים, צבעים, תגים, כל מה שתחליטו יתקבל, רק לא שלילה מוחלטת. רק לא תחזית כל כך קודרת שמשביתה ענפים שלמים. לא מדברים מספיק על הספורט. מה עם שחקני ליגות העל שלנו? מה עם הספורטאים האולימפיים? הפראלימפיים? איך זה שהמונח "חיוני" פסח על כל אחד ואחת מהם? תגדילו ראש, תהיו יצירתיים, זה לא שונה ממציאת פתרון למערכת החינוך, למידה מרחוק, פתרון לבתי תפילה ומספר מתפללים מותר, או כניסה לסופרים וחנויות באוויר הפתוח. תפתחו את הסגר הספורטיבי. תצרו תקנים חדשים, תקבעו הנחיות, הגבלות, בכל קצב שתבחרו. שחררו בצורה אחראית שתטיב עם כולנו ותשמור על בריאות הציבור. אני כותב את זעקתם של מיליוני אנשים, לא של ספורט ספציפי או קבוצה ספציפית”.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

כל ערב אני יושב מול החדשות, וצופה בדריכות בהנחיות הממשלה למצב ההזוי שכולנו נקלענו אליו. אקדים ואומר, אני מכבד ומעריך את כל העוסקים במלאכה, יחד עם זאת, קשה לי עם החלטות שרירותיות, חד משמעיות, צופות פני עתיד כשלאף אחד אין מושג מה העתיד צופן לנו. מוקדם יותר הבוקר, פרופ׳ איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר בדיון מיוחד שהתקיים בכנסת בעניין הספורט בישראל, כי להערכתו, "לפחות חצי שנה קדימה לא יתאפשר לקיים ספורט תחרותי קבוצתי" לפי התחזית הזאת אין ליגות, אין כדורגל, אין כדורסל. אין שום משחק הדורש מגע בין שחקנים. אמירה שערורייתית. לא אחראית, שיש לה השלכות על מיליוני אנשים- השחקנים, בעלי מועדונים, המאמנים, צוותים שלמים, אלפי עובדים, ערוצי טלויזיה, אתרי ספורט, ספונסרים, וכמובן אוהדים שמחכים ליום שבו יוכלו לחזור ליציעים או לכל הפחות לצפות במשחק ללא קהל בטלוויזיה. אני מבין שיש מציאות חדשה, שנצטרך ללמוד איך לחיות בה מחדש. בדיוק באותה דרך בה מצאו פתרונות יצירתיים ויצרו תקנים לפתיחת חנויות, בתי מסחר, מפעלים וכדומה אני מצפה שימצאו גם לספורט בישראל תקנים, צבעים, תגים, כל מה שתחליטו יתקבל, רק לא שלילה מוחלטת. רק לא תחזית כל כך קודרת שמשביתה ענפים שלמים. לא מדברים מספיק על הספורט. מה עם שחקני ליגות העל שלנו? מה עם הספורטאים האולימפיים? הפראלימפיים? איך זה שהמונח "חיוני" פסח על כל אחד ואחת מהם? תגדילו ראש, תהיו יצירתיים, זה לא שונה ממציאת פתרון למערכת החינוך, למידה מרחוק, פתרון לבתי תפילה ומספר מתפללים מותר, או כניסה לסופרים וחנויות באוויר הפתוח. תפתחו את הסגר הספורטיבי. תצרו תקנים חדשים, תקבעו הנחיות, הגבלות, בכל קצב שתבחרו. שחררו בצורה אחראית שתטיב עם כולנו ותשמור על בריאות הציבור. אני כותב את זעקתם של מיליוני אנשים, לא של ספורט ספציפי או קבוצה ספציפית. מגיע לשחקנים שלנו, לליגות שלנו, לאוהדים, לילדים בחוגי הספורט, למתאמנים בחדרי הכושר, לאתלטיים, לשחיינים, לטניסאים, לג'ודאים, קרטיסטים, מתעמלי מכשירים, ספורטאים אולימפיים,פראלימפיים, כדורגלנים, כדורסלנים, וכל העוסקים בכל ענף ספורט אחר שלא ציינתי, למצוא פתרונות גם בתחום הזה. קורונה היא לא המגיפה היחידה המסוכנת. חייבים להתעורר. עוד רגע מאוחר מדי. אני מבקש, מכל מי שקרא עד לכאן, שהספורט חשוב לו, לילדים שלו, לנכדים שלו, שתפו את הפוסט. שיגיע לכמה שיותר אנשים. עבור כל אותם אנשים שספורט הוא דרך חיים עבורם, עבור אלו המתפרנסים ממנו ועבור כל מי שספורט הוא חלק מבריאות הגוף והנפש שלו. אולי אז מישהו יקשיב. #ספורט_זה_חיוני

A post shared by Andy Ram (@andyram10) on

שוער בית”ר ירושלים, איתמר ניצן, צייץ כמה דקות לאחר האמירה של גרוטו בחשבון הטוויטר שלו: “איזה נחמד זה לשחרר הצהרות מפחידות לאוויר, לדכא ולהבריח אנשים, כי היי זה רק ספורט וחיים של מאות אלפים לא תלויים בזה”.

הסטורי של איתמר ניצן (צילום מסך, אינסטגרם)הסטורי של איתמר ניצן (צילום מסך, אינסטגרם)

עידן ורד, חברו של ניצן בבית”ר, הגיב לו בנושא: "אין צורך להתייחס לכל אמירה, המצב בספרד הרבה יותר גרוע והם מכוונים לחזרה בסוף מאי, כמובן ללא קהל. בריאות".

סוכנת השחקנים ויקי ועקנין הצטרפה לשרשרת התגובות והעלתה סטורי בחשבון האינסטגרם שלה כתבה: “אדון גרוטו היקר, באיזה סרט אתה חי?”.

הסטורי של ויקי ואקנין (צילום מסך, אינסטגרם)הסטורי של ויקי ואקנין (צילום מסך, אינסטגרם)

גם אמיר עגייב הצטרף והעלה בסטורי: “בושה, ההצהרות וההחלטות שבדרך יותר מסוכנות מהקורונה”.

הסטורי של אמיר עגייב (צילום מסך, אינסטגרם)הסטורי של אמיר עגייב (צילום מסך, אינסטגרם)

ח״כ יואל רזבוזוב אמר: ״אמירה לא אחראית. אין תסריט כזה שחצי שנה לא יהיה ספורט במדינת ישראל. בתרחיש אימים כזה הספורט פשוט יקרוס ולא ניתן יהיה לשקם אותו. לא נאפשר לזה לקרות״.

ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)

רונן זייגרמן, מנכ״ל סקציה נס ציונה בתגובה לדברי פרופ' איתמר גרוטו: כמו כולם גם אנחנו היינו רוצים שהכרעת הליגה תהיה על הדשא, אך המציאות ברורה: חיי אדם קודמים לכל! יהיה קשה מאוד לחזור בפרק זמן כל כך קצר לקרבות ההכרעה, ועדיין לא יודעים אם ומתי זה יתאפשר ובאיזה דרך זה יקרה. צריך לבחון את הצעדים בחוכמה ולעשות רק מה שטוב לכדורגל עצמו. דבר אחד ברור, החלטה צריכה להתקבל כמה שיותר מהר. חוסר הוודאות לא עושה טוב לאף אחד”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */