יום שישי, 17.05.2024 שעה 01:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"אם תהיה דחייה ארוכה, נדון בחוזה של הרצוג"

יו"ר ההתאחדות חסון דיבר היישר מהבידוד: "רוצים שאנדי יאמן ככל שיתקיים הפלייאוף". וגם: עמדתו לקראת הדיון באופ"א, הקפאת שכר השחקנים ועתיד העונה

|
אנדי הרצוג (רדאד ג'בארה)
אנדי הרצוג (רדאד ג'בארה)

יו”ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, ערך היום (ראשון) מסיבת עיתונאים היישר מהבידוד בו הוא נמצא, בה התייחס למגוון נושאים הקשורים לסיטואציה שנוצרה בכדורגל הישראלי והאירופי בעקבות משבר הקורונה. “אני עובד סביב השעון, עובדים עם משרד הספורט והאוצר. אני מרגיש טוב, מקווה שתוך יומיים אוכל לחזור ולעבוד באופן רגיל”, התייחס תחילה חסון לסיטואציה האישית בה הוא נמצא.

“בהתאם להנחיות, אנחנו נאלצים להתרגל לחיים חדשים. אנחנו נמצאים במשבר עולמי שטרם הכרנו. לחלק גדול מהדברים עדיין אין תשובות. עד יום חמישי המצב היה לוט בערפל, לא ידענו אם ייעצרו המשחקים ומה יהיו ההשלכות. כרגע כמעט כל הליגות באירופה סגורות, גם כאן בארץ בהתאם להנחיות של משרד הבריאות. אנחנו עסוקים בשאלה מתי נחזור לפעילות”, המשיך בדבריו יו”ר ההתאחדות.

אורן חסון מדבר על המשבר

“כמו שאמרתי, אנחנו באירוע שמתמודדים איתו בפעם הראשונה. תחת המגבלות של משרד הבריאות, ניסינו לשמור עד כמה שניתן על שגרה, שילדים יצאו החוצה וישחקו כדורגל בהתאם להנחיות, כנ”ל גם בליגות הנמוכות” הוסיף חסון והמשיך: “ככל שחולפות השעות אנחנו רואים איך ההחלטות משתנות על ידי ראש הממשלה מדי ערב. ניסנו להגביל קהל בהתחלה ולשמור על שגרה, אבל היינו קשובים למשרד הבריאות והמועדונים ולכן ההחלטות התקבלו תוך כדי תנועה”.

הכינוס המכריע של אופ”א שייערך ביום שלישי: “ביום שלישי הקרוב יש כינוס בווידאו של כל נציגי אופ”א, כל 55 המדינות, שם נדון בכל הסוגיות ושם יתקבלו החלטות שיהיו להן השלכות לגבי ההתנהלות קדימה – גם לגבי היורו ומשחקי הפלייאוף, באיזה פורמט ומתי יתקיימו אם בכלל. בשלישי נקבל החלטות, משם ייגזרו המשמעויות השונות לליגות השונות. ברור לכולם שככל שהדחייה תהיה ארוכה יותר המשמעות תהיה קשה יותר. אנחנו נכנסים לפגרת קיץ ולתנאי מזג אוויר שונים, בשלב הזה אף אחד לא יודע מה יהיה. אין עדיין מידע, אנחנו בקשר עם אופ”א וההחלטות יתקבלו ביום שלישי”.

נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין (רויטרס)נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין (רויטרס)

דחיית היורו: “אלו נושאים שיתקבלו בשלישי, לא ידוע האם הוא יידחה לקיץ, חורף או לשנה הבאה. אני חושב שהיות ומדובר בטורניר שיהיה על כמה מדינות, מדובר במהלך שיהיה בתיאום של כמה מדינות ותחת מגבלות של כמה מדינות. זה תהליך מסובך מאוד ואנחנו לא יודעים מה המידע, האם ניתן לקיים או לשנות את הפורמט של היורו. האינטרס של אופ”א זה שהקבוצות יסיימו את העונה בצורה ספורטיבית. כל הליגות מסונכרנות עם תאריכים בין-לאומיים, לכן את כל ההחלטות נקבל באופ”א. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המנהלת, נקבל החלטות כמו כל יתר הליגות תחת המידע החדש שיהיה לנו. ההתאחדות בקשר עם המוסדות הבינלאומיים, כמובן שנמצאים בקשר גם עם המנהלת”. 

המשחק של הנבחרת מול סקוטלנד: “נכון לרגע זה אין מידע, לא קיבלנו הודעה על כך שהמשחקים לא יתקיימו. יש אפשרות שלנוכח ההתפתחויות המועד של המשחק ישתנה, אבל טרם ידוע למתי וכמובן שאין תשובה רשמית בנושא”.

המשך דרכו של אנדי הרצוג בצל הדחייה: “זה תלוי למתי יידחה המשחק של פלייאוף. אנחנו מעוניינים שהוא יאמן את הנבחרת ככל שיתקיים משחק הפלייאוף. ברור שנעשה חישוב מסלול מחדש בנוגע להשלכות השונות על הליגה ובכלל. אם המשחק יתקיים בעוד פרק זמן מאוד ארוך, נצטרך גם לתת את הדעת בעניין החוזה של אנדי הרצוג”.

אנדי הרצוג (רדאד ג'בארה)אנדי הרצוג (רדאד ג'בארה)

הקפאת שכר השחקנים: “אנחנו בעיצומו של מגה משבר שעוד לא ידוע מה ההיקף שלו ומה יהיו ההשלכות שלו בכל הנושאים והתחומים. מעבר לכך אני יודע שכל קבוצה מתנהלת באופן עצמאי. יש קבוצות ששוקלות להוציא שחקנים לחופשה ללא תשלום. המשבר הזה הוא כמעט בכל העולם, הפגיעה תהיה קשה בכל הכדורגל – העולמי והישראלי, ולצערי זה יתגלגל לכולם. כדי לא להיכנס להיסטריה מוטב שקודם כל ננסה להבין את היקף הנזק ועוצמתו, אחר כך נבין את ההשלכות”.

האם יש ערבויות בנוגע לכסף של הכדורגלנים: “אין פה מדיניות אחידה. כמובן שהיינו שמחים לא להגיע לזה, אבל כל ארגון מקבל החלטות בהתאם. כל קבוצה מתנהלת באופן שונה ובוחנת דברים שונים. נקבל את ההחלטות בהתאם להתפתחויות שיהיו בשבוע הקרוב. כשם שאין עובד במשק שבטוח בשלב הזה, גם הכדורגל מן הסתם נפגע בכל העולם. נמצאים בקשר רציף עם משרד האוצר והספורט כדי לבדוק את הנזקים ולנסות לקבל סיוע מהמדינה”.

אורן חסון (רדאד ג'בארה)אורן חסון (רדאד ג'בארה)

האם יש רעיונות לגבי זהות האלופה ומי תגיע למפעלים האירופיים: “אין פרק זמן שאנחנו יודעים להכיל, אנחנו חלק ממערך שלם שיש לו השלכות לטורנירים בינלאומיים. בעונה רגילה כל הליגות צריכות להסתיים עד סוף מאי כדי להירשם לטורנירים האירופים. כל ליגה צריכה לדווח עד ה-31 במאי מי הקבוצות שיהיו באירופה, ככל שתינתן דחייה בעניין הזה ויהיה מרווח נשימה של חודש או חודשיים כדי לתת לאירופה לסיים את העונה, אולי להיכנס למתווה של עונה מקוצרת או מזורזת בעונה העוקבת. ניכנס למתווה מזורז כדי להדביק את הפער, מבחינה ספורטיבית זו תהיה ההחלטה הנכונה ביותר. ככל שניתן ויהיה לנו חלון זמן מספיק גדול כדי לסיים את העונה ולצמצם את הפגיעה הספורטיבית, זה יהיה המצב הרצוי. דרוש לעניין הזה את פרק הזמן מפיפ”א ואופ”א”.

שחקני מכבי תל אביב, יחגגו אליפות? (עמית מצפה)שחקני מכבי תל אביב, יחגגו אליפות? (עמית מצפה)

מוציאים את השחקנים לפגרה ומחזירים אותם במאי? “עמדתנו היא לשאוף ולסיים את העונה בצורה הכי ספורטיבית שניתן. לא יודעים מתי נוכל לחזור ולשחק, אלו דברים שלא ידועים לנו. העמדה של ההתאחדות היא לייצר חלון זמן בין המפעלים האירופים לבין הליגות, כדי להפחית את הנזק”.

העמדה בנוגע לזהות היורדות והעולות והאם יש בכך ערך ספורטיבי: “אף אחד לא יודע כרגע מתי חוזרים לשחק, אף אחד לא יודע מהן אפשרויות ולכן כל ההתעסקות בכך אלו רק ספקולציות של אנשים שאני לא אחראי להן. שיהיה ברור – לאחר שנבין את היקף הפער שנוצר ונצטרך לחשוב על החלופות הספורטיביות, אנחנו נתכנס בהתאחדות לכדורגל בהתייעצות עם המנהלת ונציגי הקבוצות. כרגע זה מוקדם, אלו ספקולציות חסרות בסיס. ההתאחדות תכריע אחרי התייעצות עם השותפים, אבל בשלב הזה אנחנו לא יודעים כלום.

שחקני נס ציונה, ינצלו מירידה? (חגי מיכאלי)שחקני נס ציונה, ינצלו מירידה? (חגי מיכאלי)

משרד הבריאות יקבל החלטות גם לגבי שיטת האימונים, יש קבוצות שהחליטו להתאמן ללא מגע. מנסים לשמור על שגרה, אבל אם עוד פרק זמן יותירו לחזור לשגרה, אז מוטב שהשחקנים ישמרו על כושר מינימלי כדי שהכניסה מחדש לעניינים תהיה בצורה מהירה יותר. אנחנו מתיישרים להחלטות משרד הבריאות ואיתו אנחנו עובדים”.

האם קיים חשש מהאפשרות שאופ”א תחליט לסיים את כל הכדורגל באירופה בשלב הזה: “אני מציאותי, לא מאמין שזה יקרה. אנחנו תוך כדי תנועה פועלים בהתאם. בשלב הזה אני לא רואה החלטה שיגידו שאין יותר כדורגל, בואו נהיה מציאותיים. זו מגפה קשה ובסופו של דבר כולנו מאמינים שבשלב כזה או אחר נוכל להתכנס לשגרה שתלך ותתפתח. מקווה שחלון הזמן יאפשר לנו להשלים את העונה כשהפגיעה הספורטיבית תהיה נמוכה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */