יום שבת, 04.05.2024 שעה 09:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"מי שלא מבין את המצב, אולי לא תהיה לו קבוצה"

בעלי בית"ר חוגג: "שחקנים ירוויחו פחות", "הבעלים צריכים לדאוג קודם לעסקים". וגם הציפייה לתוצאות בדיקת הקורונה ואתגר נייר הטואלט

|
משה חוגג (שחר גרוס)
משה חוגג (שחר גרוס)

משה חוגג נמצא בבידוד כבר ארבעה ימים לאחר ששהה לצד חולה קורונה והתבשר על כך בתחילת השבוע האחרון. מביתו, הוא מנהל המשבר הכלכלי שפוקד את העולם, בכל הנוגע לעסקיו הפרטיים וכמובן בית"ר ירושלים, כאשר היה הראשון להודיע על קיצוץ בגובה 20% משכר השחקנים ועובדי המועדון בשל המצב הקשה.

על הצעד הכלכלי שביצע בבירה, התקופה הלא הפשוטה בשל הקורונה, עתידן של בית"ר והכדורגל הישראלי במסגרתו, המשך העונה (אם בכלל) וההתמודדות האישית שלו עם המצב ועם הבידוד, דיבר הבוקר (שישי) הבעלים במסיבת עיתונאים טלפונית.

משה חוגג מפגין יכולות בבידוד

"האמת שאני מוטרד כי יש כל כך הרבה חולים, אני יומיים וחצי כבר מחכה לתוצאות של הבדיקה שלי", אמר חוגג. "יש לי חבר שאובחן כחולה, אני בקשר איתו בעיקר. ברמה האישית, מתחת לגיל 50 בלי מחלות רקע, זה פחות משפעת. לו אין תסמינים, בסך הכל הרגיש לא טוב יומיים-שלושה. החלק הקשה הוא הבידוד. במצב כזה נותנים לך דקסמול שאפשר לקחת גם בבית. הבעיה היא חוסר הוודאות. אבל האמת, גם אם חס ושלום יגידו שיש לי קורונה, אני מאמין שאצא מזה מהר בעזרת השם. אני בבידוד עד חמישי או עד תוצאה שלילית בעזרת השם".

משה, איך אתה מעריך את הנזק הכלכלי שספגתם כראשי מועדונים?
"זה לא משבר כלכלי שספגנו, אנחנו ממשיכים לספוג אותו כל יום. הוא עולמי וכולם מושפעים מזה ומי שחושב שהכדורגל לא מושפע מזה שיחשוב שוב. כולם משלמים מחיר. הסיטואציה בליגה שלנו לא שונה. תסתכלו על מקורות הכספים שמממנים את הכדורגל. זכויות שידור לא יגדלו, יהיו ויכוחים גם על הסכום הקיים. עיריות שתומכות בקבוצות? בוא נראה אותן לוקחות ארנונה לאנשים שלא עובדים. כולם סופגים מכה קשה והכדורגל לא יהיה בראש מעייניהם".

יעקב שחר ומשה חוגג (רדאד ג'בארה)יעקב שחר ומשה חוגג (רדאד ג'בארה)

אפשר להשוות בין הפגיעה שאתה ספגת לבין הפגיעה שספגו שאר הבעלים בליגת העל?
"יש בעלים עם מסעדות, חברות תעופה ותיירות – כולם נפגעים. מעט מאוד עסקים נהנים מהמצב. אצלי בעולם האונליין וההייטק, יש עוד עלייה מסוימת כי אנשים בבית ואין להם מה לעשות, כולם באינטרנט. למעט חברה אחת שלנו שמאוד נהנית מהמצב, כל שאר החברות סובלות סבל. גם נדל"ן, מי ישלם שכירויות? חוץ מהמזון והתרופות – כולם נפגעים. אנשי העסקים צריכים לדאוג לעסקים שלהם לפני הכדורגל. אני מניח שבשנה הבאה, התקציבים יירדו. 

מצד שני, תקשיבו לי טוב, הכדורגל לא ייפגע. עדיין יהיו גולים. שכר, תקציב, אני אומר לכם – ראיתם בית"ר מול מכבי פתח תקווה ואמר אבי לוזון 'עוד לא ראיתי צ'ק משחק כדורגל' וצדק. שחקן שמרוויח פחות לא ישחק פחות טוב. תהיה ליגה, תחרותיות והכל".

אתה אופטימי לגבי העתיד הקרוב של בית"ר והכדורגל הישראלי?
"אני באמת לא יודע. הדברים הם מאוד דינמיים. צריך לחכות ולראות כי זה אירוע מתגלגל. אנחנו צריכים לשבת ולקחת החלטות. לגבי הליגה אנחנו חושבים כל הזמן פסימי, אבל אולי השמש תצא אלינו והקיץ יפגע בנגיף".

שי קונסטנטין ומשה חוגג (אורן בן חקון)שי קונסטנטין ומשה חוגג (אורן בן חקון)

יכול להיות שזה מה שיחזיר את השפיות לכדורגל?
"ב-1000 אחוז. האם נראה את ברצלונה קונה את ניימאר בחזרה ב-150 מיליון יורו? אני לא חושב שנראה דברים כאלה. אין בן אדם שזה פוסח עליו, כל ליגה, הפגיעות הן קשות וברור שהנזקים של זה לא ייגמרו העונה. גם אם הקורונה, בעזרת השם, תיפתר בעוד חודשיים, ואני לא בטוח שזה יקרה – ההשלכות יימשכו. גם לחלקכם, או לכולכם, יש הרבה חברים שנמצאים בחל"ת".

החלטת על צעד הקיצוץ, איזה תגובות קיבלת לגביו מהשחקנים?
"לשמחתי לא קיבלתי אף טענה. כולם קיבלו, למיטב הבנתי, בהבנה מוחלטת. דיברנו עם הנציגים של השחקנים ולא איתם אישית. ההשגות היחידות שאני שומע הן לא במועדון שלנו. שחקן שלא מבין את המצב או מתעלם, אני לא יודע מה להגיד עליו. אני לא בטוח שיהיה לו מקום עבודה לחזור אליו. אם כולם הולכים לבנק ומוציאים את הכסף באותו הזמן – אין כסף בבנק. המערכת בנויה בצורה אחרת.

במועדונים קטנים, שחקנים חושבים שזה יפסח עליהם כי יש להם חוזה, שינסו ללכת לבנק ולהוציא ביחד. מועדונים קטנים שאין להם בעלים, זה מטריד מאוד, הם עלולים להתפרק. אצלי יש פגיעה, זה עצוב ומעצבן, אבל אני יכול לעמוד בזה. מועדון קטן שמסתמך על ההכנסות שלו שלא קיימות בגלל כוח עליון, מאיפה הם רוצים שנביא את הכסף?".

איך השחקנים הזרים קיבלו את הבשורה?
"אין שום הבדל בין זר לישראלי למעט העניין של החל"ת, כי הם לא יכולים ללכת לביטוח לאומי. קיצוץ בהסכמה, בהסכמה אפשר לעשות הכל. יבוא שחקן שירצה 200 אלף שקל נטו בחודש בלי קשר למשק? אין לנו כאלה לשמחתי ואם היו הייתי עושה חשבון נפש איך הבאתי שחקן כזה. כולם מקבלים בהבנה. שחקן שמרוויח 200 אלף ירוויח 150. ממש רחמים. אל תפרידו את הזרים, כולם קיבלו את זה כמו בני אדם שחיים בעולם הזה". 

ליוואי גרסיה, עלי מוחמד, שלומי אזולאי ואנטואן קונטה. כולם באותה סירה (אורן בן חקון)ליוואי גרסיה, עלי מוחמד, שלומי אזולאי ואנטואן קונטה. כולם באותה סירה (אורן בן חקון)

מה לגבי זכויות על שחקנים? אתה בטוח שלא תיפגע? 
"אני לא אעשה חל"ת. אני הרבה יותר מודאג מהשכבה הרחבה שהיא רוב שחקני הכדורגל, לא אלו שמרוויחים סכומי עתק. אז ירוויחו פחות עתק, ביג דיל. אלו שמרוויחים משכורות נמוכות וצריכים לכלכל משפחות".

קיצצת כבר 20%, יכול להיות שבהתאם לעובדה שזה אירוע מתגלגל ויכול להחמיר, תבקש לקצץ יותר?
"בוודאי, הכל יכול להיות. מאוד תלוי בהכל. אני יכול להגיד לכם שיש כמה ספונסרים שעומדים מאחורינו למרות המצב הקשה. רובם איתנו, ויש אחד שעצר צ'קים. בסוף עוצרים צ'קים ופוגעים בהכנסות של המועדון ואנחנו לא רווחיים. אם לא נקבל זכויות שידור ותהיה עוד פגיעה, אבל אני יכול להגיד לכם משהו יפה – פנו אלינו נציגי השחקנים וביקשו שנבחן הורדה גדולה יותר כדי שלא נפגע באלו שמרוויחים מעט".

שחקני בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)שחקני בית"ר ירושלים (חגי מיכאלי)

מה קורה כרגע בבית"ר? מי מבין עובדי המועדון ממשיך כרגיל?
"המחלקה שאחראית על האינסטגרם והפייסבוק עובדת במרץ. הם עושים אתגרים, מפעילים את הקהל, חידונים, גולים מהעבר, הם עובדים קשה מאוד. כל השאר לא עובדים".

משה, לסיום, איך הולך עם אתגר נייר הטואלט? על כמה אתה עומד כבר?
"נכון לעכשיו עם נייר טואלט הקפצתי 43. כדור? אוי ואבוי לי 43. רק טואלט".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */