יום חמישי, 02.05.2024 שעה 11:05

"ליחס המבטל של לוקט היה השפעה רעה על נוי"

חוות דעת של פסיכולוג קליני מטעמה של דריהן, התייחסה להשפעת הרומן בין ספיצ'קוב למאמן: "נוי לא האמינה שמתקיים קשר שכזה גם כשתפסה אותם בשירותים"

|
נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב (חגי מיכאלי, שחר גרוס)
נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב (חגי מיכאלי, שחר גרוס)

המשחקים האולימפיים נמצאים בדרך הבטוחה לדחייה, אך המאבק בין שתי הגולשות הבכירות של ישראל רק מתעצם וממשיך להכות גלים. לאחר שקטי ספיצ’קוב זכתה בכרטיס לטוקיו ויריבתה נוי דריהן, שטענה כי נחסמה על ידה במקצה המדליות באליפות העולם, ערערה על התוצאה ונדחתה, האחרונה הגישה היום (שני) לוועדה שכינס איגוד השיט בנושא, חוות דעת של פסיכולוג קליני מטעמה. 

חוות הדעת של הפסיכולוג הקליני עמוס מיתר, נוגעת להשפעה של פרשיית הרומן בין ספיצ’קוב למאמן הנבחרת לשעבר פייר לוקט, על יכולותיה של דריהן בתקופת המאבק להשגת הקריטריון לטוקיו. בכל מקרה, במצב הדברים לפיו המשחקים האולימפיים עומדים להידחות, באיגוד יצטרכו להחליט כיצד לפעול והאם לפתוח מחדש את הקרב על המקום בטוקיו.

נוי דריהן וקטי ספיצ'קוב (ROBERT HAJDUK - RSX CLASS ו-SAILING ENERGY)נוי דריהן וקטי ספיצ'קוב (ROBERT HAJDUK - RSX CLASS ו-SAILING ENERGY)

מיתר, בעל תואר שני בפסיכולוגיה קלינית ומי שעובד כעשרים שנה עם ספורטאים על התמודדות מיטבית בתנאי לחץ, כתב בחוות דעתו: “נוי ינקה את הים מגיל אפס. בגיל 9 ,גילה אותה מנהל מועדון השייט באילת ובגיל 12 והתמסרה באופן מלא לעולם הגלישה. בשל רמתה הגבוהה, נוי צורפה לסגל נבחרת ישראל בוגרים - בשנת 2017, צירוף שמשמעותו עבורה ועבור בנות הנבחרת האחרות - התפתחות וחתירה מתמדת להשגת הכרטיס היחיד למשחקים האולימפיים, משאת נפשה ומשאת נפשו של כל ספורטאי.

מאמן הנבחרת היה מאמן צרפתי, בשם פייר לוקט, שהיה בן 36 בעת מינויו. כעבור חודשים ספורים, במרץ 2017, נפצעה נוי. אובחן אצלה שבר מאמץ, ולאחר תקופת שיקום, חזרה לעצמה וליכולותיה המקצועיות, כשמאמן הנבחרת, משבח בפניה את יכולותיה לזכות בכרטיס לאולימפיאדה, ואף לזכות במדליה אולימפית. מתחילת שנת 2019, בה נצבר הניקוד בקרב על הקריטריון, נוי מדווחת על תחושות מוזרות שליוו אותה ביחס להתייחסויותיו של פייר מאמן הנבחרת.

קטי ספיצ'קוב והמאמן פייר לוקט (באדיבות איגוד השייט)קטי ספיצ'קוב והמאמן פייר לוקט (באדיבות איגוד השייט)

נוי מתארת כיצד הרגישה, מתחילת 2019, שנוי מהותי ביחס של המאמן פייר, אליה, כאשר החל להוריד לה את הביטחון העצמי, להטיל ספק ביכולות שלה ואף הגיע לידי ביטול יכולותיה ממש, כאשר טען ש’אין לה סיכוי’ להשיג את הכרטיס האולימפי ולזכות במדליה אולימפית. הביטול הופנה גם לשאר הבנות מלבד קטי. במקביל, החל לומר לה ולשאר הבנות, באופן חוזר ונשנה, כי קטי טובה בהרבה מהן ומוכשרת מהן”.

מיתר המשיך וסיפק את דעתו בנוגע להשפעה האפשרית של  סוגיה שכזאת על הספורטאית: “בתקופה זו, וכל זמן שלא היה ידוע על קיומם של יחסים כאלה, ליחסו ולאמירותיו של המאמן הייתה השפעה משמעותית וכבדת משקל על נוי. כל אדם, קל וחומר בחורה צעירה שאינה מבינה את סיבותיו של היחס המבטל, ואין לה שום הסברים לעצמה מדוע המאמן מזלזל בה ומעדיף בת אחת מעל שאר הבנות, תטה להאמין שמשהו לא בסדר בה.

בתוך תודעתה התגבשו תחושות ומחשבות שיתכן ויש צדק בדבריו ושהיא באמת איננה טובה מספיק. ש’אין לה את זה’ ויכולותיה אינן מספיקות כדי לייצג את ישראל באולימפיאדה. נוי קורצה מחומר של אלופות. היא המשיכה להתאמן למרות המשקולת הכבדה והרעילה שנשאה בליבה. גם כאשר השמועות התגברו, לא העלתה על דעתה נוי לקיומו של קשר כזה מאחורי גבה. גם לא כאשר היא תפסה את השניים בשירותים של מסעדה, שאלה את קטי האם הם התנשקו וזו ענתה לה: ‘גם את רוצה?’” 

נוי דריהן וקטי ספיצ'קוב בימים טובים יותר (אינסטגרם)נוי דריהן וקטי ספיצ'קוב בימים טובים יותר (אינסטגרם)

כאשר המאמן פוטר ומאמנת חדשה מונתה לאימון הנבחרת השתנו הדברים מקצה לקצה. האמון העצמי שב, וחלה עלייה חדה ביכולותיה. נוי הגיעה לשיוט האחרון באליפות העולם – כאשר אם תסיים אותו ולו מקום אחד לפני השייטת ההולנדית – תהיה אלופת העולם. נוי זכתה במדליית הארד באליפות עולם זו. יכולותיה המנטליות של נוי מרשימות ביותר”.

לסיכום כתב מיתר: “התנאים הבלתי הוגנים כספורטאית, לפי תחושותיה של נוי, שהיו אמורים לפגוע במוטיבציה ובאופן ישיר ביכולתה לתקופה ארוכה, לעתים אפילו לצמיתות, פגעו בה והחלישו אותה, אך לא הרגו את הרצון ואת היכולת שלה. בשל אופייה המיוחד ובשל תכונות האופי הייחודיות שיש לה, חזר בה הדחף האדיר להתחרות. נוי בטוחה שבתנאים שווים, היא בעלת סיכוי ממשי להיות אלופה אולימפית. כדי להוכיח את יכולתה, נוי לא ויתרה והמשיכה ממשיכה להכין את עצמה למימוש החלום שלה”.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */