יום שישי, 03.05.2024 שעה 06:22

6 שנים לנס מילאנו, גיא פניני: שם התחלנו לחלום

פניני וריקי היקמן משחזרים את הערב הבלתי נשכח של מכבי ת"א ב-2014, בעונה שהסתיימה בזכייה ביורוליג: "לא היה כח שימנע מאיתנו לנצח". חלק ב'

|
גיא פניני וחבריו חוגגים במילאנו (האתר הרשמי של מכבי ת
גיא פניני וחבריו חוגגים במילאנו (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

יש משחקים שנחקקים בזיכרון של כל חובב ספורט, משחקים שנכנסים לדפי ההיסטוריה ומשנים עונה שלמה של קבוצה והופכים את הקערה על פיה. בדיוק לפני 6 שנים, בוקר אחרי ליל הסדר, יצאה מכבי ת"א למשחק ההצלבה, ללא יתרון ביתיות, במילאנו, מול ארמני המקומית שאירחה באותה השנה את הפיינל פור של היורוליג. אחרי שדייויד בלאט, המאמן, שיחזר את מה שהתרחש על הפרקט באותו 99:101 בלתי נשכח לצהובים, דיברנו עם שניים מהכוכבים הכי גדולים של הצהובים באותה עונה.

מכבי ת”א של אותו המשחק הייתה פשוט הקבוצה הפחות טובה על הפרקט, למרות 300 אוהדים צהובים שניצלו את חופשת הפסח וטסו לעיר האופנה (משהו שנשמע רחוק והזוי מאוד בימים שלנו היום). הקהל המקומי מילא את המדיולאנום פורום, אולם ישן וביתי בפאתי העיר.

האדומים מאיטליה השקיעו מיליוני דולרים בקבוצה באותה העונה, בעקבות העובדה שאירחו את הפיינל פור והנחיתו בעיר שחקנים כמו קית' לנגפורד, דניאל האקט, קרטיס ג'רלס, אלכסנדר ג'נטילה וסמרדו סמואלס, ובמשך 35 דקות הצהובים של בלאט לא הצליחו להיכנס לקצב. דווין סמית’, האיש של מכבי באותה העונה נעצר על 7 נק' בלבד, והאווירה גם על הספסל הצהוב הייתה שהמשחק הראשון הולך לברוח. 

צפו במותחן הגדול של מכבי

הקפטן הצהוב בזמנו, גיא פניני נזכר: ״הגענו לסדרה בגישה שהמשחק הראשון בסדרה הוא הכי קריטי כדי להחזיר את הביתיות לתל אביב״, משחזר פניני שהחליף במהלך אותה עונה את שון ג׳יימס שנפצע כקפטן: ״המשחק התפתח לכיוון של מילאנו, והראש התחיל להיות איך גונבים את המשחק השני. באיזור הרבע השלישי כבר הייתה תחושה של הפסד בספסל, אבל אז לאט לאט התחילו לקרות מלא מהלכים מטורפים ולאט לאט התחלנו להאמין שאפשר לעשות את זה״. בראייה לאחור פניני מנתח :״המשחק הזה נתן לנו את הביטחון להתחיל לחלום על הגביע שבסופו של דבר זכינו בו”.

ריקי היקמן, שסיים כקלע הבולט במשחק עם 26 נק׳ והמצטיין בצוותא עם טייריס רייס שיחזר בשיחה עם ONE: ״זה היה אחד מהמשחקים שאני הכי זוכר בקריירה, באנו מלמטה וניצחנו, אין הרגשה טובה מזאת. הגענו לסדרה כשידענו שמשחק מספר 1 הוא הכי חשוב. אני בכנות יכול להגיד שבמשך 35 דקות מילאנו הוציאה אותנו מהמשחק ושיבשה לנו את המשחק, התעלנו ברבע הרביעי בצורה ענקית, אני קלעתי קליעות גדולות, טייריס היה ענק ואלכס טיוס היה ‘עצבני’ בהגנה”. 

היקמן, שהיום משחק ברג׳יו אמיליה האיטלקית חוזר לאותן הדקות: ״זה לגמרי היה מאמץ קבוצתי, אני זוכר שבכל פסק זמן בלאט המשיך לדחוף אותנו ולהאמין בעצמנו שיש לנו את הצ׳אנס לעשות את זה. אני באמת מאמין שזה היה משחק שהראנו בו את הדבר המיוחד שהיה בקבוצה באותה השנה״.

היקמן, בלו ורייס מתחבקים (מיכה בננו)היקמן, בלו ורייס מתחבקים (מיכה בננו)

קפטן הצהובים באותה עונה ומי שהניף את הגביע בצוותא עם דייויד בלו, גיא פניני משחזר: ״ברגע שלנגפורד החטיא את העונשין השני והכניס את המשחק להארכה, זאת הייתה הנקודה האמיתית שבה הבנתי שזה משחק שלנו ואנחנו הולכים לנצח. באותו הרגע ידעתי שאין כוח שייקח מאיתנו את המשחק״.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */