יום שבת, 04.05.2024 שעה 08:20

הגבלות הספורט בישראל לעומת הפתיחות בעולם

בלעדי: מרכז המידע והמחקר של הכנסת ערך השוואה על פעילות גופנית במרחב הציבורי בעולם לקראת הדיון היום. ברוב המקומות מותרת פעילות ללא הגבלת מרחק

|
ספורט (מערכת ONE)
ספורט (מערכת ONE)

ועדת הקורונה של הכנסת בראשות ח"כ עפר שלח, תקיים היום (ראשון) דיון מיוחד בנושא גיבוש תכנית אסטרטגית להשבת הספורט האישי והתחרותי במדינת ישראל. יש לציין כי הבוקר הממשלה אישרה את תקנות 500 המטר לפעילות ספורט. לקראת הדיון, מרכז המחקר והמידע של הכנסת ערך השוואה מיוחדת על המתרחש בעולם ביחס להנחיות בנוגע לפעילות גופנית במרחב הציבורי נוכח משבר הקורונה, ומדובר במידע משווה ראשוני שכעת אנו מפרסמים באופן בלעדי ב-ONE.

את ההשוואה כתבו אורלי אלמגור ואהוד בקר, כשבישראל כזכור רוצים לאפשר פעילות ספורטיבית של עד שני אנשים קבועים ברדיוס של 500 מטר מהבית. אולם, מסתבר כי בישראל הכללים מאוד נוקשים ביחס למרבית המדינות בעולם שנבדקו בהשוואה, כאשר במרבית המקומות אין הגבלה של רק עד 500 מטר.  

10 השערים היפים של זינדין זידאן

ח"כ עפר שלח, יו"ר ועדת הקורונה (יש עתיד- תלם), אמר לקראת הדיון בכנסת היום: "בכל העולם מבינים שפעילות גופנית חיונית כדי להתמודד עם משבר הקורונה והיא מצילה חיים - פשוטו כמשמעו. עד כה מקבלי ההחלטות אצלנו התעלמו מהאמת הזאת, אבל אני מקווה שהדיון היום בוועדה יסמן שינוי של ממש". הדיון היום נערך לבקשת ח"כ, יואל רזבוזוב. 

ח"כ עפר שלח (מערכת ONE)ח"כ עפר שלח (מערכת ONE)

פירוט המדינות והפעילות הגופנית המותרת בהן:

ספרד – אין אפשרות לצאת מהבית לצורך פעילות גופנית.

איטליה – האפשרות לצורך ביצוע פעילות גופנית מוגבלת מאוד, האזרחים מורשים לבצע פעילות גופנית רק בקרבת ביתם ובשמירה של מטר אחד מהשני. כמו כן, אסור לרכב על אופניים לצורך פעילות גופנית.

צרפת – יציאה לצורך פעילות גופנית מותרת פעם ביום, ויש להישאר במרחק של עד ק”מ אחד מהבית.

צ’כיה – מותרת פעילות ספורט באתרי ספורט פתוחים, בפארקים, בטבע ובאזורים הפתוחים לציבור. הפעילות מוגבלת לשני אנשים, שצריכים לשמור על שני מטרים אחד מהשני ובנוסף הם לא צריכים כיסוי פנים, כל עוד שומרים על המרחק המבוקש.

פולין – הקלות ייכנסו לתוקף בימים הקרובים – היערות והפארקים ייפתחו ותותר ריצה ורכיבה עם מסכות פנים תוך שמירת שני מטר אחד מהשני.

אירלנד – ביצוע פעילות גופנית במרחק של עד 2 ק”מ מהבית (לבד עם אותו בן משק בית), פארקים ויערות יישארו פתוחים, במידה שגרים במרחק שלא עולה על 2 ק”מ מהם. כל מי שיוצא מהבית צריך למלא טופס יציאה.

ריצה (רדאד ג'בארה)ריצה (רדאד ג'בארה)

אוסטרליה – פעילות גופנית בתוך שכונת המגורים, בצורה יחידנית או עם אדם נוסף.

ניו זילנד – מותר לצאת לפעילות ספורטיבית בצורה יחידנית או עם בני אותו משק בית ויש לשמור מרחק שני מטרים מאחרים. הפעילות צריכה להתבצע בקרבת הבית, לא הוגדר באיזה מרחק.

בלגיה – יציאה לצורך הליכה או פעילות גופנית, יציאה כזו תותר רק בצורה יחידנית, עם בני משפחה המתגוררים באותו בית, או בליווי אדם אחד נוסף קבוע ולא משתנה, כל עוד נשמר מרחק של לפחות 1.5 מטר ממנו. מותר לקיים פעילות בפארקים וחורשות. כמו כן צוין שרק למי שמשתייכים לאחת מהקבוצות הבאות מותר לנסוע לצורך פעילות גופנית או הליכה באוויר הצח: משפחות עם ילדים צעירים מגיל 5 ,אנשים עם מגבלות תנועה(לרבות אנשים מבוגרים ונשים הרות), מי שמשגיחים על אנשים עם מוגבלות פיזית או נפשית.

הולנד – פעילות גופנית מותרת, כל עוד היא לא נעשית בקבוצות או באופן מאורגן. כמו כן, יש לשמור על כללי הריחוק החברתי – שמירה על מרחק של 1.5 מטר מאנשים אחרים.

בריטניה – מותר סוג אחד של פעילות גופנית ליום, למשל ריצה, הליכה או רכיבה על אופניים. מותר לצאת לפעילות הגופנית לבד, עם בני משפחה או עם אדם אחד שאינו בן משפחה. כמו כן, מותרת פעילות בפארקים ואין איסור על נסיעה לפארקים, אך הממשלה ממליצה להתאמן בקרבת הבית.

אופניים (רויטרס)אופניים (רויטרס)

אוסטריה – פעילות גופנית מחוץ לבית מותרת, כל עוד היא נעשית באוויר הפתוח (הליכה, ריצה) בצורה יחידנית או של אנשים המתגוררים באותו משק בית. יש לשמור על מרחק של מטר אחד לפחות מאנשים אחרים.

ארה”ב – הגבלות על יציאת תושבים מבתיהם, משתנות ממדינה למדינה. בקליפורניה לדוגמה – מותרת יציאה מהבית לצורך התאווררות וספורט, כל זמן שנשמר מרחק של 1.8 מטר במרחב הציבורי בין מי שאינם בני אותו משק בית. כמו כן, בפלורידה – מותרת פעילות גופנית כגון ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים כל עוד שומרים על 1.8 מטר מאדם לאדם. גם אזרחים ותיקים עם בעיות רפואיות רשאים לצאת לפעילות גופנית.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */