יום חמישי, 16.05.2024 שעה 23:10

אורן חסון: לא רוצים לסגור את העונה בכדורגל

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם יו"ר ההתאחדות: "אין ספק שככל שההפסקה תהיה ארוכה יותר יהיה קשה יותר". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר עם יו”ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, על משבר הקורונה והשלכותיו וכמו כן נשוחח גם עם אריק זאבי. בנוסף, נדון במה שקורה באימוני הקבוצות בליגת העל תחת ההנחיות של משרד הבריאות ונעסוק בהשפעת הנגיף על הספורט העולמי.

אורן חסון: “אנחנו לא רוצים לסגור את העונה בכדורגל”

משבר הקורונה מביא לחוסר ודאות מוחלט לגבי המשך בעונה בכדורגל הישראלי והאופן בו היא תתקיים, אם בכלל. בתוך כל הערפל, ניסינו לקבל מעט תשובות ולהבין מה מכאן והלאה, ולשם כך שוחחנו עם יו”ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, שסיפר על הנזק האדיר שגרם הנגיף לענף ועל הכוונות של ההתאחדות והמנהלת להתמודדות עם המצב המוזר. 

אורן, גם ככה אין עבודה בהתאחדות, מה עושים עכשיו?
“האמת היא שאין עבודה בשום מקום, יש כל כך הרבה עבודה ואנחנו מתמודדים עם כל כך הרבה קשיים וצריכים לעשות את זה גם כשאנחנו בבידוד”.

מה עושים? למה מחכים כרגע?
”כמו שאנחנו כולנו יודעים אנחנו נמצאים בעיצומו של מגה משבר שאנחנו עדיין לא מבינים את כל ההשלכות וכל העוצמה שלו. רק בשלישי בפגישה אינטרנטית עם כל אנשי אופ”א נוכל להבין את כל המשמעויות ולקבל את ההחלטות לגופו של עניין”.

אבל לכל מדינה יש את ההוראות משלה, איך אפשר לקבל החלטות ככה?
“אתם צודקים. למעשה עד יום חמישי המצב היה לוט בערפל, לא ידענו אם אנחנו צריכים לעצור ומתי. עד סוף השבוע כל הליגות נעצרו ולמעשה באותו כינוס בשלישי עם אופ”א נקבל החלטות רוחביות למשל – ‘האם לקיים את טורניר היורו? האם לקיים את הפלייאוף ובאיזה פורמט?’. ככל שנקבל החלטות רוחביות נוכל לגזור אותן לזירה המקומית. אם תתקבל החלטה לדחות את היורו, ובהנחה שמזג האוויר ישתפר וכפי שאנחנו מבינים ממשרד הבריאות, ככה יכול לקרות מצב שבו נוכל להמשיך לקיים את הליגות”.

ברגע שהפסיקו את האימונים שחקנים ייצאו מכושר, אם תהיה הפסקה הכול נגמר, האם אתם ערוכים לזה? יש עולות/יורדות? יש אלופה?
“אנחנו לא רוצים לסגור את העונה. אנחנו מחכים לראות מה יהיו המשמעויות הגלובליות. אין ספק שככל שהפגרה תהיה ארוכה יותר עקומת הכניסה מחדש של הקבוצות תהיה קשה יותר. כרגע אנחנו מנסים להבין שני דברים, קודם כל מתי נוכל בכלל לשוב לפעילות והאם בכלל יהיה לנו מספיק זמן להשלים את העונה. יש פה נזקים כלכליים ונזקים ספורטיביים שאי אפשר לעמוד אותם כרגע. ככל שהדחייה של פיפ”א ואופ”א תהיה יותר ארוכה נוכל לשקול את המשך הליגות”.

ההוראה שלכם היום הייתה ששחקנים שרוצים להתאמן ושחקנים שלא רוצים שלא יבואו, זה קצת בריחה מאחריות, צריכים לקחת החלטה.
“קודם כל אנחנו לא לוקחים החלטות, אלא משרד הבריאות. אנחנו נמצאים בקשר רציף גם עם הקבוצות ובמשך היום ההחלטות משתנות משעה לשעה. אנחנו בתוך משבר. לגבי מחלקות ילדים ונוער אנחנו נתנו הנחייה ועצרנו את כל האימונים. לגבי כדורגל מקצועני וכדורגל חובבני אנחנו יכולים לתת הנחייה היום בבוקר שאפשר לחזור להתאמן ועוד יומיים המדינה תשנה את ההנחיות”. 

אתה בעצם לא אחראי על ליגת העל, זה ארז כלפון.
“המנהלת מנהלת את ליגת העל אבל אנחנו עובדים איתם בשיתוף פעולה מלא ומקבלים ביחד את ההחלטות”.

מה ההחלטה לגבי ליגת העל, כל אחד יעשה מה שבא לו?
“ההוראות הברורות לקבוצות הן שכרגע אנחנו עוצרים את הליגות, כל קבוצה רשאית בהתאם לשיקול דעתה לגבי המשך הפעילות שלה”.

מה זה אומר לגבי ההשלכות הכלכליות?
”אנחנו היום קיימנו שיחה עם משרד הספורט ומשרד האוצר, מדובר במאות רבות של מיליוני שקלים, הנזק בשלב הזה הוא בלתי יתואר. כרגע לא יודעים מה יהיה פרק הזמן, אבל כרגע מדובר בין 200-400 מיליון שקלים”.

אתה רואה את הקבוצות מצליחות להתאושש אחרי הקורונה?
“אנחנו באמת לא יודעים מה ההשלכות. אם מדובר בהפסקת פעילות למשך חודש ימים זה דבר אחד, אם ניאלץ לסיים את העונה מדובר בדבר אחר. אנחנו בשלב הזה לא יודעים לאמור את גודל עוצמת האירוע, הנזק הספורטיבי הכלכלי כרגע ממש בחזקת נעלם”.

מה לגבי המשכורות של כל העובדים?
“גם בעניין הזה שמעתי על מועדון אחד שהוא מוציא את כלל העובדים שלו לחל”ת ויש מועדונים שממשיכים כרגיל. ההתאחדות לא מלווה כסף למועדונים, ההתאחדות מחלקת את הכספים שהביא מקבלת מזכויות השידור”. 

הכספים האלה יחולקו באופן סדיר או שגם בזה יהיו עיכובים?
”אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של העונה ורוב הכספים הועברו לרוב הקבוצות. הקבוצות מקבלות את התקציב שלהן מההתאחדות אחת לרבעון והן כבר קיבלו חלק ניכר מהסכומים, יחד עם זאת אין ספק שהקבוצות מגיעות למשבר מאוד קשה. מדובר בעשרות מיליוני שקלים שהיו צריכים להגיע למועדונים גדולים. אנחנו כבר היום העברנו את ההערכות שלנו למשרד הספורט ומשרד האוצר, כפי שמסייעים בתחומים אחרים נקווה שיסייעו גם לנו”.

אי אפשר לתת לכולם לחיות באי ודאות.
“אנחנו כרגע כולנו חיים באי ודאות. ההחלטות הרוחביות באופ”א ישפיעו על הכול. הכדורגל לא מסתכם רק בכדורגל מקצועני, אני מוטרד מאוד ממחלקות הנוער. אני מאוד מקווה שהתמונה תתבהר כמה שיותר מהר על מנת שנוכל לאמוד את הנזק, לקבל את התמיכה מהמדינה על מנת שנוכל לסייע לקבוצות”.

הצלחת להזיז משהו בכדורגל בזמן שאתה בתפקיד?
“האמת היא שאני בעיצומו של תהליך מאוד משמעותי, אנחנו אמורים היינו לפתוח שני מרכזי מצוינות עוד השנה, יש לנו תוכניות רבות ואני באמת חושב שקורים דברים טובים. לצערי הרב הדברים האלה באים לנו באמצע.

המשחק של הנבחרת נגד סקוטלנד יתקיים?
“נכון לרגע זה אנחנו לא קיבלנו שום הודעה רשמית. קיבלנו ביום חמישי עדכון שהמשחק היה אמור להתקיים אבל זה היה נכון ליום חמישי, אני מעריך שאנחנו ככל הנראה נקבל אינדיקציה ביום שלישי שהמועד של המשחק הזה יידחה”.

אורן חסון (רדאד ג'בארה)אורן חסון (רדאד ג'בארה)

אריק זאבי: “דחיית האולימפיאדה ביותר משנה תגרום לבעיה גדולה”

שוחחנו עם ג’ודאי העבר ומדליסט הארד מאולימפיאדת אתונה על הסכנה שנשקפת לענפים האולימפיים כתוצאה מנגיף הקורונה. 

אריק, מה שלומך בימים האלה?
“בהתחשב בנסיבות אלה, לא רע”.

הבעת ביקורת על ההתנהלות של משרד הבריאות בפוסט שפרסמת.
“אני האמת לא חשבתי שזה ייתפס ככה. כל השבוע דיברנו על איזה שהם מאבקים שיש בין משרד האוצר למשרד הבריאות. מה שאמרתי שזה שבעצם הספורטאי תמיד רוצה לשחק והמאמן צריך לקבל את ההחלטה הנכונה איך אני לא משבית אותו לגמרי. אני דימיתי את ראש הממשלה למאמן והוא צריך לקבל את ההחלטה, אני חושב שהוא כן פועל נכון. הוא משבית חלק מהדברים. אני חשוב שבסוף אם שמים על כף המאזניים מה יותר חשוב זה לשמור על הבריאות של האנשים. יש גם אנשים שעובדים, אני הייתי היום בפגישה בחברת הייטק וראיתי אנשים שעובדים”.

צריך לעצור את הכול לחודש שלם.
“שמעתי על היוזמה הזאת שאומרת לאפס את הכול מהתחלה. זה שטח לא מוכר, אני מהבחינה הזאת לא מודאג כי יש בנאדם חכם שדואג לנו, בלי קשר להשקפה פוליטית, לאף אחד אין את כל הנתונים. אם זה יהיה רק חודש עד אחרי פסח זה יהיה טוב אבל אם זה יהיה יותר ארוך, זה ייצור בעיה גדולה”.

איזה ביקורות קיבלת על הפוסט?
“לא הייתי מאוד נחרץ, חלק מהאנשים התעצבנו. לא באתי להעביר ביקורת על משרד הבריאות. בסוף הוחלט מה שאמרתי שעושים מאמץ כדי לא להשבית הכול, אין סגר מוחלט, אנחנו עדיין במצב סביר בהשוואה לעולם”.

אריק, מה קורה עם הענפים האולימפיים לאור המצב? 
“יש פה בעיה מאוד גדולה, קודם כל עוד לא יודעים מה יהיה עם האולימפיאדה אבל יש פה השלכות גדולות. קחו לדוגמה את לינוי אשרם, שעוד שנתיים לא בטוח שיהיה לה סיכוי לזכות באולימפיאדה. אני חושב שכדורגלנים ייפגעו הכי פחות, אבל ספורטאי אולימפי שיש לו שתי אולימפיאדות בקריירה זו בעיה גדולה. אם תהיה דחייה של שנה לא קרה כלום, אבל שנתיים זה בעיה”. 

אי אפשר לעשות אולימפיאדה בחורף?
“תאורטית אפשר. אני לא מקנא בוועד האולימפי, הם עכשיו עושים את כל השיקולים. בענפים שיש קרבה פיזית כמו ג’ודו אסור בכלל להתאמן”.

איך אתה בכל זאת הולך להתפרנס בחודשים הקרובים?
“לשמחתי יש לי כמה דברים שלא תלויים במצב, אני בדיוק עובד על הרצאה שנייה שלי, היום הייתי בפגישה מעניינת בחברת סטארט אפ שעושה הרצאות וירטואליות. יש עוד כמה דברים שאנחנו עובדים עליהם, זה זמן להיות יצירתי, בעיקר לחזק את עצמך כשביום שייגמר המשבר תהיה מוכן”.

אריק זאבי (אורן בן חקון)אריק זאבי (אורן בן חקון)

דייויד בלאט: “צריכים לחכות ולקבל החלטה האם לעצור את הליגה”

שוחחנו עם מאמן העבר האגדי והיועץ המקצועי של הניו יורק ניקס, על מנת לקבל מידע על המצב בארה”ב וגם לשאול על מצבו האישי לאור מחלת טרשת הנפוצה בה הוא חולה. 

דייויד, איך אתה מרגיש?
“כמו כולם, תחושה לא נוחה”.

אתה בישראל?
“לא, אני בניו יורק”.

מה קורה שם?
“ברוב ארה”ב יש היום לחץ סביב הקורונה כמו רוב המקומות בעולם. אנחנו כאן נמצאים במין הקפאה של 30 יום, תקופה שבה מנהלת הליגה כאן תשקול ותקבל כמה שיודע מידע עד שיחליטו מה לעשות עם הליגה”.

עשו בשכל ב-NBA, אתה לא חושב?
“אני חושב שכן. הליגה רואה את עצמה כספינת הדגל של הספורט האמריקאי ומהווה דוגמה לכל הכדורסל בעולם. אני רואה כמה מדינות כבר מחליטות החלטות מרחיקות לכת ומפסיקות את הליגות, אני חושב שהיה נכון יותר לעשות מה שעשו ב-NBA שזה קצת לחכות ולהרוויח זמן. כולנו מקווים שזה לא יגיע לשם”. 

מה מצבך האישי?
“אני בסדר, אני באתי לכאן כדי לעבוד כיועץ מקצועי בצוות של הניו יורק ניקס. אני לא עובד במקצוע שאני רגיל אליו אבל זה בסדר, רק שעכשיו כמו כולם אני לא יכול לעשות יותר מדי”.

מה אתה עושה שם בדיוק?
“נותן ייעוץ לכל חלקי הארגון של הקבוצה”.

ואתה מאושר מהתפקיד?
“בוא נגיד שאם הייתי יכול לעמוד על הקווים הייתי עושה את זה, אבל אני נהנה גם מזה”.

אתה עושה צעדים כדי לטפל במחלה שלך?
“למחלה שלי אין יותר מדי טיפולים, יש כאלה שמשתמשים בסוג של טיפול של פעם בחצי שנה שמקווים שיאט את ההתקדמות של המחלה. אני מרגיש לא הכי טוב אבל לא הכי רע, עובד יותר עם הראש מאשר עם הרגליים”. 

דייויד בלאט (איציק בלניצקי)דייויד בלאט (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */