יום שני, 13.05.2024 שעה 07:51

ועדת הבדיקה דחתה את תלונתה של נוי דריהן

נדחתה תלונה של הגולשת בטענה כי האחרונה חסמה אותה בבאליפות העולם. ספיצ'קוב: "ניסו לפגוע בשמי הטוב", דריהן: "לבחור אותה לאולימפיאדה - מסר שגוי

|
נוי דריהן וקטי ספיצ'קוב (ROBERT HAJDUK - RSX CLASS ו-SAILING ENERGY)
נוי דריהן וקטי ספיצ'קוב (ROBERT HAJDUK - RSX CLASS ו-SAILING ENERGY)

ועדת החוקה של איגוד השייט דחתה היום (חמישי), את תלונתה של הגולשת נוי דריהן נגד הגולשת קטי ספיצ'קוב על רקע האירועים באליפות העולם האחרונה.

כזכור, דריהן טענתה שחסמה אותה לא שחוק בשיוט הקובע של המדליות, הוועדה בראשות היושב ראש שלמה גולדשטיין קבעה בהחלטתה כי :" לאור העובדות שנמצאו והמסקנות הנובעות מהן, אני מוצא שאין עילה לפתוח בהליך משמעתי נגד קטי על הפרעה לנוי בשיוט המדליות".

ספיצ’קוב אמרה: אני מביעה סיפוק רב מהחלטת ועדת החוקה של איגוד השייט בישראל, אני אמשיך לייצג את ישראל בכבוד בתחרויות בינלאומיות ברמה הגבוהה ביותר כפי שעשיתי עד היום ומתוך תקווה לייצג את ישראל גם באולימפיאדת טוקיו. חבל שישנם גורמים כאלה ואחרים שניסו לחבל בהצלחתי ולפגוע בשמי הטוב".

ממסקנות הוועדה עולה: "על פי סדר המתחרות, דקה לזינוק, אפשר להסיק בוודאות  על פי הרשימה של המתחרות שהיו הצד ימין של קו הזינוק ליד סירת וועדת התחרות כי המנוקדות ראשונות, להוציא את GBR  חשבו כי זהו המקום הנכון לזנק בו. ליהי בעדותה אומרת שסיכמה עם נוי לזנק כמה שיותר קרוב לסירה. על כן העובדה שגם קטי הייתה שם אינה מצביעה על שום דבר שאינו קשור לתוצאה שקטי רצתה להשיג".

עוד נקבע: "מסקנה נוספת קשורה לעובדה שנוי לא הייתה בקרבת ההולנדית שהיה על נוי להגיע ולו למקום אחד לפניה כדי להבטיח לה את מדלית הזהב באליפות. על כן העובדה שקטי לא הייתה בקרבת הצרפתייה אלא התמקמה במקום הטוב מבחינתה להשגת תוצאה טובה כללית בשיוט בלי קשר לנוי נראית סבירה בהחלט. שתיהן התמקמו להשגת תוצאה מיטבית להן לדעתן".

עוד קובעת הבדיקה: "מסקנה נוספת קשורה להתקלות של קטי עם הסנפיר בחבל העוגן כאשר התוצאה הייתה עיכוב משמעותי שבאופן מקרי נוי גם הושפעה ממנו לרעה. בזמן ההסתבכות של קטי בחבל העוגן נוי הייתה מתחתיה ובחיפוי חלקי איתה כאשר החרטום של קטי בערך בשליש אחורי של הגלשן של קטי".

עוד מציינים בבדיקה כי "העובדה שנוי קיבלה עונש מהשופטים, היו קרובים מאוד למתחרות,  בתקרית שהייתה בין נוי לקטי מוכיחה שדווקא היא הפרה חוק תחרות. מה שמתנגש עם טענותיה שקטי הפריעה לה".

“בחירתה של קטי לייצג את ישראל – מסר שגוי לכל ספורטאי ישראלי”

בתגובתה של נוי דריהן להחלטה נמסר: “איגוד השייט הישראלי קבע שמי שזוכה בזהב בתחרות זאת תישלח לטוקיו. לולא ההפרעה בהחלט היה לי סיכוי גדול לזכות בזהב, והוכחתי יכולות מרשימות ביותר. אין קשר בין הוכחת אשמה להוכחת הפרעה, ועובדתית, וגם לפי מכתבו של צבי, קטי הפריעה לי”.

“כפי שצבי כתב, לקטי לא הייתה אפשרות כלשהי להשיג אותי בגלל פער הניקוד. בשבוע הבא תתכנס הוועדה שתבחר את הנציגה לאולימפיאדה, וצפויה המלצת מאמנת הנבחרת לי קורזיץ. הוכחתי כי אני הראויה ביותר לייצג את ישראל באולימפיאדה. בחירה של קטי תעביר מסר שגוי וחמור לכל ספורטי ישראלי או מאמן ישראלי באשר הוא, ובמיוחד לילדות, לנערות ולנשים”.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */