יום רביעי, 15.05.2024 שעה 18:25

הנחיית שר הבריאות: עד 5,000 צופים במשחק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר כי תוגבל התקהלות המונית בשל החשש מהתפשטות הקורונה: "זו מגפה עולמית, ייתכן שאחת המסוכנות במאה השנים האחרונות"

|
אוהדי הפועל ת
אוהדי הפועל ת"א (חגי מיכאלי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ערכו היום (רביעי) מסיבת עיתונאים עם בכירי משרד הבריאות ועידכנו לגבי ההנחיות החדשות בעקות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. ליצמן הודיע כי הוגבלה התקהלות המונית לעד 5,000 איש. המפגש בין מכבי חיפה מול באר שבע נדחה.

ראש הממשלה נתניהו אמר: “אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, אבל זו האמת וצריך להגיד אותה. ייתכן שהמגפה היא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות, אבל ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות האחרות. אנחנו במצב טוב יותר כי מלכתחילה הנחיתי מדיניות של מוכנות יתר ונאלצנו לנקוט בצעדים משמעותיים כדי להאט את קצב התפשטות המחלה בישראל. נקטנו במדיניות של בדיקות נרחבות שבמדינות רבות לא עשו. נקטנו צעדים לגבי טיסות ולגבי שבים מחו”ל. איטליה שהיא מדינה מתקדמת מאוד וקצב ההתפשטות והתמותה גדול מאוד. כשהנחינו את כל מי ששב מאיטליה להיכנס לבידוד של 14 ימים צפינו את פני הדברים”.

“היום ננקוט בעוד צעדים, למשל דרישה מכל הבאים מצרפת, ספרד, גרמניה, שווייץ, גרמניה ואוסטריה להיכנס לבידוד של 14 יום. אנחנו במצב של שליטה באירוע, דווקא בגלל זהירות המשנה שאנחנו נוקטים וגם בגלל אזרחי ישראל, שמאוד ממושמעים ונשמעים להערכות. נקטנו באמצעים נוספים כמו קלפיות נפרדות. צריך להקפיד הקפדה אדירה על היגיינה אישית, לעשות דבר שהוא נגד האופי והטבע האנושי ולהימנע מלחיצת ידיים, תאמצו את השיטה ההודית או שתמצאו את הדרך להימנע מלחיצות יד ועוד דברים שיבקשו ממשרד הבריאות. הצוות כאן עובד בצורה יוצאת דופן, כל משרדי הממשלה ואגפי הממשל ומד”א עובדים יוצא מן הכלל. אם נמשיך לפעול כך מדי יום ומדי שעה אנחנו נוכל לטפל במשבר הזה ולצלוח אותו יותר טוב מכל מדינה אחרת”.

שר הבריאות יעקב ליצמן: “עד שהגענו לכל המקומות הייתה קצת בעיה ואנשים נפגעו, לא נהסס לעשות שום דבר, גם אם זה לא פופולרי, לא יעזור לאף אחד. אנחנו ממונים על הבריאות ונעשה את הכול. כנסים של עד 5,000 איש לא נאשר, עד 5,000 נאשר. אין לנו שליטה מאיפה אנשים מהעולם באו ועם מי הם באו במגע, כפי שאמר ראש הממשלה אנחנו מדברים כרגע מגפה או לפחות לא רחוק מזה. יש מדינות שעדיין לא הפנימו עד כמה חמור המצב. אנחנו במשרד הבריאות בודקים את זה כל יום, פעמיים ביום”.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */